@Kruimel14 je bent al op de goede weg! Fijn dat je toch nog feedback hebt gekregen vandaag. @Asil succes morgen! Let us know. @Noukie88 en @Betsies fijn dat het weer in zicht is. Spannend. Ik was een weekje vrij. Dus had vandaag wat opstart problemen. (Nja heb dat iedere ochtend haha ) Helaas wel een jaartje ouder geworden. Ik las dat iemand zei (ik denk kruimel14) dat ze een fantasie had om op de uitreiking zwanger te zijn. Ik had ook altijd een droom voor me 30ste zwanger te zijn of iedereen te vertellen maar helaas, weer een domper! Vrijdag heb ik een echo en een evaluatiegesprek met de behandelde arts. Ben benieuwd Fijne avond!
Toch nog van harte gefeliciteerd @Didi5555 dat zijn toch altijd even confronterende momenten, maar he 30, piepjong Spannend een evaluatie, benieuwd naar het vervolg!
Lief, dankjewel. Klopt, confronterend en vooral als er gezegd wordt tijd voor een baby. Piepjong, lijkt maar zo. Ik houd jullie op de hoogte.
Oef maar die vragen, dat vind ik echt lastig. Zo persoonlijk en kan onbedoeld zo kwetsend zijn. Ik geef tegenwoordig vaak eerlijk en respectvol antwoord. Dan vragen mensen dat hopelijk niet ondoordacht nog eens aan iemand. De 30 piepjong was meer in mijn beleving, ik ben net 39 geworden. Maar het zegt inderdaad niks hoor, geen oordeel hier
Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor. Als ze het geweten hadden, dan was het ook anders. Dus ligt ook aan mezelf. Zo moedig dat je eerlijk bent
(Schoon)ouders. Maar thanks. Tja wat die vragen betreft. Ik krijg ze eigenlijk niet meer. Werk al 7 jaar bij dit bedrijf en iedereen weet het inmiddels wel een beetje. Die gene die het niet weten denken dat ik jonger ben dan mijn leeftijd hahaah. Word 39 maar hoe vaak ik geen rond de 30/32 krijg.. Mocht het toch door een willekeurig iemand gevraagd worden ben ik wel bot en hard hoor, zeg ik gewoon "kan ze niet krijgen" of als het een vriendelijker contact is "dat gaat niet bij iedereen even makkelijk". De aanname dat iedereen maar gewoon "even kinderen krijgt, neemt of wilt" komt zo me strot uit.. pardon me
Sorry ja schoonouders!!!! Precies dat! Ik heb het idee dat 99% van mijn omgeving denkt dat het vanzelf sprekend is. Of ze weten het wel maar dan verwachten ze wel dat het bij mij lukt. Zo frustrerend. Dapper van je dat je dat zo zegt. Ik schaam me eigenlijk geen eens, maar mijn man denkt daar toch anders over.
Snap ik wel hoor die van mij vind het ook minder makkelijk, die zegt, nergens staat dat wij geen kinderen kunnen krijgen. We zijn toch 3 x zwanger geweest en bevruchting lukt met IVF/ICSI. Plakken lijkt nu het probleem. Dus tja. Bij mensen die hij kent is hij iets opener maar vaak heb ik het woord.
Laatst zei iemand -toen ik zei dat ik eerst nog een paar jaar wil gaan reizen (als smoes)- “ja maar je kunt ook aan je toekomstige kinderen denken in plaats van aan jezelf. Dan hebben ze ouders die een stuk minder fit zijn” Even slikken, maar toen dacht ik echt: okeee wat sneu dat jij zulke gedachten hebt!
Aha! Hele mooie positieven benadering van hem. Kan ik wat van leren. Ik ben echt een prater, maar als het om mezelf gaat dan totaal niet. Maar goed misschien moet ik hierover nadenken.
Zooo, ik heb dat ook gezegd en dat was in deze corona periode. En toen zei diegene je kan ook reizen met kinderen. Met denken dat het ineens niet kan. En je wilt toch geen oude mama zijn. En ik dacht precies zoals jij.
Sorry pardon! Mijn vriend zijn oom heeft volwassen dochters maar toch nog kinderen met zijn nieuwe vrouw, die was 50 en 52 geloof ik. Maar niet gedacht dat het er 3 werden. Zijn ook in een traject beland.. voor haar, en dat werd 1 en een 2-ling. Wat je wel merkt is dat het nu meer educatief is dan lol maken. Veel musea/kerken en kastelen. Dan speeltuinen en voetbalvelden.
Slaat ook nergens op ik ken mensen van begin 20 die een stuk minder fit zijn dan ik en me partner bijvoorbeeld... Als mensen er bij ons naar vragen ( wat eigenlijk niet meer gebeurt) geven we gewoon aan dat die vraag kwetsend is en dat je dat nooit op die manier aan iemand mag/ kan vragen omdat het niet bij iedereen vanzelf gaat...
@Asil veel succes vandaag en ook sterkte met je schoonouders hopelijk hebben ze er niet te lang blijvende klachten van. Het is ook heel wisselend per persoon zo heeft mijn vader die astma heeft nergens last van gehad en mijn moeder is ruim 6 weken thuis geweest en heeft nu bijna een jaar later nog steeds haar smaak niet helemaal terug.
Ja leeftijd is maar een getal hoor. M’n ouders zeggen altijd: je bent zo oud als je je voelt! succes zo!! Let us know! En hopelijk zijn je schoonouders er snel weer bovenop!
Nou dan gaan we er voor duimen dat dit DE plakker gaat zijn en jullie wens eindelijk in vervulling laten gaan.