Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Asil, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ben ook benieuwd @Emma1995

@Asil gelukkig weer wat minder, maar wat heftig zeg zoveel bloedverlies!

@Lisa280887 wat fijn!!

@Do1981 hoeveel dagen na de start van de bloeding zit je nu?

@Betsies bleh weer wachten! Maar idd wel even hormoonvrij. Gebruik nu zelf ook even helemaal niks en dat is na bijna een jaar achter elkaar toch best wel fijn even.

@2jongensmama succes morgen :):thumup:

Ik ben vast nog een paar meiden vergeten, maar dat hebben jullie vast ook wel eens haha gaat soms zo snel. :o:

Betsies, Asil en Lisa280887 vinden dit leuk.
  2. Lindsysimons

Lindsysimons Actief lid

14 sep 2020
    167
    82
    28
    Vrouw
    @Sara190 he bah wat klote. Had het zo voor je gehoopt!!

@Asil nou zeg dat klinkt echt als heel veel bloed. Vind het ook ergens niet normaal. Stomme vraag misschien, maar je weet zeker dat er niet ergens een beginnende zwangerschap was?

Morgenochtend om half 10 echo.
    Mijn ex heeft me gisteren al geprobeert te bellen en geappt dat hij graag mee wil.
    Hij zal vandaag ook nog wel proberen contact te zoeken denk ik.
    Vind het lastig dat ik nu een keuze moet maken. Geen zin in, maar het blijft ze lastig :(

3. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Echt zo vervelend voor je @Lindsysimons want die keuze wil je er gewoon niet bij hebben. Maar wat ik hier wel gelezen heb en zelf ook sterk voel, is dat hij bar weinig aan jou gedacht heeft de afgelopen tijd. Dus wanneer je nu zonder hem (en met iemand anders misschien?) wil gaan dan lijkt me dat niet meer dan redelijk. Dan kan hij een foto krijgen en bij de volgende echo is er misschien weer meer ruimte in je hoofd! Denk aan jezelf hoor. Sterkte en hopelijk ook veel plezier van de echo!!

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Denk het niet, alhoewel mijn test op 1 dag een stuk donkerder was. We zullen het niet weten.

Heel veel sterkte vandaag, je zit in een lastige positie. Meid maar hoop op een goede echo.

5. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Deze mening deel ik. Sorry (but not sorry), hij heeft gewoon even pech.

6. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    dank jullie wel meiden voor de lieve berichten..

Voel me nog steeds kut maja niks aan te doen.. ik heb nog 4 cryos...

Heeft iemand ervaring over onderzoeken wat ze nog kunnen doen? dit wordt mijn 6e terugplaatsing zonder succes.. :(

7. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Niet echt. Opzich is er 2 keer een zwangerschap opgetreden als ik je onderschrift goed begrijp, maar lijkt nu het probleem dan om zwanger te blijven :(
    Ze kunnen volgens mij een onderzoek doen naar herhaalde miskramen doen, maar dat is geloof ik pas na de derde keer?

8. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    In IVF behandeling mag je vaak al na 2 miskramen het herhaalde miskramen onderzoek doen! Dus dat zou je eens kunnen vragen. Ik moest toen wel 6 maanden verplicht op pauze om het onderzoek goed te doen en alle resultaten af te wachten. (Er kwam ook uit dat ik zonder medicijnen nooit een goeie zwangerschap kan dragen, dus ook maar goed dat we verplicht pauze moesten. )

9. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Hoi hoi

Hier een update van mij. Wat was dit een rollercoaster zeg. Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht. Ik wist dat het mentaal zwaar zou zijn, maar fysiek zo zwaar wist ik eigenlijk niet, super naïef ja.

Nouja zoals bekend had ik op eerste echo 35- 40 follikels. Ik voelde me nog prima. De tweede echo zagen ze rond de 90 follikels, althans dat dachten ze. Het werd fysiek al wat zwaarder maar ging nog. Derde echo bleek het toch om minder te gaan. Een stuk of 40, minder maar toch veel. Dag na derde echo werd het zwaarder met de dag. 3 dagen voor de punctie, kon ik eigenlijk niet meer lopen, althans wel naar toilet. Maar kwam me huis niet uit en kwam niet van de bank af. De bijwerkingen van alles wat ik nam waren ook niet fijn, maar goed dat hoort erbij. Daarnaast moest ik in de nacht voor de punctie 4 soorten antibiotica slikken, doordat ik endometriose heb en ze dus ontstekingen wilde voorkomen. Ik mocht doordat ik onder een roesje ging niet teveel drinken. Dus ik nam weinig water om ze in te nemen. Nou daar had ik meteen spijt van. Ik moest half uur later meteen overgeven en ja sorry voor de detail ik had ook meteen diarree. Ik voel me verschrikkelijk. Misselijkheid hield maar niet op en 2 uur later moesten we toch gaan rijden richting Duitsland.

Eenmaal in de kliniek was ik bang dat ik weer diarree zou krijgen of moest overgeven en was dus echt als de doods dat ik op de operatietafel diarree zou krijgen hahahah. Gelukkig niet gebeurd. Ze hebben nog even getwijfeld of ze me misschien toch onder algehele narcose moesten doen, omdat ik veel follikels had, maar dan moest ik weer aan een beademing en kwamen er ook risico’s bij kijken dus het werd toch een lichte sedatie.

Eenmaal op operatietafel werd ik een soort van vastgebonden zodat ik geen onverwachtse beweging kon maken en ik voelde dat ik duizelig werd en een soort diepe slaap kwam, maar nog wel aanwezig was ofzo? Heel raar. Ik hoorde alles en reageerde op alles. Ik voelde eigenlijk ook dat ze bezig waren en voelde zelfs een beetje pijn, maar de pijn was te doen. Ik vergat door de spanning regelmatig te ademen omdat ik het allemaal zo spannend vond.

Na 20 min of half uur denk ik was ik klaar en mocht ik naar uitslaapkamer. Sedatie werkte rustig uit en toen voelde ik de verschrikkelijke pijn hoor. Het voelde alsof ik 20 x was overreden door een vrachtwagen. Alles voelde beurs. Kon me bijna niet bewegen door de pijn en toen de arts kwam kon ik alleen net over me lippen het woord pijn krijgen. Hij zei dat hij me pijnstillend zou geven maar niks van gemerkt. Ik was natuurlijk al misselijk, maar werd nog misselijker wakker. Ik kreeg een zoete thee en moest daar meteen van overgeven, zelfs de beweging van overgeven deed pijn. Ik heb niet het idee dat een punctie altijd zo verloopt, denk dat de hoeveelheid pijn echt komt door het aantal follikels. De weg naar huis was een hel elke bobbel op de weg voelde ik en kreunde van de pijn. Ik heb moeite met zelf lopen en opstaan. Ik heb geen eetlust en eigenlijk nergens zin in.

Vandaag of morgen hoor ik wat ze hebben kunnen oogsten. Ze hadden het wel verteld maar was nog helemaal wappie haha.

Sorry voor het lange bericht

10. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wat een heftige dag Emma en dan ook nog die beroerde misselijkheid. Heel veel beterschap! Gelukkig van de punctie zelf niet teveel meegekregen.
    Hoop dat je goed nieuws krijgt over de eicellen.

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik de eerste 2 dagen na de punctie ook veel pijn had en vooral gerust heb en dan had ik nog maar iets van 20 follikels. Daarna nam het steeds een beetje af. Maar heb het tot zeker 8 dagen gevoeld.
    Doe rustig aan en wees lief voor jezelf ♡

Emma1995 vindt dit leuk.
  11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Bizar @Emma1995, maar daar gaan we weer je wilt niet plassen maar drinken drinken drinken. Ik ben ook heel erg over gegeven na de punctie, en de pijn pff net wat je zegt, vrachtwagen idee en beurs van binnen. Ik had er maar 6 en 12 en herstelde met een dag of 3. Heb wel naproxen + maagbeschermer gekregen. Sowieso een aanrader als je pijnmedicatie krijgt om er een maagbeschermer bij te vragen dan ben je minder misselijk. Nu maar hopen dat het bij 1 keer hoeft te blijven en dat je hier gewoon zwanger van word.

Ben benieuwd naar je uitkomst.

Emma1995 vindt dit leuk.
  12. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    @Emma1995 jeetje meid. Vind dat ze je toch erg hebben laten lopen met zo veel follikels. Mag dat wel? Wat moet jij je ellendig voelen. Heel veel beterschap lieverd! Hopelijk goede resultaten, dan was het het waard!

Emma1995 vindt dit leuk.
  13. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Dankjewel meiden,

nu ik hoor dat jullie ook last hadden, begrijp ik dat het er gewoon bijhoort. Absurd wat we allemaal moeten doorstaan hé? Toen ik op de uitslaapkamer lag werd ik ineens super bang. Het besef dat dit super heftig is, dit alles voor een kans op een kind. Daarnaast dacht ik, dit doe ik nooit meer :|. Maar goed ik heb de uitslag binnen.

Ik weet niet hoeveel follikels ze hebben aangeprikt, maar ze hebben 30 eitjes gevonden en 18 zijn bevrucht. Echt een ontzettende opluchting omdat ik bang was dat er niks bevrucht zou raken. De embryo’s zijn 2-cellig ingevroren. En worden pas weer ontdooit als ik klaar ben voor een tp, zoals ik me nu voel is dat echt niet eerstvolgende menstruatie. Denk pas eind januari/begin februari.
    Ik weet dat ze heel vaak niet doordelen, dus zegt nog steeds niet heel veel volgensmij toch? Daarnaast moeten ze ook goed ontdooien.

Dus ik weet het allemaal niet.
    Voor nu wel even blij denk ik

14. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Kan je nu eigenlijk stellen dat het misgaat bij de innesteling?

15. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    In Nederland hadden ze denk ik de poging alleen afgeblazen ja..

16. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Wauw wat een aantallen!
    Bij NijGeertgen vriezen ze pas in op dag 5/6 als het een blastocyste is, dus bij 2-cellig weet ik het niet. Er is dan idd nog wel een kans dat ze niet verder doordelen maar hoe groot die kans is weet ik niet. Bij mij waren er 5 bevruchting en 4 deelden door tot blastocyste.

Of het aan de innesteling ligt weet je niet. Jij bent volgens mij nooit zwanger geweest toch? Dus dan weet je ook niet of er spontaan/IUI wel bevruchting is geweest, dus of de eicel en zaadcel beiden op het goede moment op de juiste plek waren en of een eventueel bevruchte eicel op de goede plek aankwam. Maar dat is nu iig omzeilt met IVF!
    Nu idd afwachten of ze blijven plakken. In die fase zitten wij nu ook!

Denk dat het nog te vroeg is om te zeggen of je tp gaat doen, je bent pas net na de punctie! Dan voel je je echt nog belabberd!
    Ik voelde me na 8 dagen weer prima en zeker tegen de tijd dat er nu cryo tp is (zo'n 5 weken na punctie) voel ik me eigenlijk top.

Emma1995 vindt dit leuk.
  17. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ja precies, normaal gesproken laten ze ze ook doordelen tot blasto, maar omdat ik geen verse tp krijg, hebben ze het meteen ingevroren? Heel vaag. Ik had liever dat ze het lieten doordelen en er dan meteen duidelijk werd welke het niet haalde. Maar goed ze hebben het nou eenmaal zo gedaan...

Inderdaad haha, omdat ik me zo beroerd voel denk ik nou hoef echt ff niks te maken te hebben met een tp , maar misschien voel ik me over een week beter. Ik moet wel helaas tp in kunstmatige cyclus, dus weer hormonen :confused: helemaal geen zin in.

Inderdaad is ook zo wie weet waarom het niet gelukt is, ben nog nooit zwanger geweest nee. Wel een keer positieve test en dagen later negatief. Dat zou nu biochemisch worden genoemd volgensmij. We gaan het zien!

Gliss vindt dit leuk.
  18. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Wat een aantallen!! Snap wel dat je je beroerd voelt hoor. De eerste dagen na de punctie vond ik ook vervelend.

Mijn eerste icsi zijn ze ook 2 cellig ingevroren, had er toen ongeveer de helft die niet goed ontdooide of niet goed deelde. En de andere helft wel.

Bij m'n tweede icsi alles op dag 5 (5) en daarvan is er ook 1tje niet ontdooit.

En nu zit ik te wachten op de tp.. ben niet gebeld dus 1 vd 2 cryos is vast goed ontdooit. Hopelijk de eerste meteen.

Emma1995 vindt dit leuk.
  19. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hoe laat moet je @2jongensmama ?
    Spannend hoor pfff

Toen bij jou die 5 daagse niet goed ontdooide, hebben ze toen meteen een andere ontdooid of moest je toen een maand wachten?

20. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    ja ik was daar al bang voor, daarom ben ik beetje terughoudend met het aantal bevruchtingen. Het zegt gewoon nog niet zo veel.
    Oh wat spannend! Ik hoop zoo dat dit een plakkertje is. Waren je 2 jongens ook cryo’s?
    Ik ga voor je duimen

Deel Deze Pagina