Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 2 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    ** Lange onvervulde kinderwens **

* Gliss - 32 jaar - 1e kindje - IVF 1 -op naar laatste / 3e cryo tp

* Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - op naar tp cryo 8 - eerst scratching onderzoek & gel echo
    * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - door naar ICSI 2.2
    * Wondertje2020 - 1e kindje - door naar ICSI (3)
    * 2jongensmama - 3e kindje - ICSI 4
    * Emma1995 - 25 - 1e kindje - IVF 1
    * Asil - 38 jaar -1e kindje - IVF/ICSI 3
    * Catlady - 1e kindje - ICSI 3 pauze, opzoek naar een kliniek voor onze laatste poging.
    * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande
    * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp
    * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - ronde 5 start Gonal-F
    * Kramertje - 41 jaar - 1e kindje - ICSI 6 C&C Duitsland
    * Kruimel14 -36 jaar- 1e kindje - IVF/ICSI 1
    * Marloesmeisje - 33 jaar - 1e kindje - IUI 8

Afspraken

10 feb - Kruimel 2de follikelmeting
    10 feb - DangerBlonde uitgangsecho
    13 feb - Gliss - tp cryo 3
    17 feb - Asil begin menopur?
    19 feb - Do uitslag scratching (circa 16-18 feb)

eind feb - 2jongensmama - punctie 4
    eind feb - Do - gel echo

Testdatum
    15-02 - Betsies
    24-02 - Gliss

Zwanger
    Lisa280887
    LindsySimons
    Emma1995

2. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Och lieverd wat heftig!! Geen woorden voor, wel heel veel knuffels...❤️

3. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    upload_2021-2-9_18-31-4.jpeg

Dit. Maar dan ook echt. Hel. Zware krampen van m’n rug, buik tot in m’n bovenbenen. Lig met een kruik dubbel op de bank, te bedenken of ik toch niet beter een pijnstiller ga pakken zo.. hou niet zo van pijnstillers als het niet echt écht moet. Het moet toch niet zo zijn dat het zo veel pijn doet...
    *klaagmodus uit

4. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Meine gutte...een haai :confused:
    Dat is geen klaagmodus, je hebt het gewoon even taai!! Ik zou toch ‘lekker’ wat innemen, het is al stom, dempen die pijn! En chocola er op, snelll, iemand!! Breng deze vrouw chocola
    upload_2021-2-9_18-36-11.png

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @DangerBlonde zoveel pijn is toch niet normaal? Misschien heb je het al eens gezegd hoor. Maar wat zeggen de artsen daar dan van?

@Betsies hoe voel je, je nu?

6. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Tot nu toe wilden ze geen onderzoek doen. Maar als het goed is heb ik morgen weer de fijne verpleegkundige. Ik ga het haar eens vragen, kijken of zij me niet toch naar een gyn kan sturen voor onderzoek. Ik las dat je eventuele endometriose moet laten behandelen/weghalen. Dan moeten ze dat gewoon doen pff... Ben het eigenlijk wel goed zat dat het altijd veel pijn doet. En nu extreem. Weet alleen niet of ze dit soort onderzoek nu met Corona wel doen. Maar ik ga het morgen echt weer vragen.

@Betsies haha ja chocola helpt altijd wel een beetje :D en ik ga toch een pijnstiller pakken zo. Moet bijna denken aan de beginnende weeën die ik bij mijn bevalling had :confused::confused::confused::confused: zat hier net wat weg te zuchten haha nog net geen puffen :|

Do1981 en Betsies vinden dit leuk.
  7. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    heel veel sterkte voor jullie!

8. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik voel me wel prima, voel vanavond mijn. baarmoeder weer aanwezig zijn, geen pijn gewoon gevoelig ofzo...verder heel prima dag gehad en stemming gaat ook goed!

Hopelijk mag jij snel voor je onderzoek, dat zou fijn zijn! Gaat wel hard met korte cycli.

@DangerBlonde goed om het na te vragen, lijkt me dat die onderzoeken wel in het belang van je traject zijn dus dat dag wel moet kunnen toch? En nu maar meer chocola er op dan ;)

Do1981 vindt dit leuk.
  9. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    @Wondertje2020 ohnee!!! :cry: dikke knuffel meid. Zo niet het nieuws waarop je had gehoopt. We duimen echt kei hard dat ze alle drie mooie blasto's worden!! Dikke knuffel.

10. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Oooh meid dit is niet wat je wilde horen!! Dikke knuffel! Er hoeft nu niet nog 50% af te vallen he... dat is een standaard statistiek. Hier 3 bevruchtingen en uiteindelijk waren het gewoon 3 dag 5-embryo’s. Ik duim zo hard dat het voor jou ook zo uitpakt!

11. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    #1951 Wondertje2020, 10 feb 2021
    Laatst bewerkt: 10 feb 2021
    Ik had gehoopt dat ik na een nachtje slapen me beter had gevoeld maar ik voel me alleen nog slechter.
    Van de 18 gevonden eicellen waren er 11 eicellen rijp daarvan zijn er 4!fout geïnjecteerd en de andere 7 die geïnjecteerd zijn, maar 3 bevruchtingen. Hoe kunnen er nu zo weinig bevrucht zijn!!!
    Hebben ze een student in opleiding gebruikt of zo? Ze zeiden 90% bevruchtingen met ICSI! Ik wilde IVF!!
    We hadden onze eerste IVF poging 90% bevruchtingen en onze tweede IVF poging 50% wat ik al een domper vond en nu... nog geen 30%. Wat the fuck is er aan de hand, ben ik in 1,5 jaar tijd ineens veel minder vruchtbaar geworden.
    En waarom geven de artsen ons zoveel hoop bij een laatste punctie als we zulke gigantisch slechte resultaten hebben. Hij zei letterlijk tegen mij: de vraag is niet OF jullie zwanger worden maar wanneer. Met andere woorden, we hebben dus wat langer nodig (en dus veel cryo’s). Ik heb nog nooit zo snel een punctie gehad dus ik denk dat alle eicellen niet goed zijn geweest...

En dan ook nog aan de telefoon zeggen dat we de helft over houden.. bij zo’n aantal. Dat is toch onmenselijk, hoe denk je dat ik me de komende dagen voel.
    Waarom hebben ze me zoveel gestimuleerd voor 2 extra eicellen als ze vervolgens 4 eicellen kapot prikken in het lab. Ben ik verdomme een medisch experiment geworden of zo.
    En eerst krijg ik te horen dat ik geen verse tp mag maar nu door de kwaliteit moet ik me ineens herpakken en willen ze wel een tp omdat anders de kans groot is dat de ontdooiing niet goed gaat.. hoe denk je dat dit mentaal voor mij is.
    Ik had het aan de telefoon niet begrepen was zo ontdaan en heb een mailtje gestuurd. En daarin staat dus dat nu ineens de voorkeur gaat naar een verse tp als de delingen achterlopen. Dat snap ik dus ook niet want als de delingen achterlopen dan zijn ze toch niet goed..
    Ze plaatsen sowieso niet eerder terug.

Hier ga je toch helemaal kapot aan, van euforie van 18 eicellen en een enthousiaste gynaecoloog naar zware teleurstelling en nu ELKE dag wachten op een telefoontje wat je hopelijk niet krijgt...want ik word dus gebeld als het niet doorgaat..

12. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Goed dat je alles van je afschrijft meis... Hier maar ook in ee mail naar je arts! Ik kan me voorstellen dat je met enorm veel vragen zit!

Het is ook echt een gevaarlijke uitspraak om als arts te zeggen dat je sowieso zwanger gaat worden. En dat ze dan zeggen dan de kans op misgaan bij ontdooien groot is! Daarvoor ga je toch niet naar België? In de kliniek zeiden ze juist dat door nieuwe technieken de cryos bijna net zoveel kans geven als vers. Plus: veel cryos geeft geen garantie. Hoe kan een arts dat nou zeggen?

Nogmaals meid... ik blijf duimen!! Er is echt nog hoop, maar ik kan me ook voorstellen dat je die nu even hebt laten varen. Dikke knuffel!

13. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Lisa280887 ja daar word ik zo boos over.
    Eerst hoop geven een totaal ander behandelingsschema geven met kans op OHSS. Ik heb drie keer gezegd dat ik vorige punctie dreigende OHSS heb gehad, nee hoor we gaan voor maximale aantal eicellen. Hup nog meer hormonen erin. Dat het ten koste gaat van mijn gezondheid boeit blijkbaar niet.
    Ook meerdere keren aangegeven dat ik ICSI een vreemde keuze vond want we hebben nooit een indicatie gehad voor ICSI. Genoeg bevruchtingen en genoeg zaadcellen voor IVF.
    En nu het niet lukt is er INEENS van alles mis.
    Elke echo hoor ik, prachtige opbouw baarmoederslijmvlies, genoeg follikels, geen cystes, geen endometriose, de hormoonwaarden waren naast het oestradiol goed, regelmatige cyclus .. ja ik reageerde heftig op de hormoonstimulatie (Vocht in buik) maar daar had ik de arts al voor gewaarschuwd. Volgens mij heeft die hoge dosis gewoon alles verkloot. En wat moet ik nou? Maar weer geld trekken? Weer een nieuwe punctie, wat gaan we nu eens proberen..

En nu in 1 telefoontje is ineens van alles mis! Dit was niet goed en dat was niet goed en helemaal geen antwoord hoe het kan dat zij maar liefst 4 van de 11 eicellen kapot hebben geïnjecteerd!! Ik vind dit onacceptabel.

14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    @Wondertje2020, ik heb echt geen juiste woorden voor wat ik hierboven allemaal lees. Toch wil ik iets zeggen, of eigelijk vragen wat niet leuk is maar waar misschien weinig over bekend is. Hebben jullie arts en jij het nog gehad over corona en de mogelijke gevolgen hiervan? Wat ik wel hier en daar opvang is dat koorts bijvoorbeeld bij de man 3 maanden een slecht zaad beeld kan geven. Wat voor effect kan dat gehad hebben op de eitjes?

Dat was even het praktische gedeelte.

Voor de rest wil ik je laten weten dat ik met je mee leef en aan je denk. ❤

15. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Wat een verhaal @Wondertje2020! Ik hoop dat jullie nog meer duidelijkheid en antwoorden gaan krijgen want dit voelt toch wel echt slecht zo. Goed dat je gemaild had ook! Ik heb er verder ook geen woorden voor...
    Heel veel sterkte en alle hoop op de drie toppertjes he!! ❤️

16. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Asil en @Betsies bedankt. Sorry voor mijn spam maar ik zit nog vol met ongeloof hoe dit allemaal gegaan is.
    Bedankt Asil voor je gedachte betreft covid19 maar ik ben getest en ik was negatief en mijn man heeft geen covid19 gehad. De arts weet dat ik covid19 besmetting heb gehad en zei dat er geen aanwijzingen zijn dat covid19 schadelijk is voor eicellen. Koorts en griep en covid19 wel voor de zaadcellen maar dus negatieve test.

17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Helemaal geen sorry! En het was puur even meedenken. Weet dat je vriend geen Covid heeft gehad en ook dat je negatief bent getest. Aan de andere kant, hoe kunnen ze zo zeker stellen dat het geen effect heeft als er helemaal geen studies zijn.

Maargoed, ook dat gaat je niet de antwoorden geven die je wilt.. En man wat heb ik een hoop scheldwoorden voor die klungel die die cellen kapot heeft geprikt. Maar ook voor het doordrammen van de ICSI en de hoge dosis medicatie.

18. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Dat is ook niet helemaal eerlijk want het is een bekend risico bij icsi en gebeurd vaker.

Het is gewoon mega slecht van de gyn van @Wondertje2020 dat ze dat niet verteld hebben en niet de keuze aan haar hebben gelaten of ze icsi wilde proberen.

@Wondertje2020 ik snap je echt zo. Terecht dat je boos en teleurgesteld bent. Hopelijk kan je ook snel een gesprek hebben met je arts om al je vragen kwijt te kunnen.

En we blijven duimen voor de 3 cryos!! Ik had ook 3 bevruchtingen en alle 3 blasto's! Dus het kan wel dat ze doorgroeien!

19. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Hier eindelijk ongesteld geworden. Wordt in de namiddag gebeld of ik mag starten. Maar het is druk dus ben er bang voor dat het niet kan.

Betsies, DangerBlonde, Gliss en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Waarom niet, mag in woede en meeleven er toch een scheldkanon op na houden.. Puur omdat ik het zo oneerlijk vind. En ik bedoel niet te zeggen dat ik die persoon recht in het gezicht wil uitschelden maar meer de situatie. Daarnaast, ja risico's begrijp ik maar 4!
    Maar daar heeft Wondertje helemaal niks aan natuurlijk ;)

Ben blij voor je dat je ongesteld bent geworden en hoop dat je kunt starten :)

Deel Deze Pagina