Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 8 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik weet het al weer, ik heb het geheugen van een olifant.

@Featherr ik tagg jouw even, DZ91 heeft vandaag en punctie gehad met 60 follikels misschien heb je nog tips voor haar?

Betsies, Wondertje2020 en DZ91 vinden dit leuk.
  2. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Machtig @DZ91 wat een aantal!! Veel sterkte met het herstel!

DZ91 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    @DZ91 verdorie meid, 60!!! Jeetje wat een punctie. Pas heeeeeeel goed op jezelf nu. Ik snap dat ze niet meer telden op de echo. Beterschap en op naar een mooi aantal cryo's!

DZ91 vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    Ze zei tegen mij ook dat de literatuur het niet ondersteund maar onderzoek over populatie zegt niet gelijk wat over individu dus dat is ook haar insteek (of haar woorden: ja jij hebt daar niets aan, het kan prima voor jou wel werken)
    Als ik nu weer te korte lf heb, gaan we ook weer over op hcg injecties erbij. Ook al zegt de literatuur dat t bij clomid niet echt nodig is en hcg injecties voor lf ook niet eerste keuze zijn maar je beter poezenpillen kunt geven.

De gyn vindt t mooier om lichaam zelf de kans te geven: hcg zorgt voor in stand houding gele lichaam.

5. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Precies dat, ik krijg duphaston, bms blijft wel super dik maar denk dat mijn lijf een soort setje nodig heeft, zo van dit is hcg doe er wat mee.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat je die kans ook krijgt :)

7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.702
    3.154
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar natuurlijk! Wat goed dat je dat nog wist :D

@DZ91 veel rust nemen! En sportdrank drinken, dat is beter dan water. Houd goed in de gaten of je koorts krijgt en/of meer pijn, dan meteen bellen met het ziekenhuis.

Ik heb zo'n 2 weken in een rolstoel gezeten na de punctie. Met de hond uitlaten omdat ik geen grote stukken kon (en mocht) lopen. Voelde echt heel erg stom en raar want ik was niet ziek maar toch zat ik in dat ding. Na 6 dagen gingen we naar de efteling en heb heel de dag daarin gezeten :rolleyes:

Vanaf dat de pijn echt minder werd begonnen op te bouwen met weer grote stukken lopen. Kon steeds een stukje verder :roflmao:

Gelukkig is het hier helemaal goed gegaan. De sportdrank zorgt ervoor dat het water beter wordt opgenomen.

Beterschap. Het voelt echt alsof je overreden bent door een vrachtwagen. Maar er ligt hier nu een mooi meisje van bijna 4 maanden te slapen ♡ en het is het allemaal waard geweest.

Asil en DZ91 vinden dit leuk.
  8. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    #388 Wondertje2020, 23 nov 2021
    Laatst bewerkt: 23 nov 2021
    Fijn dat je reageert voor @DZ91 en gefeliciteerd met je dochter!
    Ben jij nu meteen zwanger geraakt van de eerste terugplaatsing en heb je nu dan nog 17 cryo’s?

edit lees dat je eerst 4 tp’s had. Maar van de OHSS toch wel meteen zwanger?

DZ91 vindt dit leuk.
  9. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    Thanks voor je reactie en tips!
    Was het bij jou ook zo'n hell die punctie?
    Ik kreeg methadon injectie in bilspier en temazepam.. nou ik moet zeggen.. dat is echt niet genoeg bij dit aantal. Op het eind kon ik echt niet meer. Bleef puffen en huilen. Ze gaf in het begin nog 4 verdovingen alleen bij de baarmoedermond, maarja.. die eierstokken hè.. daar kunnen ze helaas niet verdoven. Ik hield het nog uit bij de 1ste eierstok.. maar de 2e was echt dat het te lang duurde. Normaal ben je natuurlijk veel sneller klaar en is het pijnlijk maar te doen.. alleen dit was gewoon echt te lang en teveel. Nadat ze klaar was viel ik weg, dus verpleegkundige gaf me nog even 2 tikken op de wang dat ik bij moest blijven (ze was heel lief hoor). Daarna ging de gynaecoloog het bloeden vanbinnen nog stelpen (was een soort slachtveld daar qua bloed). Ik loop nu krom, gister nog overgegeven toen ik thuis kwam (omg... dat overgeven... dat is echt geen doen met die buik). Ik hoop dat ik goed nieuws krijg vandaag en vooral donderdag. Vandaag hoor ik hoeveel bevruchtingen en donderdag hoeveel cryo's... zo spannend en ik ben ook wel heel erg bang dat het tegenvalt na al deze pijn. Wat goed dat je wens in vervulling is gekomen!
    Zo gegund :thumup:

10. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Moet wel even kwijt dat het een gigantisch open deur is dat als je eenmaal bevallen bent van een gezond kindje dat alles het waard is geweest.
    Daarom zitten we toch allemaal in het topic lang traject, doen meerdere puncties en proberen we hoop te houden op een zwangerschap?
    En een individuele situatie van iemand anders zegt helemaal niks over de kansen van iemand anders. Dat kan je helemaal niet met elkaar vergelijken.
    Snap dat de intentie goed is, maar zo zit de realiteit helaas niet in elkaar. Niet iedereen raakt zwanger.
    En wat dan als het niet lukt, is dan alles het niet waard geweest?

11. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    Ik snap hoe je denkt, ik ga er namelijk ook niet vanuit dat ik veel cryo's zal hebben ondanks ze veel hadden gevonden. Het is niet voor de hand liggend dat er veel over blijft, het is en blijft een grote afvalrace.. zelfs met de kans dat er niks overblijft. Ik realiseer me dat zelf heel goed en het is idd zo dat het niet voor iedereen zal lukken... en hoe oneerlijk dat zal zijn. Ik denk zeker dat iedereen hier de beste intenties heeft en d.m.v. hun ervaringen je hoop willen geven, een lichtpuntje, dat we hard knokken en bij tegenslagen er misschien ook weer een lichtpuntje zal komen. Ik zal ook denken als er zometeen weinig tot niks overblijft was deze pijn daarvoor nodig? Helaas is het niet anders.. ik wil de hoop niet laten varen maar ik doe ook aan zelfbescherming... al zal het nog een teleurstelling zijn als er niks overblijft of ontzettend weinig. Zoals iedereen ben je dan ook weer afhankelijk van het ontdooiingsproces, ook dat is weer een risico qua kansen. Maargoed, het gaat erom: hou hoop, we doen allemaal zo goed mogelijk ons best om onze droom te verwezenlijken. ♡♡ Jullie zijn allemaal lief en toppertjes.

12. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @DZ91 ik weet te weinig van je situatie om in te kunnen schatten wat de kansen op bevruchtingen zijn?
    Heb je een partner met verminderde zaadkwaliteit? Dat heeft meestal invloed op het aantal bevruchtingen. De arts van UZ Gent vertelde ons dat gemiddeld 50% bevrucht raakt en 50% het naar cryo stadium behaalt.
    Maar wij hadden in UZ Gent slechtere resultaten en in NL betere resultaten.

DZ91 vindt dit leuk.
  13. DZ91

DZ91 Fanatiek lid

13 feb 2021
    1.825
    1.410
    113
    Vrouw
    Ja helaas ligt het aan het zaad.
    Van de 60 waren er 25 rijp, 2 afgevallen dus ze proberen d.m.v. ICSI de overige 23 te bevruchtingen. De andere 35 gaan in een stoof en hopen dat deze nog wat rijpen en bevrucht kunnen worden d.m.v. IVF

14. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.918
    8.097
    113
    @Asil en is het zelf bekostigen van een 5e poging een optie? Je zou namelijk serieus kunnen denken aan crowdfunding. Maar ik weet natuurlijk niet waar jullie de grens hebben getrokken omdat je al twijfelde over de laatste cryo.

15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ben geen type om dat te doen eerlijk gezegd. Heb geen moeite mee dat anderen het doen. Vind het zelfs bijzonder dat het mogelijk is maar voor mij persoonlijk voelt het als mijn handje omhoog houden. Ik ben een gever en zal nooit zelf om iets vragen... (no offense, naar diegene die het anders zien)

16. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Voor mij is het het dan toch nog waard geweest want je weet helaas niet hoe het dubbeltje valt.. hetgeen wat het bij mij in stand houd is liefde denk ik. Liefde voor elkaar maar ook voor het kindje wat er misschien niet komen gaat. Lastig uit te leggen.

17. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.918
    8.097
    113
    Ik zou het ook nooit zelf doen, maar vaak wordt zoiets vóór je gedaan :) ik bedoel, er zijn mensen die een crowdfunding opzetten om nieuwe schoenen te kopen als ze nog 10 paar hebben dus dit is dan echt wel een hele essentiële reden om dat te doen.

Maar ik snap het als je zegt dat je het niet wil hoor. Ik zou het zelf ook moeilijk vinden, hoewel ik vrienden en bekenden wel eens heb gedoneerd voor minder als je begrijpt wat ik bedoel. Er is bijna niets belangrijker dan een kinderwens maar misschien ben ik gekleurd ;)

18. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ben jij gekleurd :roflmao:. Is ook zo hoor, maar dat een ander het voor ons zou doen vind ik nog erger. Ik voel mij dan echt zo, "kijk hier, dit trieste koppel, zo zielig, maar als jij een centje over hebt dan kunnen zij" als ik zoiets zou doen dan zelf :)

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  19. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.918
    8.097
    113
    Haha ja ik snap je ❤

20. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Verspringt je bannering vandaag of morgen ;). 9 weken! Spannend hoor!

Deel Deze Pagina