Ja klopt! Ze gaan heel snel over op ivf, als er überhaupt al iui wordt gedaan bij een koppel. Je mag daar ook gewoon direct naar ivf omdat je het zelf betaalt. Ik kan zo gauw geen vergelijking vinden. Volgens mij valt het wel mee. Vooral nu in NL steeds vaker een 5-daagse terugplaatsing gedaan wordt.
Recent hier op ZP een dame geweest die eea aan info zocht voor een vriendin uit Amerika. Zij betaalde € 9.000,- voor een IVF traject inclusief medicatie en onderzoeken daar. En zou voor haar werk voor een aantal maanden naar België komen en wilde hier dan een traject starten. Zal eens kijken of ik het terugplaatsingen kan vinden. Wat je daar volgens mij nog extra betaald is iets van € 3.000,- fee voor de artsen. Dit omdat de gezondheidszorg heel anders geregeld is dan bij ons.
Kapitalisme en de vrije markt. Er zijn mensen gek genoeg om het te betalen, dus laten ze die prijzen maar hoger en hoger oplopen. Het is puur om idioot veel winst te maken. Geldt binnen de gehele Amerikaanse gezondheidszorg, en dus ook de fertiliteitsklinieken. Er zijn ook allerlei medicijnen die in Amerika duizenden euro's kosten terwijl ze de fabrikant bijv. 40 euro kosten om te maken. In de EU mogen die niet voor dat soort woekerprijzen verkocht worden, dus hier is het veel goedkoper. Het is echt bizar; om dit soort dingen wil je dus een overheid die een vinger aan de pols houdt en beschermende maatregelen inbouwt.
Bizar wat een bedragen!! Dan ben ik toch weer extra blij met ons zorgstelsel ookal is dat ook niet zonder ergernissen het zorgt toch ook voor iets goeds! En ivf op TikTok?! Ik kijk inderdaad alleen die grappige en de dansfilmpjes
Stiekem hebben we het zo slecht nog niet in NL denk ik met ons zorgstelsel de gemiddelde Nederlander heeft geen idee wat het allemaal echt kost denk ik. Ik kreeg ooit per ongeluk de rekening van acute blindedarmoperatie + 2 dagen opname. Ik geloof 28.000 euro (in 2007!) Amerika beschouw ik inmiddels als een soort Westers derdewereldland (niet zelf bedacht deze term, maar geheel mee eens)
Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook een week in het ziekenhuis gelegen en allerlei onderzoeken gehad. Wij maken sindsdien vaak grappen dat de accountmanager van mijn verzekering zijn targets weer niet gehaald heeft omdat ik zoveel kosten maak. Haha maar wel bizar dat zelfs medicatie daar duurder is. Had ik niet verwacht. Hier wordt dan toch in eu verband goed onderhandelt. Haha
Ik zeg vaak ‘failed state’ tav Amerika. Vraag me ook wel eens af of we later op deze tijden terug zullen kijken als de verdere ondergang van de westerse moderne samenleving. We hebben het te goed met zijn allen. Als je kijkt naar Azië of Afrika hebben mensen nog veel meer om Voor te vechten. maar wil geen politieke discussie starten ofzo. weer terug naar zwanger worden. @Emma1995 wanner ga je testen?
Haha klein zijstapje, ik blijf het fascinerend dat Amerika zich blijft profileren als belangrijkste land van de wereld met onbegrensde mogelijkheden. Dat is allang niet meer zo, maar ook echt al tientallen jaren.. Qua zwanger worden, ik hoop echt dat het binnenkort weer bij iemand gaat lukken! Emma nu eerst testen straks, spannend! Hier de menstruatie aan het afwachten
Ik heb iets stoms gedaan. Ik ben 4 dagen na m’n terugplaatsing gaan testen, omgerekend 9 dpo. Was dus hartstikke negatief. Kan het nog positief worden denken jullie? Heb verder geen pregnyl ofzo gebruikt. Ik durf nu niet meer eerder te testen. Wanneer zou je eigenlijk wel echt een positieve moeten hebben, uitzonderingen natuurlijk daar gelaten. 12 dpo? @Gliss ik vjnd zo ontzettend kut dat het niet gelukt is. Ik leef echt zo met je mee... Ik leef de laatste dagen al in soort spanning en dan is dit nog maar m’n eerste tp.
ik ben zelf van mening dat je (afhankelijk van de gevoeligheid van de test) op 10 dpo wat moet zien. Eigenlijk op 9 al wel, maar dan is er nog wel iets marge. Wat voor testen had je? En zit je dan vandaag op 9 dpo? Ga je morgen weer testen? Ik snap best dat je dan al aan het testen was. Het is ook zo spannend
ja zou je 9dpo al iets moeten zien? Nee morgen ga ik niet meer testen! Ik ga op m’n testdatum weer testen( als ik het volhoud) Ik had getest met de early zwangerschapstesten van de action. Dus die zijn volgens mij wel gevoelig. Ik ga nu die van kruidtvat halen
Toen ik van IUI 2 zwanger was had ik 10 dpo een omowitte test,11 dpo een tuurstreepje en op 12 dpo duidelijke streep die ook mijn man zag. (Uiteindelijk nooit een knaltest gehad, dus denk lichtere testen dan wanneer het goed zou zijn gegaan). Ik hou dus voor mezelf 12 dpo als definitief aan, is ie dan wit, dan is het zeker. Hoewel ik na 10 dpo ook geen hoop meer heb eigenlijk.. maar dat komt vooral ook door die verrekte buikpijn vanaf 9 dpo (maar 9 dpo is echt nog wel heel vroeg! dan kan de innesteling nog plaatsvinden).
Nou als de man een lijntje kan zien, dan os er ook echt een lijntje. Want mannen zien nooit de tuurlijntjes. Mijn man dan iig. Oké ik probeer dan nog wel hoop te houden, wie weet. Ja ik weer inderdaad dat je door die buikpijn meestal wel genoeg weet, omdat ik nu een kunstmatige cyclus heb en bijwerkingen ervaar kan ik nu niet zo veel zeggen over wat ik voel.
Ik weet niet hoe goed die zijn en hoe gevoelig. 9 dpo hoeft niet voor iedereen. En als je later positief test dan 10 dpo wordt de kans dat het dan niet goed gaat veel groter omdat de innesteling dan niet helemaal goed is verlopen. Maar het kan dan ook zeker nog wel goed gaan. waarom ga je nu pas op de testdatum testen? en verschillende testen maken wel echt uit. Sommige testen zijn gewoon echt duidelijker en donkerder dan anderen. Dus je kunt het niet echt vergelijken als je niet zeker weet dat het over dezelfde test gaat nog een edit: dit is op basis van mijn eigen ervaringen en ervaringen van anderen die ik zie. Er zijn ook andere meningen over. Ik blijf altijd zelf ook doortesten tot 12 dpo, zoals @Gliss zegt.
Hmmm ja daar zit wel wat in. Ik heb ook geen testen meer trouwens.. behalve die van de Kruidvat welke zijn nog meer gevoelig die ik gewoon in een winkel kan kopen( die ook nog eens open is)
predictor is het fijnste. Daar moet je wat op zien als je na morgen gaat testen. Dan zit je 11 dpo en moet er wat te zien zijn. spannend meid
Je kunt predictor bij de appie kopen (niet de early, de gewone). Zijn wel dure testen. Als je zwanger bent zie je rond 12 dpo ook wel een streepje op goedkopere testen. Enige die ik echt niet zou gebruiken zijn die met zo'n blauw kruis, die zijn regelmatig vals positief lees ik op dit forum. Er is trouwens niets mis met testen op de testdatum of op 14 dpo he! Doe wat je zelf fijn vindt.