Heb helaas geen tips voor je mop. De mijne is echt menstruatie, welke menstruatie, op dat stolseltje met wat bloed na is er niks wat menstruatie lijkt. Valt meer in catagorie "not spotting" spotting is al meer dan dat dit aan menstruatie is. Oh well, mag ook wel een keer. Ben overigens net aangemeld voor mijn huisartsportaal en zit wat bloedonderzoeken te vergelijken. Kijk ik naar mijn MCV wat word getest als je zware menstruaties hebt. 2019 MCV 95, In juli met de heftige bloeding 97. De waarde is 80-100. Als je tussenin zit heb je normocytaire anemie en als je tegen of over de 100 gaat Microcytaire anemie, dit zijn vormen van bloed armoede. Bij beide metingen slikte ik vol op vitaminen. Nu al een week of 3 even niks meer gebruikt. Maar de klachten die erbij horen zijn niet misselijk en heb ik dus gewoon. Niemand die ooit heeft gezegd dat ik meer ijzer moet nemen. Deze verschijnselen/bloedarmoede is normaal bij vrouwen met hevige menstruaties en chronische maagdarmklachten (heb PDS). Lekker dan. En ik maar denken dat ik altijd moe ben door mijn ADHD en slaap tekort (slaap 7.5 uur per nacht). Normocytaire/Microcytaire anemie: Symptomen vermoeidheid sneller dan normaal (altijd) kortademigheid sneller dan normaal (valt mee alleen bij inspanning) tachycardie, snel hartritme. (zeggen dat ik een hartritme stoornis heb maar kan gewoon hiervan komen) hoofdpijn (vaak) algemeen zwaktegevoel (vaak) duizeligheid (vaak) Dus lekker dan..
Dat is wel een heel goed punt, extra ijzer kan echt geen kwaad als je zoveel bloedverlies hebt (Alleen even oppassen met verstopping). Het is inderdaad vaker een probleem; mijn moeder had er vroeger ook last van.
Maar gekke is dat ik dus altijd mijn vitaminen heb geslikt. Ik heb Roosvice ferro in huis, ga nu elke dag maar een eetlepel nemen.
Hoezo? Is toch handig dat je dat een maand van te voren al weet? Danku En Jemigdepemig dat is niet misselijk, ik heb ook snel een Veelste lage ijzer, maar moet dan wel ferro van de huisarts hebben, die is hoger gedoseerd dan die in supplementen. Misschien dat eens proberen?
Sorry ik breek even in! Die MCV zegt met name iets icm je Hb gehalte. Als je Hb te laag is heb je anemie, dat kan dan ivm een laag mcv microcytair zijn, of hoog mcv macrocytair. Als je echter een normaal Hb hebt, heb je geen anemie, en dan maakt je mcv als losstaand iets niet heel veel uit. Ik had bijv tijdens mijn vorige zwangerschap een Hb van 5.6, dat was echt te laag, dus anemie. Mijn MCV was 67, wat wees op ijzergebrek. Ben toen aan de ferro pillen gegaan. Wat is jouw Hb gehalte?
He meid, hoe gaat het! Veel kwaaltjes of valt het mee? even kijken in 2019 bij MCV van 95, 7.6, gemiddeld denk ik dan adhv jouw info. 2021 MCV van 97, 7.3 iets lager.
Dan heb je een prima Hb gehalte hoor, vaak zitten vrouwen ook wat lager. Die mcv is helemaal goed daarbij! Gaat goed, bedankt! Geen kwaaltjes gelukkig.
Holy shiiiiiit ik mis even wat de laatste dagen hier!!!! @Betsies wat doe je nou whaaaaaa geweldig!!!! Dikke proficiat!!! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ welkom nieuwe dames in deze groep! alle bloedbaden: kak! Niet leuk! Ik doe nog steeds mee met als @Leraje , dag 17 bloedverlies.
Oke gewoon even iets stoms. Ik ervaar mega veel stress sinds dit alles speelt (zie handtekening) maar ben ineens bang dat ik eiloos wordt. Mn cyclussen zijn super netjes. Is dit een goede ovutest? Ik zit op cd 12 normaal heb ik rond cd 15 piek foto zonder schaduw is na 10 min, de andere na 5
Er is hier niet veel stom hoor, en al helemaal geen twijfels waar je stress van krijgt! Dit is een mooie knaller, jouw ei staat op springen Heb je nog andere signalen in je lichaam die op eisprong wijzen, voel je iets of eiwit-achtige afschrijving bijvoorbeeld? Dat zijn ook goede indicaties dat je eisprong er aan zit te komen.
Jaa zoveel staan te popelen om een positieve ovu dus voelde me beetje stom! Hmm omdat ik er veel minder mee bezig ben dan eerst voel ik wel minder qua eipijn! Maar had gister wel eiwit inderdaad