Poeh lastig. Ik ben halverwege een ivf poging van baan gewisseld voor 32 uur. Heb het wel pas aangegeven na de proefperiode en altijd een beetje coulant geweest qua uren. Dus vaak wat uurtjes ingehaald rondom afspraken. Kijk het zwaarste stukje ben je nu even vanaf, qua punctie en stimuleren. Mijn werkgever is altijd heel.meegaand en zij en collega's zorgen altijd dat ik weg kan. Daarnaast kunnen zij ook altijd weg en vang ik ook op. Zou het gewoon proberen.. en als niet gaat weer wisselen. Nieuwe baan geeft ook nieuwe energie soms.
Ja maar m'n ovulatie is niet gewisseld , nu ja, ooit van dag 14 naar dag 17 positieve test. Maar m'n nod was gewoon altijd 13 dagen na positieve ovulatie test. En zit nu al 14 dagen erna.. naja. We zien het wel. Ja lastig van je familie. Ik heb altijd wel.alles voorgekauwd, ik ben zelf ook slecht in zelf verzinnen hoe een ander iets wil, dus ga er dan vanuit dat andere dat ook zijn. En in jou situatie zou ik gewoon in de app gooien, hoe gaan we dit jaar doen met kerst. En dan ook gewoon doen of je neus bloed als ze je denkt dat ze al wat geregeld hebben. En dat concequent blijven doen, bij alle.gelegenheden.
Ja precies, ik denk dat het een kwestie is van gewoon proberen. Ik zag namelijk een leuke traineeship wat ik wilde gaan doen. Maar kon het nooit met me studie. Ik durf het eigenlijk ook pas te zeggen na een proefperiode. Maar ik ben zo aan toe aan iets nieuws voor mezelf echt alleen mezelf. Een investering in mezelf. Nu draait me hele leven om zwanger worden en in de tussentijd doe ik niks. Na een jaar vind ik het wel goed zo. Alleen was bang dat het niet te doen was qua combineren. Ik kan natuurlijk zoveel mogelijk plannen op me vrije dag, maar echo’s en tp word dat natuurlijk wel lastig ... hmmm
Ik zou het gewoon proberen. En dan sturen op kunstmatige cyclussen , dan ben je ook wat flexibeler. Ik heb bijna alle afspraken in weekend of vrije dag. Want met kunstmatige cyclus heb je echo rond dag 10/11/12 , dus als je woensdag vrij kan hebben, zit je altijd save. En tp plande we ook altijd op vrije dag. Weet alleen niet of ze in Duitsland zo meedenken. Was voor mij trouwens super goed om te wisselen, kreeg er echt hernieuwde energie en positiviteit van. Was na 9 maanden nieuwe baan ook zwanger en kreeg na bekend maken binnen maand een vast contract.
Voor echo’s blijf ik in Nederland en doe ik ze bij een particulier, echoExpert kost me elke keer 50 euro dus best pittig word ook niet vergoed. Maar scheelt me wel een hoop qua reizen, anders ben ik een hele dag kwijt voor 1 echo. Het liefst werk ik 24 uur maar is lastig te vinden.
@Emma1995 ik ben ook midden in het IUI traject van baan gewisseld (zeker 5x per maand naar zkh) en het heeft met zoveel energie gegeven. Los daarvan is werken een fijne afleiding vaak. Ik zou het dus gewoon doen! Tijdens sollicitatie hoef je er niks over te zeggen, dat kan later nog als je aangenomen bent. Bij 32 uur heb je altijd een dag vrij? Je kan proberen om zoveel mogelijk je afspraken op die dag te plannen of indien het enigzins flexibel is om je werk op je vrije dag te compenseren in overleg met werkgever en collega's. Zo doe ik het ook (werk 4x9). Soms zal het niet lukken. Ik mag dan zorgverlof tegen 70% opnemen (max 2 weken per jaar), bij punctie was ik 2 dagen ziek gemeld, de rest viel in het weekend. Soms geeft het wat stress en gedoe, maar ze zijn op mijn werk allemaal op de hoogte (niet per se details, maar wel van: ik moet onverwacht morgen naar het ziekenhuis) en tot nu toe komen we er altijd uit. Ik denk dat blijven praten daarbij veel helpt!
Dit biedt wel perspectief, ik denk dat ik het gewoon moet proberen. Vind het allemaal super spannend om weer de mee te draaien in de maatschappij, om het zo maar te zeggen en ik heb nog nooit een baan gehad voor zoveel uur maar het wordt tijd. Ondertussen probeer ik wel iets rond 28 uur te vinden, maar die baantjes zijn lastig te vinden. En alles onder de 28 zijn echt bijbaantjes die vaak niet aansluiten op mn interesses.
@Asil mega klote. Hier is ook een ontslagronde aangekondigd bij mijn man. Lekker zo net voor de kerst!! test heb ik gehad, vond t wel meevallen deze keer. Morgen hopelijk uitslag!
Totaal geen geldige reden, en ook nog eens via een appje.. heb even geen kracht het uit te leggen. Enige wat ik nu weet is dat het uitzendbureau er niet van op de hoogte is gesteld en die er morgen achteraan gaan.
liefs voor jou, ik vind het zo rot voor jullie. Want je schreef juist dat het goed ging zo. Laat het even bezinken als dat lukt. Lekker makkelijk praten van mij.. weet ik..
@2jongensmama @Gliss @Emma1995 ik had mijn hele hoofd zo vol snot zitten dat ik geen lucht kreeg, denk dat t daarom ook zo slecht ging bij mij. Ontspannen is dan moeilijk. @Wondertje2020 wat een naaiactie. Zo hatelijk als mensen voor je beslissen ipv je gewoon te vragen wat je wilt. Dikke knuffel! @2jongensmama mijn lf was altijd 8 en de laatste ronde ook ineens 13.. klote dat je nog steeds niet ongesteld bent. Die chaggo bui is vast je aankondiging @Emma1995 lastig zeg met je werk. Super klote dat je contract niet verlengd word. Met een nieuwe baan is het extra lastig denk ik met je baan. Heb je mogelijkheid tot flexibel werken in je vakgebied? Het is anders voor degenen die een vaste baan hebben denk ik. En flexibel kunnen plannen. Voor mij is dat niet moeilijk, ik kan mijn eigen werktijden plannen buiten de overleggen om. Als ik mijn uren maar werk in een week. En mijn baas weet ook van mijn traject en heeft daar begrip voor. Zou je je traject durven aangeven bij een sollicitatie als motivatie om flexibel te werken? Of wat thuis werken op die dagen dat je naar de kliniek moet? @Asil oh nee wat erg, en idd dubbel kut zo voor de kerst. Heel veel sterkte xxx
Het ging dus ook super goed, naast deze baan had hij iets anders aangeboden gekregen maar dat is nog niet concreet en hij overwoog zelfs om het niet te doen omdat hij het zo naar zijn zin had. Zijn leidinggevende heeft corona gehad (heftige vorm) en is pas een aantal dagen terug. Niemand heeft problemen met mijn vriend, behalve hij. Iedereen loopt met hem weg. Toen de beste man terug kwam was het mijn vriend die als eerste vroeg hoe het net hem ging en met zijn vader waarvan de toestand kritiek was. Alleen moest mijn vriend soms dingen doen die en niet leuk waren maar ook zwaar lichamelijk belastend. 4 weken geleden hebben ze ene gesprek gehad ook met iemand die boven deze leidinggevende staat, ze hadden beloofd mijn vriend meer werkzaamheden te geb die op zijn kennis aansloten maar toen werd die knakker ziek. Voor de rest geen man overboord en mijn vriend doen gewoon wat hem word gevraagd. Nu is de beste man een week terug en nog steeds alles prima, niks geen op of aanmerkingen op mijn vriend, sterker nog alleen maar lof. Maandag voelde mijn vriend zich niet lekker en is eerder naar huis gegaan. Maag en darmklachten, vandaag via de app (want dat gaat zo) laten weten dat hij morgen weer komt werken. Ook alles met het uitzendbureau geregeld geen vuiltje aan de lucht. En ineens krijgt hij een app terug " we hebben besloten niet verder net je te gaan, ik hoop dat je iets vind wat je wel "leuk" vind." En dat was dat. Mijn vriend belde hem direct en gaf aan hier echt van geschrokken te zijn, kwam met verhalen dat mensen klachten over hem hadden en dat hij het vrijdag al wilde zeggen en dat het uitzendbureau op de hoogte zou zijn. Dus mijn vriend vraagt wat voor klachten dan maar dat kon hij niet zeggen zei hij. Uitzendbureau gebeld en weten van niks. Maar ja een uitzendovereenkomst A met week betaling dus.. daar zit je dan volgende week al zonder inkomen.
Jemig @Asil wat verschrikkelijk!! Een dikke knuffel en een kanonnade aan scheldwoorden om je bij te staan!! @2jongensmama wat een onduidelijkheid, super vervelend!! @Wondertje2020 sommige mensen snappen er echt niks van, waarom je zo buitensluiten wel of niet opzettelijk maar zo niet nodig!! En al helemaal niet verdiend! Zeker willen jullie ook gezelligheid en genegenheid!! @Gliss is het gelukkige nog aanwezig? Ik hoop het! Zo lekker!! oewwww @DangerBlonde kutcorona!! Ik ben zwaar aan de echinacea in de hoop op geen verkoudheden!! Nu duimen voor een negatieve test voor jou en @Wondertje2020 @Emma1995 lastige en ook wel spannende situatie mbt het werk. Ik werk al lang op dezelfde plek (ben er heel happy) maar toen ik wilde wisselen bedacht ik me dat ik alles wat me leuk lijkt in ieder geval kon schrijven en het ‘oefenen’ en informatie winnen uit een gesprek (wanneer je mag komen) voor bv zo een traineeship gaat ook alleen maar leerzaam zijn! Dus ik zou het gewoon eens proberen en kijken of het je past wanneer je er meer over te weten komt!
@Asil wat klote zeg. Werkt hij in een branche waar nu nog engizins makkelijk ander werk te vinden is?