Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ben weer thuis. Wat een takje verre rit weer. Totaal bijna 5 uur in de auto.

ging heel goed. Letterlijk niet gevoeld. Alleen na plassen net thuis beetje gevoelig 2 minuten ofzo.

Dr Cuypers zei dat het meestal toch op zijn minst wel gevoelig is. Blijkbaar mazzel. Verder betekende dat niks zei hij

ik had express ook blaas halfvol. Denk dat, dat ook het verschil maakte wel

Ook goed gesprek(je) nog wel. Plaats ik straks nog even. Nu eerst eten

Betsies, 2jongensmama, Gliss en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Klinkt goed @Do1981 !

Even piepen hier: morgen is het tijd voor de eerste spuit Orgalutran. Ben heel zenuwachtig (voel me sowieso op dit moment een hormonaal/emotioneel wrak). Voor de dames met ervaring Orgalutran. Hoor graag tips (buik, bovenbeen, schuine hoek, 90 graden, als je misselijk werd; helpt het eten van een crackertje?, spuiten op lege maag of na ontbijt).

Daarnaast lijkt het erop dat mijn brandwond (2de graad met blaren) aan het ontsteken is. Stuurde na 17 uur een foto naar de HA, om 17.25 uur belde ze en moet morgen om 8.15 uur langskomen. Misschien krijg ik antibiotica. Is dat een probleem met de berg medicatie die ik al neem en ook krijg tijdens de punctie? Uiteraard vraag ik dit morgen zelf aan de HA, maar misschien heeft een van jullie hier ook verstand van? Bij voorbaat dank!

3. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Oh love it! Ik word hier zo vrolijk van!! I’m feeling so Pupo ❤️

Hey lief dat je het vraagt, vandaag weer aan het werk en dat was fijne afleiding. Kan het allemaal wel echt steeds wat positiever zien (met af en toe een uitschieter naar ja ja hoe dan!?) vandaag echt al stuk minder last maar nu zoooo moe, maar dat is ook logisch hè :)
    Hoe gaat het met jou??

@Asil oooooh Muhamarra, dat is echt een verslaving geweest! Met een beetje hummus op een cracker, over de sla, in de salade bij de falafel met knoflooksaus, met feta en gegrilde groenten man man man love it!!! Hoezo was dit aan jou ontglipt!?!:D

@Wondertje2020 wat fijn dat het zo goed gecontroleerd wordt allemaal en ook fijn dat je zo veel minder last hebt!! Hopelijk groeien de eitjes verder mooi gelijkmatig!! En gelukkig rijden jullie zaterdag maar het zuiden, afgelopen weekend was het hier(in het zuiden) ook niet glad dus dat geeft misschien een beetje hoop!

@Do1981 wat fijn dat het onderzoek zo vlot en pijnloos ging! Weer een horde genomen in onderzoeksland!! Benieuwd naar je gesprek, eerst smakelijk!!

@2jongensmama hoe gaat het met het prikken?

@Emma1995 hoe voel jij je?

@DangerBlonde ben jij nu gestart met de probeer? En hoe is het??

@Iemand1991 Hoe gaat het met jou?

@Gliss heel veel succes voor morgen alvast!

Ohjee ben ik iemand vergeten (vast wel...) maar betekend niet dat ik niet aan je denk hoor ❤️

Emma1995, Splitijsje en Do1981 vinden dit leuk.
  4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Meid wat heb je gedaan, en een handige combi is het niet. Maar je lichaam die bezig is met een brandwond te herstellen is ook niet handig. Wel alle medicatie doorgeven aan je arts en zh natuurlijk.

Ben wel nieuwsgierig naar de foto.

Splitijsje vindt dit leuk.
  5. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Och jeetje wat ellendig (vroeg net hoe het met jou is in m’n vorige post, had daardoor deze gemist)
    Wat @Asil zegt alles goed doorgeven!! Heb geen ervaring met antibiotica en de hele shabam maar wel met orgalutran.

Ik prikte die gelijk voor/met het ontbijt dus altijd bij gegeten. Werd er de eerste dagen pas wat later dan alsnog misselijk van, na een paar dagen stopte dat ook weer!
    Prikken in een huidplooi (ik deed buik) die je stevig vastknijpt, dan prikt hij er makkelijker in, op 90 graden. De vloeistof vond ik niet vervelend eigenlijk.
    Succes hoor!! Je kan dit!!
    En sterkte met de rest ❤️

6. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    bij deze....:cry: ik hoop dat iedereen al gegeten heeft ;). Het is denk ik? Wel goed dat de opperhuid nog volledig intact is? Hoop ik?

Bijgevoegde bestanden:

7. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Jemig!! Wat heb je gedaan :eek: erg pijnlijk.

Ik heb een keer antibiotica gehad voor Lime, dat was toen een stootkuur van 5 dagen en de dag van tp voor laatste. Je hebt antibiotica die gewoon mag als je zwanger bent dus zou dat wel specifiek vragen.

8. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Thanks, zal de dokter zeker laten weten dat ik in een IVF traject zit. Uh...ongelukje met de Quooker. Ik was mijn kruik aan het vullen, op een onhandige manier, kokend water en hete kruik op mijn hand. Zat vanmiddag te huilen (maar denk dat dat dus een combinatie is van hormonen, spanning over het hele traject, prik morgen, punctie en zorgen over de brandwond).

9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Kruimel14 wat naar zeg! Kan er ook nog wel bij.
    Zou je ivf poging zeker erbij vermelden (als je dat niet al van plan was) richting huisarts. Dan kan arts daar rekening mee houden qua antibiotica. En ook zeker even overleggen met fertiliteit.

Ik heb bij een terugplaatsing ook een keer een ab kuur gehad vanwege blaasontsteking. Kon toen gewoon (maar niet alle soorten konden).

tav het bezoek vanmiddag.
    Blijft super fijne ontvangst daar. Erg relaxed allemaal en vriendelijk.
    Werd geholpen door dr Cuypers. Eerst nog een gesprekje waar ik allerlei vragen kon stellen.

nog even alles kort doorgenomen. Hij gaf aan het zeer onwaarschijnlijk is dat al mijn eicellen van onvoldoende kwaliteit zouden zijn. Er is geen mogelijkheid om dat te meten natuurlijk, maar hij gaf ook aan dat obv alle factoren het waarschijnlijk niet zo is. Amh was ook wel erg hoog zei hij voor mijn leeftijd. Zou zelfs goede waarde zijn voor een twintiger. Soms zie je dan wel dat de kwaliteit per eicel dan gemiddeld iets lager is.
    Ook nog gehad over eten van zuivel. Hij gaf ook aan dat het verstandig is om minder zuivel te eten.
    vitamines nog even doorgenomen. En hoe ik dat nu neem. Bloedverdunners besproken. Nog vraag of ik aspirine er ook bij neem. Als een over nagedacht. Denk dat ik dat volgende ronde misschien zelf ga doen.
    Ook nog gehad over kunstmatige cyclus. Hij gaf aan dat het er op lijkt dat op latere leeftijd een klein voordeel is van kunstmatige cyclus. Ook gezien korte cyclus. Dus dat is zeker mooi om te gaan proberen.
    Hij begreep me wel als ik op gegeven moment een nieuwe punctie wil gaan doen terwijl de cryo’s nog niet op zijn.

Hij heeft nog alles even bekeken met echo. Bms zag er heel mooi uit zei hij. Precies zoals het er in deze fase uit zou moeten zien.
    Eicellen nog steeds heel veel. Hij zei gekscherend dat ik voorlopig niet in de overgang kom. Het lijkt er ook niet op alsof amh veel gedaald is zei hij.

Zoals gezegd voelde ik de scratch helemaal niet. Hij vroeg ‘voel je dit’, volgens mij omdat ik niet echt reageerde. Maar ik voelde het gewoon helemaal niet. Ze waren er zelf ook een beetje verbaasd over. Fijn natuurlijk, maar dan denk ik ook direct ‘wat zegt dat dan’?

ze hadden het niet gezegd van halfvolle blaas. Was uur van tevoren even gestopt om daar toilet te gaan. Daar ook niet meer geweest. Vroeg het wel daar bij de balie en ze zeiden dat het niet uitmaakt. Ik had naar toilet kunnen gaan toen, maar niet gedaan. Denk dat het daardoor het makkelijk ging.

bij een terugplaatsing zeggen ze bij ons ook altijd met halfvolle blaas komen. Dus dat nu ook maar aangehouden. Dan kunnen ze er beter bij, blijkt nu ook weer.

ben extreem benieuwd naar de uitslag nu wel. Dit icm de gelecho straks geeft toch wel weer stuk meer info

Heb ook nog een prik formulier voor controle prikken voor b6,b11,b12 en d liggen. Dat binnenkort ook maar even doen. Daarvoor eerst altijd even stoppen met die vitamine pillen toch? Meen ik te hebben gelezen.
    Weet iemand hoe lang je dan moet stoppen om goed beeld te krijgen?

Edit: ik was dus deze halve roman aan het tikken en ondertussen al weer conversatie hier, haha. Deels al weer ingehaald door je antwoord @Kruimel14

Splitijsje en Asil vinden dit leuk.
  10. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Kanonnen, die is niet mis ik had hiermee op de seh gezeten omdat blaren erg vattelijk zijn voor ontstekingen. Vind eigenlijk dat het ook goed verbonden moet worden met gel/kou pleisters en desinfectant.

11. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @Kruimel14 zo dat is een nare brandwond! Alle tips/adviezen zijn denk al gegeven. Maar ik snap heel goed dat je vandaag even moest huilen, hormonen of niet. Verder natuurlijk ook gewoon een heel spannende fase met al die nieuwe hormonen en indrukken.

@Do1981 fijn dat het een goed gesprek was en je alle vragen hebt kunnen stellen.

@Betsies definitely PUPO !

Hier gaat het een stuk beter dan afgelopen dagen, misschien toch de hormonen die me van die wisseling geven. Ben nog wel moe, maar niet meer zo intens en de andere klachten eigenlijk niet zoveel last van gehad vandaag. Hard gewerkt en flink stuk gewandeld en nu voor de op en haard en achter de tv een foute film kijken (pitch perfect 2).
    Hopelijk morgen goede echo! Ben toe aan die tp :)

Betsies, Asil en Splitijsje vinden dit leuk.
  12. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Ik zat zaterdagavond bij de HAP en heb maandag, dinsdag en vandaag contact gehad met de HA (stuur steeds foto's). Vanwege de foto van vandaag werd ik na sluitingstijd gebeld en ben ik morgen de eerste op het spreekuur. Zolang de blaren dicht zijn zeggen ze juist dat de kans op ontsteking klein is? Ik verbind het 's nachts wel met een vetgaasje en steriel verband, om de kans op ontploffing van de blaren te voorkomen, maar overdag niet. Ik ga het morgen wel horen. Ik laat hier wel weten hoe het was en ook hoe ik de eerste keer Orgalutran heb ervaren.

@Do1981 klinkt als een goed gesprek en fijn dat het onderzoek pijnloos was. Ik dacht dat het altijd drie maanden duurt voordat vitamines echt zin hebben/goed zijn opgenomen. Geen idee of omgekeerde hetzelfde geldt (duurt het drie maanden dat de opgebouwde spiegel weer weg is)?

Fijne avond allemaal!

Do1981 vindt dit leuk.
  13. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Jemig @Kruimel14 zie nu de foto pas. Dat is echt wel heftig.

goed om morgen idd even naar de huisarts te gaan ja

edit: lees nu dat je al geweest was.

14. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Kruimel14 jeetje hier was ik ook mee naar de SEH gegaan! Dat moet vreselijk pijn doen. Hopelijk geeft je dokter je er morgen wat voor. Dat moet je echt laten behandelen..
    Edit: je was al geweest lees ik net, sorry :rolleyes:

Die Quooker is wel fijn (ik heb er ook een sinds vorig jaar) maar heb ook al vaker spetters op mijn handen gehad, omdat een pan vullen niet altijd even handig gaat. Heb je daar nog tips voor? :rolleyes:

@Do1981 dat klinkt idd als een heel fijn gesprek! Als je niet stopt met de vitamine pillen verteken je het beeld. Hoe lang precies geen idee, even aan de huisartsassistente vragen?

@Betsies lief dat je het vraagt! Ik ben idd met de provera begonnen gisteren. Gisteren even misselijk van maar vandaag niks eigenlijk. Heb volgens mij nog nooit zo uitgekeken naar mijn menstruatie :eek:

@Gliss haha die film ben ik ook aan het kijken :roflmao::roflmao:

Betsies, Asil, Gliss en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Klinkt goed en is een leuke serie films, vind ik. Fijn dat je je beter voelt!!

Asil vindt dit leuk.
  16. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ja, ik ga eens Googlen over die vitamines. Las ergens hier op dit forum dat je geen goede weergave krijgt als je vitamine pillen slikt. Dat het dan hoger lijkt dan dat het daadwerkelijk is. Maar weet niet of dat echt zo is.

het blijft toch een beetje hangen dat ik het niet voelde, die scratching.

hij had het erover dat sommige vrouwen dan minder zenuw uiteinden hebben ofzo. Maar wat zegt dat dan? Vind het toch wel raar. Ik voelde het gewoon echt niet

17. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Dank allemaal voor jullie tips en medeleven.

@DangerBlonde Herkenbaar van die spetters. Nee, helaas, dat schijnt bewust te zijn gedaan vanuit Quooker. Het was bij mij gewoon een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden en ben mijd nu de Quooker gewoon even (struisvogelpolitiek ;)).

18. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Gelukkig, jij ook fijne avond en denk wel dat het mooi gaat genezen. Schrik zal er wel in zitten naar die qooker toe gok ik.

19. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Oef wat naar @Kruimel14!

En @Do1981 , dat zijn toch fijne opmerkingen om te horen. Al vraag je je dan natuurlijk wel af 'waarom werkt het dan niet gewoon'.

Splitijsje en Do1981 vinden dit leuk.
  20. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Kruimel14 mijn man zet de Orgalutran op 45 graden en pakt goed de huidplooi vast. Bij mij werkt dit goed en hij prikt m er snel in dus niet langzaam in de huid duwen maar met een korte beweging.
    Ik heb meer last van de Menopur naald, krijg nu ook blauwe plekken en ook onder de blauwe plekken van het bloed prikken haha. Maar ja als dat alles is.

knuffel voor jou Kruimel, ik wens je succes bij de HA en hoop dat het allemaal meevalt en wat komt alles tegelijk zo. Ik vind je maar dapper met al die pijn op je hand want je gebruikt die overal. Lijkt me zo pijnlijk en lastig. Laat even weten hoe de Orgalutran is gegaan. Ik krijg m hier om 7:00 uur. Eerst ook misselijk , maar is sinds verlaging van de Menopur minder geworden. @Betsies werd het bij jou ook minder op het einde? Ik vind het apart dat ik er steeds minder last van heb.. terwijl er zoveel in mijn lichaam gebeurt.

Deel Deze Pagina