Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Precies dat herken ik ook zo goed. Ik wilde ook graag een endo onderzoek laten doen maar tot nu toe geen gehoor... de cyclus op gang brengen was voor hun de hoofdzaak en de oorzaken daar gingen ze niet eens naar kijken :confused: hoe zou ik dat nog eens het beste kunnen vragen? Doen ze die onderzoeken wel op verzoek? Of moet je daar een speciale aanleiding voor hebben?

2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ligt eraan, in Nederland moet er wel aanleiding zijn volgens mij. @Do1981, bij jouw op aanvraag maar ook gedeeltelijk medisch toch? En dat is Belgie of Duitsland?

3. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nee geen video? Maar wel instructies op papier waarop staat dat het in het potje moet en je handen moet wassen, geen condoom gebruiken etc etc. En wat je er daarna mee moet doen qua warm houden en hoe snel in het lab..
    En ze leggen dat de eerste keer tijdens het spreekuur ook uit. Bij ons tenminste wel.

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    ah ja dat wel hahaha. Laaste keer dat ik dat briefje heb gezien is 5 jaar geleden geloof ik hahaaha (las het verkeerd)

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ze zei dat ze het zelf eigenlijk al bedacht hadden. Het is nav de miskramen.

dit soort dingen doen ze altijd alleen op medische indicatie. Maar de eens is er makkelijker in dan de ander natuurlijk.

eerlijk gezegd vind ik het belachelijk dat voor een ivf traject niet standaard zo’n gel echo wordt gedaan. Je gaat een super duur en belastend traject in en je weet niet eens zeker hoe de baarmoeder er echt uit ziet. Is toch raar?

zo moeilijk moet dat toch niet zijn om te regelen?

Als ik had geweten dat het bestond had ik het zelf wel betaald.

Betsies en Asil vinden dit leuk.
  6. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja ik vind dat dus ook echt heel raar. Je zou verwachten dat dat al bij het OFO of in ieder geval voor start IUI of IVF/ICSI wordt gedaan. :rolleyes:

Betsies en Asil vinden dit leuk.
  7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    precies. Gewoon standaard. Je krijgt toch ook een hsg, waarom dit dan niet?
    Zouden nou echt zoveel meer vrouwen een verkleving in de eierstokken hebben dan iets met de baarmoeder?

in mijn specifieke geval vind ik het achteraf echt raar dat dit niet eerder is gedaan en dat ik er weer zelf om moet vragen. Vorige keer is het toch gelukt met iui? Als arts vraag je, je dan toch af hoe dat komt? Ik geloof er niks van dat het alleen aan leeftijd ligt. Zeker gezien amh en aantal bevruchtingen en 5dgs cryo’s.
    Dat je het niet weet is een antwoord. Maar doe dan in ieder geval wel alle onderzoeken die mogelijk zijn.

maar ik kan er boos over worden, maar daar heb ik niks aan.
    Enige wat ik dan doe is mijzelf kwalijk nemen dat ik hier eerder op had moeten hameren. En de kans is groot dat er niks uitkomt, maar dat weten we dan ook

Betsies en Gliss vinden dit leuk.
  8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Eens.
    Ik heb besloten dat als er deze tp en nog een x aantal tp in IVF 2 mislukken dat ik alsnog de hysteroscopie ga doen (evt in combi met alsnog C&C onderzoeken) . Of in het geval dat ik nog een miskraam zou krijgen.
    Niet omdat ik er wat van verwacht, maar wel om uitgesloten te hebben dat er een probleem is. Ook voor evt acceptatie later.

Do1981, Betsies en Asil vinden dit leuk.
  9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Denk ook wel dat weten dat er wat mankeert of weten dat je niks mankeert in beide gevallen wat rust kunnen geven.

In de zin van "zie je nou wel het komt ergens door" of "het is toch niks ik heb er meer vertrouwen in" laatste is alleen erg lastig want ja als dat het ook niet is, wat is het dan wel??

Maar eens dat ze het standaard kunnen doen. Bij ons hebben ze toevallig een receptivity proef, via het EMC. Mijn gynaecoloog en ik zelf ook vind het voor mij niet noodzakelijk. Sowieso deze poging niet. Mocht dit nog niet lukken kan ik het altijd overwegen.

Do1981 en Betsies vinden dit leuk.
  10. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    @Do1981 en @Gliss ik snap jullie zo goed, heb me er ook zo boos om gemaakt dat ze hier niets wilden onderzoeken maar me wel ikweetniethoeveel hormonen voor wilden schrijven zonder enige oorzaak!
    In België doen ze echt veel sneller een hysteroscopie of laperoscopie bij verdenking endo. Onze arts in Antwerpen/Leuven zei ook dat er zo veel vrouwen zijn van boven de 30 die een adenomyoma of een schotje in de baarmoeder hebben wat anders helemaal niet gezien wordt en wat de oorzaak van al die miskramen en mislukte pogingen kan zijn. En dat bij die eerste een aantal hormonen zelfs heel erg tegenstrijdige zullen werken!
    Waarom zou je dat niet willen onderzoeken??

Gliss en Do1981 vinden dit leuk.
  11. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    zou dat dan zijn omdat er toch zo weinig wat uitkomt? Dat moet dan wel.
    Die paar patiënten zijn dan blijkbaar de kosten niet waard in ogen van de gezondheidszorg/verzekeraars. Uiteindelijk draait het om geld.

moet je nagaan. Als je dus nooit zelf ergens achteraan zit en alleen het ziekenhuis volgt. Blijf je straks kinderloos achter omdat ze niet hebben onderzocht dat je een tussenschot in je baarmoeder hebt wat simpel op te lossen is. (Weet overigens niet of dat echt simpel op te lossen is, maar jullie snappen mijn argument wel) Is toch te bizar om te bedenken?

en als het gaat om geld. zeg dat dan ook zo. Dan betaal ik het zelf wel (is natuurlijk ook niet voor iedereen zo natuurlijk)

Ik bedacht me later dat daarom zo’n ivf traject in de vs natuurlijk zo duur is. Daar trekken ze alle opties open. Als ik alles bij elkaar optel kom je dan vast wel op 20.000-30.000 euro. Is dat ook weer verklaard :cool:

Betsies vindt dit leuk.
  12. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    wat is dat voor receptivity test? Ik dacht dat ze dat alleen in het buitenland deden?

13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Welnee, mag je in nl ook om vragen, doorgaans moet je die zelf betalen maar nu deed het EMC ern studie en zou je zelf een wattenstaafje door je vagina moeten halen. Dan bepalen ze of je baarmoeder toegankelijk is geloof ik. Je kunt, high, medium en low score hebben. Ik wilde hem niet omdat het kan zijn dat je ZV je bij een low score niet meer wil vergoeden. Omdat de test dan zogenaamd uit wijst dat je weinig kans op een blijvende ZW hebt. Maar dat slaat nergens op daar er ook vrouwen zijn die niet zijn getest en misschien ook low hebben en toch zwanger zijn geraakt.

Evengoed als zwangerschap met slecht zaad bijv. Is toch ook niet zo omdat mijn vriend bijv, 300.000 semen heeft ze ineens zouden zeggen "nou mevrouw, gezien het aantal is een blijvende zwangerschap gering dus geen ivf voor u"...

Zeg niet dat het zo zou zijn maar stel he voor. Nou dat gesodemieter hoef ik niet ;)

Do1981, Betsies en Lisa280887 vinden dit leuk.
  14. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Do1981 succes met je plasmacellen onderzoek vandaag!

@Gliss hoe gaat het met je?

@ iedereen die ik nu even vergeet hoop dat alles goed gaat.. degenen op de wachtbankje na een terugplaatsing, degenen die moeten wachten op een onderzoek of een volgende punctie, degenen die middenin de hormoonstimulatie zitten voor een punctie of terugplaatsing en ook degenen die wachten op een echo voor hun eerste wondertje.

Asil, Do1981 en Betsies vinden dit leuk.
  15. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Do1981 vindt dit leuk.
  16. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Nou sterker nog er komt dus super vaak uit dat er een adenomyoma of schotje zit, zelfs wereldwijd vertelde onze arts want ze had het er op een congres over gehad. Maar in NL zijn ze er nog niet van overtuigd dat dit innesteling in de weg staat of miskramen kan veroorzaken terwijl ze dat in andere landen wel geconstateerd hebben. Daarom doen ze het hier nog niet. De operatie vond ik qua kosten meevallen, kleine €1000 voor kijken en repareren :) Als je daar meerdere ivf/icsi tegenaan gooit die niet slagen is dat veel duurder. Maarja dat is mijn boerenwijsheid :D

Do1981 vindt dit leuk.
  17. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Do1981 vindt dit leuk.
  18. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik noem dit vooral logisch nadenken :cool:

@Asil wist ik niet. Door de test in het buitenland te doen loop ik dat risico sowieso niet. Snap wel dat je er dan voorzichtig mee bent

thanks voor alle sicceswensen!

Betsies vindt dit leuk.
  19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Do1981 vindt dit leuk.
  20. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid