Ik merk dat ik ongeduldig ben, nog 2 weken tot de intake maar het idee dat ik met pech weer over een week ongesteld word staat mij al zo tegen. Hoop zo dat ze niet zegt 'we gaan even afwachten nog' want dan ga ik gewoon voor haar spreekkamer liggen en afwachten heb ik besloten haha
@Leraje, het hinderd niet om een dag later te beginnen, zou daarom gewoon aanhouden dat de arts het aan geeft. Eerst een echo dan de rest
Ja dat is het plan hier ook, ik was gewoon nieuwsgierig. Ik heb namelijk he-le-maal geen zin in die utro hahaha. Grappig, had het er net met mijn man over en hij heeft dus juist het gevoel dat het wél gaat lukken (maar ziet daar ook weer tegenop hahah, dat het dan opeens toch echt wel zo is). Terwijl ik er op het moment volledig vanuit ga dat het niet lukt. Zo veel of weinig zegt je gevoel dus
Makkelijk lullen vanuit mijn positie, maar probeer het over je heen te laten komen. Hier werd het schema meegegeven uitgaande van een terugplaatsing: zie foto. Eerste capsule dus op de dag van de punctie in de avond. Vanaf dag na de punctie 1 in de ochtend, 1 in de middag en 1 in de avond. Als je geen terugplaatsing krijgt, is Utro niet nodig inderdaad en toen ik op 12DPO een negatieve test had, ben ik direct gestopt. Voor wat het waard is: tegen de Utro opzien is niet nodig als je het mij vraagt. Draag een inlegkruisje, bereid je voor op wat smurrie en jeuk en that's it. Ik wens je heel veel succes en sterkte deze komende dagen: mijn spanningsniveau was torenhoog in twee weken van mijn eerste IVF/ICSI, dus snap je helemaal!
Het zal allemaal wel meevallen hoor, de decapeptyl en gonal-f vallen me tot nu toe ook 100% mee (zowel het spuiten zelf als de bijwerkingen). Maar ik zie wel overal tegenop hahaha. Maar idd, ik probeer nergens aan te denken en gewoon dag voor dag te doen. Spanning is nu nog niet hoog gelukkig maar op de dag van de punctie vast wel. (En juist in de dagen erna, of het lukt om embryootjes te maken...) Moet nog beslissen of ik dan wel of niet dat kalmeringsmiddel ga slikken voor de punctie. Misschien geen gek idee maar ik heb nog nooit zulke dingen gebruikt en ik ben dan ook weer 'bang' voor wat het met me doet of zou kunnen doen :S Ik ben verder trouwens niet echt een stresskip en kan me goed bewust ontspannen, maar ik zit wel snel 'hoog in mijn spanning' in mijn lijf bij bijv. de tandarts in de stoel. Dat je onbewust verkrampt en dan weer heel bewust je spieren moet ontspannen. Dus puur daarvoor overweeg ik het kalmeringsmiddel, niet voor mijn emoties of voor angst oid.
Zou het nemen, enige wat het doet is waar het voor gemaakt is. Je kalmeren. Ik kreeg fentanyl, das morfine in een kleine dosis. Ik heb vroeger wel het 1 en ander gebruikt maar niks heeft me zo doen voelen. Beetje zweverig en jolig werd ik ervan en daarna moe en ontspannen. Sowieso zul je je "anders" voelen. Als je je daar op voorbereid zal het meevallen. Geloof mij, verkrampen bij een punctie is echt niet fijn, in mijn geval beter om me even "anders" te voelen. De fentanyl was met 1 uur uit mijn lijf. Maar alles wat je besluit is ok. Maar ben eerst benieuwd naar je echo
Ik ook! Morgen maar kijken. Ik voel op zich de steekjes die ik altijd pre-eisprong heb, en heb het idee dat buik iets 'voller' is, maar (nog) geen ongemak ervan oid. Heb echt geen idee wat te verwachten.
@Leraje Ik kreeg ook een soort morfine, weet alleen niet meer hoe het heet. Kreeg het met een spuit in m'n bil Maar ik had niet voldoende, ze hadden me een lage dosis gegeven. Ik heb dus veel pijn gehad bij de punctie, en heb gezegd dat ze de volgende keer écht meer verdoving moeten geven. Toen zeiden ze: oja, ik zie het, je had ook wel wat weinig gekregen Dus als ik een tip mag geven: neem voldoende verdoving in alle vormen en maten die je mag krijgen en dan zal het echt meevallen!
** Lange onvervulde kinderwens ** Even voorstellen * Kruimel14 (37)- 1e kindje -5x IUI, 1x IVF, 1 verse terugplaatsing, 8 cryo's totaal. Nu 5 terugplaatsingen gehad, nog 4 cryo's over. * Betsies (39) - 1e kindje - 6x IUI, 3x ICSI, 10tp, nu rust na spontaan ⭐️ * Didi5555 (30) -1e kindje -4 IUI- 1x IVF. Op naar terugplaatsing 5 * Leraje (36) - 1e kindje - 1x ICSI * Asil (39) - 1e kindje - 13x IUI, 2x IVF, 2x ICSI nog 2 cryo's * 7missme1987 (34) - 1e kindje - 3x IUI, 1x IVF, 1x ICSI nog 3 cryo's * Chrystal86 (35) - 2de kindje - 2x ICSI 9x tp, nog 2 cryo's * Saar1988 (32) - 1e kindje - 6x IUI, 1x IVF, 1 verse terugplaatsing (vmk), 4 cryo's over -aug 1e cryo tp * Noukie88 (32) - 1e kindje - 6x IUI, Start ICSI Mei * DangerBlonde (31) - 2e kindje - in afwachting van genetisch onderzoek * M061987 (34) - 1e kindje - 7x IUI - 1x IVF, 3 terugplaatsingen, 4 cryo's over * Groenebomen (36) - 3e kindje - wachten op gyn Afspraken * 28 september Leraje eerste echo follikelmeting voor punctie * 1 oktober Kruimel14 zes terugplaatsing * 4 oktober: M061987 eerste follikelmeting * 11 oktober Groenebomen intake gyn Testdatum * Zwanger * 2jongensmama - ICSI 2 verse tp (tp 8) - 19-11-21 * Iemand1991 - IUI 2 - UD 30-12-21 * Emma1995 - IVF 1 - UD 8-10-21 * HerfstmeisjeB - Letrozol 5mg - UD ? * Chrystal86 - ICSI 2 (tp 9) UD 9-4-2022
We zitten weer volop in de race! 4 okt follikelmeting. Zó blij dat er weer een terugplaatsing gaat plaatsvinden!!
Hahah ja ik geloof dat ik geen morfine krijg, alleen verdovende spuitjes in vaginawand. En van tevoren een NSAID , en dus evt. kalmeringsmiddel. Maar ik ga ze wel duidelijk waarschuwen dat ze véél verdoving moeten spuiten, want ik merk er meestal weinig van. Bij tandarts meestal 2x zoveel prikjes voordat ik niks meer voel.. (schijnt een dingetje van rood haar te zijn, dat verdoving minder goed werkt.)
Oh echt joh? Van dat rode haar. Grappig detail. Hoewel, echt grappig is het niet natuurlijk goed dat je die regie in eigen handen houdt en gewoon vraagt!
Ik ben ook rossig van mezelf en moet ook meer verdoving bij de tandarts maar bij mij is het puur de angst die het wint van de verdoving . Drank kon ik sloten van drinken maar drugs, man was er zo gevoelig voor dat ik 2 dagen hard ging op een halve XTC pil hahahahaa.
Hahah het is ook niet alle drugs hoor als rooie, specifiek de pijnstillers! https://www.ucihealth.org/blog/2018/04/redheads-pain Here’s what studies have revealed about redheads and pain: They need about 20 percent more anesthesia to be sedated. They also need more local topical anesthetics, such as lidocaine or Novocain, which is why many redheads have a fear of dentists, according to the American Dentistry Association. They need lower doses of pain-killing analgesics, such as opioids. They easily detect changes in hot and cold temperatures. They may be less sensitive to electric shock, needle pricks and stinging pain on the skin. Ik heb zelf nog nooit morfine gebruikt (een opioïde) of ben onder narcose geweest, maar die pijnstillers herken ik wel en ik heb ook niet veel last van naalden idd. Paracetamol werkt bij mij bijv. ook niet goed en dus die pijnstillers bij de tandarts ook voor geen meter.
Die spuit in je bil is geweldig nee niet t zetten hahaha maar 'ik merk niets' naar 'heeeeee zaaaaallllliiig wieeeeeeeeeeh' Pethidine oid
Hahahah ik wil die ooook. Doen ze blijkbaar niet in ons ziekenhuis :S Als het vies tegenvalt, vraag ik er wel om de volgende keer. (Ik heb wel de optie van een echt roesje, maar dat wil ik dan weer niet).
Wat een klojo's. Zo niet nodig! Ik had een kwart meer gekregen dan normaal (wel om moeten zeuren, maar ja, boeien, en heb nauwelijks iets gevoeld). Hoop dat jij nooit meer een punctie nodig hebt! Dit laatste herken ik. Juist daarom kalmeringsmiddel nemen. Ik kreeg (net als @M061987 denk ik want wij zitten in hetzelfde ziekenhuis) Rapifen en atropine en op eigen verzoek Oxazepam. Heerlijke combinatie .