Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 25 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ha meiden,

Ik ga even advocaat van de duivel spelen, ik ben altijd vrij recht doorzee, dus nu ook even, ik zal het vanuit mijn eigen beleving proberen te typen:

Ik merk bij mezelf dat er soms een beetje een tweedeling in dit schrijfgroepje ontstaat tussen de dames die al heel lang bezig zijn (meerdere jaren, meerdere IVF/ICSI pogingen, hogere leeftijd en/of meer richting het einde van de mogelijkheden) en dames die nog wat meer in het begin van het traject staan (nog bezig met OI of IUI of starten met IVF/ICSI. Voor mijn gevoel sluit de beleving niet altijd lekker op elkaar aan.
    Dit hoeft uiteraard natuurlijk niet tot moeilijkheden te leiden. Maar de groep wordt naast dit verschil in beleving ook best wel groot en daardoor onoverzichtelijk omdat er actief wordt geschreven (we gaan niet voor niks al 3 delen mee).
    Er zijn al een paar dames die langer meeschrijven gestopt om deze reden (ik zal geen namen noemen maar de langere schrijvers weten vast wie ik bedoel) en dat vind ik erg jammer.

Ik vraag me daarom af en met name ook even naar de nieuwe dames die wat meer voorin het traject staan of het misschien een idee is om zelf een 'start traject' of 'start IVF/ICSI voorjaar 2021' of iets dergelijks te starten op het forum. Ik denk namelijk dat je dan meer herkenning vindt en aansluiting en dat er zich vanzelf nog meer dames gaan aanmelden. Er zijn namelijk al best veel van dat soort groepjes en ik heb daar zelf bij de start van ons traject ook langere tijd in geschreven voordat ik hier belande na meerdere mislukte tp's.

Ik bedoel hier dus absoluut geen kwaad mee richting niemand (want iedereen maakt zo z'n eigen ellende mee in dit loodzware traject) en er zijn geen spelregels voor dit forum of deze groep en ook bepaal ik die niet.
    Maar misschien ter overweging voor de aansluiting binnen de groep en de overzichtelijkheid :)

Als ik de enige ben die er zo in staat, dan hoor ik ook het graag
    Liefs

2. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik ben het hier wel mee eens. Er zijn bijna geen groepjes waar je mee kan schrijven op ZP als je verder bent dan punctie 1. De groepjes van start IVF/ICSI dateren voor mij ondertussen al uit 2019. Ik haal juist hoop uit de verhalen van vrouwen die ondanks alle tegenslagen toch blijven proberen. En ik haal daar veel herkenning, steun en hoop uit.

Maar een “ lang onvervulde kinderwens “ is natuurlijk breed interpretabel. Voor de één is dat 1 jaar, voor de ander 2 jaar en voor de ander 5. Maar ik ga dan beetje uit van 1-1,5 jaar proberen op de natuurlijke manier op aanraden van de huisarts en daarna nog langdurig in traject.

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Zelf geen problemen mee, wij kunnen wel wat adviezen geven en de titel zegt mmm of zonder. Er zijn ook meiden die al jaren de wens hebben en nu pas in het traject belanden. Dan geld te titel van het topic nog hetzelfde of stille mee lezers die zelf ook kunnen invullen of ze hier terecht kunnen...

Maar dat ben ik.

Noukie88 vindt dit leuk.
  4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    #224 Asil, 28 apr 2021
    Laatst bewerkt: 28 apr 2021
    Ik vind het, en dan ben ik heel eerlijk, belachelijk om een ieder een gevoel te geven van jij bent wel "erg" genoeg en jij niet. Uiteraard is het advies dat er genoeg clubjes zijn om je bij aan te sluiten. Maar misschien zijn juist sommige meiden op zoek naar dat beetje meer ervaring en als ik voor mezelf mag spreken heb ik er heel wat aan gehad om hier mee te schrijven met meiden die meer ervaring hadden/hebben.

Edit: ook wij kunnen meeschrijven in start traject forums (althans ik doe dat wel eens zo nu en dan) dan zeggen ze ook niet "oh jij bent al te ver jij mag niet meeschrijven". Diegene die vertrekken zijn ook volwassen dames en maken die keuze zelf. Wat ik ook jammer vind maar je moet het toch echt zelf weten..

Saar1988, herfstmeisjeB en Noukie88 vinden dit leuk.
  5. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Daarom ben ik ook benieuwd wat iedereen vind, vooral de oude rotten zoal jij @Asil ;)
    Het gaat hierbij niet om wat erger is, want daar zeg ik ook niets over en is ook niet nodig. Maar wel een stukje aansluiting en overzichtelijkheid zoals ik beschrijf.

6. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw

Ik snap je op zich wel, want ik volg het soms niet goed meer, omdat ik nog niet zo lang in een medisch traject zit en het reilen en zeilen daarvan nog niet helemaal ken. Maar ik merk wel dat ik bij andere groepen ook weer niet op mijn plek zit, want we hebben drie jaar zelf geprobeerd voordat er een medisch traject aan te pas kwam. Dus dan val je er ook weer een beetje tussen... ik vind het hier wel fijn dat iedereen elkaar tot een bepaald punt lijkt te begrijpen. Dat is zoveel waard!

En ik denk inderdaad dat iedereen wel haar eigen keuze kan maken hierin :) maar nu weet ik ook niet of ik recht van spreken heb als relatief nieuweling :roflmao:

7. Didi5555

Didi5555 Bekend lid

4 apr 2021
    551
    414
    63
    Vrouw
    Ik heb morgenochtend een gesprek. Dus dan maak ik dit ook bespreekbaar. Nee utrogestan niet uitgeschreven. Maak dit morgen wel bespreekbaar. Dankjewel voor het meedenken!

8. Didi5555

Didi5555 Bekend lid

4 apr 2021
    551
    414
    63
    Vrouw
    Ik heb 4 cryo’s. Ik hoor morgen wanneer ik weer mag!

Splitijsje vindt dit leuk.
  9. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Natuurlijk heb je recht van spreken, iedereen heeft dat, dat is ook het fijne aan een forum, dat je met iedereen kunt kletsen en discussiëren :)

Ik heb het ook geprobeerd bij mezelf te houden. IK ben degene die het lastig vind soms om overzicht te houden bij een grote groep en soms even niet de energie heb om in 'beginners' te steken en er zijn zoals @Wondertje2020 zegt geen groepen voor dames die al wat verder in het traject zijn behalve deze.
    Dat heeft uiteraard niets met de dames zelf te maken die net beginnen met het traject (want het zijn MIJN emoties), want ik heb daar zelf ook gestaan, alleen toen sloot ik me aan bij start ivf/icsi groepje voor de herkenning en omdat het fijn is met een klein groepje te schrijven omdat je dan niet steeds opnieuw je verhaal hoeft te vertellen (daar was iedereen zwanger na een tijdje vandaar mijn eigen overstap naar hier).
    Maar ik snap tegelijk ook heel goed wat je zegt hoor, want je groeit bij de start van behandeling vaak ook uit weer een ander groepje zoals NOD of IUI groepjes.

Ik denk zelf ook weleens dat het ook andersom kan zijn, dat ik beter zelf afscheid kan nemen en een klein groepje opricht met dames die al wat verder zijn. Maar ik zou het weer heel jammer vinden om bepaalde dames hier uit het oog te verliezen :)

10. 7Missme1987

7Missme1987 Bekend lid

13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw
    Sorry ik heb alles behalve zin in bepaalde discussies hier...maar moet eerlijk zeggen dat ik me ook aangesproken voel omdat ik er ook later bij gekomen ben en door heel veel tegenslagen " pas" 1 tp heb gehad en ik hier dus inderdaad een beetje uit op maak dat ik me beter ergens anders aan kan sluiten...ik word hier oprecht een beetje naar van..

11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Maar lieve @Gliss je hoeft toch ook niet steeds op iedereen te reageren? Doe ik ook niet als ik er geen tijd/zin in heb. Denk ook dat we dat allemaal begrijpen en heb nooit gedacht "nou lekker, heb wat gedeeld maar die of die heeft niet gereageerd". We hebben allemaal ook nog gewoon een leven.

Maar desondanks, vind ik nog steeds, dit de warmste groep. En ben ik een ieder van jullie dankbaar voor de bijdragen en ook blij als ik zelf steun kan bieden.

(En btw, helemaal als je zelf iets naars mee maakt snapt iedereen dat je geen energie hebt om alles bij te houden ;))

Dikke knuffel voor jullie allemaal ❤

Gliss, 7Missme1987 en Didi5555 vinden dit leuk.
  12. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Ik schrijf al anderhalfjaar in een topic en daarvan zijn de eerste meiden inmiddels bevallen en de meesten zwanger. Dat was ook een mmm clubje, alleen hadden zij wel geluk, behalve Asil. Ik was eerlijk gezegd blij dat ik Asils naam nu (weer) zag staan omdat ik dankzij haar nu bij accupunctuur loop. Ik had destijds veel aan haar adviezen.

Ik respecteer je mening wel. Ik start zodirect een nieuw clubje genaamd: mmm van iui naar ivf/icsi

Iedereen is welkom om mee te lezen/praten.

Asil, Didi5555 en Gliss vinden dit leuk.
  13. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.200
    1.995
    113
    @Gliss Iksnap je heel goed. Ben zelf 1 van degene die om de redenen die je noemt, is afgehaakt. En dat is niet omdat andere verhalen 'niet ernstig genoeg zijn'. Ik herken veel van het verdriet en teleurstellingen na een 1e iui, 1e TP. Maar het is herkenning eigenlijk van jaren terug.

De herkenning van 'misschien niet zwanger raken na ivf' , nadenken over stoppen met een traject' , 'wanhoop na vele teleurstelling en afstomping' die vind ik vooral bij heel ervaren dames.

Maar na zooooveel jaren medische molen ben ik denk ik zelf gewoon te veel door de wol geverfd. Daarom besloot ik inderdaar om me terug te trekken en dan bijv. in prive berichtjes wat uit te wisselen en niet meer in een groepje.
    Dat is geen verwijt aan een specifiek iemand. Maar ben vooral op zoek naar mensen in hetzelfde schuitje. En dat zijn nou eenmaal dames die helaas ook heel erg door de wol geverfd zijn.

Gliss vindt dit leuk.
  14. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Zo is het niet bedoeld en het gaat niet om aantallen of wat 'erger' is, maar ieder deel van een traject neemt verschillende fasen en gevoelens met zich mee. Ik kan me juist voorstellen dat je na jouw lange weg met endo, IUI's, 2x punctie (enorme tegenslag ICSI) en een miskraam juist wel op je plek bent.

Maar nogmaals, ik hoopte dat op dit forum ook ruimte is om mijn gevoel in deze groep en de samenstelling te bespreken zonder dat dat heftige emoties oproept, want dat is niet de bedoeling. Ik dacht wie weet is er ook ruimte om het meer beschouwend te bekijken om te zien of deze vorm nog wel voor iedereen (waaronder mijzelf dus) nog wel werkt / prettig is. Het is dus niet op de persoon of aanvallend bedoeld, ik hoopte dat dat na meerdere berichtjes van mijn kant wel duidelijk was.
    Ook omdat ik het jammer zou vinden om weg te gaan net als enkele leden hiervoor omdat de aansluiting minder wordt en er dus geen ander groepje voor is.

Leraje en Asil vinden dit leuk.
  15. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Is het niet een idee om dan een privé whatsappgroepje op te zetten met de dames waar jij het liefst contact mee houdt? Een openbaar forum staat tenslotte in principe altijd open voor nieuwe aanmeldingen :)

16. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook een serieuze optie hoor :), evenals het openen van een ander topic. Nu er meerdere reacties zijn is dat zeker iets om af te wegen, goed om te lezen hoe iedereen er in staat, dat was ook de bedoeling van mijn post.

17. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Ik heb het nieuwe topic
    “Van iui naar ivf/icsi” genoemd, het staat in de categorie mmm.

Veel geluk lieve meiden!

18. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dankjewel @Saar1988 het was niet m'n bedoeling om je tegen het hoofd te stoten, maar ik kan het enorm waarderen deze actie.
    Er is trouwens ook een IVF/ICSI april-mei-juni groepje waar je mogelijk aansluiting bij vind?
    Liefs

Saar1988 vindt dit leuk.
  19. 7Missme1987

7Missme1987 Bekend lid

13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw

Uiteraard is er ruimte voor jouw mening/ gevoel en dat respecteer ik ook echt..en het was ook geen aanval.maar ik voelde me gewoon even echt aangesproken omdat ik er gewoon later bij ben gekomen! Heb altijd heel leuk/zinvol/ondersteunend contact met je gehad en hoop dat in de toekomst ook gewoon kan..zat misschien gewoon even hoog in me emotie...

Gliss vindt dit leuk.
  20. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Ook voor jou heel veel geluk mocht je hier niet verder schrijven. Ik sluit denk ik niet aan omdat ik dan ook weer niet in die specifieke groep val :o: liefs en succes!

Deel Deze Pagina