Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Asil, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @Asil, jeetje wat rot! Sterkte jullie, is echt wel even heftig zo opeens

2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Dat op zich wel en als die andere baan nou eens op zou schieten dan zou er niks aan de hand zijn maar dat is nog niet zo. Dus we hopen maar weer het beste. Aan elke donkere dag komt een eind en dan beginnen we gewoon opnieuw.

3. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Haha ja hoor. Niet dat ik euforisch rondloop ofzo, maar zit goed in m'n vel
    :)

Denk vandaag de eisprong een keer gevoeld te hebben, had ongeveer 25 minuten een scherp drukken gevoel links onder. Heel apart gevoel was het. Heb niet eerder de indruk gehad de eisprong te voelen.

Hoe is het met jou?

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Even inhakend op het berichtje van @Gliss over de eisprong. Vroeger voelde ik dat nooit, maar het laatste jaar ongeveer voel ik het super duidelijk. Een dag lang een drukkend gevoel, Vooral aan 1 kant. Gisteren op 1 moment zo fel dat het echt pijnlijk wordt bij bewegen. Echt dat je gezicht vertrekt zeg maar.

herkennen jullie dat je het met de jaren meer gaat voelen? Of heeft dat een andere reden?

vanmorgen nog klein beetje gevoelig, nu is dat helemaal weg. Dus denk dat ik er dan wel vanuit mag gaan dat de eisprong geweest is. Gisteravond was dus goed getimed. Ik zal het overzicht eens bijwerken

Betsies en Gliss vinden dit leuk.
  5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    hoop dat hij snel wat anders heeft. Herken dat wel wat je zegt. Van een K situatie weer het goede zien en doorgaan. ‘ Waar er een deur dichtgaat, gaat we altijd weer een raam open’

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ** Lange onvervulde kinderwens **

* Gliss - 32 jaar - 1e kindje - IVF 1 - tp cryo1 14/12 in volledig natuurlijke cyclus
    * Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - wachten op menstruatie na mk - op naar cryo 7
    * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - door naar ICSI 2
    * Wondertje2020 - 1e kindje IVF 2
    * 2jongensmama - 3de kindje - ICSI 3
    * Emma1995 - start ivf in Duitsland
    * Asil - 38 jaar -1ste kindje IUI 2 (lees 13)
    * Catlady - 1ste kindje ICSI 3 pauze, opzoek naar een kliniek voor onze laatste poging.
    * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande
    * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp = zwanger
    * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - natuurlijke weg gestopt, start clomid traject

Afspraken:
    8 dec - DangerBlonde - 2e follikel echo
    10 dec - Asil - 1ste follikel meting
    13 dec - Wondertje - cryo tp 10
    14 dec - Glisse - tp cryo 1
    18 dec - Wondertje - startgesprek IVF / punctie 3
    26 dec - start stimuleren icsi 2 - Betsies
    29 dec - Emma- behandelgesprek tp cryo 1
    04 Jan - echo controle follikels - Betsies
    08 jan - Gliss - tel consult prednisolon bij tp?
    08 Jan - punctie? - Betsies

Testdatum
    24-12-2020 - Gliss
    20-12-2020 - Do1981

Zwanger
    Lisa280887
    LindsySimons

7. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ik vind het heel lastig om me kwetsbaar op te stellen over zo een traject, vooral omdat ik nog als ‘jong’ word gezien. Heb vaker de opmerking gekregen om later aan kinderen te denken en nu me maar te focussen op me carrière.. dus ik weet niet of ik dat durf. Vooral omdat de functies waar ik op solliciteer startersfunctie zijn. Ik zou kunnen kiezen voor baantjes waar ik 16 uur per week aan de slag kan gaan, maar dat zijn dan echt studentenbijbaantjes en wil niet al mijn doen en kunnen on hold zetten voor me kinderwens. Althans ik wil het niet meer ..

8. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    ja precies ik heb morgen meteen een gesprek ingepland misschien dat ik kan bespreken om met een klas later te starten zodat ik iig m’n eerste tp in alle rust kan krijgen. Lastig dit allemaal.. vruchtbaarheidstraject heeft echt meer invloed op je leven dan je eerste instantie denkt.

Betsies vindt dit leuk.
  9. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik heb wel het gevoel dat ik meer voel, maar let er door de kinderwens en behandelingen ook meer op. Maar denk dat je daardoor ook je lichaam beter leert kennen en meer kan voelen!

We gaan gelijk op dus deze cyclus :)

Do1981 vindt dit leuk.
  10. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Wat een verhaal @Asil ... dat is echt het rotte aan uitzendbanen, ze gooien je er zo zonder pardon uit als het ze uitkomt. Vaak zonder reden, gewoon dat ze wat geld willen besparen of zo. Ellende. Ik duim voor jullie dat het snel weer goed komt!

@Emma1995 ik snap je onzekerheid, vooral als je zo’n slechte ervaringen hebt. Plannen is echt lastig soms met traject. Wel een knurft hoor, die zegt dat je nog jong bent en op je carrière moet focussen. Waar bemoeit die zich mee? Zijn jouw keuzes. En prima keuzes. Mensen moeten eens wat verder kijken dan hun neus lang is.

@Do1981 oeh ik zie bij jou weer een testdatum! Had je nog een tp gehad of nu natuurlijke poging?

@Gliss die ovulatie werkt ook wel mee aan je happy gevoel :D

Emma1995 en Gliss vinden dit leuk.
  11. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

Ik kan er niks anders dan maken dit super klote is en dat dit echt even onzekerheid met zich meebrengt. Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden of dat het uitzendbureau nog wat kan doen.

echt heel naar van die werkgever... dikke knuffel voor jullie allebei :(

12. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ja echt zo..

hoe gaat het met je eitjes ?

13. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    nee, dit is nu wachten op menstruatie na mijn miskraam. Maar dus wel goed de ovulatie kunnen vinden en gebruik nog bloedverdunners (tot 6 weken na miskraam), dus wie weet maak ik nog kans deze ronde.

ben wel benieuwd wanneer ik nu ongesteld ga worden. Ik verwacht 9 a 10 dpo, dus het testdatum volgens mij op 11 gezet nu. Weet niet of ik echt ook ga testen. Vast wel, haha

@Gliss dat zal vast ook een deel zijn, dat ik er meer op let. Haha

DangerBlonde en Betsies vinden dit leuk.
  14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Sorry dames, ik heb even het een en ander gemist zie ik. Hier erg druk met werk plus de hondjes, ik merk dat ik online niet alles bijhoud. @Asil, wat ontzettend klote zegt, jemig wat een idioten. Ik hoop dat hij snel iets nieuws/beters vindt (qua mafkees manager dan).

Dan nog een vraagje voor iedereen die al in een traject zit. Voor eigenlijk alle behandelingen moet sperma aangeleverd worden he. Nu vroeg ik me af, moet dit echt daadwerkelijk op het tijdstip van de behandeling zelf, dus precies op de ovulatie bij IUI, of precies op het moment dat de eicel punctie gepland staat? Of kan dat sperma vooraf geleverd worden en wordt het ingevroren tot de behandeling plaatsvindt?

Ik kan me namelijk voorstellen dat de druk van 'het moet echt NUNUNU' ervoor zorgt dat het bij veel mannen gewoon niet meer lukt... maak me daar nogal zorgen om eigenlijk. Hoop dat je het eerder kunt aanleveren en daarna de rest plannen.

Emma1995 vindt dit leuk.
  15. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Apart is dat! Ik denk niet dat ik dat ooit zo lang heb gevoeld. Met de stimulatie voelde ik wel heel erg Oeh daar zitten de eierstokken. Maar wat fijn want hoplaaa daar was dus jouw eisprong!!

Ik ga eigenlijk prima maar heb een sjaggo avond. Man ging gelukkig nog even er op uit dus kon lekker op de bank hangen en niks zinvols doen, nu lekker slapen, dat helpt vast ook? Denk eigenlijk dat het mijn pil is, word ik niet leuker van en weer een dag of vijf bezig nu...

Edit: zie nu @Leraje haar post, het is bij ons wel altijd de NUNUNU helaas. Maar bij mannen schijnt dat dan toch wel te kunnen. Die van mij vindt het niet feestelijk maar doet het al die keren al dapper hoor!

Gliss vindt dit leuk.
  16. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Ondanks alle stomme dingen met het werk van je vriend wel heeeel veel succes morgen @Asil op naar een mooie meting!!

Asil vindt dit leuk.
  17. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    In mijn ziekenhuis altijd ‘nu’. Invriezen heb ik wel eens gevraagd ivm man in buitenland. Doen ze niet, want kost extra tijd/geld/capaciteit. Denk dat ze dat alleen doen als er een medische noodzaak is.

je leest wel eens dat mannen het thuis mogen doen, maar dan moet je geloof ik wel dichtbij wonen. En kan me voorstellen dat het in geval van icsi niet wenselijk is omdat er dan toch meer afvalt omdat het langer duurt.

meestal lukt het mannen wel volgens mij. Heb nog nooit gelezen dat het niet lukte.

18. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.009
    3.857
    113
    Hier ook altijd nununu. Vroeger deden ze weleens invriezen voor een punctie maar daar zijn ze vanaf gestapt omdat vers beter is.

Voor de meeste mannen zo het geen issue zijn hoor. Ik zeg altijd tegen de mijne, nou mg jij ook eens wat doen :roflmao:.hijheeft er geen moeite mee ook, zegt ook altijd, wat jij allemaal door moet maken, dan is dit echt een eitje. :thumup: en daar ben ik het ook wel mee eens. Ze moeten niet piepen maar gewoon doen.

19. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik voel me even heel klote, ik heb ineens sinds vanochtend keelpijn en verhoging. Verhoging kan denk ik komen van de hormonen maar ja.. ik wacht nog steeds op de uitslag.
    Bij klachten moet ik een negatieve covid19 uitslag kunnen aantonen bij de kliniek.
    En nu blijkt er in de nabije omgeving naast de overbuurvrouw nog een covid19 besmetting te zijn geweest en de persoon die met die persoon in contact is geweest is ook bij mij geweest etc.
    (Ivm privacy ga ik hier even verder niet op in, heb ook het halve verhaal via via gehoord en het is mega vaag)
    En nu twijfel ik of ik weer opnieuw moet testen of toch maar moet vertrouwen op de uitslag van vandaag. Zo blijf ik testen..
    Dit is echt zo rot.

Het gaat niet alleen om mij (wil je wel een cryo tp als je mogelijk besmet bent, wat zijn de risico’s?) maar ook dat ik anderen (artsen, verpleegkundigen en andere wensmoeders) niet in gevaar wil brengen.
    Ik vind dit een vreselijk moeilijk dilemma. Wat zouden jullie doen?

20. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    #4180 Asil, 10 dec 2020
    Laatst bewerkt: 10 dec 2020
    Wow, denk dat die monnikspeper echt helpt. Nu al een follikel van 23.8, bmm 8 mm ( normaal is deze veel dikker dus ben best wel blij) meteen ovitrelle morgen IUI. Nog nooit gehad.

@Leraje, wij wonen vlakbij dus kunnen thuis. Maar moet morgen tussen 12 en half 1 inleveren en 16.00 inseminatie. Het moet nog warm gehouden worden dus ik stop het potje tussen de borsten en race naar het zh, hoe verser hoe beter denk ik dan maar hahaha

Betsies, 2jongensmama en DangerBlonde vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina