Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 25 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Asil : ik zie nergens iets wat zou duiden op wat “erger” is hoor. Ik denk niet dat het zo bedoeld is.

Start traject forums geldt voor mij niet want ik zit in lang traject dus heb ik weinig aan..
    Eigenlijk precies wat @blij83 ook beschrijft.

@7Missme1987 : jammer dat je je hierdoor naar voelt want dat is nooit de bedoeling geweest. Ik leef juist heel erg mee met jouw verhaal.

Voor de nieuwe vrouwen die IUI behandelingen hebben gehad en starten met IVF, heel veel succes!
    IVF biedt voor velen goede mogelijkheden op een zwangerschap als dit met IUI niet is gelukt. Er gaat een deur dicht van een lange weg naar IUI maar het opent ook een deur naar mogelijkheden.

Noukie88, Gliss en 7Missme1987 vinden dit leuk.
  2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Wauw, meen je dat nou! Zo lief. En blijf vooral (vind ik)

Noukie88 vindt dit leuk.
  3. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik herken dit ook en je verwoord het mooi. Herken ook dat ik het niet altijd meer volg en ook niet altijd de energie kan opbrengen om met iedereen mee te leven. Voor mij zit een deel van de toegevoegde waarde in het met elkaar meeleven (en daarvoor maakt het op zich niet uit waar je in het traject zit, maar als je beetje in dezelfde fase zit weet je toch beter wat er bij een ander speelt), maar ook wel de tips in het traject. Als je in andere trajecten zit is dat er bijna niet.
    Weet niet wat de beste oplossing is.
    We kunnen ook evt een nieuw topic aanmaken, dan kan iedereen hierin ook zijn eigen keuze maken.

Gliss en herfstmeisjeB vinden dit leuk.
  4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Geef niks meis, ik snap het helemaal en ik geef je gewoon een hele dikke virtuele knuffel!

7Missme1987 vindt dit leuk.
  5. Iemand1991

Iemand1991 Bekend lid

25 apr 2019
    911
    991
    93
    Vrouw
    @Gliss ik zat met jou in een ander groepje. Daar werd niet veel gepraat, omdat bijna iedereen al zwanger was volgens mij. Toen ik eind september ook zwanger raakte, ben jij in dit groepje begonnen mee te schrijven. Ik wilde je heel graag volgen en ben dus vanaf toen deze groep gaan volgen. Jouw ivf traject was toen opgestart, maar nog niet begonnen. Gezien de titel en dat ik al zo lang met jullie mee las, voelde ik me in januari fijn om bij jullie aan te sluiten.

Ik snap wel dat het soms lastig is om nieuwe verhalen bij te houden. Ik reageer soms ook misschien te weinig (ben meer een lezer dan prater), maar ik denk dat voor vrouwen die starten met IVF/ICSI het fijn is om in een groep te praten waarbij er ook vrouwen zitten die goede adviezen kunnen geven. Maar als dat voor meerdere in dit groepje die al verder zijn niet fijn is, moet misschien de titel veranderd worden. Want de titel lokt wel iedereen uit om mee te schrijven.

Oven iets anders. Ik moest even denken aan wie er toen allemaal schreven. Ik vond het toen met @Lindsysimons heel heftig. Heeft iemand nog eens wat van haar gehoord?

Gliss vindt dit leuk.
  6. 7Missme1987

7Missme1987 Bekend lid

13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw
    Dikke virtuele knuffel terug! En ook voor de andere die het kunnen gebruiken!

Gliss vindt dit leuk.
  7. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Zo, dat was een onbedoeld bommetje wat je daar dropte @Gliss ;)
    Ik heb persoonlijk geen moeite met meer of minder ervaring binnen een traject, ben helaas al weer een tijd geleden, ook met maar weinig ervaring hier binnen gestapt en heb toen ook veel geleerd van dames met meer ervaring.
    Wat voor mij belangrijk is, is de sfeer, het open kunnen vragen en delen en het begrip wat er voor elkaar is. Ik vind dit gewoon een heel warme, positieve en prettige groep.
    Soms is het ineens druk, komen er allemaal nieuwe dames bij en is er natuurlijk verloop doordat er ook dames minder schrijven die gelukkig zwanger zijn geworden of helaas stoppen met schrijven.
    Ik moet in het ‘normale leven’ al erg wennen aan nieuwe mensen, dus dat geldt hier ook, maar dat ben ik. Wanneer die mensen in de sfeer goed aansluiten is het voor mij helemaal prima.

Asil en Gliss vinden dit leuk.
  8. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    @Wondertje2020 wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en de embryoloog er, zoals ik het lees, ook met vertrouwen met jullie aan gaat beginnen. Op naar jullie wondertje!!

@Didi5555 fijn dat je overleg kunt hebben morgen. Utro zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn een volgende keer. Heel veel succes gewenst!

@Gliss fijn dat jij morgen de controle hebt. Wat een heftige tijd maak jij nu ook weer mee, ik stuur je nog wat extra knuffels!!

@Saar1988 @Noukie88 welkom, wanneer jullie meeschrijven maar in ieder geval heel veel succes in deze spannende tijd!! Op naar die eerste prikken!!

Didi5555 en Gliss vinden dit leuk.
  9. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja dat is goed gelukt ;)
    Bedankt voor jouw visie hierop, mooi verwoord :)

Tx voor de knuffels, ben benieuwd wat ze morgen zeggen. Dacht vanmorgen dat t wat beter ging, maar toch nog wel heel flink bloed verlies vandaag helaas. De buikpijn valt mee, maar het is allemaal wel gevoelig.

Dikke knuffel terug!

Betsies vindt dit leuk.
  10. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Dankje dat is lief van je!
    Ik ben gek op knuffels dus kom maar door ;)
    Wat vervelend van het bloedverlies, dat is dan wel serieus anders dan jouw gebruikelijke lichte ongesteldheid. Bij mijn miskraam was het bloedverlies vooral langer maar dat gevoelige kan ik me ook nog goed herinneren. Ik wens je heel veel sterkte (en vloek nog een beetje omdat dit zo niet de bedoeling was!)

Gliss vindt dit leuk.
  11. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja is echt heel anders idd dan dat kleine beetje 1-2 dagen. Daarom voelt het ook echt als veel en lang. En veel rood (normaal bruinig) wat het er ook heftiger laat uitzien dan het is waarschijnlijk.
    Dankjewel meis en ik vloek af en toe ook even, traantje hier en daar, maar tegelijk voel ik me ook wel sterk. Ik kan dit aan, ook al wil ik dit niet

Betsies vindt dit leuk.
  12. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik wil trouwens nog even aangeven aan iedereen die een mislukte innesteling, miskraam of verlies heeft gehad in dit traject.
    Door de daling van de HCG waarde kun je je heel naar en depressief voelen.
    Dus als je je, los van het verdriet, zo neerslachtig voelt .. er is een anatomische verklaring voor.

Do1981, Saar1988 en Didi5555 vinden dit leuk.
  13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Jij kunt dit ook aan maar je verdriet mag er ook zijn! ❤

Betsies vindt dit leuk.
  14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Zoooo waar, kanonnen! Das echt! Man ik heb me in tijden niet zo neerslachtig gevoeld. Ben er al weer hoor. Maar zeker een week of 2/3

15. Didi5555

Didi5555 Bekend lid

4 apr 2021
    551
    414
    63
    Vrouw

16. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Als ik een nieuw clubje zou starten zou ik het: "Lang onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar ZONDER hoop" noemen ;).

Alle gekheid op een stokje: het is een openbaar forum met een vrij brede interpretabele topic naam. Ondanks dat ik in januari nog een groentje was qua ICSI/IVF (maar geen onbekende in de MMM, al aardig oud, een jarenlange onvervulde kinderwens en inmiddels schrijf ik (al) in bijna 2 delen van dit topic mee), heb ik veel steun ervaren aan de verhalen hier.

Nieuwe mensen die zich aangesproken voelen door de titel, zijn wat mij betreft welkom. Enerzijds om ervaringen te delen en steun te ervaren en anderzijds kan de input van nieuwe mensen -als je het mij vraagt- ook verfrissend zijn. Ja, het groepje wordt groot, maar er is ook sprake van natuurlijk verloop en sluit me aan wat @Asil daarover zegt: dat kan en mag en dat is een ieders eigen keuze om al dan niet te maken. Ik denk dat als je echt alleen mensen wil met een specifieke kenmerken qua duur, traject etc. of de titel aangepast moet worden of er een besloten groep aangemaakt moet worden (geen idee waar of hoe) waar alleen mensen inzitten die dat mogen (geen idee van wie trouwens) en ook willen.

Ik heb (ook) een druk leven en mij lukt het ook niet om altijd te reageren (maar dat gebeurt bij mij ook niet altijd -geen verwijt ;)). Maar dat geeft niet: het moet leuk blijven en zolang er enige vorm van aansluiting is en gevoel van interesse tonen én ervaren, is dat voor mij goed.
    @sara1988 wat mij betreft ben je -net als @Noukie88, @7Missme1987, @herfstmeisjeB en alle andere relatief nieuwe lezers en schrijvers, van harte welkom.

Zie dat Gliss een nieuw topic heeft aangemaakt. In het kader van overzicht in dit topic even handig als iedereen die hier weggaat (en overgaat naar het topic van Gliss of ander topic) het lijstje aan te passen?

17. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ha meiden, alles overwegend heb ik een apart topic geopend voor dames die wat verder in het traject zijn. Ik denk dat dit prima naast dit mooie groepje kan bestaan :)
    Ik heb geen intenties hiermee anders dan in mijn eigen behoefte voorzien en dames die ook al langer in de IVF/ICSI molen zitten.
    Verder blijf ik waarschijnlijk meelezen met al jullie belevenissen.
    Liefs

18. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ha meiden, ik ga me ook naar het nieuwe topic begeven. Super fijn gekletst hier afgelopen periode.
    Ik hoop vooral dat we snel allemaal niet meer te vinden zijn hier :D

heel veel succes voor iedereen. Ik wens iedereen het beste!

ik zal mijzelf van de lijst halen

19. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ** Lange onvervulde kinderwens **

Even voorstellen
    * Kruimel14 (36)- 1e kindje -5x IUI, 1x IVF, 1 verse terugplaatsing, 8 cryo's totaal. Op naar terugplaatsing 3.
    * Betsies (39) - 1e kindje - 6x IUI, 2x ICSI, door naar ICSI 3
    *Didi5555 (29) -1e kindje -4 IUI- 1x IVF-
    1 terugplaatsing
    * Wondertje2020 (37) - 1e kindje - 6 x IUI, 2 x IVF, 10 x tp, 1 x ICSI, door naar IVF3
    * Leraje (36) - 1e kindje - evt nog onderzoek, traject in oktober van start
    * Asil (38) - 1e kindje - 13x IUI, 2x IVF, 1x ICSI = 1 Cryo
    * 7missme1987 (34) - 1e kindje - 3x IUI, 1x IVF, 1x ICSI nog 5 cryo's
    * Chrystal86 (35) - 2de kindje - 2x ICSI 7x tp nog
    * Gliss (33) - 1e kindje - IVF 2 - pauze na vmk verse tp - nog 7 cryo's
    * HerfstmeisjeB (28) - 1e kindje - 4e ronde letrozol 5mg
    * Saar1988 (32) - 1e kindje - 6x IUI, Start IVF Mei
    * Noukie88 (32) - 1e kindje - 6x IUI, Start ICSI Mei

Afspraken
    * 29 april - Wondertje2020 - bloedafname stolingsonderzoek
    * 29 april - Gliss - HCG prikken / controle??
    * 7 mei - Chrystal86 - evaluatiegesprek
    * 14 mei - Wondertje2020 - consult gynaecoloog

Testdatum
    * 5 mei - Do1981
    *
    17 mei (NOD) - Wondertje2020
    * 19 mei (natuurlijk) - 7missme87

Zwanger
    * 2jongensmama - ICSI 2 verse tp (tp 8) - 19-11-21
    * Iemand1991 - IUI 2 - UD 30-12-21

20. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    ** Lange onvervulde kinderwens **

Even voorstellen
    * Kruimel14 (36)- 1e kindje -5x IUI, 1x IVF, 1 verse terugplaatsing, 8 cryo's totaal. Op naar terugplaatsing 3.
    * Betsies (39) - 1e kindje - 6x IUI, 2x ICSI, door naar ICSI 3
    *Didi5555 (29) -1e kindje -4 IUI- 1x IVF-
    1 terugplaatsing
    * Wondertje2020 (37) - 1e kindje - 6 x IUI, 2 x IVF, 10 x tp, 1 x ICSI, door naar IVF3
    * Leraje (36) - 1e kindje - evt nog onderzoek, traject in oktober van start
    * Asil (38) - 1e kindje - 13x IUI, 2x IVF, 1x ICSI = 1 Cryo
    * 7missme1987 (34) - 1e kindje - 3x IUI, 1x IVF, 1x ICSI nog 5 cryo's
    * Chrystal86 (35) - 2de kindje - 2x ICSI 7x tp nog
    * HerfstmeisjeB (28) - 1e kindje - 4e ronde letrozol 5mg
    * Saar1988 (32) - 1e kindje - 6x IUI, Start IVF Mei
    * Noukie88 (32) - 1e kindje - 6x IUI, Start ICSI Mei

Afspraken
    * 29 april - Wondertje2020 - bloedafname stolingsonderzoek
    * 7 mei - Chrystal86 - evaluatiegesprek
    * 14 mei - Wondertje2020 - consult gynaecoloog

Testdatum