Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 25 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Is ook zo maar zo ongewoon voor mij.

2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Te vroeg gesproken, weer spotting :mad:

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Gotver!

4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.943
    8.141
    113
    Ovitrelle bevat geen hcg maar LH, daar kwam ik ook pas recent achter. Omdat het dna van LH heel erg lijkt op hcg, kan je zwangerschapstest dus vals positief geven.

Leraje vindt dit leuk.
  5. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dankjewel voor de succeswensen dames!
    Kleine update: vanmorgen de intake bij de klinische genetica gehad. Samen een stamboom samengesteld van m’n mans familie. We moeten nog een paar dingen opvragen om alles compleet te maken. En de medische gegevens van zijn vader, om te ontdekken welk stukje gen kapot is. Dat maakte het zoeken makkelijker voor hun.
    Zodra alles compleet is weer een gesprek, en ga er vanuit dat hij dan ook bloed mag laten prikken. En dan begint het wachten op de uitslag… voorlopig is het nog even ‘rustig’ hier dus, zo lang we nog in de onderzoeksfase zitten.

6. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    @Leraje spannend hoor, de echte start!! Op naar heel lang 0.0 bloed en een dikke buik!!

@Asil wat goed van de echo, zo fijn om toch even te kunnen laten kijken, alle onzekerheid graag weer weg en man duim ik ook mee voor je 0,0000001%

@DangerBlonde klinkt als een gedegen start van het onderzoek. Spannend tijd hoor voor jullie!

Ik strooi hier nog even een emmertje babydust rond voor de zekerheid!
    upload_2021-9-6_21-5-2.gif

7. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.141
    3.221
    113
    Vrouw
    Thx @Saar1988 voor je interesse. Hier gaat het met ups en down en lees op de achtergrond mee.

Saar1988 en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  8. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    OH!!! Wat zie ik nou hier ineens?! Wat fantastisch voor jullie lieverd! Op naar dat baby’tje!

Betsies vindt dit leuk.
  9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Dat is niet helemaal juist, Ovitrelle is "syntetische HCG", terwijl HCG uit pregnyl uit de urine van zwangere vrouwen word verkregen.

Zie onderstaand:

De werkzame stof van Ovitrelle, choriogonadotrofine alfa, is een kopie van humane choriogonadotrofine (hCG), een hormoon dat van nature bij mensen voorkomt en ook wel bekendstaat als het 'zwangerschapshormoon'. Het helpt bij de instandhouding van een zwangerschap.

Pregnyl bevat het hormoon humaan choriongonadotrofine (afgekort hCG) en behoort tot de groep geneesmiddelen met de naam gonadotrofinen. Pregnyl wordt verkregen uit de urine van zwangere vrouwen.

10. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Nou hier ben ik dan, ondanks dat het geen Betsies is :( kan het die nog wel worden hahahaha.

Dusssssss. Echt, he. Wat ken ik mijn lichaam toch goed. Want voila, daar zat ie dan, die prachtige follikel van 17mm op CD51.

Ik heb dus wel een biochemische zwangerschap gehad van de laatste TP. Ook omdat ik 11dpo licht positief heb getest. Dat verklaard de heftige bloeding in combinatie met Ascal en dat mijn cyclus nu dus van de leg is. Ook omdat ik super regelmatig ben en de enige keer dat ik dit aan de hand heb gehad was van mijn dubbele vmk in maart. Toen werd ik CD43 ongesteld.

De minimale bloeding die ik heb gehad is wel een "menstruatie" geweest maar puur zo weinig omdat ik geen eisprong heb gehad.

Nu plaspotjes mee gekregen, elke dag urine opvangen, vrijdag echo en LH testen in ZH. En elke dag "huiswerk" mee vanaf nu. Vrijdag gaan ze kijken of de follikel is gesprongen of niet. Wat ik mega tof en interessant vind. Omdat ik altijd stellig ben geweest dat mijn eisprong pas plaats vind met 22MM of groter en daarom de IUI altijd te vroeg is geweest. Maar dat is een ander verhaal.

Anyway, op deze manier kon ik alvast wennen aan wat er bij de cryo TP gaat gebeuren en dus ook zien bij welk formaat mijn eisprong echt is.

Volgen jullie het nog :)

Oh mijn BMS was 5.8 wat voor mij relatief dun is maar misschien wel een oplossing.
    Normaal is deze bij 17MM follikel 10MM.

(ik ga dus voor de babydust van @Betsies)

11. herfstmeisjeB

herfstmeisjeB Bekend lid

16 nov 2020
    885
    811
    93
    Vrouw
    Oh mennnn wat heb je lang moeten wachten. Go go go eitje!!

12. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Wel tof om er een keer zo dicht bovenop te zitten!

13. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    @Asil jaaaaa go go eitje op naar een Betsies :thumup:
    Super leuk dat je het nu mee zo bij kan houden en toch wel echt een extra kans hebt op de perfecte timing!
    Wel heftig dat het toch weer een biochemische had!
    Succes met je huiswerk ;)

Asil vindt dit leuk.
  14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Precies dat!

15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Lieverd, je hebt geen idee hoe relaxt ik deze periode vind. Zo heerlijk om een keer niet "dood" te bloeden. Echt.

En hoe gaat alles met jouw en de kleine nugget?

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  16. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.943
    8.141
    113
    Klopt, maar het is geen hcg volgens mijn arts. Zij zegt dat dit het LH hormoon is. Het lijkt qua dna heel erg op hcg maar omdat het niet van urine van zwangere vrouwen gemaakt wordt maar in de fabriek, kunnen ze dat blijkbaar niet namaken. Aldus mijn arts :D
    Ik geloof het wel, aangezien ik ook nooit slecht op Ovitrelle reageer, en toen ik zwanger was merkte ik het verschil dus wel!

17. Noukie88

Noukie88 Actief lid

12 mrt 2021
    261
    291
    63
    Vrouw
    jeetje het is met jou ook nooit saai he?! ;)
    Zo fijn om er nu zo bovenop te zitten. Succes en hou ons op de hoogte!

18. Noukie88

Noukie88 Actief lid

12 mrt 2021
    261
    291
    63
    Vrouw
    Ik heb vandaag toch weer iets raars. Moest vandaag op cd 12 voor de eerste echo voor een cryo tp. Ze kon mijn linker eierstok niet vinden en kon de follikel ook niet meten, maar mijn bm slijmvlies was wel al mooi dik.
    Nu heb ik voor donderdag een echo staan en omdat ze de eisprong niet wil missen moet ik vandaag, morgen en donderdag ineens ovulatie testen doen. Ik vind het allemaal zo raar gaan? Ze gaat er dus vanuit dat er een follikel zit op de eierstok die ze niet kan vinden. Is dat nou niet een hele gekke aanname?
    Heeft een van jullie dit weleens meegemaakt?

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    hahahaha, bovenop hahahaha, gezien ons huiswerk ;). En nee never a doll moment met ons hoor echt niet. Ons leven gaat al jaar en dag zo.

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.722
    27.369
    113
    Vrouw
    Hebben ze ook bloed geprikt al deze ronde? Bij mij konden ze aan t bloed zien dat er wat speelde qua folikkel groei. Of misschien dat het groeiende baarmoederslijmvlies een goed teken is dat er wel follikel rijpt? Ik vind t wel wat bijzonder idd dat er maar gewoon vanuit wordt gegaan

Deel Deze Pagina