lekker broeden jij!! En lekker genieten van het PUPO zijn ❤️❤️❤️ bijven jullie lekker plakken bij mama kleintjes?
@Wondertje2020 en @Do1981 succes!! @Betsies hoe gaat het met je? @Do1981: mijn AMH is bij mijn weten nooit getest? Zal het een navragen maandag bij de 1ste meting.
Even geheel offtopic: Mijn ontdekking qua eten 2021!! De foodie die ik ben, behold, Muhammara where have you been all my life, OMG wat is dit lekker, op een (groente)wrappie, met rucola, komkommer en tomaat en eventuul kipfile oid... Wie o wie kent het, eet het en hoe?
Vocht in mijn buik is toegenomen. Moet nog meer drinken en bloedwaarden afwachten. Het blijft spannend, het groeit in grootte nu een stuk langzamer maar er zijn er nu wel 5 extra follikels gemeten volgens mij die dus blijkbaar ook niet meedoen. 22 follikels in totaal waarvan 13 grotere en dus nu 9 kleintjes. Als het nu langzaam blijft gaan met het groeien dan ben ik meer gerustgesteld. Ben wel bang dat dit de dreigende OHSS kant op gaat.. ben benieuwd of ik nog naar 150 eenheden moet verlagen. Spannend!
hmmmm ziet er goed uit, ga morgen uitproberen. Ben nu helemaal gek op wrappies. Dus denk dat het er lekker op gaat zijn.
Haha ik ben er wel mee bekend, ook andere varianten (of verse). Je kunt het ook toevoegen aan een salade ipv dressing of op broodje met nog wat groente of met gegrilde groente (vooral plakken aubergine uit oven/grillpan hmm)
Wel een goed resultaat Maar goed in de gaten houden en drinken idd! Logisch dat je je zo rot voelt. Het lijkt een beetje op wat ik had, met dreigende OHSS door 20+ follikels, opgezwollen buik en na de punctie grote gezwollen eierstokken met veel holtes met vocht. Uiteindelijk voelde ik me ongeveer een week na de punctie weer wat beter. Denk ook omdat ik niet zwanger bleek en daardoor geen verdere OHSS is ontstaan.
@Wondertje2020 he bah, wat een ellende. Hopelijk ben je er na de punctie weer snel bovenop! @Emma1995 die term pupo vind ik zo raar klinken haha had er nog nooit van gehoord, zag t laatst op insta bij iemand hahaha @Asil ik smeerde het vaker op crackers met van die zaden allemaal er op. Dun laagje boter er tussen (ik hou van boter haha maar die kan je ook weglaten). Handig bakje met crackers op t werk als ik weer eens wat lunch vergat. Smaakt ook lekker met cracker en een soepje,
@Do1981 ben vergeten te vragen wat de waarde was. Moet zaterdag terugkomen. Dosis blijft hetzelfde. Dus ze schuiven de punctie niet naar voren, dat is positief! @Gliss dat denk ik ook, ik denk dat ik nog wel kans maak op een verse terugplaatsing. Blijf hopen. @DangerBlonde ik ben ondanks dat vocht best hoopvol. Ik voel me veel beter met lagere dosis en ik hoop dat de grotere eicellen bevatten. Kan er nu niks over zeggen. Ik ben gebeld, dezelfde dosis hanteren. Dus niet nog meer verlagen. Dit weekend ijzel en sneeuw verwacht. Ze hebben de follikelmeting op zaterdagochtend gepland. We gaan denk ik een hotel nemen. Komt qua medicatie toedienen ook beter uit.
Voel me gek genoeg beter dan de eerste dagen.. denk door lagere dosis.. ben zo blij dat ze naar me geluisterd hebben en ik mocht verlagen..
Volg je te voet, ben benieuwd, ik ga ook aan de Menopur maar 300 eenheden. Ben wel 1.80 en 87 KG, misschien dat de dosis daarom zo hoog is voor mij. Gonal-f ook 300 eenheden. En vanaf hoeveel follikels word er over OHSS gesproken dan of maakt aantal niet uit maar is het puur het vocht??
Super spannend meid! Wanneer zou de punctie zijn? Slim om een hotel te pakken. Fijn dat je je wel beter voelt. Duim op goed resultaat!
@Asil: wat ik weet is dat het vooral afhangt van het aantal follikels. Dus hoe meer follikels hoe groter de kans op OHSS. In NL keken ze nooit naar vocht maar in UZ Gent hoor ik het wel. Ook hebben ze het over oestradiol dat te hoog is, maar dat is voor mij ook nieuw. Ik dacht dat OHSS meestal optreedt na de punctie (door de HCG injectie) met de aanmaak van de stof VEGF waardoor de wanden van de bloedvaten rond de eierstokken vocht lekken en er zo vocht in de buikholte terecht komt. Waarom dit vocht bij mij nu voor de punctie al is, geen idee..
Nou wat je zegt, dat herken ik ook alleen zo. Maaaaarrrr wel super fijn dat je zo goed in de gaten word gehouden! Maar wanneer spreek je van veel follikels, boven de 15/ 20?? Ik heb echt geen idee.
** Lange onvervulde kinderwens ** * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - IVF 1 -op naar laatste / 3e cryo tp * Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - op naar tp cryo 8 - eerst scratching onderzoek & gel echo * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - door naar ICSI 2.2 * Wondertje2020 - 1e kindje - door naar ICSI (3) * 2jongensmama - 3e kindje - ICSI 4 * Emma1995 - 25 - 1e kindje - IVF 1 * Asil - 38 jaar -1e kindje - IVF/ICSI 3 * Catlady - 1e kindje - ICSI 3 pauze, opzoek naar een kliniek voor onze laatste poging. * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - ronde 4 overslaan, ronde 5 start Gonal-F feb 2021 * Kramertje - 41 jaar - 1e kindje - ICSI 6 C&C Duitsland * Kruimel14 -36 jaar- 1e kindje - IVF/ICSI 1 * Marloesmeisje - 33 jaar - 1e kindje - IUI 8 Afspraken 04 feb - Do - onderzoek NK/Plasma cellen & receptivity test 05 feb - Gliss - echo meting bms 06 feb - Wondertje follikelmeting 3 08 feb - Asil, controle dan lucrin injectie 17 feb - Asil begin menopur eind feb - 2jongensmama - punctie 4 eind feb - Do - gel echo Testdatum 15-02 - Betsies Zwanger Lisa280887 LindsySimons Emma1995