@Wondertje2020, uiteraard ben ik mega eigenwijs . Maar je had/hebt helemaal gelijk. Bij ONVZ / PNO/ VvAA geen kans tot toelating, nu mijn eigen verzekering aan het bellen, sta al 20 min in de wacht dus dat beloofd wat...
Is ook spannend, denk om je ademhaling dat is echt belangrijk. Vraag anders ook of ze willen prikken bij je uitademing.
Helaass geen 1 loophole te vinden. Dus dit is klaar. Pas 14 December overleg met mijn arts of IUI nog zin heeft, anders is het na deze cryo afgelopen
wanneer start je voldoende cyclus? Dan kan je misschien wel kijken of ze de DBC van punctie 5 nog in december kunnen starten? Moet wel eerlijk zeggen dat mijn gynaecoloog ondanks de cryo’s ons nu ook punctie 5 afraadt, mochten we dat nog willen en kunnen betalen.
Heel zuur dit dat jullie ontnomen zijn van de keuze, dat de beslissing voor jullie gemaakt is door de verzekering Dat is moeilijk te verteren
Kan niet, waarom niet, omdat wij met 2 DBC's te maken hebben. SFG en EMC, EMC voert de DBC pas op op het moment dat er kosten worden gemaakt en zij komen pas in beeld na de punctie, welke dus in 2022 zou zijn. Het ergste is nog, stel dat je dus niet zo oplettend bent en je denkt dat de voorwaarden hetzelfde blijven. Je dus een 5de poging hebt in 2022 of een gedeelte in ons geval dan moet je die volledige rekening betalen.. Dus sta je en voor onverwachtte kosten tussen de 2000 en 4000 euro en je betaald nog een jaar de hoofdprijs voor een Zorgverzekering waar je geen gebruik van maakt.
Hele traject is je al zoveel ontnomen, waar je geen invloed op had. Net als starten met de kinderwens ook een keuze is die je zelf mag maken, had ik jullie deze allerlaatste keuze ook graag gegund.
Wij wisten ook de kosten in UZ Gent niet en moesten ondanks toestemming van de zorgverzekering duizenden euro’s bijbetalen voor punctie 3 terwijl die in NL gewoon volledig vergoed werd. Die informatie kreeg je gewoon niet. En we moesten op de dag van de punctie aanbetalen.. dat ging over duizenden euro’s. Ik vond het ook al te mooi voor woorden klinken dat je bij de ene aanvullende zorgverzekering een medische vragenlijst krijgt voor IVF /ICSI en bij de ander gewoon mag verzekeren, daar moet een addertje onder het gras zitten..
Wat vind ik dat super vervelend en gemeen voor jullie om te horen. Snap echt niet waarom het soms zo super oneerlijk moet zijn in het leven, het is jullie zo gegund. Ik blijf in ieder geval heel hard mee duimen voor jullie.
Dat dus, maar bij Zorgzaam 2021 was dat dus niet het geval, enige wat je moet hebben (en nu voor 2022 ook voor een 4de poging) is banden met defensie tot 3de graad. Die heb ik, mijn opa en vader. Voor de rest niks, geen toestemming, keuring of wat dan ook. Uiteraard mag ik/wij in onze handen knijpen dat we een 4de gehad hebben. Maar poging 1&2 voelde gewoon voor spek en bonen, 3&4 werden pas serieus. Het kutte van dit hele traject is dat er uiteraard een meerendeel zwanger word van de standaard behandeling en standaard medicatie en die hebben zat aan 3 pogingen. Maar voor ons meiden, die meer onderzoek nodig hebben, verschillende soorten medicatie en combinaties ervan heb je gewoon meer nodig om te weten wat je gouden formule is. Poging 5 zou voor ons alles op 1 hoop zijn, analyseren, bespreken, bekijken etc. Ik zou bijv nog wel pregnyl ondersteuning willen na TP. Om mijn lichaam een seintje te geven, he HCG wacht even... misschien is dat de boost die ik nodig heb. We hebben pas 4 TP gehad van 5 embryo's in deze 2 ronden (dankbaar) maar nog niet de juiste formule gewonden... Als de arts geen heil meer ziet in IUI is het feest gewoon voorbij.
. Sterker nog een heleboel raken in verwachting en bevallen binnen 3 IVF / ICSI pogingen en kunnen de cryo’s nog gebruiken die over zijn voor een tweede zwangerschap om te slagen EN mogen helemaal opnieuw beginnen met IVF /ICSI.
Snap je, het is zo krom en hard. Wat ook nog krom is, is dat ze allemaal een andere tijdspan hebben met begrip "zwangerschap". Als je een curretage hebt met 8 weken dan, jammer dan, das pech poging weg. Maar (oh en ik wil dit niet zeggen want het is zo gemeen voor een ieder die een MK of missed abortion heeft gehad van een langere zwangerschap maar is puur om het contrast aan te geven, mijn excuses als het raakt voor de mee lezers) als je zo iets verschrikkelijks mee maakt na 12 weken dan geld het als een doorgaande zwangerschap en mag je weer opnieuw beginnen... Dus eind van de streep, met 4 MK's korter dan dan 12weken en een verzekeraar die de stekker eruit trekt, blijf je met lege handen achter.. en ben je sowieso Fucked..
@Asil wat verschrikkelijk klote zeg! Ik zou ook woest zijn. Je hebt je helemaal hierop ingesteld. In je hoofd een heel plan. En dan opeens *pats boem* is het hele perspectief weg.... Ik vind het sws niet eerlijk dat de ene vrouw meer kans heeft (door meer cryo's), dan een ander. De 1 heeft 12 cryo's van 1 ivf/icsi en de andere heeft er maar 4 na 3 ivf/icsi pogingen. Dat is gewoon niet eerlijk.
Toen ik zag dat je gereageerd had was ik bang dat ik je had gekwetst met mijn opmerking en dat zou zoooo niet de insteek of bedoeling zijn geweest. Wilde alleen een punt duidelijk maken ♥ Weet je wat het ook is, het is slopend voor elke vrouw, makkelijk zwanger of niet, veel of weinig cryo's het maakt geen hol uit. Maar voor mij/ons extra zuur omdat ik weet dat we zwanger kunnen raken maar het niet blijft plakken. De aantallen en bevruchtingen zijn volgens ratio, we passen precies in de berekeningen. ICSI 1: 8 eicellen, 4 bervruchtingen, 3 dag 5 embryo's ICSI 2: 9 eicellen, 5 bevruchtingen, 3 dag 5 embryo's De afvalrace is +/- 35% volgens de statistieken en daar voldoen wij aan. Op mindere zaad kwaliteit (misschien eicel ook wel maar dat weten we gewoon niet) is er gewoon nog voldoende "kans". Daarom dat de 5de poging een alles of niets was geweest.. En die word nu gewoon afgepakt. Andere kant, als IUI goed word gekeurd, kunnen we, hoop ik nog een HSG doen, 5 jaar geleden was ik na endo operatie en HSG direct zwanger en had ik nog geen vleesboom. Dus, mijn theorie, in ons geval, blijft, vleesboomweg, hsg, en timing. Net als @GroeneBomen en @DangerBlonde springen mijn follikels ook pas na de 23mm. Dus stel dat, de combinatie daarna is, menopur om misschien 2 follikels te krijgen wat de kans vergroot, opvolging van eisprong voor en na, met of zonder trigger en pregnlyl injecties ofzo de gouden combi is. Nu hoop ik dat onze arts dat snapt en we in 2022 dit mogen proberen en bijv na 6x de cryo TP, afwachtend wat resultaat is en dan nog 6x en dan de stekker er uit bijv. Ik zeg maar wat...
@Asil pregnyl ter lf support en als extra boost vooraf, zonder dat t doel OI was, was bij mij wel de toverformule voor nr2. Maar... was t eitje alsnog >26 mm. De gyn gaf ook aan dat als het lichaam het pas rijp vind bij dat formaat, ze ook niet bij bv 20 mm maar trigger laat zetten. Ze volgt liever t lijf: zal met een reden langer rijpen. Dus zo gek is je idee niet qua iui daarin. Timing is zo belangrijk.
O wow, dat is óók intens dat je die verrassing erbij kreeg. Wat slecht dat daar niet over gecommuniceerd wordt ook. Zijn flinke bedragen
Dat klinkt wel als een goed plan met die iui, ik hoop zo hard voor je dat dat gaat werken! Ik zie wel potentie in je oplossingen!