Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 25 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    #101 Leraje, 26 apr 2021
    Laatst bewerkt: 26 apr 2021
    Ja die ICSI-indicatie hadden we al na het eerste gesprek, de twijfel is een beetje of er wel genoeg goede zaadcellen zijn om uberhaupt ICSI te kunnen doen. Dus echt heel beroerde score (maar dat was de vorige keer ook). Er zijn er maar weinig, en de cellen die er zijn, zijn ook niet erg goed qua beweeglijkheid. Kan dus zijn dat ze nog een onderzoek met opwerking alvast gaan doen en dan kijken hoe het ervoor staat. Maar als de embryoloog zegt dat ze het zo wel aandurven, dan zullen we het wel zien.

    Oh de arts zei ook nog dat je dan 2x achter elkaar een potje kunt doen voor evt meer goede zaadcellen. Maar dan denk ik echt ... wat? Zijn er mannen die 2x direct achter elkaar klaar kunnen komen? Ik bedoel ze bestaan vast wel, maar ik heb nog nooit het bed gedeeld met een man die meteen nog een rondje kon :roflmao: Ik ben allang blij als het mijn man in 1x lukt met dat potje hahah met die psychische druk erbij. (In bed is dat dus geen probleem ;)).
     
  2. Didi5555

    Didi5555 Bekend lid

    4 apr 2021
    541
    413
    63
    Vrouw
    Dat is inderdaad erg lang! Maar fijn dat jullie er nu in ieder geval opstaan, zodat er in de tussentijd eventuele onderzoeken nog kunnen plaat vinden als het nodig is.

    Heb vertrouwen! Duim voor jullie.
     
  3. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    @Leraje jeetje oktober.. dat duurt echt nog lang. Zeker als je ook ergens wel weet dat de kans heel klein is op een spontane zwangerschap. Ik hoop dat je akkoord krijgt en jullie met ICSI kunnen starten. Heel fijn dat jullie iig nu al op de wachtlijst staan, anders konden jullie pas nog later starten.

    @Didi5555 je hebt gewoon een positieve test! Ik ben benieuwd naar de test die je straks nog gaat doen!
     
    Leraje vindt dit leuk.
  4. 7Missme1987

    7Missme1987 Bekend lid

    13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw
    @Leraje zo oktober is wel erg lang wachten...maar wel fijn dat jullie er iig wel opgezet zijn ondanks evt andere/ verdere onderzoeken...

    Als hun zeggen het aan te durven dan zou ik daar ook maar op vertrouwen..
     
    Leraje vindt dit leuk.
  5. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Die van mij kan 3 of 4x achter elkaar, 4 is wel de max ;). Als ik mag adviseren zou ik hem echt op ubiquinol zetten. Dat verbeterd wel de kwaliteit. IUI 4 maanden geleden 3% beweeglijkheid na opwerken. En nu 55% bij ICSI. Deze poging heeft hij ook meer ingeleverd dan alle keren bij elkaar. 18mlj. Uiteindelijk minder dan 1 mlj over daarom ICSI maar daarvan was wel iets meer dan de helft bewegelijk. Zelf slik ik het ook. Eerste 3 maanden elke dag. Nu om de dag.

    Puur een tip. Daarnaast de actieve vorm van foliumzuur/folaat is ook goed voor het zaad. Dus niet de KV potjes maar van de natuur winkel oid. Maar misschien slikken jullie dat al :). Zink verbeterd de kwaliteit ook.
     
  6. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Mij hoofd op het moment;

    Cryo in natuurlijke of niet natuurlijke cyclus..

    Zh heeft nog niet gebeld maar heb maar 1 kans... en dan nog de vrees dat deze niet goed ontdooid. En als de uitslag "pech" is wat kunnen we dan aan die miskramen doen.. gek word ik ervan!!
     
  7. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    We hebben gewoon multivitamine. Wat is die ubiquinol? De arts kwam zelf eigenlijk nergens mee. We kunnen het zeker proberen maar het is hier veroorzaakt door een aangeboren afwijking (ballen als kind niet goed ingedaald, wel gefixt maar te laat ws) dus ik denk niet dat het heel veel zal uitmaken, ze zijn in een cruciale fase te warm geweest ;) Maar kan geen kwaad om het te proberen.
    18 mlj is echt méga veel meer dan wij scoren hahah.
     
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Leraje volgens mij had de man van @Kramertje ook een flink aantal pillen waaronder de ubiquinol. Zijn zaad was er ook erg door verbeterd. Ik neem het zelf ook inmiddels een tijdje. Je moet geloof ik de 200mg hebben

    @Didi5555 spannend! Zou wel even andere testen halen. Bijv Kruidvat 2v5. Deze lees je zulke slechte verhalen over. Hoop ook op een duidelijke streep op die voor je

    @2jongensmama lief dat je het vraagt. Ik ben ontzettend moe vandaag. Zal wel door alle hormonen komen. Kan zo slapen terwijl onze kleine bij opa en oma is en ik vanmorgen tot 10u :eek: uit heb geslapen. Man is druk aan het klussen vandaag en ik doe wat kleine klusjes mee. Beetje rustig aan

    @Gliss hoop dat je vandaag de uitslag krijgt. Zo rottig dat bloedverlies. Het kan echt nog alle kanten op, maar kan me voorstellen dat je er nu zelf minder positief over bent. Je probeert jezelf toch wat te beschermen
     
    Leraje en Gliss vinden dit leuk.
  9. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Ik lees af en toe mee met jullie en zag je vraag @Asil . De artsen die ik heb gesproken raden een terugplaatsing in natuurlijke cyclus af wanneer (een deel van) het probleem bij de vrouw ligt. Ik heb ook endometriose dus bij mij was het een no go. De arts legde uit dat bij endometriose er een slechte hormoonbalans is (teveel aan oestrogeen en tekort aan progesteron. Vaak daardoor ook kortere lf). Kunstmatig geeft de beste kansen bij endometriose, aldus deze twee artsen. Sterker nog, een verse terugplaatsing werd door 1 van deze artsen ook afgeraden bij endometriose. Hopelijk heb je er wat aan, heel veel succes iig!
     
    Emma1995 en Asil vinden dit leuk.
  10. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Leraje nog aanvullend: jemig tot oktober wachten. Dat is nog wel even zeg.

    @Asil aanvullend op wat @DR87 zegt (wat ik verder overigens niet weet, maar klinkt logisch)
    Cuypers zei tussen neus en lippen door toen ik daar was dat een kunstmatige cyclus net iets beter lijkt te werken boven 37 of 38. We hebben het er niet uitgebreid over gehad, maar hij vond het heel verstandig dat ik met mijn 39 naar kunstmatige cyclus ging
     
    Asil en Leraje vinden dit leuk.
  11. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Meiden, ik lees en leef mee hoor, maar ben zo gepreoccupeerd met mezelf op dit moment dat ik niet zoveel ruimte in mn hoofd heb, sorry daarvoor!

    HCG bloedwaarde vandaag is 141, lijkt me prima met 4+2 toch als ik zo de referentiewaarden op internet bekijk.
    Nu afwachten tot donderdag, fingers crossed
     
    Noukie88, Asil, Leraje en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    @Leraje oh my...oktober, snap dat dat wel even slikken is! Maar geeft wel de tijd inderdaad nog aan de zink, ubiquinol en fikst te beginnen! Ookal is het een fysiek probleem, baat het niet...

    @DR87 wat een goede adviezen!
    @Asil geven ze vanuit het ziekenhuis geen advies? Wat @Do1981 zegt zo staan ze er bij ons ook in, nu controleren ze in België ook iedere keer de bloedwaarden om zo alle hormonen nog extra bij te kunnen sturen, maar het klinkt logisch. Al is voor je lijf natuurlijke cyclus vele malen fijner!!

    @Do1981 fijn dat je een rustige dag kan hebben wanneer je zo moe bent. Die medicijnen helpen daar ook echt niet aan mee!! Maar ik duim stiekem ook voor eigen hormonen die daar nog extra voor zorgen :) Ps de duif al uit je blauwe regen verjaagd, moest wel grinniken om het beeld wat je schetste.

    @Gliss dat is toch een heel mooie waarde voor nu!! Uiteraard ben jij druk met jouw hoofd, lijkt mij volkomen logisch! Sterkte!!
     
    Leraje en Do1981 vinden dit leuk.
  13. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Klopt inderdaad, ik heb mijn man zo'n 3 maanden voordat we aan de poging in Belgie gingen starten aan de volgende vitamines gezet:

    * Ubiquinol 200mg
    * Zink&Selenium
    * Magnesium (deze slikte hij al voor rusteloze benen)
    * Maca 300mg
    * Vitamine E 400mg
    * Orthica 4 Men (omdat hier ook nog een goede dosis natuurlijk foliumzuur in zit en Acetyl-L-carnitine)

    Waar hij normaal tussen de 100-500 duizend zaadjes had waren dit er in Belgie ruim 3.500.000. De afgelopen poging in Duitsland (januari) waren dit na een jaar slikken ruim 8.5000.000 zaadjes. De vitamines hebben daar zeker bij geholpen.

    Wat @Do1981 aangeeft is correct. Voor een optimaal resultaat is een dagdosering van 200mg aanbevolen, voor zowel de man als de vrouw. Als je een positieve zwangerschapstest hebt moet je hier mee stoppen (doorslikken mag, maar maximaal 100mg per dag).
     
    Asil, Leraje en Do1981 vinden dit leuk.
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wie weet kunnen de tips van @Kramertje nog wat helpen @Leraje . Maar zou ook zomer kunnen dat het echt door vroeger komt. Maar valt te proberen.

    ik voel me raar in de loop van de dag. Mix van moe en zo’n begin van hoofdpijn (maar nog geen echte hoofdpijn), en ook beetje buiten adem ofzo. Gewoon beetje brak eigenlijk, alsof ik een kater heb.

    zou natuurlijk heel graag willen dat het van de hcg komt, maar dat kan nog helemaal niet.

    @Gliss waarden kun je ook altijd goed vergelijken op betabase.info
    Waarde past bij termijn volgens mij
     
  15. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nou het gaat helemaal niet de goede kant op, bloedverlies neemt steeds meer toe (roder en ook stolseltjes als bij menstruatie) en buikkrampen ook. Ik kan moeilijk blijven volhouden dat dit nog goed gaat helaas :cry: de hele combi van alles maakt dat ik uitga van een miskraam.

    De kliniek heeft ook gebeld en die willen me donderdag zien, ook vanwege de lichte OHSS bij punctie/tp.
     
  16. Didi5555

    Didi5555 Bekend lid

    4 apr 2021
    541
    413
    63
    Vrouw

    Aaah! Zooo klote voor je @Gliss!:cry:. Ik duim toch stiekem voor je dat het niet zo is. Veel sterkte en succes donderdag.
     
  17. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.952
    1.712
    113
    Ach lieverd, wat ontzettend naar. En wat een rollercoaster. toen i je HCG waarde van 141 las, dacht ik oprecht: Joepie, dat zit wel goed. Maar bloed, stolseltjes en kramp, klinkt toch niet heel veelbelovend. :( Heel veel sterkte
     
  18. 7Missme1987

    7Missme1987 Bekend lid

    13 jan 2020
    776
    607
    93
    Vrouw

    Ooh meissie toch hele dikke knuffel!! Weet niet wat ik anders tegen je moet zeggen....
     
  19. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Tx meiden. Het is out, maar t gaat. Ik denk dat ik dit steeds al voelde sinds gistermiddag, dat t niet goed zou gaan, dus ergens bevestigt dit het alleen. Ben wel verdrietig maar niet hysterisch ofzo.
    Baal alleen enorm dat ik nu m'n moeder en zusje weer moet vertellen, die waren zo blij gister, in tranen.
    Daar baal ik nog het meest van, dat het gewoon nooit eens positief kan zijn, dat je altijd meteen weer wordt neergesabeld als je even een dag gelukkig probeert te zijn.
    Man is natuurlijk steeds op de hoogte geweest, die is nu op werk, maar net even gebeld samen wat fijn is.
    Ik geloof dat ik mn eigen werk morgen maar af ga maken en onder een kleedje kruip.
     
  20. Didi5555

    Didi5555 Bekend lid

    4 apr 2021
    541
    413
    63
    Vrouw
    aah heel logisch dat je dit voelt en denkt. Ik snap dat het moeilijk is om aan je moeder en aan je zusje dit te vertellen, maar ik weet zeker dat ze het zullen begrijpen.

    Gelukkig kon je ook troost vinden bij je man! Probeer idd tijd voor jezelf te nemen en het een plekje te geven. Sterkte!
     

Deel Deze Pagina