Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Asil, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Vind ik echt heel lief van je <3

Do1981 vindt dit leuk.
  2. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.009
    3.857
    113
    Ik om 8.45 punctie! Zie ik je misschien wel als ik naar huis ga. Haha. :D

Asil en Gliss vinden dit leuk.
  3. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.009
    3.857
    113
    Maar dag 8 innestelen is toch helemaal geen uitzondering? Ik dacht dat alles tussen 6-10 normaal is en op dag 10 echt een uitzondering is.

Maar zelfs, laat dag 7 begonnen met innestelen, zit je misschien ook wel op zo een rijtje?!

We hopen gewoon hard door voor je hoor!!

Do1981 vindt dit leuk.
  4. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Spannend dus! Hoop dat het meevalt bij de pathologie!

Betsies vindt dit leuk.
  5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    zitten jullie in zelfde ziekenhuis/kliniek?

kunnen jullie mooie code afspreken ofzo. ‘Ik ben die met de rode jas’ ‘ik met de gele sjaal’ hahaha

lekker op tijd al wel 8.45, dan heb je het maar gehad.

en misschien heb je wel heelmaal gelijk wat betreft die data van innesteling. Ik weet het eigenlijk niet zo heel goed. Je ziet wel dat de meeste testen op deze termijn al wel donkerder zijn. Maar lees nu toch ook wel verhalen van dames die met deze termijn relatief laag hcg hadden, waarbij de testen wel opliepen, maar waar het toch goed gegaan is.
    Meeste verhalen gaat het alleen niet goed.

Zoals alles in dit traject blijft het afwachten......

6. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik veroordeel niemand om wel/niet een kinderwens en of op welke manier lieverd. Als dit voor jullie de beste manier is dan moeten jullie dat zeker zo doen :), juist heel belangrijk dat jullie er samen zo in staan.
    Je ziet alleen niet vaak van IVF terug naar IUI, maar na jou uitleg snap ik dat zeker!

Asil vindt dit leuk.
  7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Zijn in mijn ZH heel makkelijk heb tussen ivf door ook nog gewoon IUI gehad.. je weet maar nooit was het motto, het is er maar 1 die het moet doen. En de opbrengst verschilt nogal van mijn vriend, van 0.5 tot 6mjl na schoonmaken.

Mijn vriend is snel zeg maar en terwijl zij in het ZH hameren dat je maar 1 ejaculatie mag inleveren per keer, doen wij er toch 2 omdat hij snel is maar wel meer achter elkaar kan. Het bleef bij dubbele inlevering over het algemeen rond de 2ml dus dat was ok. En beter een kwakkie te veel dan te weinig toch ;)

Do1981 en Gliss vinden dit leuk.
  8. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    18CF39AC-D2DC-4D8B-8952-51E5CB475356.jpeg Ik heb trouwens gisteren (boven) en vanmorgen (onder) nog een AH test gedaan die ik nog had liggen.

vinden jullie deze nu een beter beeld geven qua hoe donker de test is?

vind dit trouwens wel een beetje korrelige testen

Ik bedenk me opeens dat ik eigenlijk alleen sensitesten aan het doen ben en dat die er volgens mij her en der wel om bekend staan langzaam te kleuren (tenminste, dat lees ik van een aantal dames hier). En ik vergelijk het nu vooral met vorige zwangerschap, maar dat hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn.

9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Was het gisteren ochten of middag en als je er morgen 1 doet dan kun je pas vergelijken ;). Maar ik ben sws overtuigd dat je "gewoon" zwanger bent.

Do1981 vindt dit leuk.
  10. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Do1981: ik zie echt een mooie oploop en heel duidelijke streep!

Do1981 vindt dit leuk.
  11. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.009
    3.857
    113
    Ook hier duidelijk oploop!

En indd niet vergelijken, dat heeft geen zin. Maar snap het wel hoor, deed ik ook!

Do1981 vindt dit leuk.
  12. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Dit herken ik echt héél erg hoor! Ik weet ook helemaal niet zeker óf wij uberhaupt ivf gaan proberen straks, precies met deze redenaties. Misschien wel, maar wij zullen denk ik ook niet tot het uiterste gaan. We zijn gelukkig samen en de wens is er zeker heel erg, maar we hebben ook heel veel dat ik niet per se op wil geven voor een káns op een kind. Ik geloof persoonlijk ook niet zo in 'Ik vóel dat het gaat lukken, het móet gewoon zo zijn'. Zo werkt het leven imho niet, soms heb je gewoon pech.

Asil vindt dit leuk.
  13. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik heb ook zo heel lang gedacht, wilde niet het medische traject in.. wilde dingen accepteren zoals ze zijn.
    Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt naar IUI, toen naar IVF, resulteerde in 1 van de pogingen in een spoedeisende operatie en nu zelfs al voor second opinion naar het buitenland.
    De grens gaat letterlijk steeds verder.. had je me vooraf gezegd dat dit de weg zou zijn, had ik bedankt en er niet voor gekozen.
    Maar nu zit je er middenin.. en ik weet dat ik uiteindelijk het lot zal accepteren.. maar als je middenin het traject zit dan houdt die hoop je wel op de been.
    Hangt ook heel erg vanaf in welke fase je van het traject zit en welke behandeling je krijgt (bijvoorbeeld cryo terugplaatsingen in de natuurlijke cyclus ervaar ik fysiek minder zwaar dan IUI met hormoonstimulatie). Mentaal is een ander verhaal.. maar je wordt er aan de andere kant weer sterker en dankbaarder van. Dankbaar dat je toch die kans krijgt.

Betsies en Asil vinden dit leuk.
  14. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Dankjulliewel voor de reacties! Fijn om dat hier te kunnen delen! Het hoofd is er vol vano_O

@Asil ik begrijp je ook wel, wij hebben lang gewacht voor we (of voornamelijk ik) voor verder onderzoek gingen na de iui’s en de miskraam. Voor mij was het juist het besluit alleen te willen behandelen wanneer er iets aantoonbaars gevonden werd, anders vond ik al die hormonen en behandelingen onoverkomelijk. Ik had ook net bij een natuurgeneeskundige mijn cyclus meer op orde en wilde dat niet verspelen. Wat ik nu wel ervaar is dat je door ieder onderzoek weer een stapje verder gaat dan voorheen gedacht. Maar nog altijd doen we dit bewust en in overleg met elkaar.
    Maar dat je dit weloverwogen niet doet vind ik net zo vanzelfsprekend. Je eigen weg er in vinden en het allemaal houdbaar houden is het allerbelangrijkste.

@Gliss en @2jongensmama wat grappig!! Jullie gaan elkaar vast tegen komen, vind het idee van de rode jas leuk, krijg er gelijk zo blinddate met een roos tussen je tanden plaatje bij :D

@Do1981 supermooie testen! Goed om een andere te proberen, en morgen dan nog eens te vergelijken, ze kleuren niet allemaal even enthousiast natuurlijk!!

Do1981, 2jongensmama en Asil vinden dit leuk.
  15. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Zo ik moest even bijlezen van de laatste dagen:roflmao:

hier gaat alles zn gangetje. Heb het gevoel dat ik nog aan het ontzwangeren ben, na de miskraam. Heb al een paar dagen veel hoofdpijn en migraine. Niet fijn.

@Betsies jeetje wat raar dat ze je dat niet gezegd hebben! Hoe gaat het nu met je?

@Gliss jaaaa jij mag weer verder, wat fijn!

@2jongensmama jij ook succes Maandag!

@Do1981 probeer idd eens een andere test? Ze kleuren tot nu toe nog wel goed. Ik duim voor je verder!

@Lindsysimons neeee wat klote zeg :cry: het leek zo goed te gaan! En dat stomme ziekenhuis, asociaal zo niks laten horen. Heb je komende week nog een controle?

@Wondertje2020 jij gaat ook weer verder zie ik, heel veel succes met deze poging!
    Ga je nu voor de eerste keer naar Duitsland?

@Asil ik snap het wel, het zijn ook erg onzekere tijden. En je relatie is nu super belangrijk.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, ik heb 5 pagina’s ingehaald :p

Gliss, Betsies, Do1981 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat lief dat je het vraagt! Ik hou het hier echt niet meer bij, het gaat zo snel! Ik doe mijn best hoor hahaha

Hier gaat het wel weer. Vorige week zaterdag de punctie gehad van onze eerste ivf! Vanuit de 6 eicellen zijn 3 embryo’s ontstaan die alle 3 het gered hebben tot dag 5/6. Ik heb donderdag een 5-daagse teruggeplaatst gekregen en de andere 2 zitten in de vriezer. Superfijn!

Ik heb wel echt heel erg last gehad na de punctie. Woensdag voor een extra controle geweest en bleek dat ik een nabloeding had gehad. Er zit bloed achter mijn baarmoeder dat enorm irriteerde. Nu gaat het wel een stuk beter maar moet echt nog rustig aan doen. Dus dat doen we dan maar!

Asil en Do1981 vinden dit leuk.
  17. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    ** Lange onvervulde kinderwens **

* Gliss - 32 jaar - 1e kindje - IVF 1 - 26/10 uitgangsecho
    * Do1981 - 2e kindje - IVF 1 - tp
    cryo 6 14/10
    * Betsies - 1e kindje - ICSI 1
    * Wondertje2020 - 1e kindje IVF 2 - rustmaand - cryo tp 9
    * 2jongensmama - 3de kindje - ICSI 3
    * Emma1995 - Vrijdag uitslag bloedtest, 13 november bespreking behandelplan en start ivf in Duitsland
    * Asil - 1ste kindje nog natuurlijke weg - misschien traject weer opstarten Nov. '20 - intussen acupunctuur
    * Catlady - 1ste kindje ICSI 3 pauze, opzoek naar een kliniek voor onze laatste poging.
    * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande
    * Lisa280887 - IVF

Afspraken:
    26-10 - 2jongensmama punctie IVF/ICSI
    26-10 - Do1981 Officiële testdatum ziekenhuis
    26-10 - Gliss - uitgangsecho IVF 1 - cyste weg?
    01-11 - Wondertje uitgangsecho Cryo TP9
    09-11 - Wondertje second opinion Gent
    ...-11 - Asil starten ivf??
    13-11 - Emma1995 afspr ivf Duitsland

Testdatum
    26-10 - Do1981
    03-11 - Lisa280887

Zwanger
    Lindsysimons

(Reageer, haal ‘quote’ svp weg en vul verder aan)

18. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Lisa280887 : ik heb je toegevoegd aan het lijstje maar je kan t zelf aanvullen. Klopt de testdatum?

Fijn dat je verse terugplaatsing hebt gehad en super spannend. Bij mij hadden ze ook wat geraakt tijdens de punctie, echt pijnlijk is dat. Doe maar rustig aan.

Lisa280887 vindt dit leuk.
  19. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    spannend! Ga je vroeg testen of wacht je op de datum van het ziekenhuis?

Lisa280887 vindt dit leuk.
  20. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Even heel wat anders. Laatste (bruine) bloedverlies is dus van gisteren rond 11u. Heeft 1 van jullie dat wel eens meegemaakt dat je bruin verlies had en het toen weer zo lang gestopt was. Ik vat het op als een goed teken, maar ben zo angstig iedere keer als ik naar het toilet ga. Eerst wordt onderbroek minutieus bekeken, dan veeg ik eerst af en bekijk ik dat minutieus, dan naar toilet en dan weer afvegen en minutieus bekijken.
    Is het nou terecht dat ik zo angstig ben of is de kans groot dat het nu wegblijft? (En ik gok dat ik het antwoord al weet dat er niets over te zeggen valt). Maar misschien hier toch iemand met een ervaring hiermee?

Deel Deze Pagina