Ik ben wel bezig met verzekering, is maar 20 euro meer per maand en dan krijg ik nog 2 extra ivf behandelingen vergoed. Ik voel me trouwens beetje raar, soms steken die over mijn bekken lopen naar achteren. Morgen nog maar 5 dagen.. nog even volhouden..
Ja dus misschien moet ik even de punctie en aantal bevruchtingen/cryos afwachten. Als ik 0 Cryos bijv heb dan ben ik er al snel doorheen.. eigenlijk was het nog beter om januari te beginnen, zodat ik meteen de juiste verzekering kon kiezen. Maar na een rustmaand van 5 maanden vond ik het allemaal wel Mooi geweest
Volgend mij moet je dat meteen doen. Tussentijds is niet mogelijk dacht ik? Maar kan het mis hebben. Toen ik mijn 2de poging had gehad heb ik mij erin verdiept naar dan kom je bijna niet meer in aanmerking en moet je dossier opgestuurd worden en worden beoordeeld. Beste kans heb je als je het gelijk verzekerd wanneer je aan je eerste poging begint. En laten wij ervan uit gaan dat je er geen aanspraak op hoeft te maken. Je zult je een stuk lichter hebben gevoeld op de terug weg. 2000 euro om precies te zijn . Kan door de spanning zijn dat je wat later bent, maar je hebt alles in huis dus zodra die duivels doorkomen is het hop aan de slag.
Ja maar bij ONVZ (Waar idd VvAA onder valt) moet je wel door de medische keuring komen van de aanvullende verzekering. En als je al in het ivf-traject zit, dan kom je daar niet door. UMC is bij mijn weten de enige zonder medische keuring vooraf die 4 pogingen vergoed.
Heb jij geen medische vragenlijst gekregen dan bij de aanvraag aanvullende verzekering? Daar moet je namelijk aangeven welke medische behandelingen je hebt etc. ook vruchtbaarheidsbehandelingen. Of nog niet gedaan?
Serieus aan het nadenken om over te stappen naar onvz is 70 euro per maand duurder. Ga mezelf zo even goed in lezen dat maakt de stap naar de nu laatste poging een stuk minder hoog wetende dat je nog een 4de of 5de kunt krijgen.
EDIT: @Gliss 100% zeker? Dan valt die al af. Was 2 jaar geleden ook zo namelijk dacht dat ze de voorwaarden hadden aangepast. Zo, ja dan gaat het feest niet door..
Nee niet 100% zeker, maar dat postte kort geleden iemand in een topic hierover. Bij vruchtbaarheidsbehandelingen
Ja ik had begrepen dag umc geen medische keuring deed, maar kan me voorstellen dat als ik 2 ivf pogingen erop heb zitten dagtaak umc me afkeurt voor een aanvullend pakket waar zij 4 pogingen vergoeden. Dat bedoel je toch?
https://www.onvz.nl/zelf-regelen/toestemming-vragen/toestemming-vragen-voor-ivf-of-icsi Voor een 4de poging moet toestemming worden gevraagd. En die bepalen zij naar aanleiding van indicatie en motivatie van de arts en de hunault score. EDIT Hierbij die hunault score. Wij zijn 38, kom je dan niet in aanmerking of gebruiken ze de score dan niet? https://www.freya.nl/kinderwens/zwangerworden/spontane-zwangerschapskans-2/spontane-zwangerschapskans/
Klopt, @Gliss geeft aan dat wanneer je start dat je bij hen zonder medische keuring gelijk 4 pogingen hebt. Ik weet niet hoe het zit als je bij een andere verzekeringen al pogingen hebt gehad. Zie hieronder wat ik heb gevonden met onvz.
Vind dit super lastig, stel je stapt over, je betaald beduidend meer premie en je word afgekeurd is dat geld weg gegooid geld. Ben daarom ook reuze benieuwd @Wondertje2020.