Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 25 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Een goede gedachte. Ik resoneer met je mee ;)
    1CDA2BA0-E0AF-4C24-9ECB-14B67F850C73.jpeg

Betsies, Achterkantvandemaan en Asil vinden dit leuk.
  2. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Okee. Net terug van de meting. Het drie laagse bedje was dus even verstoppertje aan het spelen gisteren. Nu wel te zien en de follikel was nu 19.5.
    volgende week zaterdag de terugplaatsing van ons eerste kindje (positive thinking) :)
    En hoe fijn dat het in het weekend is!

DangerBlonde, Leraje, Betsies en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Heerlijk, weekend afspraken geven zoveel meer rust.

Leraje en Saar1988 vinden dit leuk.
  4. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Wat een heerlijke positieve berichten, op naar die positieve testen van terugplaatsingen en van goede sprongen en mega follikels! Ik ben zoooo voor!!!

Leraje en Saar1988 vinden dit leuk.
  5. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    ♥️ Nu eerst op naar de 16e! Jouw echo-afspraak staat zelfs in m’n werkagenda ♥️ Laat dat wonderlijke moment maar komen!! :)

6. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Oooh ben er stil van, wat lief ❤️

Saar1988 en DangerBlonde vinden dit leuk.
  7. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Kleine vertraging in het bij lezen, maar: ook wij behoren tot de niet-in-het-tijdschrift koppels die soms maar eens per 2 weken seks hebben hoor. Ik denk ook altijd, zitten wij nou zo laag.. maar soms heb je gewoon geen zin, voelt een zich niet fit, of zijn de werktijden er niet naar. Of heb je pms, ben je ongesteld of heb je constant *** bloedverlies :confused: hier al 4 weken non stop. Word er ook gek van.

update over de Beppy sponsjes: het werkt! ;) Dus @Leraje duw een Beppy er in en je kan je gang gaan :D ik voel ze niet zitten, en man lief voelt ze ook niet. Bloed blijft netjes weg en je droogt verder niet helemaal uit, dus fun kan gewoon. Heb wel de wet variant gepakt nav de reviews op internet. Heb het sponsje ruim 8 uur in gehad en er zat maar minimaal bloed in (spotting en lichte dag ongeveer). Succes :D

Betsies, Leraje en Asil vinden dit leuk.
  8. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Oh nice! Had ik anders misschien gehaald, maar vandaag laatste dag van de pil dus ik hoop na enige dagen helemaal van het gezeur af te zijn!

DangerBlonde en Betsies vinden dit leuk.
  9. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dat moet een opluchting zijn!!

Ik kijk er ook al naar uit dat ik weer kan stoppen :p heb zelfs al tegen m’n man geroepen vandaag: als ons nog een kindje gegund is en we zijn dan compleet, laat ik er zelf een knip in zetten :oops: ik verdraag de pil in alle soorten niet goed, ik verdraag de hormoonspiraal niet goed, de koperspiraal bloed ik mee leeg.. dan blijft er niks meer over. En ik ga niet voor de rest van m’n leven elke dag temperaturen. M’n man trekt elke keer al wit weg bij het idee dat hij voor een knip moet als we compleet zijn. Dus ik denk dat ik het heft maar in eigen handen neem tegen die tijd… de kans is heel klein om natuurlijk zwanger te raken, maar ik zit niet te wachten op een oeps… en dat is dan ook de enige reden dat ik nog anticonceptie zou gebruiken. Voor de endo is het kiezen uit 2 kwaden.. aan die klote hormonen en me elke ellendig voelen, of niks en 2 dagen per cyclus dood gaan van de pijn. Denk dat ik dan toch t laatst kies.
    Wat zouden jullie doen in mijn geval?

10. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Oh dan is een knip wel een goed idee, al zou ik alsnog je man 'dwingen'. Ik bedoel serieus? Jij moet alle ellende van voorbehoedsmiddelen ondergaan, alle ellende van vruchtbaarheidsbehandelingen, alle ellende van zwangerschap én alle ellende van bevalling. Dan kan hij heus wel een sterilisatie ondergaan, voor mannen stelt dat echt he-le-maal niets voor.
    Maar goed, hoewel ik tegen mensen altijd heel begripvol doe, heb ik van binnen best wel moeite met mensen die heel bang zijn voor medische ingrepen met verdoving... ik weet dat bij echte angst mensen niet goed meer rationeel kunnen denken, maar ik ben zelf wel heel rationeel en nuchter ingesteld en ik vind het dan stiekem toch wel gewoon aanstellen :oops: (Maar ik wéét dat fobieën niet gewoon aanstellen zijn hoor! Maar zou het toch moeilijk vinden als mijn man over dit soort dingen zou gaan mekkeren).

Met endo weet ik eigenlijk niet wat het beste werkt... normaal gesproken toch hormonen omdat zelfs een hysterectomie natuurlijk niet goed werkt om van menstruatieklachten af te komen als je endometriose ergens anders in je buik zit :S

Ik ben trouwens niet van plan om ooit nog hormonen te gebruiken. Als het ons gegund is om een kindje te krijgen, denk ik dat we daarna gewoon geen voorbehoedsmiddelen gaan gebruiken. Mocht er toch een oeps komen, dan is dat alleen een geschenk, denk ik nu. Maar als mijn man het per se wil voorkomen, dan mag hij voor het zingen de kerk uit + temperaturen. Hij is daar goed in qua timing en ik denk niet dat we met onze minieme kans dan nog enig risico lopen.
    Maar wederom, ik ben nu beslist niet bang voor oeps haha.

(Edit: Ik dus temperaturen, mijn man voor het zingen de kerk uit :p).
    Of hij doet maar condooms om. Ik ga echt serieus a) nooit meer hormonen, en b) nooit meer inwendige anticonceptie. Ik ben er he-le-maal klaar mee, ik doe het niet meer. Als hij geen kinderen meer wil (mochten we er uberhaupt eentje krijgen), dan voorkomt ie dat zelf maar.

DangerBlonde vindt dit leuk.
  11. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.943
    8.143
    113
    Amen, ik ga ook nooit meer aan de anticonceptie!

12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Als het ons niet gegeven is of wij zijn compleet dan zou ik rond mijn 45/50 het liefst de BM eruit laten halen. Geen bloedingen meer, geen "wat als" gewoon eruit met dat ding.

Mijn moeder heeft de hare op 36 laten verwijderen en 2 tantes hebben hem ook niet meer.
    Ik bedoel wat is nog het nut van dat ding als het of nooit proper heeft gefunctioneerd of om oneidig (althans tot overgang) door te gaan met die rot bloedingen.

Ik hoef ook geen enkel hormoon meer in mijn lijf dan. Denk wel dat het genoeg doorstaan heeft.

13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    #3093 Asil, 13 sep 2021
    Laatst bewerkt: 13 sep 2021
    Update: urine van zaterdag positieve alH test. Follikel is gesprongen, en dat klopt heb het gister avond 11.00u gevoeld.

Edit: nu ook maar hopen dat er een ei in zat en geen losse flodder was, en dat deze bevrucht word ;)

DangerBlonde, GroeneBomen, Betsies en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik geloof dat er wel een paar potentiële nadelen aan een hysterectomie kunnen zitten, zoals bijv. dat je andere organen wat verzakken, verklevingen in de buik, afhankelijk van of ze een of beide eierstokken meenemen direct in de overgang of deels vervroegde overgang. En risico op anders klaarkomen (misschien ook minder lekker afhankelijk van wat jouw lijf doet). Plus als je je eierstokken wel houdt, blijven alle klachten rondom menstruatie behálve het bloedverlies nog wel bestaan (dus in mijn geval dan nog steeds elke maand gevoelige borsten en brandend maagzuur etc). Maar dan meestal nog niet de overgang.
    Maar als je veel last hebt van menstruatie (en het komt niet door endo op andere plekken in de buikholte), is het denk ik ook wel een enorme opluchting!

15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Is ook zo, is ook een gedachte. Weet ook niet of ze dat "zomaar" doen maar meer het gevoel, ben dat ding dan liever kwijt dan rijk. Heb ook naar Novasure gekeken, klote is, terwijl mijn vriend niet veel zaad heeft je absoluut niet meer zwanger mag raken. Dus een verwijdering van BMS is geen garantie. Wat inhoud dat hij dan ook een snip zou moeten.
    En dat vind ik onzin, ik bedoel we zijn in 8 jaar maar 1x natuurlijk zwanger geweest dus voor die nihiele kans... Oh well, voor nu gaan we voor dat semi-spontaan wonder. Mits geen lege follikel hahahaa

Leraje vindt dit leuk.
  16. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Jaaaaa @Asil het ei is gesprongen ik herhaal het ei is gesprongen! Man met jullie huiswerk zou er nu toch wel een wondertje mogen gebeuren hoor!! :thumup:

17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Heb geen doos meer over maar hop hop, het was geen moeten maar mag er vanavond nog op hahahaa

Leraje vindt dit leuk.
  18. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:

19. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Whahaha lekker plastisch weer :roflmao:

Vandaag GEEN pil geslikt ik herhaal vandaag GEEN pil geslikt. Tot nu toe bizar weinig spotting. HUH? Ik dacht dat ik nu eerst juist écht bloedverlies ging krijgen (want 'stopweek') en dan pas klaar met bloed. Nou ja, we gaan het zien.

Nog niet echt bijwerkingen van de decapeptyl volgens mij, behalve dat ik al 2 dagen om een uur of 11/12 's avonds op de bank (bijna) in slaap val. Dat heb ik normaal nooit, ik slaap echt niet gemakkelijk in, dus ik dénk dat het hier aan ligt - maar heb ook gewoon drukke dagen gehad en een paar korte nachten. Maar qua bijwerking vind ik dit niet erg hahah, het is helemaal niet erg om tegen het einde van de avond in slaap te vallen, wel relaxt juist.
    En heb het ook een paar keer best warm gehad, maar echt geen opvlieger (nog) volgens mij. Het valt me alleen op omdat ik normaal dus een behoorlijke koukleum ben, dus dat ik vrijwillig mijn sokken uittrek is opvallend. Maar ook daarvoor geldt, als ik het alleen maar warm heb en dat is het, dan vind ik het niet erg :roflmao:

Spuitjes gaan verder prima. Ik vind mezelf retestoer dat ik het zo inspuit hahaha. Spuitje zelf doet geen pijn, de stof zelf prikt wel wat en het is ook veel vind ik. Nog geen blauwe plekken, hopelijk blijft dat zo (want ik krijg ze wel gemakkelijk dus ben beetje bang als ik straks ook nog de gonal-f erbij moet spuiten dat ik dan bont en blauw word haha).

Het voelt gewoon wel prettig om nu iets te dóen. Alsof ik actie kan ondernemen en daadwerkelijk zelf invloed heb op kinderen krijgen. Nog steeds een illusie natuurlijk, maar dat gevoel is wel fijn!

DangerBlonde, Betsies en Asil vinden dit leuk.
  20. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Haal je de prik een half uur van te voren uit de koelkast of warm je deze voor prikken op in je handen (wrijvend) dat kan nog wel schelen met het prikken van de vloeistof.
    En ik had echt opvliegers, niet te kort en werd rete sjaggo dus jouw "klachten" klinken prima en ik hoop heel hard dat het zo blijft.

En niet te hard roepen het over dat bloed want deze kan ook ineens een "BAM je vroeg om mij, hier heb je een emmer" zijn. Maar we gaan uit van niet.
    Oh meid zo spannend allemaal, er zit schot in de zaak.

Deel Deze Pagina