Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop deel 4

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Asil, 8 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Oh wauw, sorry dat ik hier even overheen las. Maar wat fantastisch.

2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Prachtig. Zo voelt het voor mij ook, als ze bij een embryo van 5 dagen al het geslacht kunnen achterhalen ben je voor mij al "levend".

Splitijsje vindt dit leuk.
  3. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Dat geeft niets hoor! ❤️

Asil vindt dit leuk.
  4. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Zo raak je woorden ♥️♥️♥️

5. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Muisjepluisje ik wens jullie heel veel succes naar de intake toe.
    Wat een enorme stap, maar ook hoopvol op deze manier.

Ik ben wel benieuwd aan hoeveel stellen/ vrouwen zo’n zaaddonor mag doneren bij NijGeerten?
    In UMC Utrecht doneert een Nederlandse niet anonieme zaaddonor 1 tot 3 jaar, dat houdt in 50 tot 100 donaties.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    @Asil wat ontzettend verdrietig :( rouw is rauw. Sterkte

7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Had nog een mini sprankje hoop maar het is echt niet goed. Mega lichte tuur. Dus over en uit.
    Die laatste cryo voelt momenteel als een vloek en een zegen.

Een zegen omdat we hem nog hebben maar ook een vloek omdat we hem nog hebben.

Zegen: want stel je voor dat?
    Vloek: omdat ik nu toch weer aan uitstel gedrag kan doen, want zo lang die in de vriezer ligt.. Is er nog geen eind.

Bah. Ben het zo zat.

Fruity90 vindt dit leuk.
  8. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

pb van mij

Asil vindt dit leuk.
  9. Romytje

Romytje Bekend lid

20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Ach heel verdrietig dat het echt niet gelukt is.. en snap de neiging naar uitstellen. Je wilt het gevoel van hoop nog houden. Ik sta nog niet in jouw schoenen in de zin dat ik al richting het einde van het traject zit dus dan kan ik niet zeggen dat ik snap hoeveel pijn dit moet doen, maar ik voel zelf nu iedere keer dat het mislukt dat het me steeds zwaarder gaat vallen en dan zit ik nog niet in de buurt bij wat jij nu moet voelen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik met je meevoel en je heel veel sterkte wens. En ik houd hoop voor die laatste cryo!

Asil vindt dit leuk.
  10. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    je omschrijft dit heel goed, in het begin van het traject heb je nog veel hoop dat het gaat lukken. En bij elke mislukte terugplaatsing wordt het zwaarder en zwaarder, de vertwijfeling en de angst groeien… en je kinderwens wordt groter en groter, want je zit al zo lang in een traject en hebt er al zo veel moeite voor gedaan..

Romytje vindt dit leuk.
  11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Die laatste cryo maakt het zo definitief... of definitief ouders of definitief samen verder. Kan heel goed begrijpen dat je die echt allerlaatste keer nog voor je uit wil schuiven

Asil vindt dit leuk.
  12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Misschien gek, maar bij mij werkt het averechts (soms in mijn gedachten) De wens word kleiner, vorm van zelfbescherming misschien. Dat ik straks echt op het punt ben, van hup plant die cryo maar in mijn buik, maar waarvoor..
    Meer voor het gevoel van afsluiten... Kwee niet, mijn emoties en gedachten zijn sowieso niet betrouwbaar op het moment.

En wat ik nu ga zeggen klinkt misschien ook heel raar, maar word nu vrolijker om na te denken over een pup dan een baby. Puur omdat een pup binnen handbereik is en een baby niet tastbaar.

13. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    deze gedachte snap ik ook heel goed over een pup, maar ik twijfel nog over de aanschaf van een hond/puppy omdat ik niet wil dat dat beestje een soort van vervanging wordt van de leegte en het gemis wat je voelt.
    Aan de andere kant, als je op die manier zo’n harig , kwispelend , brok aan energie in huis kan halen waaraan je je liefde en zorgzaamheid kwijt kan.. waarom niet?
    Ik denk dat zo’n beestje heel veel geluk kan brengen.

14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    0.0 vervanging meer het idee van zorgen en eruit moeten, ben bang dat ik mezelf anders helemaal op en afsluit.

Ik zou echt heeeeel graag een markiesje willen :)

Romytje vindt dit leuk.
  15. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Wij hebben heel lang een hond gehad en geen baby. Eerst omdat we er nog niet aan toe waren en daarna omdat het niet lukte. Zoals jullie weten is onze hond overleden een maand of 1,5 voor de baby kwam. Maar mijn man en ik ervaren het dus echt wel behoorlijk hetzelfde, dat gevoel voor het kind nu en dat we toen hadden voor de hond. Dus in die zin snap ik vervanging juist wél. Of nou ja, vervanging is geen goed woord, maar invulling van de kinderwens.

Iedereen bleef ook tegen ons zeggen: "straks heb je het kind en dat is een goede vervanging." Nou dus echt niet he. Onze hond was echt wie ze was, met haar heel eigen rol in ons gezin, heel anders dan onze dochter nu. Maar de zorg en liefde die we voor ons kindje voelen voelden we echt heel vergelijkbaar voor onze hond. Dus die opmerking voelde echt een beetje alsof mensen tegen ouders die een kind verliezen zeggen "Oh maar je hebt er toch nog eentje".

Ongetwijfeld dat het voor andere mensen anders is hoor, maar voor mij kan ik mijn moedergevoelens dus deels echt wel invulling geven met een hond en ook wel met andere dieren. Een mensenbaby is een andere diersoort natuurlijk, maar toch. Voor mij gaan die gevoelens voor een hond wel heel diep. Juist omdat die voor ons ook écht een gezinslid is dat overal mee naartoe gaat en overal bij hoort. Een echte persoon is die je leven extra waarde geeft - en als je die kwijtraakt, dus ook een groot gemis is.

16. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik snap wat je bedoeld te zeggen.

Voor mij wil ik het niet als een vervanging zien omdat ik onze hond niet emotioneel wil opzadelen met dat doel, als je snapt wat ik bedoel.

Het zijn 2 op zich zelfstaande dingen. Maar ik heb een hond wel nodig, denk ik, voor verwerking, zorg en uitdaging, en het "er op uit gaan".

Maar door draaien als onze buren, welke kinderloos zijn, en ze in een buggy mee nemen, aan tafel laten zitten en Hello Kitty dingen kopen voor hun verjaardag, dat posten alsof het de normaalste zaak is gaat mij wel even te ver :).

Dat is mijn gevoel bij vervanging, je hond behandelen alsof het een kind is.

Invulling vind ik misschien wat meer gepast, een hond zou een mooie toevoeging en invulling zijn. Voor mij dan.

Leraje en Wondertje2020 vinden dit leuk.
  17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.275
    2.978
    113
    Jullie hebben bijna het maximale aantal van 5000 berichten bereikt. We zullen dit topic binnenkort sluiten. Maken jullie alvast een nieuw deel aan?

Kan iemand ons (beheer) taggen wanneer deze dicht kan?

18. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Beheer vindt dit leuk.
  19. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005