Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 8 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Wordt hier echt boos van, zouden september doen maar kan beter wachten tot november ongeveer. Ook omdat mijn vriend nog tussen nu en 2 weken ziek kan worden en zijn kwaliteit is al slecht.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33974475/

2. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.004
    1.208
    113
    Vrouw
    @Asil Ik vind het manuscript wat je hier aanhaalt van matige wetenschappelijke kwaliteit eigenlijk en zou er niet teveel waarde aan geven. De enige "statistische significantie" die ze rapporteren is in de groep met 2 mannen die de infectie hebben en daar zien ze pre versus post COVID een verschil in embryo kwaliteit, maar dat is dus absoluut geen goede afspiegeling (met maar 2 observaties) & val bijna van mijn stoel dat dit geaccepteerd is door een editor van het tijdschrift.

Er zijn andere publicaties die laten zien dat je beter 2 maanden kan wachten om de kans op een succesvolle TP te vergroten
    https://link.springer.com/article/10.1007/s10815-022-02517-w

Tegelijkertijd ook studies die laten zien dat een milde infectie bij de vrouw niet uitmaakt:
    https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370%2821%2900293-5/fulltext

Of uberhaupt niet uitmaakt:
    https://academic.oup.com/humrep/article/37/5/947/6536969?login=false

Ik heb me hier suf naar gezocht in februari t.t.v. de punctie en nog best uitgebreid overlegd met mijn behandelaar & ik denk dat er eigenlijk gewoon nog heel veel niet over bekend is en het echt schort aan goed opgezette klinische studies. Verder wordt vaak ook niet gerapporteerd welke COVID variant het was en hoe ziek iemand ervan was.
    Wat in ieder geval heel duidelijk is, is dat zodra je man koorts maakt, je moet uitstellen; maar dat is natuurlijk met elke infectie zo en wist je natuurlijk al.

Hier heb je vast niet zo heel veel aan, maar wilde het toch even getypt hebben.

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Heb ik zeker wat aan. Is niet het enige wat ik heb gevonden. Heb ook een vraag uit staan bij Embryoman weet niet of je dat wat zegt. Hij is van het remembryo platform. Ben lid van de groep dat zitten vrouwen van over de hele wereld en heb gevraagd of zij andere protocollen hebben.

Knut10 vindt dit leuk.
  4. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Dat is wel goede info @Knut10 en wat een goed idee om de vraag daar neer te leggen @Asil
    Goed waardeloos voor jullie dit!! Ik foeter een rondje mee hoor!!

5. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de lieve berichten en het begrip.
    Soms soort van wet van Murphy gevoel.. wanneer zitten we eindelijk eens aan de goede kant van de statistiek? En wat is de reden dat we dit allemaal meemaken? Dat soort vragen..

6. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Knut10 dank je voor de uitgebreide info en bronnen , erg nuttig

7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Helaas vragen waar niemand het antwoord op weet en ook vragen die door mijn hoofd gieren..

8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Betsies, Knut10 en Newbie123 vinden dit leuk.
  9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik VS Corona:

Ik: menstruatie migraine
    Corona: mietje, probeer deze eens
    Ik: spugen nadat je iets verkeerds heb gegeten
    Corona: haha dan ken je deze nog niet!
    Ik: beetje spierpijn met griep
    Corona: zo voelt het als je een triatlon hebt gedaan en daarna nog overreden bent door een bus
    Ik: wel eens een tikje op de borst gehad en wat ademnood
    Corona: hier een Martial arts attack op je plexus waarbij het doorslaat tot tussen je schouder bladen.
    Ik: nachtje niet goed geslapen, ben moe, ga op tijd naar bed
    Corona: bitch je weet niet wat moe zijn is. Heb je je ogen al open, Bam weer dicht en snurken maar. Oh en dat afwasje pffff alsof je een marathon hebt gerend.

Het is allemaal goed te doen hoor. Vind een zware griep moeilijker. Maar is meer het on verwachte en onvoorspelbare. Wat komt er morgen..

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    @Asil je hebt t goed te pakken!! Heel veel beterschap en uit zieken vooral. Niets aan zo.

@Wondertje2020 :(

Asil vindt dit leuk.
  11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Dat de vorige ronde t prikken zo verrot ging was puur mijn eigen schuld. Had die gyn nog gevraagd wat ik fout deed. Ik prikte mijzelf zittend in wat onhandige houding afgelopen ronde. Daardoor kwam de naald niet loodrecht in de huid. Doet nu geen pijn, amper bloed en geen blauwe plekken. Eitje nu :)

Knut10, Betsies en Asil vinden dit leuk.
  12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Alles is voorbij gekomen sinds dinsdag maar het gaat best aardig. Klinkt dramatischer dan het is.

13. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Klinkt niet feestelijk en behoorlijk Corona-ig @Asil Sterkte!! Hopelijk ben je snel door de collectie aan Corona-klachten heen!

@Wondertje2020 ❤️

@GroeneBomen jeeeej prikken zonder ellende is zo veel beter!

GroeneBomen en Asil vinden dit leuk.
  14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Fijn is anders. Hoe gaat t nu?

15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het vragen ❤️

KuT, hij ook positief. Sinds gister. Heb hem gelijk aan de pcm en daar heb ik echt mijn best voor moeten doen want hij slikt (naast de vitaminen die hij onder dwang van mij krijgt :roflmao: en zijn RLS medicatie) echt niks. Pcm heeft hij al zeker 10 jaar niet geslikt.

Hij heeft vooral pijn in zijn lijf en had verhoging maar dat heb ik naar beneden gehaald met pcm.

Ik ben nu echt stront verkouden, proef niks, ruik niks. De verkoudheid was vrijdag begonnen en de geen smaak en geur vandaag. Heb me ook bij de GGD getest omdat ik het in mijn medisch dossier wil hebben. Hij gaat woensdag denk ik. We willen ook allebei een herstel bewijs.

Vraag me af of 38.5gr voor beide echt onder koorts valt (ik 2 dagen heb normaal 36.5, hij alleen gisteravond avond, heeft normaal 37 tot nu toe) en in hoeverre dat alles aangetast heeft.

Mind over reason zegt gewoon poging starten in september. Reason over mind zegt wacht nog tot November.

Het is meer, we waren zo dichtbij..

16. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.004
    1.208
    113
    Vrouw
    oh nee wat balen dat hij ook + is :( ik begrijp de twijfel hoor, maar 38.5 is echt wel hoog met de kans dat de kwaliteit toch inlevert. Wil je vast niet horen natuurlijk, maar zou misschien toch uitstellen.

Asil vindt dit leuk.
  17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Heb gewoon teveel tijd om erover na te denken. Heb ook geen moer te doen..

18. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Heb overigens ook mijn medische dossier opgevraagd bij het EMC. Ze geven nooit de gradaties van de embryo's en wil die nu toch wel een keer weten. Ga ervan uit dat het erin staat. Hoop ook foto's. Kan me herinneren dat ik bij de eerste TP wel een foto heb gezien van mijn 3 daagse, dat was toen al bijna een morula verstelde ze.

Knut10 vindt dit leuk.
  19. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.599
    4.451
    113
    Vrouw
    Ik heb het bij MCK echt specifiek na moeten vragen en kreeg toen screenshots uit een bepaald systeem toegestuurd. Gradaties zoals 3AB stonden er niet bij, alleen dingen als ‘matig’, ‘slecht’, ‘goed’. Je kan het altijd even navragen als je het mist.

En oh nee! Wat rot dat je vriend ook positief is. 38,5 is wel hoog inderdaad. Tussen 37,5 en 38 is verhoging en daarboven is echt koorts helaas :(

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    O nee @Asil dubbel pech zo. Sterkte! Boven 38 is koorts meende ik... jakkes.

Hier blaffen de kinderen als zeehonden en keelpijn. Helaas ook mijn moeder aangestoken. Dus die heeft er al de pest in want ze is deze week jarig. Maar wonderlijk, nog steeds geen covid. Dus ik kan ook gelukkig gewoon naar de follikelmeting vandaag. Ben gesloopt. Loop al 1,5 week achter alles aan. Man is vaak weg dus ik sta er alleen voor. Geen hol aan als je al totaal niet fit bent...

Deel Deze Pagina