Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 8 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Dít vind ik nou leuk nieuws!! En een heel goed plan. Zonder deadlines ben ik ook NeRgEnS! Echt drama qua plannen etc. Alsnog alles op het laatste moment maar wel omdat er een deadline is ;)

En op de fertiliteitsafdeling? Dat zou ik misschien ooit nog wel erbij willen doen. Al is het bij de balie.
    Om een voorbeeld te noemen. Ik kreeg vorige week een jonge, onervaren, nieuwe telefoniste aan de telefoon. Zegt ze gelijk: ja je bent zwanger, dan en dan plan ik een echo in. Bij welke verloskunde praktijk wil je??”

Ik zeg: sorry, wacht , ho, verloskundepraktijk??? Ik moet ik eerst even laten bezinken wat jij net zegt, en ik heb totaal geen idee welke verloskunde praktijken er zijn. Daar ben ik helemaal niet aan toe! Ik weet nog niet eens óf er wel iets in het vruchtzakje zit en of het op de juiste plek zit.

Toen pakte m’n gynaecoloog de telefoon over en stelde ze me gerust en legde ze uit dat ik daar rustig over na mag denken en eerst nog gewoon bij hun een echo mag gaan doen.

maar ja, dan denk ik wel van: daar zou eigenlijk een telefoniste moeten zitten die begrijpt wat we doormaken.

Betsies, Asil en Knut10 vinden dit leuk.
  2. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.001
    1.205
    113
    Vrouw
    Dit klinkt als een heel mooi plan! Ongeacht of je een baby krijgt of niet; lijkt me een leuk en divers beroep

Asil vindt dit leuk.
  3. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Achteraf gezien had ik dus alle afgeblazen pogingen zeker sex willen hebben. Als het zo lang niet gelukt is, krijg je ook niet zomaar een vijfling

Betsies, Asil en Splitijsje vinden dit leuk.
  4. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.001
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het verstandig is om het advies te volgen. Een meerlingzwangerschap geeft echt meer complicaties voor vrouw en zeker voor de kinderen; hoe schattig het ook lijkt. Een tijdje werken op een NICU (of een documentaire erover kijken) helpt denk ik wel met die realisatie. Maar misschien ben ik dan een beetje streng.

5. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.001
    1.205
    113
    Vrouw
    ja helemaal eens. Werd zelf ook een beetje boos toen de baliemedewerker mijn man wegstuurde voor een controle echo omdat het “standaard” was..

wat als het niet goed was? Wat als het beleid weeeeer verandert. En nee we hebben geen vertrouwen erin dat “het wel goed komt” na 3 jaar tegenslagen en bizarre diagnose. maar ja dan zit er iemand van 20 tegenover je en die kan er ook zo weinig aan doen dat ze het nog niet zo goed kunnen inschatten.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Ooo ascal ja dan stroomt t wel inderdaad brrr. Zie dat bij mijn pa al als ie een klein wondje heeft. Laat staan dat je baarmoeder zn schoonmaak houd :oops:

Asil vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    De naam in combi met de foto haha pas toen ik t vergrootte zag ik de kat :roflmao:
    Ik dacht een fluffige witte bunny :roflmao:

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    He wat stom! Die van 12 kunnen hopelijk nog of 12 blijven of krimpen. Luister vooral naar hun advies. Ik mocht door met 2 van 18/19 mm en 1 van 16 omdat ik al 6 rondes clomid had gehad en niet zwanger ben geraakt én geen 25 meer ben.

Had ik geen hormonen gehad en was dit de eerste ronde, moest ik annuleren. En had ik ook niets gedaan. Meerling is mij te hoog risico en is absoluut niet iets dat mij tof lijkt. nu heb ik eerdere zwangerschappen goed voldragen zonder complicaties voor de kleine dus de gyn had wel zoiets van, als t wel 2 worden dan is t nog wel redelijk verantwoord maar goed ik had als t advies negatief was wel mijn cyclus afgebroken.

9. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    @Asil wat leuk! DOEN! Wat is venapuntie? Maar zeker je hart volgen!

ik zou zelf niet op een fertiliteitsafdeling willen werken, met een eigen (deels) onvervulde kinderwens lijkt me dat best pijnlijk. Ik ben het er wel mee eens dat het fijn zou zijn als er mensen zitten die ervaring hebben of een goed inlevingsvermogen.

@Nurazvita wat jammer dat het zo loopt. Ik zou het advies ook wel opvolgen. Zelf ooit ook voor die situatie gestaan. Ik had 2 follikels die rijp waren en een terugplaatsing en mocht geen seks hebben. Uiteindelijk werd dat m’n 3e buitenbaarmoederlijke zwangerschap en gelukkig niet ook nog een natuurlijke zwangerschap erbij.

Asil vindt dit leuk.
  10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    @Asil wow, you go girl! Stoer :D

Asil vindt dit leuk.
  11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Nou dat dus, zonder deadlines kan ik niet werken dus ga het zo maar toepassen.

Fertiliteit heb ik overna gedacht maar kan dat niet aan Saar, denk ik. Misschien wel als het succesvol zou zijn geweest maar de confrontatie lijkt mij te groot.

Bloed daarintegen vind ik reuze interessant want uit je bloed kun je je hele gezondheid analyseren en ben de hele dag met mensen bezig.

Moet dan wel mijn (hoog) gevoeligheid uitschakelen.

12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Snap je reactie heel goed. En ben het gerust met je eens daarom is het lastig zoiets te zeggen.

Maar als ik naar mezelf kijk met een partner met "slecht" zaad en maar 1 natuurlijke zwangerschap in 9 jaar..

13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Venapunctie = bloedafname. Vena is ader en punctie is prikken maar dat wist je al :)

14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik ben dit gewoon zo zat. Het is totaal niet iets wat bij mij past maar ik helaas heel erg goed in ben geworden.

Ik ga werkelijk alleen nog maar voor mijn collega(s) en het familiare gevoel naar mijn werk. De inhoud kan mij gestolen worden. Doe het met 2 vingers in mijn neus en elke dag, ondanks toch veelzijdig en afwisselend, voor mij te routine matig. Ik doe dit soort werk al sinds mijn 24ste ofzo. Word nu 40.

15. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    @Asil duidelijk! Nooit van gehoord haha. En zou dit ook niet routinematig zijn/worden denk je? Ik heb geen idee wat er verder allemaal bij komt kijken. Ik weet niet wat je nu doet maar we moeten echt nog veel te lang werken om het niet naar ons zin te hebben. Heel verstandig om verder te kijken.

16. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Dat is het enige wat mij nog een beetje tegenhoud. Anderzijds, eenmaal binnen in een ziekenhuis heb je tal van mogelijkheden intern natuurlijk...

Maar in elk werk zit routine natuurlijk. Deze vacature is ook trombose dienst, wisselende tijden, bali werkzaamheden, administratie en je prikt ook bloed bij patienten aan bed natuurlijk.

Ik ben nu de administratieve duizendpoot 10.0 zeg maar.

Ik ken alle processen van mijn werk van inkoop/verkoop, orders lopen, inpakken, versturen (hele logistieke process), douane, facturatie, audits enz. echt alles. Ik zou, en daar word ook met afwezigheid gebruik van gemaakt, op elke afdeling kunnen werken.
    Personeels tekort in de WH, dan orders lopen, bij de backoffice orders boeken, voorraad beheer, bestellen noem het. Mijn hoofdwerkzaamheden zijn import/export, transport en facturatie.

Maar wat ik dus mis, is het werken met mensen. Ik zorg graag, ik ben graag die persoon die je op je gemak stelt maar zou geen 1 op 1 zorg willen verlenen.

Mijn achtergrond is SPW hoe gek ook hahaha, maar daar ben ik mee gestopt destijds en ben de verkoop ingerold, vandaar uit, planning en organisatie, administratie, offshore, techniek enz. En nu bij en Japanse technische groothandel.

17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Oh en salaris, ook dat houd mij een beetje tegen. Ik ga er 500/600 bruto op achteruit...

Maar even wat achtergrond info. Ik ben hoofdverdiener, mijn vriend zit (helaas en heel verdrietig) in een langdurig ziektewet traject. Dit is een heel lang verhaal maar wees gerust wij zijn hier heel gelukkig mee. Zo erg zelfs dat hij sindskort vrijwilligers werk is gaan doen en zijn passie en kennis er opeens uit komt. Hij heeft altijd al "groene" vingers gehad maar er nooit wat mee gedaan en nu is dit op zijn pad gekomen. Hij is vrijwilliger bij de moestuinen van de voedselbank. Hier word dus kruiden, groente en fruit verbouwd wat gedoneerd word.

En daar is het zijn passie tuinieren, en het gevoel echt een bijdrage te leveren aan de maatschappij. Hij bloeit helemaal op.

Door mijn titel als hoofdverdiener heb ik weinig kansen gehad, dan alleen voor de centen zorgen. En dat geeft mij geen voldoening meer. Ik wil ook iets doen waar ik gelukkig van word. Juist om wat jij @Krv zegt.

Waar word ik gelukkig van, werken in het ziekenhuis (denk ik) ik vind dat je dan echt bijdraagt aan welzijn en gezondheid, of je nou schoonmaakt of chirurg bent.
    Ik voel die bijdrage niet bij een multinational. Ok, onze producten zijn onderdelen die gebruikt worden in machines, welke op hun beurt weer producten maken maar dat is het enige wat ik kan bedenken dat het nog een beetje "leuk" maakt.

Sorry dat de laatste posts een beetje een Lisa show zijn maar zodra die enthousiasme aan word gewakkerd, tada ADHD praat hahahaa

18. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Dat is een flink bedrag inderdaad, maar wat je al zegt, als je daar eenmaal binnen bent dan kan je waarschijnlijk ook weer doorgroeien en gaat je salaris ook weer omhoog. Heb je al eens een dagje meegelopen in het ziekenhuis, zou dat een optie zijn? En wat fijn dat je vriend zo opbloeit! Klinkt alsof dit inderdaad echt goed bij hem past.

Het leven is echt te kort om dingen te doen waar je ongelukkig van wordt dus volg je hart! ❤️

Fruity90 en Asil vinden dit leuk.
  19. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Wat een goede stap van je @Asil, een deadline gaat zeker helpen en van daaruit kan je misschien inderdaad eens ergens mee kijken voor je grote beslissingen hoeft te nemen. Het plan alleen maakt al enthousiast:)

Fruity90 en Asil vinden dit leuk.
  20. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.001
    1.205
    113
    Vrouw
    Hebben jullie ook van die bobbels als kiezelstenen onder de huid in de buik na het gebruiken van Lucrin? Die van 5 weken geleden zit er nog steeds heel prominent en de nieuwe nu ook.. gaat dat nog weg?o_O

Deel Deze Pagina