Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Asil, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.009
    3.857
    113
    Ohhh wat verdrietig :(. Heel veel sterkte meid. Dikke knuffel

2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Ach, lost for words... Sterkte lieverd!

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    ** Lange onvervulde kinderwens **

* Gliss - 32 jaar - 1e kindje - IVF 1 - verse tp
    * Do1981 - 2e kindje - IVF 1 - tp
    cryo 6 = zwanger
    * Betsies - 1e kindje - ICSI 1
    * Wondertje2020 - 1e kindje IVF 2 - rustmaand - cryo tp 9
    * 2jongensmama - 3de kindje - ICSI 3
    * Emma1995 - Vrijdag uitslag bloedtest, 13 november bespreking behandelplan en start ivf in Duitsland
    * Asil - 1ste kindje nog natuurlijke weg - misschien traject weer opstarten Nov. '20 - intussen acupunctuur
    * Catlady - 1ste kindje ICSI 3 pauze, opzoek naar een kliniek voor onze laatste poging.
    * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande
    * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp = zwanger

Afspraken:
    09 nov - Wondertje - second opinion Gent
    11 nov - Gliss - verse TP (5 daags)
    13 nov - Emma1995 afspr ivf Duitsland
    06 nov - Asil - eerste follikel meting IUI
    09 nov - Asil - 2de meting, 2 follikels
    13 nov - Asil - 12 de IUI (1ste sinds 2 jaar pauze)

Testdatum

Zwanger
    Lindsysimons
    Do1981
    Lisa280887

4. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Och meis wat erg :( :( heel veel sterkte!!!!!!

5. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw

cryo 6 = zwanger
    * Betsies - 1e kindje - ICSI 1
    * Wondertje2020 - 1e kindje IVF 2
    * Emma1995 - Vrijdag uitslag bloedtest, 13 november bespreking behandelplan en start ivf in Duitsland
    * Asil - 1ste kindje nog natuurlijke weg - misschien traject weer opstarten Nov. '20 - intussen acupunctuur
    * Catlady - 1ste kindje ICSI 3 pauze, opzoek naar een kliniek voor onze laatste poging.

Afspraken:
    11 nov - Wondertje cryo TP 9 (blastocyste)
    23 nov - Wondertje uitslag bloedwaarden
    Feb 2021 - Wondertje uitslag chromosoom onderzoek

Testdatum
    21 nov - Wondertje

Zwanger
    Do1981
    Lisa280887

6. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Neeeee @Do1981 wat erg :cry: juist bij jou dacht ik dat het goed zat. Wat vreselijk verdrietig. Heel veel sterkte en ben lief voor jezelf xxx

7. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Ah neeee @Do1981 wat ontzettend ruk!!! Je had nog wel het wereldwonder in je buik :cry: mega veel sterkte en dikke knuffels!!

8. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw

cryo 6 = zwanger
    * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - ICSI 1
    * Wondertje2020 - 1e kindje IVF 2

Afspraken:

11 nov - Wondertje cryo TP 9 (blastocyste)
    13 nov - Betsies controle bms
    19 nov - Betsies hopelijk tp??
    23 nov - Wondertje uitslag bloedwaarden
    Feb 2021 - Wondertje uitslag chromosoom onderzoek

Testdatum
    21 nov - Wondertje

Zwanger
    Do1981
    Lisa280887

9. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Nou hier ook geen lekker gesprek gehad in het ziekenhuis vanmorgen. De planning liep meer dan een half uur uit. Toen ik eindelijk aan de beurt was, moest ze ook nog 2x een telefoontje aannemen tijdens mijn intake. En ik moest vooral niet teveel vragen stellen. Want ze raakte in de war als ze haar lijstjes niet kon afwerken, en haar woorden ‘dan duurde het gesprek nog langer’...
    Ze was wel vriendelijk, maar het was merkbaar dat ze in tijdnood zat. Voelde me niet 100% gehoord.
    En het meest rotte was dat ze dus wel alle onderzoeken weer opnieuw willen doen. Baal daar zo enorm van! En dan wil ze me bespreken omdat ik blijkbaar van haar protocol afwijk. Wat heb ik toch een schurfthekel aan die stomme protocollen.
    De reden waarom was me niet helemaal duidelijk, maar durfde het ook niet meer te vragen. Volgens mij had het iets te maken met dat ik ‘pas’ in augustus mijn koperspiraal heb laten verwijderen, daarna ‘meteen’ zwanger raakte (met een cyclus van 67 dagen), toen een miskraam kreeg en daarna niet meer ongesteld ben geweest (zit nu weer over de 30 dagen heen zonder ovulatie). Ze durfde nog te opperen dat ze misschien een half jaar wilden afwachten om mijn cyclus te laten herstellen. Terwijl ik haar daarvoor had verteld dat ik altijd lange onregelmatige cyclussen heb van 45-65 dagen, enorm leeg bloed gedurende 9 dagen en dat ik niet altijd een ovulatie kan vinden. Maar ze zou me bespreken omdat mijn ‘geschiedenis met pcos al bekend was en de verwachting dat mijn cyclus herstelt niet groot is. Ik word hier zo moe van... hoe meer ik er hier over schrijf, hoe meer ik geïrriteerd raak. Ze zei ook nog dat ik veeeeeeel te ver vooruit aan het denken was, toen ik vroeg naar een provera kuur en weer starten met clomid. En dat ze echt niet gingen onderzoeken wat er mis was, maar dat ze nu alleen gingen proberen om de cyclus weer te herstellen. Schandalig eigenlijk. Heb gevraagd naar endometriosis onderzoek, dat wilden ze nu niet doen. Was niet belangrijk..
    Maar ze snapte wel dat ik ‘voorkennis had en daarom zo veel vroeg, want de meesten vroegen niet zoveel als ze binnen kwamen’.
    Ik snap echt niet als de diagnose niet veranderd is waarom ik dit weer opnieuw allemaal moet doorstaan. Zie er enorm tegenop. De diagnose van toen was overigens ook niet meer geldig die moest opnieuw...
    Dus vandaag weer bloed geprikt (heb gedaan alsof ik stom was en ben gewoon naar de bloedafname gegaan. Mocht alleen op afspraak eigenlijk. Maar er zat niemand te wachten en er stonden 3 verpleegkundigen met de armen over elkaar te niksen).
    Weer echo’s gemaakt waarop heeeeeeeel duidelijk de pcos zichtbaar was in de kralenkrans.
    En manlief mag weer een kwakje in een potje inleveren, terwijl zijn onderzoek in 2017 perfect was. Lijkt wel alsof ze extra geld willen verdienen...

Enige goede puntje: op 1 eierstok was een follikel van 22 mm te zien, het zou kunnen dat die binnen een paar dagen springt. De ovulatietest was vanmorgen nog hartstikke negatief (een follikel springt normaal toch tussen 20-25 mm?) Dus ik moest ook maar stoppen met testen zei ze want die waren niet betrouwbaar voor mij zei ze. We moesten de kans maar vooral benutten. Ze deed geen uitspraak over of de kans op een nieuwe miskraam groter was. De kans op een zwangerschap met pcos was ‘heeeeeeeel klein’ benadrukte ze maar ‘hij is er wel hoor!’

sorry voor de lange post. Moest echt even leeg kotsen.

10. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Wauw @Asil je zit ineens weet helemaal in de running met je twee eitjes!! Wat spannend allemaal! En alles ineens in een week, tgv hoor! Hoe voelt dit??

@Wondertje2020 wat fijn dat het een prettig gesprek was en dat ze extra onderzoeken hebben gedaan! Wel een flinke wachttijd tot de uitslag van het chromosomen onderzoek! Nu alles rustig laten bezinken thuis!

Ahh @DangerBlonde wat een rot ervaring!! Dat je bij zo een eerste gesprek al niet gehoord voelt en het stroef loopt in tijd en meedenken is echt niet tof!! Wat wordt nu het vervolg van deze gesprekken, wanneer krijg je te horen of je besproken bent?
    Wat een onzekerheid allemaal en wat akelig dat die onderzoeken allemaal weer boven je hoofd hangen! Kortom ook een dikke knuffel!! En lange Posts zijn prima, beter dat je het er even uitgooit!

11. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Over 2 weken.. en dan nog wachten tot een wel of niet start als alle onderzoeken binnen zijn. Kan nog wel eens langer duren ben ik bang. Terwijl mijn vorige ervaring in dit ziekenhuis eigenlijk heel goed was.

12. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Jeetje wat verschrikkelijk nieuws:cry: het spijt me zo voor je. Ik wou dat ik Iets voor je kon doen.... wat naar dit

13. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @DangerBlonde : wat een gedoe al die onderzoeken weer opnieuw.
    Ze kunnen de uitslag toch wel over 2 wk hebben en je dan bespreken tijdens MDO?
    Kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent en het gevoel hebt alsof ze jullie nog nooit gezien hebben .. terwijl jullie daar al bekend zijn. Hoop echt dat je snel meer zekerheid hebt.. dat wachten is zo frustrerend..

14. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Heel bijzonder hoor! Zeker wanneer een vorige ervaring wel goed was, dan valt dat toch extra tegen nu! Ligt het ook nog aan de arts, heb je altijd dezelfde of wisselt dat ook nog bij dit ziekenhuis?

15. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dankjewel dames. Fijn om hier wat steun te krijgen.

@Betsies wisselend.. helaas. Vriendin zei ook al als ze nou niet normaal gaat doen vraag je een afspraak met een gyn. Vraag me af of die sneller wat doet...

@Asil hoe voel je je? Ineens weer in de race? :D

@Wondertje2020 beetje bijgekomen van je lange rit?

16. Wondertje2020

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Betsies : ik zie in het lijstje dat jij weer mag starten voor de volgende cryo tp ronde? Wat spannend ook weer.

iedereen zit hier zo in verschillende fases in het traject. Ik wil mensen niet kwetsen die net vreselijk onzeker nieuws hebben gehad of het nog steeds moeilijk hebben. Want ik denk echt aan jullie!!
    Maar ik wil ook naar de mensen vragen die weer in een nieuwe ronde zitten of zoals @Gliss de eerste terugplaatsing.. heel bijzonder moment. En @Asil wat fijn 2 follikels , dat is een mooi uitgangspunt voor een IUI .. ook weer een spannend moment.

17. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Het is iedereen gegund, en de leuke momenten en het goede nieuws moet gewoon gevierd worden! Ook als anderen minder goed nieuws hebben. Dat maakt het goede nieuws en de blije momenten niet minder belangrijk dan de baalmomenten.

18. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Meiden wat gebeurd er weer veel. Wat een gesodemieter @DangerBlonde, dat is ook het gezeur met wisselende artsen. Laat je niet ontmoedigen of uit het veld slaan hoor.

Deze week een drukke week voor ons meiden. En @Do1981, meid ik denk aan je en leef met je mee, wij allemaal! Dikke digitale knuffel!

Ik ben echt super relaxt, weet je, als je al zoveel teleurstellingen hebt gehad dan kan het al heel snel heel mooi zijn merk ik. Natuurlijk zijn wij hoopvol met deze ronde maar ook realistisch. Weet het toch pas met 2 weken. Maar spannendste vind ik toch de semen uitslag. Als die ook nog goed is dan zit ik wel een beetje op een roze wolk. Ook al is het maar voor even.

Gliss, Betsies en DangerBlonde vinden dit leuk.
  19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Nu op radar, hormoon verstorende stoffen in beautyproducten die vruchtbaarheid kunnen beïnvloeden. Bij een gewone douche beurt word je al blootgesteld aan 23 verschillende hormonverstorende stoffen... zeer interessant. Gaat ook over parabenen.

Betsies vindt dit leuk.
  20. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.287
    5.881
    113
    Vrouw
    Dat is heel normaal dat je pas op de dag van terugplaatsing hoort hoeveel er nog over zijn. Mochten ze allemaal gestopt zijn voor de dag van terugplaatsing bellen ze in de ochtend van de terugplaatsing. Vaak hoor je ook pas een dag en soms zelfs langer na de terugplaatsing hoeveel er ingevroren kunnen worden.

Hoeveel % er nog afvalt is niet te zeggen. Dat is zo verschillend. Laatste keer had ik 4 bevruchtingen en 4 dag 5 embryo’s. 1 verse terugplaatsing en 2 in de vriezer, dus nog 1 afgevallen. Ze kunnen ook allemaal nog leven, maar kunnen ook allemaal afvallen, er is helaas geen peil op te trekken :confused:

Deel Deze Pagina