Dank voor je snelle reactie Lisa, dat stelt een beetje gerust. Ik laat het maar over me heen komen. Beter inzetten op die van 12-16mm, dan op die ene van 19mm. Woensdag stuur ik weer een update!
Eerste punctie bij mij was gecancelled omdat mijn dominante ei echt een uur voor de punctie sprong, nooit geweten dat je die kon laten gaan en dan toch punctie of is dat niet helemaal wat je bedoeld met laten gaan?
Wat adoptie betreft, ik had via een IVF forum contact met een Hindoestaan meid welke in Jamaica woonde, zij hadden ook van alles gedaan om zwanger te raken. Op een gegeven moment had ze het er over dat haar ouder in India op zoek gingen naar een kind omdat ze het niet aan konden zien dat ze kinderloos achter bleef. Ik begreep niet wat ze daarmee bedoelde. Lang verhaal kort, ze zijn via 3 landen gereisd naar India, onderandere via Rusland en hebben een kind "meegenomen" ik dacht dat het echt adoptie was. Dus ik feliciteerde haar. Zegt ze doodleuk. Dit kun jij ook doen hoor. Ik kan dat wel regelen voor je. Er zijn genoeg vrouwen in India die ongewenst zwanger zijn of hun kind voor geld willen afstaan. Ook vroeg ze of ik het gesprek wilde wissen.. Heb haar gelijk geblokt. Das toch niet normaal!! Andere kant, hoe zit dat dan met kindjes die al zijn afgestaan of weg genomen en in een tehuis terecht komen..
En bij mij zit hij erin. Word dus nog wel 1x ongesteld. Sorry voor de spam, maar is zoooo lang geleden alweer voor mij.
Dat klinkt bij elkaar toch als een mooi aantal! Streven is meestal 8-15 follikels. Bij mij hebben ze ook 1 dominante follikel (die werd zelfs 26mm) opgegeven ten behoeve van de kleinere. Hopelijk groeien ze mooi door en is de punctie vrijdag Spannend hoor!
@Kruimel14 op zich mooi aantal. En er kunnen er echt nog bijkomen. Wel super spannend deze fase. Weet het nog heel goed. Was er zelf zo van overtuigd ook dat er wel iets mis moest gaan. Er zouden vast wel geen bevruchtingen of door delingen zijn. Daar moest het wel aan liggen. Dat was allemaal niet zo. Grootste kans bij jou ook dat, dat gewoon allemaal goed gaat. Geen garanties natuurlijk. Maar de kans is het grootste dat het allemaal goed gaat
@Asil spannend weer hoor. Eerste prik! @Wondertje2020 denk aan je. Hoop dat het goed gegaan is/ goed gaat vandaag !
Thanks Do, fijn die herkenning. Alles wat je schrijft gaat inderdaad door mijn hoofd. Het is de onzekerheid, de spanning en de hamvraag: 'gaat alles goed'. (En alles is dan veel: zijn er genoeg eitjes, is de timing van de punctie niet te vroeg en niet te laat, raken ze bevrucht, delen ze etc.). Wat je schrijft over misschien gaan er nog meer bijkomen; zou best kunnen. Ik sta er om bekend dat eitjes bij mij vanaf dag 10/11 een groeispurtje maken. Geen garanties zoals je schrijft, maar moet maar een beetje vertrouwen hebben. Ik ga mijn best doen! @Asil ik zeg niet dat 10 niet netjes is , ik ben -als het op dit onderwerp aan komt- een nitwit en zoals hierboven denk ik wel duidelijk is worden (mede onder invloed van hormonen) onzeker/bang dat er iets niet goed gaat. Jij hebt je spuit gezet; viel het mee of tegen? Hoe gaat het nu verder? (Hoe snel verwacht je je menstruatie?)
Thanks voor jouw verhaal en goed om te weten dat jij ook een dominante had. Succes alvast voor zaterdag! En algemeen: ik weet nog niet hoe jullie meerdere berichtjes quoten in een bericht. Dus excuus dat ik hier misschien meer dan gemiddeld post .
Spannend hè! Het klinkt wel als een logische keuze en als een mooi aantal! Maar die onzekerheid of het wel goed genoeg is en of je er eigenlijk niet meer (of soms juist minder) had gewild.. zo herkenbaar!!
Het bericht viel me wel op, maar wij hadden eigenlijk zelf adoptie al afgeschreven precies om de redenen waarom het nu opgeschort wordt én de kosten. Voor ons is pleegzorg wel een heel serieuze optie; we willen het ook doen als we een eigen kind hebben, en ook zonder. De enige reden dat we het niet nu al doen is omdat als we een traject ingaan, je met een onzekerheidsfactor zit die niet wenselijk is voor een pleegkind. En dat was de afgelopen jaren natuurlijk steeds zo; verwachtten steeds dat ik binnenkort zwanger zou zijn. Wachttijden loopt wel los volgens mij? Er is nog steeds een groot tekort aan pleegouders. Het grootste nadeel vind ik vooral het feit dat het doel altijd is dat het kind weer terug gaat naar de eigen ouders. Ik weet dat dit in het belang van het kind is, maar het lijkt me heel moeilijk als je ziet dat ouders eigenlijk gewoon niet capabel zijn.
Nee ik bedoel: die ene is dan te groot om geschikt te zijn voor de bevruchting. Die is dan waarschijnlijk overrijp.
Ik ben weer thuis, de punctie duurde wat langer door veel follikels. Het gaat in UZ Gent totaal anders dan in Nederland. Krijgen jullie ook lokale verdovingen? Heb ik nog nooit gehad! En nu ineens 6 spuiten in mijn poes! Na spuit 1 wilde ik niet meer! Daarna kreeg ik morfine en was alles goed. Heb meegekeken en ze hebben flink wat follikels aangeprikt. Ze deden dit door middel van flushing, waarbij ze de follikels nog een keer naspoelen zodat ze zeker weten dat alles eruit is. Interessant hè! Ik had de verpleegkundige voor de eerste morfine dosis echt nodig. Tijdens de punctie ging het goed. Daarna in bed gelegen maar niet geslapen ik voelde me prima alleen pijn aan de linkerkant. Daar is het gevoeliger omdat ik links tubectomie heb gehad. Ze hebben 18 eicellen gevonden maar de arts waarschuwde me dat er veel gaan afvallen. Omdat hij denkt dat er veel niet rijp zijn. Dus ik ben aan de ene kant in een euforische stemming, maar ook voorzichtig positief. Morgen weet ik meer en dan laten ze het ook weten ivm de terugplaatsing. Ben opgelucht en blij dat ik thuis ben. Ik voel me goed genoeg voor een terugplaatsing en drink veel.
Wat een bijzondere andere aanpak dab inderdaad! Rust maar lekker uit, je hebt het verdiend. Herkenning bij lezen, had hier ook 18 eicellen en behoorlijk deel niet goed rijp. Duim voor je dat er toch een aantal mooie embryo's gaan ontstaan! Sterkte en laat die man van je maar goed voor je zorgen!
, ik hoop volgende week, van mezelf zou de 15de of 16de zijn.. dan bellen en dag 2 beginnen met menopur, dan weten we 7 dagen later pas wat er echt gebeurd. Zal mij benieuwen. Spannend allemaal weer.
@Kruimel14 heel herkenbaar al die twijfels en vragen. Ik denk dat de meeste vrouwen dat wel hebben voor de 1e poging. Daarna weet je iets beter wat je kunt verwachten en hoe je lijf en eicellen reageren. Maar ook dan is het spannend. @Wondertje2020 mooi aantal meid. Hopelijk dat ook hier het gouden ei er tussen zit Nu lekker bijkomen. Wanneer moet je weer terug?
Wat een dag vol gebeurtenissen ladies!! @Asil whoopwhoop die spuit zit er in!! En je bent lossss kom maar door met die eitjes!! En vijf dagen stimuleren zal misschien al oké zijn en zo niet bijhalen? @Kruimel14 spannend zo een meting en wat je dan weer allemaal met die informatie moet in je hoofd. Ik denk ook dat het een goede keuze is voor het grote aantal wat gelijk op gaat te gaan, ga er daarnaast vanuit dat de artsen hun werk goed doen en voor een hoog slagingspercentage willen gaan dus het beste plan zullen proberen te trekken. Maar altijd goed in om te volgen wat en hoe! Op naar woensdag! @Wondertje2020 dat klinkt als een heel prima punctie!! En bijzonder dat het dan zo anders gaat! Fijn dat het na de morfine niet meer pijnlijk was. Goed voor jezelf zorgen en duimen we massaal voor je eitjes hier. wbt adoptie dat is inderdaad wel bizar hoe dat al die tijd zo heeft kunnen gaan. Wel erg dat wanneer je nu die keuze gemaakt zou hebben het ineens van de baan is!!
Had inderdaad gebeld, 2 dagen te kort mee gegeven. Van de week even ophalen. Ben nu wel een klein beetje duizelig, wat ik dan weer raar vind, die zooi zit er al een uur of 6 in. Voel me een beetje alsof ik stoned ben en de grond niet goed onder mijn voeten voel en wat wazig in mijn hoofd. Even wennen.