Uitslag spermaonderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ariellll, 1 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariellll

    Ariellll Lid

    20 sep 2019
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Wij zijn al meer als een jaar bezig om zwanger te worden, maar tot heden niet gelukt.
    Mijn vriend heeft via de HA zijn sperma laten onderzoeken.
    Hij heeft meerdere keren zijn sperma laten onderzoeken inmiddels, elke uitslag komen veel ontstekingscellen in voor. Heeft iemand hier ervaring mee? Kans op een zwangerschap met deze uitslag is gering?

    Een schermafdruk van de uitslag van de HA is toegevoegd ter informatie en ondersteuning van het bovenstaande.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ben je onder behandeling van een gynaecoloog? Die leggen je dit soort dingen meestal uit.
    Hier kun je nog niet veel over zeggen helaas.
    (Ik weet niet of je via de gyn de test bij de huisarts moest aanvragen. Wij moesten dat wel ivm eigen risico van huisarts goedkoper was dan onderzoek via de gyn aanvragen).
    Denk dat je dit zonder gyn en uitgebreider onderzoek niet kunt gokken wat er is.
    Mijn advies zou sowieso zijn om de huisarts dit niet te laten uitleggen, want die weten inhoudelijk hier vaak te weinig van. Ze weten hoe ze de test moeten aanvragen, maar vaak niet hoe ze moeten uitlezen. En de referentiewaarden van huisartsen zijn anders dan die van de gyn.
    Resulteerde bij ons er in dat ha zei dat m’n man slecht zaad had (man helemaal in zak en as.. :eek:) en de gyn zei dat het helemaal top in orde was. :|

    Op je formulier staat doorverwijzing geadviseerd, heb je die gekregen? Zeker doen!
     
  3. Ariellll

    Ariellll Lid

    20 sep 2019
    7
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben zelf wel naar gynaecoloog geweest en daar was alles in orde (hormonen, echo).
    Mijn vriend heeft het via de huisarts gedaan de spermaonderzoeken. Hij heeft een telefonische intake einde van de maand bij de uroloog. Fijn in ieder geval dat het bij jouw man helemaal in orde is!
     
  4. sunshine1981

    sunshine1981 Actief lid

    21 okt 2015
    255
    60
    28
    Vrouw
    #4 sunshine1981, 3 jan 2021
    Laatst bewerkt: 3 jan 2021
    Ik zou inderdaad ook gaan voor de doorverwijzing. Vaak testen ze dan alles weer opnieuw. Wij hebben dit ook meegemaakt; eerst 2 x laten testen via huisarts, waarvan 1 x de uitslag ongeldig omdat het te laat op het lab was :(
    Bij de gynaecoloog heb je dan zelf ook verschillende onderzoeken, waaronder echo en bloed checken bij de vrouw, maar het sperma onderzoek doen ze dus liever zelf ook ondanks uitslag van huisarts, en vaak testen ze dan nogmaals na 3 maanden opnieuw de zaadkwaliteit.
    Wat betreft de ontstekingscellen; wij zijn uiteindelijk in de mmm terecht gekomen (wat uiteindelijk en nog best snel in een goede zwangerschap heeft geresulteerd), maar daar vertelde de arts ook dat er zoveel ontstekingscellen in het sperma zaten, maar door alle informatie had ik destijds zoiets van “dat zal wel horen” :oops:
     
  5. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.569
    9.014
    113
    Vrouw
    Ik vind de opmerking "te weinig spermatoza voor bepalen mobiliteit" het geen wat belangrijk is. Volume is 2.5 na onderzoek 1.5 wat prima is. Viscositeit normaal. Maar zie niet het aantal wat gemeten is.. ik zou zeker de uroloog laten kijken naar ontstekingswaarde. En heeft de gyn ook gezegt op basis waarvan de uitslag "goed" was?

    Te veel leukocyten kan wijzen op een infectie.

    Edit: heeft hij de afgelopen 3 maanden koorts gehad??
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Mijn partner had ook veel leukocyten maar omfat zijn sperma uitslag verder heel erg goed was, zou dat verder niet van belang zijn. Hij was ook niet zoek geweest. We werden telkens zwanger maar veel miskramen. De uroloog heeft hem toch ab kuur voorgeschreven "just in case". Het lijkt me goed idd om even mey een uroloog te overleggen.
     
    Asil vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina