@Nurazvita welkom hier! dan beginnen we beetje rondom dezelfde tijd, ik ben nu 3 maanden aan de Lucrin voor de cryo terugplaatsing weer gepland kan worden. @Krv hoe gaat het met jou? Mag je al starten?
Welkom @Nurazvita, wat hebben jullie het ontzettend lang zelf geprobeerd zeg. Hopelijk mag het traject jullie dan toch een kindje brengen. Hier zit veel ervaring met (lange) trajecten dus stel je vragen gerust. @Wondertje2020 vandaag CD10, 28 februari krijg ik m'n medicatie en dan starten zodra ik ongesteld ben. Ik besef me nu dat dus echt al heel snel is! Ben er alleen nog niet echt mee bezig, komt over 2 weken wel haha. En met jou? ❤️
Ik heb te horen gekregen dat ik op de eerste dag van mijn menstruatie moet bellen en dat er dan een afspraak wordt gemaakt op de Radiologie. Ik heb ook te horen gekregen dat ik pijnstillers in moet nemen en dat het een pijnlijk onderzoek kan zijn. Ik vind het een beetje raar dat als dat bekend is, dat ze dat dan niet onder een roesje doen, maar goed, we zien het wel. Vijf minuten moet te doorstaan zijn
Het is denk ik te kort en voor een roesje moet de ok gereed zijn oid. Je moet daarna ook nog wachten. Zou wel maandverband mee nemen. Je vloeit vloeistof na.
@Nurazvita hier wat betere ervaring: ik vond het echt heel erg meevallen, niet echt pijnlijk, gewoon zeurderig. Ook erna nergens last van gehad. Hopelijk mag het voor jou ook meevallen!
Oké…. Ik ga toch mijn ervaring eerlijk delen: bij mij was het zó verschrikkelijk pijnlijk. Echt traumatisch. Ik had van te voren m’n pijnstillers vergeten in te nemen (ad(h)d, druk druk druk even tussen het werken door)) en heb echt nog nooit zo’n intense pijn gevoeld. Het begon zomaar ineens. M’n brein was er zeg maar niet op ingesteld (wat het bij een bevalling wel meer is, omdat er dan een bepaalde stof vrij komt). Afijn, het was idd zo weer over. Maar ik vond het in ieder geval naar en zeg altijd tegen anderen dat ze een dubbele dosis pijnstillers moeten innemen.
https://nos.nl/artikel/2417365-frankrijk-pakt-endometriose-aan-geen-ziekte-van-vrouwen-maar-van-samenleving
Zag het op het nieuws, moest er even van huilen. Gewoon dat er werd uitgelegd wat het met je doet en het in kaart werd gebracht. Die Franse meid, helse pijn, moeilijk sex leven, afgedaan met "oh is maar menstruatiepijn stel je niet zo aan" het raakte mij echt diep. Jaren lang heb ik er zo bij gelopen.
Staat ook echt op NOS dat het gemiddeld 7 jaar duurt voordat je de diagnose krijgt, en dat klopt. Bij mij ook 7-8 jaar. Ik mag nog van geluk spreken dat ik het niet zo heftig heb als zij van het nieuws. Mijn "haard" zat op een vervelende plek, zou de enige zijn, geen idee of het terug is maar mijn buikpijn is significant minder. Maar gewoon de flashbacks hoe ik kruipend over de grond ging van de pijn, hoe ik mijn moeder belde in hysterie of ze me kon halen om naar de HAP te brengen. Hoe ik op mijn werk dubbel geklapt op mijn stoel zat bij weer een aanval maar me groot hield omdat niemand de buikpijn begreep en ik mezelf niet weer ziek wilde melden. Hoe ik met geknepen gezicht sex had en door de pijn heen beet, want ja het zal wel normaal zijn.
Wat naar dat het bij jou zo pijnlijk was. Dat laatste ben ik ook absoluut van plan. Ik ben reuma- en migrainepatiënt, dus ik heb wel het één en ander in huis aan sterke pijnstillers
Even een meeleesmelding, ben een beetje op de achtergrond, dat voelt wel fijn, rustig in mijn hoofd, voordat er weer iets gaat starten… maar ik ben er nog wel hoor en leef met alles en iedereen mee! En welkom @de nieuwe dames
Jeej ook met utro de 10dpo aangetikt! Mijlpaaltje heb wel t gevoel dat t niet geslaagd is hoor maar ik ben wel meer hoopvol in utro als lf ondersteuning bij mij. Dat alleen zou mij rust geven.