Lieve meiden, wil jullie allemaal bedanken. Gewoon door er te zijn. Normaal de ras optimist en miss positievo maar heel soms enorm kwetsbaar.. Veel liefs ❤❤
Jij ook bedankt dat je altijd bent!! Iedereen voelt zich in dit traject wel eens kwetsbaar daarvoor zijn we mensen! Dikke knuffel!
Oh man wat heftig hier @Asil voor je mega menstruatie en de emoties die daardoor los komen, dikke dikke knuffel! @DangerBlonde dat soort situaties vind ik ook zoooo ongelofelijk moeilijk! Wij hebben het nu gelukkig niet aan de hand op werk met jonge kinderen maar man man dat maakt het wel dat je echt de verdeling niet meer begrijpt! En zo zuur dat het zo veel wachten is bij jullie! Dat maakt het zwaar! @7Missme1987 wat stom dat de testen niet op willen lopen ik duim toch even door!
Hoi Meiden, Even een update, gister rond een uur of 5 was het ergste eindelijk voorbij. Vanmorgen enorm duizelig en misselijk met op staan, ben even terug op bed gaan liggen maar mezelf toch aan gekleed en naar het werk gesleept. 1 Collega heeft ontslag genomen vorige week en de ander is met spoed naar Croatie omdat haar moeder geopereerd moest worden. En vandaag maandafsluiting. Ik ben "helaas" zo een iemand die een hoog verantwoordelijkheids gevoel heeft dat ik het werk wil afmaken. En het gaat, ben alleen enorm moe en fultoos. Hoef niet te veel te lopen dus zitten en typen kan ik wel. Mijn mannelijke manager vond direct dat ik naar huis moest, maar heb hem uitgelegd (hij zelf ook een IVF traject doorlopen dus weet hoe het is) dat wanneer ik beslis er te zijn dat ik het wel red en dat ik echt naar huis ga als het niet gaat. Eindelijk ZH gebeld, de afdeling is altijd gesloten vanag half 1 en beide dagen was ik te laat. Je kunt dan wel de Gyn afdeling bellen maar vaak zitten daar meiden die weinig van fertilliteit weten en eer je medicatie heb ben je ook een dag verder, mede daarom besloten het uit te zitten. De assistente aan de telefoon was super lief en vond het rot dat dat mijn ervaring was met de gyn afdeling en gaat dat wel bespreken. Anyway, zij wilde wel medicatie uitschrijven, en leefde enorm met mij mee. Dus nu, ook al is het te laat, mag ik wel medicatie in huis voor wanneer het "weer" gebeurd, Ze vroeg of we door wilde en ik brak , ik durf gewoon niet meer als deze bloedingen het resultaat zijn. Ze vroeg of ik met iemand wilde praten, of met de arts oid omdat ze het zo zonde zou vinden dat ik/we door angst de cryo niet meer zouden terugplaatsen. Ik heb gezegd dat het nu niet hoeft en dat ik me gewoon niet gehoord voel. Ik wil gewoon die vleesboom weg hebben, en extra kijkje in me BM en een HSG tijdens de operatie, omdat ik gewoon wil weten of mijn eileiders nog doorgankelijk zijn zodat ik het nog "natuurlijk" kan proberen en krijg steeds 0 op het rakest. Maar ga me in het nieuwe jaar hier echt hard voor maken, die vleesboom MOET gewoon weg, al is het voor mijn eigen gemoedsrust, ook wat betreft kijken in mijn BM ook al vinden ze niks, de gemoedsrust zal me goed doen. Ik zit er momenteel echt even doorheen en had dat niet verwacht eerlijk gezegd. De bloeding was traumatisch, qua hoeveelheid maar ook steeds weer de herbeleving van miskramen. Ik heb wel eens iets gelezen over Fertiliteits PTSS, is wel iets waar ik serieus naar wil kijken.
Lieve @Asil, bedankt dat je ons een update en een kijkje in je kwetsbare hoofd wil geven. Wat erg allemaal. Ik hoop zo dat ze nu eindelijk gehoor gaan geven aan jouw wensen!
Gewoon omdat het leuk is, niet omdat ik gerustgesteld ben! Heb ook veel minder klachten deze dagen dus ik blijf echt voorzichtig en me voorbereiden op een mislukking. Ben er ook weinig mee bezig merk ik. Dat is wel heel fijn. Ik ben voor de buitenwereld aan het faken. Ik ben super open, iedereeen weet alles, dus ik moet echo's en terugplaatsing faken. Daardoor lijkt het alsof ik dus gewoon nog bezig ben met terugplaatsing 5
Herkenbaar, heb ik deze ronde ook gedaan . En snap de slag om de arm. Maar vergeet niet te genieten. Hoe lang het kleintje ook bij jullie mag zijn (we gaan voor de volle 9 maanden). Het is gewenst en geliefd en ga daar niet aan voorbij. Mocht alles goed gaan, zou het zonde zijn als je niet van elk moment hebt genoten.
Wat klote die angst Lisa maar echt wel heel logisch hoor. Ik ben denk ik net als jij meestal optimistisch en rationeel, maar ik merkte dat zelfs deze eerste ronde toch al wel een klap gaf emotioneel, laat staan de ellende die jullie al die tijd al doorstaan. Heel goed dat je je er hard voor gaat maken om die zaken te bekijken en die vleesboom weg te laten halen. Snap ook niet goed waarom ze er zo moelijk over doen, gezien die gym hier bij mij bij de eerste echo waarop ze hem zagen al zei, als je deze ronde niet zwanger bent dan bekijken we het na afloop nog een keer en halen hem weg voor je eigen gemoedsrust. Zou niet weten waarom ze dat bij jou niet gewoon kunnen doen.
Ik denk dat dat al te laat is, genieten. Wij genieten bewust niet, dat hebben we ook echt zo afgesproken. En het risico is precies wat je zegt; straks gaat het goed en dan heb je de helft van de tijd niet genoten. Maar dat heb ik er wel voor over. 12 en 19 nov echo's. Daarna zie ik wel verder of ik dan nog zwanger ben
@Asil elke situatie is anders, maar 2 vriendinnen van mij hadden ook vleesbomen (kwamen ze achter tijdens hun zwangerschap) en het gaf wel vaak een paniek situatie door bloedingen. Maar uiteindelijk zijn ze wel bevallen van een gezond kindje. Nu is jouw situatie niet te vergelijken en hangt het ook ervan af waar de vleesboom zit. Op de inwendige echo kunnen ze dit meestal goed zien.. Heb je ooit een hysteroscopie gehad? Want het verwijderen van een vleesboom is ook niet zonder risico. Als je een laparoscopie wil ben je ook zo weer maanden verder. Maar ik snap je wel hoor, ik heb onze terugplaatsing ook onderbroken maar was op advies van 2 gynaecologen. De gynaecoloog van de fertiliteitskliniek vond het niet nodig. Het is wel heel moeilijk dit allemaal..
Ok, ik ben even een wrak, maar opeens een dikke vette baan aangeboden vian Linked-in. Als ik zo kwetsbaar ben dan neem de ADHD het over en kan ik nogal drastische beslissingen maken maar man, deze klinkt wel weer heel erg mooi hoor. Totaal niks aan achtergrond dus hoe hij erbij komt dat ik het wel zou kunnen geen idee. Maar ik houd ervan met processen bezig te zijn, analyseren en te ondersteunen. Functie is: Consultant Manged Services, met auto van de zaak... OMG OMG Rustig blijven Lisa, blijf rationeel, stay calm etc... Girls echt, als ik moe en kwetsbaar ben dan kick mijn ADHD zo erg in en dan is concentratie ver te zoeken. Sorry hoor voor mijn labiliteit...
Ik heb niet veel moeite met wachten. Heb wel een laparoscopie gehad en daarbij hebben ze mijn endo verwijderd en gelijk een HSG, ben toen direct zwanger geraakt. Dezelfde ronde nog, was mijn natuurlijke zwangerschap. Daarna gelijk een curretage. Geen hysteroscopie. 5 jaar geleden was de vleesboom 11mm. hij zit boven de BMS laag waar de katheter word gezet (met echo) bij TP. Het is bij de eerste TP dat ze in een ander ziekenhuis zeiden of ze wel eens naar mijn vleesboom hebben gekeken. Mijn ZH heeft er nooit wat over gezegd.
@M061987 je banner ❤️❤️❤️ Het kan ook gewoon goed gaan!! @Asil lieverd toch… wat een verdriet en wat een angst. Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. En ptss van een fertiliteitstraject is zeker een bestaand ding. Heb hier al eens meer meiden erover gehoord. Je hebt zoveel meegemaakt dat de angst er helemaal in hakt. Ik meen dat Emma en Lisa die eerst ook in dit groepje zaten hier ook heel veel last van hadden. Dikke knuffel. Misschien doet die nieuwe baan je ook wel goed
@Asil wat is het toch heftig allemaal! En neem zeker alles wat je voelt en ervaart serieus want eigenlijk is het ook maar trauma op trauma zo! En neem ook hier je ruimte en excuseer je zeker niet voor labiel zijn of wat dan ook!! En wat de baan betreft wat bijzonder, leuk en spannend!! Zeker iets om te onderzoeken of het echt iets is, en even op te letten of de adhd het hier niet van je overneemt @M061987 ik wilde hetzelfde zeggen als @DangerBlonde het kan ook gewoon goed gaan! En of je het nu zwaar ontkent, ik snap de spanning heel goed hè, maar je bent wel echt zwanger en als het mis zou gaan (wat ik natuurlijk echt echt echt niet hoop!! En wat ook zeker niet hoeft!!!) dan doet dat ook pijn wanneer je het daarvoor voor jezelf hebt ontkent…
@Asil wat heftig zeg hebben ze ook een verklaring dat het alleen na terugplaatsingen een niagara waterval aan bloed is ipv normale menstruatie? Vleesboom eruit en kijkje nemen in de gehele regio vind ik ook wel noodzaak, ik hoop écht dat er eindelijk naar je geluisterd wordt en er wat mee gedaan wordt. Dit is ook zeer traumatisch Enne gefeliciteerd met het aanbod! Of je er wat mee doet of niet, gevraagd worden is al super leuk @M061987 staat je goed die banner en dapper ook Jeej ik heb cd9 gered, vanmiddag fm nr 2!