Maar de vraag is een beetje, voel je je echt ziek, ben je echt zo kortademig dat je het niet vertrouwd, kom je in 1-2 dagen kilo's aan, is je buik fors gezwollen? Kortom is het een echt zorgelijke situatie? Want dat je je niet lekker voelt na punctie en veel medicatie, iets schommelt in gewicht over de dag en wat gezwollen pijnlijke buik hebt is normaal (zeker bij liters water drinken) en neemt over de dagen langzaam af, maar het eerste wat ik typte is niet normaal. In dat geval Cuypers en Cuypers bellen en zeggen dat je eraan komt om onderzocht te worden. Ik ben het met de huisarts eens dat de nazorg bij hun ligt.
Ja ik vind het super lastig.. op een geven moment weet je niet meer wat normaal. Ik heb wel moeite met ademenen. M’n buik is erg opgeblazen en het verschil in gewicht is 1 kilo sinds gister( wel allebei gewogen in de ochtend) dus voordat ik had gegeten. Het enige wat me zorgen baart is dat kortademigheid. Straks zit er wel veel vocht achter me longen. Qua pijn gaat het allemaal wel eigenlijk
Ja dan zou ik ze toch nog eens bellen. Kortademig en gewicht bijkomen zijn bij ons markers waarbij je moet bellen. Je kan vragen of C&C een doorverwijzing maakt naar je huisarts, die kunnen ze gewoon faxen en dan kan je er vandaag nog terecht.
die pijn van de punctie is ook geen factor eigenlijk. (In de zin van dat, dat redelijk los staat van die ohss, alleen in heftige gevallen krijg je weer extra pijn volgens mij) Jij was eerst toch ook onder behandeling bij het vu? Misschien kun je daar heen bellen. Leg je het verhaal uit. zeg je gewoon dat je tav de nazorg geen vertrouwen in C&C hebt en hun mening wil horen. Misschien dat je daar dan terecht kunt? Ik bedoel dit niet lullig, want ik ben zelf ook bij C&C geweest en vind ze erg kundig en had zeker daar een behandeling gedaan als ik niet zoveel embryo’s nog hier had gehad. Maar dit is toch ook echt wel het nadeel van buitenland en zo ver weg. heel veel dingen zijn daar veel beter geregeld dan hier, maar hier vind ik ze echt veel te makkelijk in. ik ben van mening dat ze jou hadden moeten adviseren om de eerste paar dagen na de punctie in hotel in de buurt te zitten zodat ze zelf opvolging hadden kunnen doen. Ze maken zich er een beetje makkelijk vanaf zo vind ik. maar overigens eens met wat @Gliss zegt. Het hoort er deels allemaal bij, maar duidelijke kortademigheid is niet goed hoor. Edit: ik vergeet nog het belangrijkste: heel veel sterke!
Hier vanmorgen echo gehad. Helemaal niks te zien nog helaas aan follikels. Wel aan beide kanten heel veel eitjes te zien, maar allemaal klein. Ze zei dat het pas dag 10 was dus dat het nog kon veranderen. Moet dinsdag terug komen. Had ook aangegeven dat ik op en af best misselijk ben van de clomid. Dat wilde ze in de gaten houden. Heeft iemand van jullie ervaring met of spuiten minder bijwerking geeft dan clomid? De uitslag van het zaadonderzoek was helemaal top trouwens. VCM van 170. Dus dat is in elk geval 1 ‘geluk’ dat het probleem alleen bij mij ligt
@Emma1995 spoot jij niet Rekovelle trouwens? Ik zag op internet dat die onder toezicht staat bij Lareb. https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/f/follitropine
Hopelijk gaan ze nog mooi groeien! Ik had van clomid (iui 1) vreselijke hoofdpijn -had nooit hoofdpijn- en ben toen overgestapt naar gonal f. Dat ging een stuk beter (niet hoofdpijnvrij, maar beperkt aantal dagen en niet zo erg). Dus goede ervaring mee. Gonal f kunnen ze ook makkelijker tussendoor aanpassen in dosering dan clomid, dat is ook een voordeel
Heb ook slecht op de clomid gereageerd qua bijwerkingen en was al snel over op gonal. Had, hoofdpijn, misselijk, duizelig.
** Lange onvervulde kinderwens ** * Gliss - 32 jaar - 1e kindje - IVF 1 - op naar tp cryo 1 in volledig natuurlijke cyclus * Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - op naar cryo 7 * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - ICSI 1 * Wondertje2020 - 1e kindje IVF 2 * 2jongensmama - 3de kindje - ICSI 3 * Emma1995 - start ivf in Duitsland * Asil - 38 jaar -1ste kindje IUI 2 (lees 13) * Catlady - 1ste kindje ICSI 3 pauze, opzoek naar een kliniek voor onze laatste poging. * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp = zwanger * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - natuurlijke weg gestopt, start clomid traject Afspraken: 3 dec - DangerBlonde - follikel echo en uitslag semenonderzoek 5 dec - Wondertje echo TP 10 10 dec - Asil 1ste follikel meting Rond 14 dec - Gliss- tp cryo 1 18 dec - Wondertje startgesprek IVF / punctie 3 08 jan - Gliss tel consult prednisolon bij tp Testdatum Zwanger Lisa280887 LindsySimons
Ik was even vooral aan het meelezen.. hoop dat alles goed met jullie is. Ik had follikel van 14 mm aan de linkerkant, zaterdag weer echo. Spuiten Ovitrelle mee en Crinone, moet even goed kijken hoe alles nu gaat. 4 x Ovitrelle spuiten, en dan 2 dagen na de Ovitrelle met de Crinone gel voor 14 dagen. We gaan er weer voor. De laatste cryo van deze ronde! @Emma1995 : hoop dat je contact krijgt met de artsen voor een goed advies en je snel beter voelt. @2jongensmama : succes met de wachtweken. @Lindsysimons : had jij vandaag een echo? Hoe is het gegaan? @DangerBlonde : mooi resultaat qua VCM! Het is bij ons precies andersom.. VCM altijd aan de lage kant maar mijn follikels rijpen snel. @Betsies : hoe gaat het? @catlady : hoe gaat het met jou?
Ah die is alweer mooi aan het groeien! Ben benieuwd of dit behandelplan de oplossing is en of we weer een beetje gelijk gaan uitkomen . Al verwacht ik dat jij iets vaak voorlopen ivm trigger ovitrelle en ik natuurlijke ovulatie afwachten.
@Gliss: ja spannend hoe het nu gaat. Ik blijf ook maar ovulatietesten doen want ze hebben m 2 keer gemist met IUI. Denk dat ik m nu sneller heb. Zaterdag zal ik m wel moeten zetten.. Hoe zit t ook alweer met die Ovitrelle? Is dan 36 uur erna de ovulatie/ eisprong?
Mood today: Jezus ik heb vandaag 3x bijna iemand verrot gescholden en 1x bijna iemand door de computer getrokken tijdens Teams meeting... zo ken ik mezelf helemaal niet haha ben zeer licht ontvlambaar en geprikkeld vandaag. Mijn man blijft op afstand plus de misselijkheid en enoooooorme snoepzin sinds t begin. Niet fijn. Ben bang dat ik op spuiten ook zo reageer. Maar hoor van jullie juist betere ervaringen. Ik laat het even gaan maar denk dat ik me dit weekend maar wat moet afzonderen, zodat ik niemand vermoord
@DangerBlonde wat fijn dat jij binnen blijft zodat wij allemaal geen gevaar lopen Sterkte want eigenlijk best heel stom natuurlijk, maar wat @Gliss zegt ik moest er ook hardop om lachen! Wat is er al weer veel going on hier!! Ik hoop op een vlot ei voor @Do1981 xou zo fijn zijn als die snel komt!! Voor topbroeden voor @2jongensmama! Voor snel een goede echo en eisprong voor een tp bij @Gliss en @Wondertje2020 en daarna ook bij @Asil en dan allemaal zwanger het nieuwe jaar in!! @Leraje hoe is het met jou? En @Wondertje2020 heb je een beetje rust kunnen nemen nu zo bij je ouders? @Lindsysimons benieuwd hoe je echo was vandaag. En @Emma1995 heel veel sterkte, hoop dat je je vlot wat beter voelt, zo extreem met die bijwerkingen van die medicatie ook!! Ik deel nog even een dikke knuffel uit voor allemaal en ga zelf naar bed. Ben mega moe en ga morgen lekker zelf een yin yoga les volgen, zin in!!
Haha @Gliss @Betsies het is jullie vergeven Manlief heel voorzichtig van een afstandje: ‘Zal ik een chocolaatje voor je halen....?’ *gooit chocolaatje toe naar mij op de bank ik: ‘Niet alles is op te lossen met chocola grrrrr!!!!’ *kruipt met chocolaatje onder dekbed op de bank en eet chocolaatje op