hoop dat de wandeling je goed doet, met alle zorgen de laatste tijd verdien je echt wat meer rust in je koppie.
Hi Saar, heb het even voor je opgezocht: Ik werd op 31/1/21 ongesteld, op cd 2 begon ik met Gonal-f, op cd6 kwam daar Orgalutran bij, op cd11 eerste follikelmeting, op cd13 de punctie. Ik vond dit heel fijn, ik wilde zo min mogelijk hormonen en zo snel mogelijk starten. Er is een theorie over het korte protocol, kreeg onderstaande ooit te horen van een ander forum lid. Bij ons heeft het heel goed uitgepakt, maar ieder lichaam is natuurlijk anders! Zowel in Gent als Duitsland kregen wij te horen dat bij vrouwen met een leeftijd van 35+ of 38+ (dat weet ik even niet meer) een kort protocol met een remmer vanaf dag 8/10 beter is omdat het een natuurlijke cyclus betreft en je enkel de eisprong remt. Decapeptyl zorgt voor een kunstmatige overgang en onderzoeken hebben uitgewezen dat dit slechter resultaat heeft bij deze specifieke groep vrouwen. Moedernatuur vaak veel eitjes aanmaakt bij vrouwen bij wie de eicelkwaliteit niet zo denderend is. Als het ware dus meer kwantiteit om de slechtere kwaliteit te compenseren.En hij legde uit als je dan het lange protocol hebt, dat je dan volledig je eigen proces van natuurlijk selectie stilzet en dan middels stimulatie heel veel eitjes laat rijpen. Maar dat als je dus niet volledig je eigen cyclus stil zet (kort protocol) dat je lichaam dan nog een soort natuurlijk selectie uitvoert en de beter eitjes laat rijpen en dat je die dan dus stimuleert met de ivf spuiten. Daarom zou volgens hem het korte protocol voor vermoedelijk iets minder eitjes/embryo´s zorgen, maar vermoedelijk wel dan betere kwaliteit.
Dit is echt heel naar…. Ik denk dat mijn moeder niet meer zou stoppen met huilen als ze het zou weten (bij ons weet niemand het om ons heen behalve mijn broer en m’n collega’s). M’n ouders hebben na 16 jaar proberen pas hun eerste kind gekregen, een zwaar proces, waardoor ik niet wil dat ze dat opnieuw moeten meemaken. Zo naar dat als je het wel deelt en duidelijk je verdriet en machteloosheid te kennen geeft, zo weinig empathie terug krijgt. ♥️
@GroeneBomen bomen, emulatie heb je of heb je niet. Het is klote vooral wanneer je zelf wel genoeg hebt ❤️ MMM traject is wel iets waarvan je merk dat veel mensen, vrouwen het moeilijk vinden om over te praten. Oudere helemaal, ze hebben wel verstand van zwangerschappen en baby's maar niet wanneer het niet of moeilijk lukt. Ik hoop voor jullie dat het ooit veranderd maar heb er een hard hoofd in. @Romytje hoe is het vandaag met de testen, of heb ik het gemist? @Wabisabi, hoop dat je rug hersteld, wellicht langzaam maar dat er een stijgende lijn in zit. En die misselijkheid, hoop dat het mild blijft ❤️
wat ontzettend lief van jou dat je door dat proces van je ouders hebt besloten het niet te vertellen. Ik word daar gewoon stil van.. hoop dat jullie je genoeg gesteund voelen in dit zware traject.. liefs
Lieve dames, even snel een kort bericht. De operatie is goed verlopen maar veel napijn. Als ik eraan toe ben dan horen jullie meer van mij! ❤️ Jullie lieve berichten doen me zo goed, dankjewel voor alle steun die ik van jullie krijg.
Er is wel oploop te zien op de k2v5, maar de test is echt erg licht voor 14dpo, die heb ik vandaag getest in de middag. Ik denk dat het niet goed zit helaas. Wat denken jullie als je dit ziet?
ik denk een streep is een streep, vooral als je in de middag test! Benieuwd of je vanochtend ook weer hebt getest. Duim voor je!
@Romytje, helaas ben ik het ook met @Wondertje eens. Je hebt zelf (helaas) genoeg ervaring... uiteraard zullen de woorden blijven dat we hopen het niet aan het juiste eind te hebben. Het is wel zo dat je middag test tot nu toe de duidelijkste is en ik zou dan ook in de middag met dezelfde urine concentratie blijven testen. Wanneer is je officiële test datum? En mag je ook bloedprikken eventueel.
@Krv 4 cryo's! Wat een goed nieuws. En fijn dat de operatie goed is verlopen. @Romytje ik zou denk ik over 2 dagen nog eens testen. Lijkt me enorm stressvol om zo in spanning te zitten zeg. @Asil, hoop dat je snel opknapt. @GroeneBomen knuffel voor jou. Het is moeilijk inderdaad als je niet de steun krijgt die je nodig hebt. Veel mensen snappen helaas niet wat een verdriet een onzichtbaar gemis kan geven. En die cyste van 5cm; is denk ik heel normaal dat je die niet voelt! Ik heb ze vaak van 10-12 cm en voel er eigenlijk niets van, in principe kan er in een bekken een hele grote massa zitten zonder dat het iets belemmert. Ik moest een hoop bijlezen zeg! Ik zit nog steeds te wachten op de bloeduitslag of de hormoonwaarde al is gedaald. Ik denk pas donderdag..
Ik had je zo die dikke knaltest gegund dit is zo rot. ik denk dat je gevoel hier goed zit helaas . Maar ik hoop absoluut op een wonder voor je en dat je morgen wordt verrast met een super goede test.
En alle dames hier, bedankt voor het ventileren! Heeft mij geholpen. @Saar1988 ♡♡♡ wat moeilijk ook dat jij de weg bewandelt van je ouders Ik vind het echt onwijs lief van je dat je hun wat wil beschermen. Als je wel zwanger raakt en alles gaat goed, ga je dan wel open kaart spelen? @Asil ♡♡ ze hebben gelukkig de kids opgehaald nu zodat wij naar de gyn kunnen samen straks. Gelukkig is er vandaag dus wel even praktische steun. @Knut10 10 cm brrr. Ik ben er vooral ongerust op ivm bbz op die eierstok eerder: heeft al flinke tik gehad die eierstok. Ik hoop dat je progestron (toch?) Snel is gedaald zodat je door kan. Spannend weer dat wachten @Krv ♡♡♡♡ fijn om te horen! Rustig aan daar he!
Helaas blijven mn testen licht en begin ik nu ook te bloeden. Was een biochemische zwangerschap dus. Hoewel ik er rekening mee hield voelt t wel weet als een klap in mn gezicht. Ben er kapot van @Asil bloed prikken is iig niet standaard. Is dat alleen om vast te stellen of je daadwerkelijk zwanger bent geweest, of is er nog een andere reden om bloed te laten prikken?
@Romytje Wat balen zeg veel sterkte zeg. Zo ongelofelijk kl*te. Ik hoop dat je een beetje afleiding kan vinden. @GroeneBomen Dat lijkt me inderdaad spannend. Misschien helpt het om te denken dat met IVF er wel 20+ van die blaasjes kunnen zitten tussen de 2-3cm, dus dat 1tje van 5cm misschien eng klinkt maar niet heel veel effect heeft op de eierstok wellicht. Misschien helpt het ook niet hoor, maar om het in perspectief proberen te zetten (bij mij helpt dat soms om stress te verminderen). En klopt, progesteron. Moet <2 zijn voordat we mogen starten met de TP en ik hogere dosis oestrogenen mag gaan slikken om endometrium op te bouwen.