Heb beide gebruikt, merkte weinig verschil alleen met pregnyl had ik meer last van pijnlijke borsten. Vond beide ok. Pregnyl wordt verkregen uit de urine van zwangere vrouwen (via “Moeders voor Moeders”) en geleverd in ampullen. Ovitrelle wordt kunstmatig bereid en geleverd in een injectiepen. Ovitrelle is kunstmatig dat is het verschil. Daarnaast is deze prettiger en sneller te zetten. Pregnyl werd vroeger ook ingezet na TP, dan kreeg je lage dosissen bv op 3 dagen na tp en 6 dagen na tp. In België word het bij OI ook nog wel eens op deze manier ingezet. En soms op verzoek. Ik denk ook echt dat het kan helpen. Alszijnde een beetje een seintje naar je lijf van he dit is HCG, dit is wat je moet gaan maken nu er een embryo in je buik zit. Heb er zelf ook om gevraagd maar ij ons ziekenhuis vonden ze het ouderwets. Ga het binnenkort toch weer eens vragen.
Ik kreeg dus ook pregnyl als lf ondersteuning, mijn fertiliteitsarts was enorm pro pregnyl. Maar ik vond t zelf minder handig bedacht met dat mengen... en ik voelde mij er zwanger door haha weeeig op de maag. Maar wat je zegt, was ook wat de gyn aangaf: t is wel lichaamseigen hormoon daarin. En het werkte wel. (En vond t cirkeltje rond wel mooi toen ik zelf in die potten pieste ) Nou ja iig wat om over na te denken
@GroeneBomen hier ook alleen ervaring met Ovitrelle. Zelfde klachten als die jij van pregnyl beschrijft en oh ik moest weer lachen om jullie beschrijving @Asil en @GroeneBomen haha ik herken het zo. Ik zit nu ook in dubio. Met ons verstand hebben we besloten even de uitslagen af te wachten van partners genetisch onderzoek en in de tussentijd ff niks te doen. Maar ja.. nu gestopt met de pil, en ja hoor vandaag vruchtbaar slijm en ovulatiepijn. Voor een keer eens op tijd netjes op dag 14 heb ik nooit… en nu.. zegt mijn hormonen JAAAAA HET IS TIJD HOP HOP HOP GAS ER OP GEEN CYCLUS TE VERLIEZEN HET IS EEN KANS! (Al is hij maar klein…) Wat ga ik nu doen vanavond? @Saar1988 ach lieverd ❤️❤️❤️ Dikke knuffel!! @M061987 lekker bezig! Weer in de race! @Leraje en jij ook woohoee!!
Ik merkte ook niet echt iets van de ovitrelle, alleen volgens mij gevoelige tepels! Dat heb ik wel vaker rondom de eisprong dus zal wel de LH zijn hehe. Morgen is het zover! Ik probeer te bedenken wat ik allemaal nodig heb. Hebben jullie nog tips? We moeten dus eerst naar streekziekenhuis voor de punctie en dan naar een medisch centrum voor het lab, dus we zijn wel tot een uur of 13/14.00 onderweg (punctie om 8 uur al). Dus ik wil in ieder geval broodjes en liga's enzo meenemen, en water natuurlijk. Trek een yogabroek aan want dat leek me lekker zitten om mijn buik achteraf. Extra smartphone mee voor indien nodig extra mobiel internet voor manlief En heb een hele rits paracetamol in mijn tasje gestopt. Maar moet ik nog ergens anders aan denken? Hebben jullie nog tips? Of denk ik hier véél te lang over na :') (Niet handig dat we naar ander ziekenhuis moeten voor lab, prft. Anders deed hij zijn kunstje eerst en ik dan punctie en dan klaar. Nu is het dus punctie, eitjes in verwarmde koffer, uurtje rijden en dan hij z'n kunstje en dan weer terug, en ook nog die koffer terugbrengen. Wat een gedoe! Maar goed, bij andere ziekenhuizen waren toentertijd langere wachttijden.)
Dikke knuffel voor jou @Saar1988! Ik herken/voel je verdriet en begrijp het. Wees lief voor jezelf. @M061987 misschien lees ik nog terug hoe het bij jou is gegaan (ben het nog niet tegen gekomen). Hoop goed! Oh lees het net: super chill!! Dat gelukje had ik deze ronde ook: eerste meting op CD 11 en gelijk Ovitrelle. @Leraje spannend morgen de punctie al, wauw wat gaat dat ineens snel!!! Ademhaling is belangrijk en de verpleegkundige helpt / begeleidt je er helemaal door heen. Houd goede moed! Ik zat vanochtend om 6.45 in de auto naar Rotterdam en kwam om 18.30 uur thuis. Morgen weer zo'n dag. Ben dus behoorlijk gaar. Ga gauw mijn stoommaaltijd opwarmen en dan naar bed. Fijne avond allemaal!
Zorg dat je eet voor de punctie. Denk aan een boterham met honing (beetje suikers) zodat je niet flauw wordt. Ik was heel blij dat mijn man Dextro en een flesje AA drink in zijn rugzak had meegenomen voor na de punctie (dat laatste vind ik normaal gesproken niet te drinken zo zoet, maar na de punctie goed om op krachten te komen). Trek kleding aan die je fijn vindt, makkelijk uit en weer aan gaan (in mijn geval: sweater van mijn man, warme sokken, joggingbroek en Nike schoenen). Ik zou naast paracetamol ook Naproxen meenemen (dat werkt bij mij super goed). En doe alles vanavond al in een rugzak (contract van het ziekenhuis/ziekenhuis pas/ ID bewijs, in jouw geval Liga, wat te drinken, pijnstillers etc.) Ik denk niet goed na als ik zenuwachtig ben, vandaar de voorbereiding avond van te voren. Denk aan jou morgen!
Wij ook 2 ziekenhuizen maar ik mocht dan in het punctie ZH blijven tot hij terug was. Dat was meestal rond een uur of 1. Voor de rest prima voorbereiding ik had ook altijd een lunch tas, 1 voor hem 1 voor mij. Succes lieverd. Toi toi toi. Spannend!
@DangerBlonde hahaha als je het niet voor jezelf doet, doe t dan voor mij iig hahaha. Ik sta alweer te lang droog ik ga biiiijna in non modus en nee niet de kekke maria van sound of music maar de ouderwetse non in t vrouwengedeelte
Zo pittige dagen mop maat troost je je was in de buurt en morgen ook extra energie van mij voor jouw ❤
@Leraje wat kruimel zegt. En achteraf gaat het echt meevallen! Veel succes en hopelijk slaap je goed vannacht. Knuffel!
@Leraje als de punctie net zo goed gaat als jullie voorbereiding: gaat het helemaal goedkomen! En jeetje wat een logistieke onderneming zo. Heel veel sterkte en succes!
@DangerBlonde luister maar je innervoice die schreeuwt HOPHOPHOP-EROP! Want ja….de natuur in jou wil ook aandacht @Leraje superspannend! Maar je gaat dit helemaal voor elkaar boxen! Toptips van @Kruimel14 die komen van pas en ik hoop ook dat je er vannacht een beetje van kunt slapen!! Ik had ook veel baat aan een ontspanningsoefening voordien te doen waarbij ik dan een woord of mantra had, die ik voordien thuis al gekozen had wat me een goed gevoel van vertrouwen gaf op dat moment (soms zelfs met een gevisualiseerde kleur erbij om het goede gevoel goed te kunnen pakken). Moet wel bij je passen om zoiets te doen natuurlijk, maar mij hielp het de spanning vlak voordien te helpen zakken. Heel veel succes!!!
Tx ladies! Op zich ga ik ontbijten + neem broodjes mee, zal er chocopasta op doen Maar ik denk dat ik van tevoren heel slecht kan eten - sowieso eet ik niet heel goed voor 7 uur en als ik dan nog zenuwachtig ben ook krijg ik denk ik niks weg. Maar goed, je ligt op die stoel toch, mocht ik flauw worden Ik ben wel goed met yoga-ademhaling, dus ik zal daar op letten! Ik zat ook nog te denken om evt een luisterboek in te doen hahah maar ik weet niet of dat juist wel of juist niet fijn is. Enne, ik hoef mijn bovenkleding toch niet uit?? Neem aan alleen de onderkant?
Dat mag hier denk ik in theorie ook wel, maar ik wil met die eitjes mee Plus we moeten onze hond nog afzetten en weer ophalen (na de punctie...) dus. Maar goed dat zeg ik nu, mocht ik me echt helemaal niet lekker voelen, dan kan hij me ook thuis afzetten denk ik. Maar ik ga er vanuit dat het niet zo dramatisch zal zijn.