dat klinkt goed, 8 ! Wat ik nu begrepen heb van die gel echo, dan spuiten ze gel erin zodat je baarmoeder wand goed in beeld is en maken ze daar een 3D echo van. Klinkt op zich als prima methode. schijnt wel enigszins pijnlijk te zijn. Dus wel avond ervoor en kort ervoor pijnstilling opbouwen. maar kan gewoon op de fertiliteit. Alleen bepaalde artsen kunnen het doen. Omdat we niet weten wat die gel doet met het ‘klimaat’ in baarmoeder en je na scratching die echo ook niet handig kan doen dus pas volgende ronde. maar dan dus wel alle uitslagen binnen en dan gericht plan voor volgende terugplaatsing. Als er allemaal niets uitkomt zal dat in kunstmatige cyclus zijn. als er wel wat uitkomt dan te bekijken hoe we het gaan aanpakken
** Lange onvervulde kinderwens ** * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - IVF 1 -op naar laatste / 3e cryo tp * Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - op naar tp cryo 8 - eerst scratching onderzoek * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - door naar ICSI 2.2 * Wondertje2020 - 1e kindje - door naar ICSI * 2jongensmama - 3e kindje - ICSI 4 * Emma1995 - 25 - 1e kindje - IVF 1 * Asil - 38 jaar -1e kindje - IVF/ICSI 3 * Catlady - 1e kindje - ICSI 3 pauze, opzoek naar een kliniek voor onze laatste poging. * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp = zwanger * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - ronde 4 overslaan, ronde 5 start Gonal-F feb 2021 * Kramertje - 41 jaar - 1e kindje - ICSI 6 C&C Duitsland * Kruimel14 -36 jaar- 1e kindje - IVF/ICSI 1 * Marloesmeisje - 33 jaar - 1e kindje - IUI 8 Afspraken 28 jan - Gliss - evaluatiegesprek IVF 1 28 jan - Wondertje bloedafname start Menopur 30 jan - 2jongensmama - start Triptofem (Decapeptyl) 30 jan - Betsies - tweede follikelmeting 31 jan/1 feb - Kruimel14 - Start IVF 1 01 feb - Asil - IVF /ICSI 3 gesprek 01 feb - Betsies punctie? 03 feb - DangerBlonde - start provera/uitgangsecho 03 feb - Marloesmeisje - intake IVF 04 feb - Do - onderzoek NK/Plasma cellen & receptivity test 04 feb - Wondertje follikelmeting 05 feb - Gliss - echo meting bms 18 feb - Gliss - intake second opinion C&C eind feb - 2jongensmama - punctie 4 Testdatum 31-01-2021 - Emma1995 Zwanger Lisa280887 LindsySimons
Meiden, wat een spannende tijden en onderzoeken komen er weer aan voor een ieder van ons! ♡♡♡♡ @Kramertje, bij jullie nog meer duidelijk?
Een beetje wel.... wij zijn niet van het “afwachten tot”, dus vorige week al informatie aangevraagd bij een kliniek in Spanje en vanmiddag al een telefonische intake gehad. Als we hadden gewild konden we over 2 weken al terecht daar Aangezien we nog één poging hier willen doen (bij C&C) hebben we dit ook aangegeven en snappen ze volledig. Heb alle info toegestuurd gekregen aangaande de eiceldonatie pakketten en ICSI pakketten met eigen eicellen. Eind maart hebben we een telefonische afspraak staan om te evalueren hoe aankomende poging is verlopen. Willen we verder in Spanje dan wordt er een afspraak gemaakt voor 3 dagen in Spanje voor een intake, gesprek medisch dossier en aanvullende onderzoeken. Verder zit ik op mijn menstruatie te wachten (zit nu 9 dagen na punctie) en dan gaan we contact opnemen met C&C om de uitgangsecho te plannen en nieuw behandelgesprek te bespreken.
Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Wat ik begrijp is dat je nu 2 cyclussen wacht met verdere terugplaatsing? Wat raar dat ze geen chromosoomonderzoek willen uitvoeren. Wij hebben ook helemaal geen rariteiten in beide families maar door de 2 missed abortions werd het meteen aangeboden, zelfs in Nederland (uiteindelijk in Gent laten doen). Kosten betaal je inderdaad wel zelf, maar vallen (vonden wij) best mee. En uiteindelijk komt er bij < 1% maar wat uit. Bij ons dus ook niks uitgekomen. Gel echo heb ik ook gehad. Niet heel fijn maar ook zeker niet heel erg pijnlijk (menstruatie achtige pijn). Maar voor iedereen voelt het anders. Hysteroscopie vond ik ook prima te doen terwijl ik best een lage pijngrens heb (geen medicatie gehad of geslikt) terwijl mijn beste vriendin huilend op de stoel lag (en zij heeft juist normaliter een hele hoge pijngrens). Weet je al wanneer de onderzoeken gaan plaatsvinden?
Zo, over doorpakken gesproken! Ik hoop dat het bij C&C gewoon al lukt, maar fijn om iets achter de hand te hebben.
Haha zo snel hadden we zelf ook niet verwacht hoor. Maar goed, vindt het wel prettig want wordt wel in april 42 en wil ook niet zo’n oude moeder worden als het ons ooit gegund mag zijn. Dus we zitten nu ook zelf wel op een doorpakken spoor. Maar eerst onze nieuwe poging maar eens afwachten. Dan kijken we verder.
wat goed dat jullie gelijk doorpakken. Je moet helaas ook wel, maar toch. Ik mag bellen na menstruatie en dan plannen we de gel echo. En die ronde mag je dan geen terugplaatsing, dat snap ik wel. Deze ronde sla ik al over en dan volgende ronde ook nog. Gelukkig zijn dat bij mij niet heel lange cyclussen. we zouden volgens mij dat chromosomen onderzoek wel kunnen laten doen als we het zelf betalen . Ze gaf aan dat de verzekeraar zeer waarschijnlijk geen akkoord zal geven omdat er niets in mijn familie zit en ze ook strenger zijn geworden omdat er meestal toch nooit iets gevonden wordt. En de leeftijd zal vast ook een rol spelen. ik vond het overigens wel prettig dat ze eerlijk zei ‘het is wel vaak ja’ en ze gaf ook aan dat het inderdaad wel opvallend was dat het eerder zo snel lukte met iui en nu niet. Ze zei ook dat ze gewoon niet alles weten. dat vond ik beide wel erg fijn en begripvol. Het heeft ook geholpen dat ik vooraf via het digitale dossier mijn vragen had gestuurd. Daardoor was het goed voorbereid en hadden ze direct een voorstel. Erg professioneel wel. denk jij dat zo’n chromosomen onderzoek zin heeft voor mij? Als er wat uikomt kun je er niet heel veel mee toch? Daarin speelt ook mee dat ik al een gezond kind heb natuurlijk, dus het moet wel kunnen
Tja er kan natuurlijk altijd iets uitkomen. Mensen waarbij wel iets gevonden wordt kunnen ook best spontaan zwager raken maar het is Russisch roulette vwb de goede eicel of zaadcel in dat geval. En met wat geluk heb je de goede te pakken en gewoon een vitale zwangerschap. Wetende dat er bij <1% iets uitkomt en je al een zoontje hebt mogen krijgen zou ik er denk ik niet voor kiezen. Doe je het wel en komt er wel wat uit zou je PGB kunnen doorlopen. Dan worden de embryo’s welke ontstaan getest op de betreffende afwijking. Hierbij vallen vaak nog veel embryo’s af. Enkel de gezonde embryo’s worden dan teruggeplaatst. Als je het zelf moet betalen wordt je traject ongeveer dubbel zo duur. Het wordt wel (deels) vergoed door de verzekeraar als je nog vergoedde pogingen hebt maar je moet wel vooraf toestemming vragen, medisch dossier inleveren etc. Bij ons gesprek met Spanje gaven ze bovenstaande ook aan, dat als inderdaad toch de eicellen van slechte kwaliteit zijn we kunnen overwegen dit nog te doen (ICSI met PGB). Aangezien wij meestal maar rond de 4 bevruchtingen hebben, er vaak nog wel 2-3 afvallen in dit traject met PGB en je dan dus maar 1 of zelfs niks overhoud gaan wij dit niet doen. Maar de overweging kan voor iedereen anders zijn hierin uiteraard.
Dat is mijn gedachte gang ook idd. De embryo’s worden er niet beter van, alleen je selecteert beter. Ik vertelde vandaag ook aan de arts dat ik overweeg een nieuwe poging op te starten en niet alle embryo’s op te maken. Dat verraste haar wel, maar begreep ze ook. Ik hoop dat ze zullen toestaan om gewoon 2 per keer terug te plaatsen, dan hoef ik voor 2e poging niet naar het buitenland. Dan schiet het wat meer op
Jeetje @Kramertje dat is inderdaad wel vlotte actie, vanuit Spanje ook trouwens!! Snap jullie zeker wel, doe stomme leeftijd, voelen ons nog dertig maar die eitjes niet he... Hopelijk doet C&C nog een mirakel!!!
Ik vroeg me hierbij af, mag dat, een nieuwe poging opstarten als je nog cryo's hebt? Vanwege de verzekering, maar ook vanuit de richtlijnen gynaecologen in het ethisch kader? Ik meen mij te herinneren dat je niet zonder meer een nieuwe poging kan starten als er nog embryo's zijn. Daar heb je vast al e.a. over uitgezocht, dus was benieuwd hoe dat zit?
Ik denk dat het in Nederland niet kan. Maar dat zou dan ook in Duitsland zijn en zelf betalen. Maar zou nog kunnen proberen om van de verzekering terug te krijgen. Zij weten niet dat ik nog cryo’s heb natuurlijk Maar dat interesseert me eigenlijk niet zo. De tijd is belangrijker voor me dan het geld. Wel een luxe positie natuurlijk, maar dat is hoe ik erin zit
@Leraje omg spannend, ik ga keihard voor je duimen! @Betsies wauw echt een hele mooie score, dat is eigenlijk wel waar artsen na streven. Tussen de 8-12 follikels. Schijnt ook het beste te zijn voor de kwaliteit. Want hoe meer follikels, hoe meer er kans is op een soort afvalrace. @Kramertje zo! Ik hou ook van doorpakken, al is het bij mij niet perse nodig qua leeftijd, maar meer ivm de endometriose:m. Dus echt mega fijn dat je zo snel terecht kan. Ik weet niet of je hun volgt, maar Dennis en lisette van niets liever dan een kind hebben ook de overstap gemaakt van Cuypers en Cuypers naar Spanje. Weet niet of het om zelfde kliniek gaat, maar je zou altijd ervaring kunnen uitwisselen via Facebook/Instagram. Let wel op dat zij ontevreden was over C&C en is weggegaan.. dus misschien niet zo fijn om te horen als je nog een poging daar gaat wagen of misschien juist wel, natuurlijk. Laten we hopen dat het deze poging gewoon gaat lukken, ik ga zo hard voor je duimen. @Do1981 toch weer fijn die onderzoeken. Ze verschaffen duidelijkheid, nadeel is wel dat je langer moest wachten. Ik vond dat toen ook vervelend. Maar toen ik de uitslagen kreeg vond ik het toch ook weer fijn. Uiteindelijk heb ik een hsg, kijkoperatie en heb ik een nk cellen en plasmacellen gedaan. Bij de meeste kwam er ook echt wat uit bij mij.
Ja ik volg hun op Instagram maar heb via Facebook contact met haar. Het gaat inderdaad om dezelfde kliniek. Ik weet dat zij ontevreden zijn weggegaan en iedereen heeft zijn/haar eigen reden om dit te doen. Ik ga niet af op ervaringen en reacties van anderen totdat ik zelf tegen iets aan loop wat ik vervelend vindt. Overall ben ik tevreden over C&C (er is namelijk overal wel iets), al kan ik me zeker ook na mijn eigen ervaring wel meer vinden in de kritieke reacties op facebook over de kliniek. Sommige zaken loop ik nu ook zelf tegen aan. Maar voor mij geen reden om weg te gaan. We doen nog 1 poging en wordt dat niets (geen bevruchtingen, wel embryo's maar niet zwanger, etc.), dan vertrekken we sowieso naar Spanje. Daar hebben we gewoonweg echt de allerbeste kans.
Toen dat programma op TV was kon ik er geen eens een zin van horen. Mijn vriend moest echt zappen omdat het toen veel te confronterend was, Zat nog heel erg in de knoop met mezelf. Fast forward ben ik het afgelopen Juli terug gaan kijken, ook al vond ik het nog steeds heel moeilijk. Ik vond toch de erkenning en herkenning. Het programma heeft mij het laatste zetje gegeven om toch weer door te gaan. In het begin vond ik Lisette nogal pusherig en begreep haar uit spraken niet waaronder dat het leven geen zin meer had als haar wens niet werd vevuld en de druk die ontstond op Dennis met betrekking tot overgaan op een donor. Later, ook door dit forum, ben ik het beter gaan begrijpen. Dacht op insta gezien te hebben dat ze het boek hebben gesloten.. Is dat ook zo?