Snap jullie allemaal goed! Ik lees vaak mee en reageer heel af en toe. Maar als jullie het lijstje liever opschonen heb ik daar helemaal geen problemen mee, gewoon doen joh. Vind het ook wel lastig wat betreft thuis voelen, omdat ik drie jaar gewacht heb met medicatie had ik dus wel een lang 'voortraject' maar een relatief kort medisch traject. Dus daarom soms ook lastig om inhoudelijk goed te reageren, want daar ben ik gewoon alsnog een groentje in. Val een beetje tussen beide werelden in denk ik Dus no worries als het lijstje opgefrist wordt, ik blijf jullie af en toe toch volgen in de hoop op GIGA goed nieuws x100!
Gyn moest wel even navragen of mijn man geen alcoholprobleem had. Hij had de vraag niet goed gelezen. De vraag was: hoeveel glazen alcohol drink je per dag. Gezien zijn antwoord las hij: per week. Waardoor t leek of hij een serieus drankprobleem had. 3 glazen in de week zijn prima, 3 per dag een tikkie problematisch haha
Ja dat heb ik zelf ook hoor! Wens is er al sinds 6 jaar geleden (wel met pauze ertussen), onderzoeken gestart sinds 1,5 jaar geleden, maar pas sinds deze september echt de medische molen in qua behandeling. Maar daar was het topic ook voor toch, voor lang bezig met of zonder mmm
Ik heb dat zelf ook, val wat tussen wal en schip voor mijn gevoel Ik had gewoon 1,5 jaar geen cyclus en hebben nooit anticonceptie gebruikt verder maar traject start pas nu. Maar ik heb ook al eerder lang moeten wachten en daarna in de mmm gezeten dus die ervaring heb ik ook al. Dus ik sta aan de start met een rugzakje als het ware
Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor veel toch een lastig punt is daarom deel ik hier ook bijna niks over mijn zwangerschap. Ik kan gewoon nog geen afscheid van jullie nemen hoop zo op allemaal goed nieuws voor iedereen hier. Ook moet ik eerlijk zeggen dat de onzekerheid hier nog steeds niet weg is dacht eerst dat wordt minder naar de eerste goede echo toen na de 13 weken echo maar nu heb ik mijn hoop gezet op de 20 weken echo maar dat duurt nog wel even. De bevalingslijsten op het forum lijken misschien wel wat maar door het traject heb ik toch wat minder aansluiting bij al die dames die geen traject nodig hadden voelt toch anders. Ik reageer sowieso niet super veel maar probeer wel steeds geluk te wensen voor de afspraken en lees altijd wel mee, hopelijk vinden jullie dat niet vervelend.
@Chrystal86 die ervaring had ik ook toen ik zwanger was van de tweede. Zwanger na een traject/verlies is anders. Bij de eerste stond ik er veel meer onbevangen in: geen traject, geen lange wens, geen verlies vooraf. Het doet wat met je, zo'n lange zware weg
Mooi beschreven en dank voor je inzicht: nu het er zo staat kan ik me inleven dat je ook geen volledige aansluiting vindt bij bevallingsgroepjes waarin dames zitten die bij wijze na een keer niezen zwanger zijn geraakt. De diep gewortelde angst in elke fase ken je alleen als je dit pad zelf hebt bewandeld. Niemand vraagt je om afscheid te nemen: dus zeker blijvend welkom hier. Ik vind het onder andere van jou juist fijn dat je regelmatig nog een berichtje stuurt en laat weten dat je mee leest. Laat je ons tzt weten wanneer je 20 weken echo is?
Misschien moet er eens een zwangerschap / bevallingsgroepje opgestart worden speciaal voor degenen zwanger na een traject?
@Asil wat heb je weer ontzettend mooie lieve teksten gevonden!! ❤️ Jeetje @Leraje dat is geen fijn nieuws!! Het goede nieuws is wel dat je nu zwanger bent en die andere cryo’s ook helemaal niet nodig zou hebben, hoplaaaaaa we houden vast aan het positieve ❤️ @M061987 whoopwhoop nog een zwangere!! Zo fijn!! @GroeneBomen wat fijn zo een goed gesprek! Dat geeft toch weer moed! Wat de zwangeren betreft, van mij mogen ze ook zeker mee blijven lezen en schrijven en op het lijstje staan wanneer ze dat willen! Ik weet dat er een mmm groepje is van zwangeren en voelde toen ik zwanger was ook al het ‘waar moet ik nu over het zwanger zijn schrijven’ dus kan me verplaatsen in de zoektocht van de zwangere dames en daarbij, zo een lieve fijne club forumvriendinnen laat je liever niet zomaar los hè ❤️
Ik begrijp heel goed dat je je als zwangere vrouw na zo’n lang traject nog meer hier thuis voelt de eerste periode dan bij een zwangerenforum. Wanneer het allemaal niet vanzelf gegaan is en/of er bijv miskramen en bbz’en hebben plaatsgevonden, weet je als geen ander dat het spreekwoord “bloemen bij de finish” van toepassing is. Ik weet nog heel goed dat @Iemand1991 zwanger raakte toen ik met haar mee schreef. Uiteindelijk verloor zij haar kindje rond 20 weken en begon voor haar het loodzware en onzekere traject weer opnieuw. Om maar even een voorbeeld te geven. Ik “ken” haar dus al jaren, net zoals ik Lisa al jaren ken. Mocht Lisa dus bijv zwanger raken zou ik het juist onwijs fijn vinden dat ze betrokken blijft!! Degenen die nu van het lijstje afgehaald zijn, zijn echt meiden die al bijna een jaar niet meer aanwezig zijn geweest en volgens mij vinden zij het prima om niet meer in het lijstje te staan. Wat ik wel weet is dat dit forum voor velen van ons heel veel betekenis heeft. Ik heb de afgelopen vakantie echt gehuild om verhalen, noodkreten, maar ook mooie berichten van jullie. tijdens een ontbijtje op de camping huilde ik bijv van blijdschap toen ik las dat Betsies zowaar spontaan in verwachting was! Daarna had ik een enorm verdrietige baaldag toen bleek dat het mis gegaan was… wat een onmenselijk verdriet! Om maar even een voorbeeld te noemen. Ik denk dagelijks aan jullie en ook al ben ik niet gelovig, als ik in een grote kerk kom tijdens mijn reizen brand ik een kaarsje voor al mijn forumvriendinnen en wens ik voor jullie dat jullie allerliefste wens uit mag komen ♥️
@Saar1988 wat mooi verwoord ❤ Ik gun jullie het ook zoveel meer dan mijzelf. Ja mijn kinderwens mag er wezen, absoluut maar ik ben al zo gezegend met niet 1, maar met 2 kinderen zelfs. Juist door die jongens van mij, gun ik het jullie ook zo snoeihard die extra dimensie van liefde. Maakt mij ook emotioneel daarin, dat ik het zo k&$*@*$^$& vind hoelang jullie strijden. Zonder zekerheid. Maar met een flinke dosis hoop en doorzettingsvermogen die ik enorm bewonder. Vrouwen zijn bijzonder en krachtig. En over krachtig gesproken, ik merk dat ik wat meer de regie neem dan de eerste keer mmm. Met de arts ook al besproken hoe wij in dit traject staan en ook met haar afgesproken: als het gezin dat er is, gaat lijden onder een wens van wat misschien kan komen... pauzeren we of stoppen we. Zij gaat daarin vinger aan de pols houden en regelmatig vragen of ik mij er goed bij voel. Of de belasting nog opweegt tegen een mogelijke kans.
Nee hoor. Wij zijn pas in maart zwanger geraakt op tp8 alleen waren jullie toen nog niet in dit groepje! Lees nog wel mee hier, zeker om de meiden die toen al schreven mee te volgen!, maar zoveel nieuwe meiden in het groepje, dat ik indd niet meer echt kan meeschrijven (gezien ze mij niet kennen vanuit traject maar al zwanger). Schrijf verder nog wel met meiden die ik van je traject nog ken en voorheen ook hier schreven. dus prima om mij van de lijst te halen! Zeker als het te confronterend is! Hopelijk geeft het sommige ook hoop ❤️. Dikke knuffel allemaal!! Veel sterkte allemaal!
https://www.uzgent.be/het-embryo 21 okt om 20:00 uur, inschrijving verplicht Webinar door UZ Gent over ontwikkeling van het embryo voor wie interesse heeft. Gaat ook over gefaalde bevruchting en slechte embryo ontwikkeling.