Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 25 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. romera

romera Actief lid

27 okt 2020
    124
    77
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    #4461 romera, 22 okt 2021
    Laatst bewerkt: 22 okt 2021
    Lieve dames ik lees bijna elke dag met jullie mee! Wauw wat zijn jullie een hechte groep!!
    Wat een bijzondere verhalen allemaal!

Ik weet even niet meer wie, maar gecondoleerd!

Wauw @M061987 prachtige testen!!
    Voor mijn eigen idee, er zijn dus dames bij wie de testen de vorige keer opliepen en vervolgens ongesteld zijn geworden?
    Hoe zit het met IVF? Je mag naar de terugplaatsing na 15 dagen testen? Haha sorry voor alle vragen, maar snap echt helemaal niks van dit traject :o: Ik begin dan ook pas in november met spuiten.

Achterkantvandemaan en Leraje vinden dit leuk.
  2. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Ja de testen lopen dan eerst op, en later weer af. Of de embryo heeft zich op de verkeerde plek genesteld, of het hartje blijkt niet te kloppen. Een positieve test wil dus nog niet alles zeggen. Hoop en vrees wisselen elkaar af in die weken. Ieder ziekenhuis hanteert weer andere regels, maar meestal zo’n 2 weken na de terugplaatsing.

romera en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  3. Noukie88

Noukie88 Actief lid

12 mrt 2021
    261
    291
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je lieve berichtje!
    Ja ik ben blij als ik weer kan beginnen al zie ik er ook wel een beetje tegenop. Maar dat is ook omdat het komende tijd wel lastig is om de afspraken allemaal weer gepland te krijgen in mijn eigen agenda, maar het komt vast goed. wat betreft de medicatie, daar heb ik een extra tabletje voor uitgeschreven gekregen dus dan moet het vast goed komen.
    Vorige ronde had ik met 150 21 eitjes. Ik had toen op dag 3 9 bevruchtingen en dag 5 een verse tp en 3 cryo’s.
    Wat was jouw opbrengst bij 137? En heb jij ook weleens 150 gedaan?

Splitijsje vindt dit leuk.
  4. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Ik had bij 150 9 eitjes. Wat een verschil dan hè!

Noukie88 vindt dit leuk.
  5. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    @DangerBlonde wat een wending in jullie verhaal: spannend. En het verhaal van je gyn over geen hsg klinkt logisch.

@M061987 prachtige test: wat een verschil met de vorige keer!!

@romera je krijgt als het goed is nog meerdere keren mondeling en schriftelijk (folders) uitleg. Wij mogen 14 dagen na de terugplaatsing testen. Als je eerder test, helemaal voor je menstruatiedatum, is de kans groot dat het alsnog mis gaat. Ik heb wel eens gelezen dat 50% van de innestelingen misgaan voor de menstruatie en de vrouw gewoon 14 dagen na de ovulatie ongesteld wordt zonder ooit te weten dat ze zwanger was (biochemische zwangerschap). Zelfs al test je positief ná je menstruatiedatum, kunnen testen alsnog aflopen. Als ik voor mezelf spreek: ik heb in de 7 jaar dat wij een kinderwens hebben buiten het IVF traject nóóit voor mijn verwachte menstruatiedatum getest. Van de in totaal 6 terugplaatsingen heb ik een keer 2 dagen voor de verwachte menstruatiedatum getest, 1x op twee dagen na de verwachte menstruatiedatum en 1x vanaf 4 dagen voor de verwachte menstruatiedatum. In de eerste situatie was het de spanning van mijn eerste IVF traject en door de medicatie (Utrogestan) geen idee of ik zwanger was en wilde weten waar ik aan toe was. In de laatste twee situaties waren kwaaltjes aanleiding om te testen. Maar helaas geen garantie: velen van ons hebben meerdere positieve testen mogen hebben, maar helaas nog niet blijvend zwanger. Hard, maar helaas wel de waarheid.

6. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.137
    3.214
    113
    Vrouw
    Fijn dat je een extra tabletje uitgeschreven krijgt! Oh, wat een gedoe hè al die afspraken; bijna een militaire operatie (combineren met werk). Wij denken aan je en duimen!! Oh wauw 21 is inderdaad wel veel.
    Ik had bij 137,5 in totaal 15 eicellen, 11 bevruchtingen en 11 embryo’s en 1 verse verse terugplaatsing en 8 cryo’s. Voor ons droom scenario, ook gezien mijn leeftijd (toen ruim 36 jaar). Heel veel succes en wees maar extra lief voor jezelf de komende weken!

7. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.920
    8.101
    113
    @romera , wat kruimel zegt. Alleen test ik al de dag na terugplaatsing :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Ik heb echt een kneus en neem geen voorbeeld aan mij.
    Zonder gein; ik begin altijd op 9dpo te testen. Dit keer op 6 dpo omdat ik wilde kijken of de Ovitrelle uit mijn lijf was (daar zal je nog wel over horen). Dat was in mijn geval dus op 6 dpo, 8 dagen na spuiten ovitrelle.

Maar als het je lukt om zo laat mogelijk te testen zou ik dat adviseren. Tenzij je goed met spanning en twijfel en teleurstellingen om kan gaan, dan kan het minder kwaad denk ik.

romera vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.683
    27.317
    113
    Vrouw
    #4468 GroeneBomen, 22 okt 2021
    Laatst bewerkt: 22 okt 2021
    Hahaha ik testte dag 3 na trigger: vond t fascinerend hoe 1 zo'n spuit je 'zwanger' maakt en echt knalpostief test.

@Wondertje2020 wat apart! Ik hoop dat je antwoorden krijgt en dan wel de antwoorden waar je wat aan hebt en dat er wat aan gedaan kan worden. En interessante info die je deelde van de webinar! Thanks :) ik heb ooit bijvak klinische genetica gevolgd, vind dergelijk materiaal wel heel interessant

Wondertje2020 en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  9. Noukie88

Noukie88 Actief lid

12 mrt 2021
    261
    291
    63
    Vrouw
    Ja onwijs veel, maar niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit volgens mij. Ik ga dus gewoon voor wat minder maar dan wel de voltreffer, net als jij haha

Splitijsje en Leraje vinden dit leuk.
  10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.683
    27.317
    113
    Vrouw
    @Noukie88 21! Wow, hoe waren die verdeeld over je eierstokken? Spannend dat je weer los mag gaan met spuiten.

@romera ik heb bbz gehad en had paar dagen na de nod een mega knaltest. Ja hcg werd wel aangemaakt immers... alleen op de eierstok heb je er geen klap aan. En 1 die al kort na de nod mis ging: testen liepen te traag op dus voelde de bui al hangen. En dan heb ik tov aantal andere dames hier nog veel mazzel dat 'maar' de helft van mijn zwangerschappen fout is gegaan. T is gewoon een stom kansenspel, waarbij de winkans oneerlijk verdeeld is.

Noukie88 vindt dit leuk.
  11. Noukie88

Noukie88 Actief lid

12 mrt 2021
    261
    291
    63
    Vrouw
    Allebei de kanten gelijk op eigenlijk. Heb er, naast het feit dat ik een buik had alsof ik net twee pizza’s naar binnen had gewerkt, helemaal geen last van gehad.

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.683
    27.317
    113
    Vrouw
    Bijzonder! :) hopelijk deze keer ook geen last verder van het vollere kippenhok :) en op naar vooral toppers

Noukie88 vindt dit leuk.
  13. romera

romera Actief lid

27 okt 2020
    124
    77
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Lieve dames super bedankt voor jullie uitleg!

@M061987 hahaha geloof mij ik kan niet zo.heel lang wachten :roflmao::roflmao: Maar ik zal mn best doen!

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  14. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Trouwens nog interessant om te weten:
    Bij IVF wordt zaad bewerkt door middel van centrifugatie van 20 minuten 1600 rondes per minuut, hierdoor komen de beweeglijke zaadcellen onderin de reageerbuis terecht. Deze methode heet ook densiteitsgradiënt en daarna wordt het sperma gewassen. Bij IVF (UZ Gent) worden ongeveer 5000 zaadcellen per eicel in een petrischaaltje geplaatst.

Bij ICSI vindt dezelfde voorselectie plaats met de zaadcel als bij IVF maar wordt er daarna nog dmv horizontale migratie de meest beweeglijke zaadcellen gekozen.
    De eicel wordt bij ICSI procedure ook bewerkt voordat de bevruchting plaatsvindt. Er vindt denutatie plaats, hierbij worden cellen rondom de eicel (cumulus) met een enzym verwijderd zodat ICSI gemakkelijker plaats kan vinden.
    De bevruchting vindt plaats dmv het selecteren van 1 zaadcel, en daarbij wordt de staart van de zaadcel verwijderd vlak voor de injectie in de eicel. Ze rollen daarbij de staart van de zaadcel recht en selecteren alleen de kop.

romera, Leraje, GroeneBomen en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.920
    8.101
    113
    @Leraje veel plezier vandaag met testen en doorbellen dat je zwanger bent!

16. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Helaas 14dpo. Tp 7 embryo 8 ook negatief :(.

17. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.920
    8.101
    113
    Wow lisa.... Wat erg weer voor je.
    je hebt het even verborgen weten te houden... had je de behoefte niet?
    Kunnen we iets voor je doen?

18. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Had de behoefte niet, vandaar al mijn vragen. Van de week. En nee zou niet weten wat.

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Punctie 5 komt steeds meer in zicht. Laatste kans. Oh well.. niks aan te doen.

20. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.920
    8.101
    113
    Ik weet niet wat ik moet zeggen. Zo verdrietig. Knuffel...

Deel Deze Pagina