Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Zie een hoop leuke namen voorbij komen. Op het moment staat voor een jongen Arthur of Art hoog, ook vind ik oude namen zoals Yde, Zeger en Wieger mooi. Maar dan ook weer Aiden en Ezra en Hugo. Alleen zo heten dus kindjes in onze omgeving (Ezra en Hugo 2x).
    Voor meisje al sinds de kindertijd Amber en Elin (hoewel je die laatste nu wat vaker hoort). Maar ook Amelie, Rosalie, Guusje, Mare/Maartje vind ik leuk.

Ik kan over namen ook uren praten haha, hoop zo dat toch binnenkort serieus te moeten gaan doen ipv fantaseren :D

Ik zie dat ik relatief jong ben op de lijst, maar voel de tijd toch dringen. AMH was nog goed 2,3 maar zowel mijn moeder als tante en oma waren voor 40e in overgang (als in stoppen met menstrueren), moeder met 37 dus ik heb daar wel angst voor. De jaren daarvoor gaat de vruchtbaarheid namelijk al hard achteruit. Dat was de reden dat ik eigenlijk al in 2017 toen ik 28 was wilde beginnen (eigenlijk nog eerder maar manlief wilde toen nog niet. We zijn dit jaar 12 jaar samen)

DangerBlonde, Asil, Betsies en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ja kan me voorstellen hoor! Ik maakte me er ook wel zorgen om, maar bij de echo leek de voorraad echt heel netjes, hoog voor mijn leeftijd. AMH is nog niet eens getest, maar ik ga er vanuit dat dat samengaat. Hormonaal was alles namelijk keurig op orde (de dingen die ze wel gecheckt hebben dan). Maar goed, het blijft natuurlijk afwachten allemaal.

Gliss vindt dit leuk.
  3. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik ben daar echt helemaal niet mee bezig eigenlijk. Wat grappig om te lezen dat jullie dat zo zijn.

Onze zoon heeft een klassieke Nederlandse naam die sommige misschien ouderwets zullen vinden. Deels een vernoeming. Ook goed uit te spreken en voorkomend in het Engels en andere Europese landen. weinig voorkomend tegenwoordig.

Wij vonden het erg lastig om de uiteindelijke keuze te maken. Maar dit was hem echt. Nog geen moment spijt van gehad gelukkig

Leraje vindt dit leuk.
  4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nouja mee bezig, zo af en toe hoor ik een mooie naam en die zet ik dan op mn lijstje (notitie in telefoon). Mee begonnen toen we voor een kindje gingen, nooit gedacht hebbende dat het zo lang zou duren natuurlijk.

Wij houden ook van de wat oudere Nederlandse namen. Mijn man en zijn broertje hebben echt klassieke Nederlandse namen die al eeuwen geleden voorkwamen. Ik kan daar gedeeltelijk in mee, maar de namen die mijn man mooi vindt (zoals Walewijn, Eberhard etc.) zijn voor mij net ietsje te klassiek.

5. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Phoebe en ivy zijn inderdaad een super leuke namen.

Is de naam van je dochter inspired by modern family toevallig? :oops: Hij staat toevallig ook op mijn lijstje hahabab.

Ik hou al 5 jaar kindernamen bij. Heb me vriend ook uitgenodigd voor in de notities. Soms zijn er periodes dat ik er niet naar durf te kijken en soms ben in bijna obsessief namen aan het zoeken om aan m’n lijstje toe te voegen.

Leraje, DangerBlonde en Asil vinden dit leuk.
  6. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Hier hadden we ook veel namen lijstjes, geen een van die geworden haha. De meeste namen waren ook al bezet, we waren de laatste in de familie en vriendengroep met kinderen. Beidde jongen hebben een hele korte nauwelijks voorkomende naam. Nu hou ik nog wel lijstjes bij als ik namen hoor die ik leuk vind.

7. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Hier was ik ook bang voor een vervroegde overgang want mijn moeder ging ook met 37 jaar de overgang in. Heeft ook heel veel klachten (nu 68 en nog steeds last van opvliegers). Mijn oma (haar moeder) was laat met de overgang en geen klachten. Legde dit ook bij dokter Cuypers neer en zij gaven ook aan dat het goed een generatie kan overslaan. AMH geprikt (1,89) en echo gemaakt (lagen zo’n 22 follikels klaar) dus toen zei ze: nou mevrouw X u bent voorlopig niet in de overgang hoor daar hoeft u zich niet druk over te maken (viel een last van mijn schouders).

DangerBlonde, Betsies en Gliss vinden dit leuk.
  8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    O dat moet echt een opluchting zijn dan!
    Ik was ook blij voor nu hoor met de goede AMH waarde en (hoewel niet veel embryo's) veel eicellen bij ivf 1.
    Alleen her gaat wel door m'n gedachten dat een groot gezin in dit tempo voor ons er waarschijnlijk niet meer in zit.
    Maarja je weet het nooit! Voor nu zouden we al zielsgelukkig worden van 1 kindje

DangerBlonde, Betsies, Asil en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Same here, genoeg eicellen, weinig bevruchtingen. Maar met 1 zijn wij ook al blij, het plaatje met 2-3 kinderen heb ik al uit mijn hoofd gezet..

Betsies, Gliss en Asil vinden dit leuk.
  10. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Hahah ik verzin al namen sinds ik klein ben, ook voor personages in verhalen. Dus daar komt het een beetje van.
    Aantal jaar geleden zei mijn man iets van 'ja dat is een leuke naam, zet maar op de lijst.'
    Ik: 'Huh, welke lijst?'
    'Die lijst met namen voor ons toekomstige kind'.
    Ik: 'Haha, die heb ik niet eens, dat is wel heel obsessief. Maar ik kan hem wel maken hoor!'
    Dus toen meteen maar gedaan :roflmao: Maar ja toen duurde het nog een aantal jaar voor we uberhaupt begonnen, en nu dus al een tijd wachten, dus die lijst wordt maar langer en langer... :D

Do1981, Betsies, Gliss en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Mijn aller eerste echte vriendje heet Alewijn!! Hahaha. Aloysia ook zo mooi (alowiesia) of Bodil, Odillia er zijn er zo veel en ik ook hoor Samsung notes, zijn wel veel namen bij gekomen en verloren gegaan.

Emma1995, Leraje, Betsies en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft al 3 jaar een naam in zijn hoofd voor ons toekomstig dochtertje.
    Hoe schattig is dat, ik vind dat zoiets moois.
    Twijfel er nog steeds over hoor ...

Leraje, DangerBlonde, Asil en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wat grappig, mijn stiefvader heet Aloysius (Louis), ken ook een Aloy en Odile staat op mijn lijstje voor meisjes :)

Asil vindt dit leuk.
  14. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Heel mooi en schattig, van dat soort dingen smelt je toch? :)

Asil en Wondertje2020 vinden dit leuk.
  15. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.277
    5.872
    113
    Vrouw
    Zo lief! Zo’n man heb ik ook.. hij heeft zelfs het lijstje namen aangemaakt ❤️

Gliss en Asil vinden dit leuk.
  16. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Oehhh ja Maeve en Bodil en Mare inderdaad prachtig!! De jongens blijven wel een beetje achter bij mij :rolleyes:

En oh meiden wat heftig, je ook nog zorgen moeten maken om een vervroegde overgang bij moeders. Wat een zorgen toch!!

En meiden wat een lieve mannen. Die van mij is meer van nuchter en slag om de arm, ‘laten we eerst die baby maar eens maken, dan zien we wel’ oké oké...

Emma1995, Gliss, Leraje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Oh de dochter van een kennis heet Dyloi of Deloy (dilooy) en een Samara, en half Indonesisch meisje Kiomy. Namen het is zo moeilijk, vind ik, een naam maakt een mens en karakter. Als je een Roderick hebt dan denk ik, een goed opgeleide jongen ICT, dokter of wat dan ook. Zelfde als een Josphine ofzo. Klinkt dat gek wat ik zeg? En een naam die niet afgekort kan worden als een pest naam.

18. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Asil eens! Ik heb ook graag een naam die niet stom afgekort kan worden. En het liefst internationaal uitspreekbaar. (Vandaar mijn voorkeur voor Amerikaanse namen denk ik haha)

@Emma1995 haha modern family gaf wel de doorslag ja :roflmao: dat keken we toen heel vaak. Had hem wel al langer op m’n lijstje. Van mij mag je de naam gebruiken als je een meisje krijgt hoor, voel ik me niet stom bij ;)

Aubree en Lauren vind ik ook leuk voor een meisje. Maar m’n man vind dat net te Amerikaans voor een Nederlands meisje.
    Justin of Evan voor een jongetje.. ik kan er ook uren over doorgaan :roflmao: heb al zeker 10 jaar een lijstje, nog ver voordat ik bezig was met kinderen. Toch ergens een meisjesdroom denk ik... :rolleyes:

Leuk om te doen: namen swipen! Download de app Kinder (Tinder maar dan voor babynamen whahaha)! Of de zwitsal babynamen app heb ik toen ook veel gebruikt.

Superleuk om te zien hoe we allemaal een andere smaak in namen hebben! Bijzondere namen, klassieke namen, oude namen, lekker Nederlands, Engels, allerlei talen... prachtig!

Betsies en Asil vinden dit leuk.
  19. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    De mens achter de naam maakt de naam! Vind juist niet dat een naam de mens en een karakter maakt haha. Het mens en het karakter maken de naam.

Gliss vindt dit leuk.
  20. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Maar je weet toch nog niet wat je voor mens word en welk karakter je hebt, daarnaast heb niet dat je meerdere mensen afzonderlijk van elkaar kent met dezelfde naam en dat die een zelfde soort karakter hebben?

Hoe moet ik dat uitleggen zonder beoordelend over te komen of te kwetsen. Als je een zoon krijgt en je noemt hem Theo dan word dat, naar mijn idee een ander type kind dan een Donny of Nicky..

Gliss vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina