Ik weet eigenlijk niet of het nog net voor de kerst lukt of dat we pech hebben, heb nog niet gebeld omdat m'n menstruatie nog moet komen, die komt zondag verwacht ik, dan zou het nog net op vrijdag 23 december moeten lukken als m'n cyclus loopt zoals gebruikelijk. Heb nog 1 cryo nu, maar inderdaad volgende week de intake in Brussel. Weet niet of ik daar meteen kan starten. Mijn fertiliteitsarts in Nederland gaf aan dat ze waarschijnlijk een ingreep zullen willen doen in België omdat mijn baarmoeder een afwijkende vorm heeft (hoorde ik opeens voor het eerst!), dus of dat echt zo is en hoe lang het dan allemaal gaat duren weet ik niet, ben ik wel heel benieuwd naar. Ook gaan ze me waarschijnlijk aan de schildklier medicatie zetten. Ik heb m'n TSH laatst weer laten meten en die is 3, dat vinden ze daar te hoog als ik alle verhalen van anderen lees, dus dat zal dan denk ik eerst ook goed ingeregeld moeten zijn voordat ik echt mag starten
Ja de arts zegt dat ze van bovengemiddelde kwaliteit zijn.. dus waar het precies aan ligt: geen idee! Ik zit nu bij het OLVG maar we gaan overstappen naar Brussel na onze laatste cryo. We willen iets anders proberen. Een beetje doormodderen op dezelfde weg voelt niet meer goed en in België hebben ze toch echt een andere aanpak
Jeetje wat bizar dat ze daar nu ineens mee komen @Romytje. Ik denk dat je inderdaad wel medicatie zal krijgen, het kan gelukkig ook snel gaan om goed ingeregeld te zijn. Mijn tsh was 9 en zelfs met minimale dosering relatief snel onder controle. Nu is mijn medicatie wel flink omhoog door de zwangerschap en de waarden werden te hoog, maar het zijn zulke kleine tabletjes dat het prima te doen is. Heel veel succes volgende week, hopelijk is het niet meer nodig maar toch fijn om alvast te oriënteren op vervolgstappen.
Mooi beschreven, je weet precies waar de pijnpunten zitten. Maar dan he? Hoe dan verder? Zo goed dat je naar maatschappelijk werk gaat. Hopelijk levert het je iets op. Hoe gaat vriendlief er mee om? En hoe gaat het überhaupt met hem tov de kinderwens en het feit dat jij nu even voor jezelf gaat?
Heel goed, hij is er echt 100% voor mij. Zelf heeft hij het niet zo moeilijk, zegt hij. En ook geen behoefte aan hulp. En dat is prima.
Ik kom even onder mijn steen vandaan. @Romytje wat rot weer die teleurstelling, dikke knuffel! Ik snap je keuze om elders verder te gaan goed, wij hadden om dezelfde redenen de overstap naar Duitsland gemaakt deze zomer. Hoop dat Brussel jullie goed verder kan helpen. Of nee, nog meer hoop ik natuurlijk dat jullie laatste cryo in NL net als bij mij de ultieme plakker blijkt te zijn! En wat bizar dat je nu opeens hoort over die afwijkende vorm. Ik vind het zo jammer dat in NL vaak dingen niet gedeeld worden met je als pt of dat de betekenis ergens van gebagatelliseerd wordt ten opzichte van hoe dat in België of Duitsland wordt aangepakt. Lieve @Asil ben lang afwezig geweest van zp dus heb even van je terug gelezen. Wat verdrietig dat je nu zo diep zit, al vind ik het zo begrijpelijk na tien jaar hoop en teleurstellingen en nu het eind zo dichtbij in zicht. Maar echt goed dat je nu voor jezelf zorgt! Ik gun je de rust, steun en tijd om er mee om te leren gaan. Niets blijft altijd hetzelfde, uiteindelijk ga je ook uit deze moeilijke periode komen. Veel liefs
Net gebeld door de casemanager arbo. Gek is het dat wij (ivf-ers) de trajecten doormaken of het niks is. Maar ik nu door haar en mijn gesprekken steeds meer het besef krijg hoe zwaar het eigenlijk is voor de buitenwereld onze reis te horen. Zei schrok meteen en zei meteen jeetje wat een rit. Maatschappelijk werkster zei, je doet maar of het niks is maar ik ken niemand in mijn omgeving die 5 miskramen heeft gehad. Deze vrouw sloot af met sterkte, vind dat altijd zo raar om te zeggen maar we hebben geen ander woord in Nederland. Want in jouw geval is sterk zijn misschien juist niet wat je nu moet zijn. Hoe is het toch mogelijk dat mensen nu precies weten te zeggen wat ik nodig heb maar de beerput daarmee zo hard open trekken.
Lang niets meer geschreven.. Hier ondertussen 2/3 dpo na onze eerste IUI-D poging. Vanmorgen opgestaan met enorme diarree en rugpijn, dat is minder. Mijn hoofd draait echt overuren en de dagen voelen als weken
Mijn aller aller aller liefste Lisa. Uit de grond van mijn hart ben ik zo verdrietig om te horen hoe zwaar je het hebt. Als er 1 iemand indruk op mij heeft gemaakt, zonder degene ontmoet te hebben dan ben jij het wel. Je bent zo bijzonder en zo meegaand. Het breekt echt mijn hart hoe lang jij al moet wachten op dat wondertje, wat steeds maar niet komtz Ik wilde je eerst wat ruimte geven, maar jij bent er altijd voor mij geweest in zware tijden maar ook in mooie tijden. weet dat ik aan je denk. En ben er ook hier voor jou( als je dat wilt) Ik weet eigenlijk niets te zeggen dan dat het me zo ontzettend spijt voor jou. Je bent nu al zo lang zo sterk geweest en voor hebt altijd voor iedereen gezorgd. Het wordt tijd dat er nu voor jou wordt gezorgd en dat je extra lief voor jezelf bent. Als je het fijn vindt ben ik hier om naar je te luisteren( je weet waar) Maar als je er behoefte hebt aan afstand is dat ook oké❤️
Moet wel eerlijk zeggen, ik denk (hoop) dat ik rock bottem gehad heb van de week. Helaas nu al een week spotting. Cyclus dag 49 na laatste TP. Woensdag nacht dacht ik dat het doorbrak en ook ik brak. Alles kwam eruit ik heb hysterisch gehuild. Echt oer janken. Schreeuwen, huilen ontroostbaar. Nacht erna ook amper geslapen. Mijn hoofd en hart draaide overuren. De maatschappelijk werkster is echt een heldin. Ze kijkt zoveel breder. We zijn nu ook aan het kijken of mijn adhd diagnose wel juist is e.d. maar 1 ding tegelijk. Ik mag EMDR via de psycholoog aanvragen. Bedrijfsarts zegt kortere wachttijden te hebben dan het ZH. Ik kan het dus via 2 kanten proberen. Ook ben ik mijn creatieve kant weer aan het ontdekken. Ben weer gedichten en rijmpjes aan het schrijven. Wat aan het "schilderen" en tekenen. Klein rijmpje die ik wel wil delen. Moederziel alleen, de ironie van een woord. In mijn ziel ben ik moeder, maar niemand die het hoort.
@Asil knuf. Fijn om te horen dat je een goede klik hebt met je maatschappelijk werker. Ik vind het ontzettend rot om te horen dat je zo ongelooflijk diep gaat. dat gaat echt dwars door je ziel heen. Afschuwelijk haast ongrijpelijk gevoel waar je dwars doorheen moet. Uitputtend. Leegzuigend. Hel. En tegelijkertijd heeft je ziel t zo nodig. Hele dikke knuffel. Pas goed op jezelf en bewaak je grenzen goed ♡
Voor alle infertility strijders, kinderloze moeders, kinderloze vaders, ouders die hun kinderen moeten missen.. het onzichtbare gemis en schaduwverdriet, dat ook benoemd mag worden en er mag zijn.. erkenning… Omdat de feestdagen gericht op het gezin, soms net even wat pijnlijker zijn dan de andere dagen. Er wordt ook aan jullie gedacht ♥️