Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Asil, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    40!!! allememaggies das veel!! kanonen zeg hee, daar heb je wel overstimulatie van gehad gok ik? Maar had je ook verstopping met de HSG, bij mij niet, alles liep goed door.
    Ben na mijn endo operatie + HSG natuurlijk zwanger geraakt zelfs. Helaas mis gegaan. Ga nu misschien ook aansturen om daar weer mee te beginnen, even de leidingen doorspoelen maar gok dat ze nee zegt.

2. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.010
    3.857
    113
    Nee kreeg geen utro, dat vonden ze niet nodig.

Na dat de tp voor de derde keer niet door kon gaan, doordat hij op zondag viel, was kunstmatig hier geen probleem meer. Hoewel ze nooit echt tegen waren, ze vinden het zelf ook wel makkelijk omdat het veel beter te plannen is. (voor mij en voor hen).

3. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.010
    3.857
    113
    Zo jullie hebben wel bingo met al die dingen, wat een ellende joh :( je hoort wel vaker dat mensen met atypische symptomen, altijd met alles atypisch zijn. Maar dan zou er ondertussen toch hoop ik een vinkje staan bij jullie in het ziekenhuis dossier, met pas op, a typisch ofzo.

Dat met de eisprong heb ik ook eens gehad, gelukkig niet bij de punctie, wel met de tp in natuurlijke cyclus, Ik zou op maandag mn eisprong moeten hebben maar wist zeker hem zondag ochtend gehad te hebben, na veel zeuren mocht ik komen voor een echo en inderdaad, hij was al geweest (En de tp werd gecancelt.).

Asil vindt dit leuk.
  4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    nee, was gewoon allemaal doorgankelijk. Niets bijzonders.
    Ja, had ook ohss. Was best pittige periode achteraf. Ohss is best een heel serieuze complicatie.

5. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.010
    3.857
    113
    40 is echt heel veel! Ben je daar niet ziek van geweest?

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat super suf dat ze dat niet nodig vonden. Daar zijn ze bij ons dan weer redelijk makkelijk mee volgens mij. Direct na de 1e iui toen ik na 9 dagen ongesteld was gekregen.

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ja, was tegen randje van opname aan. Gelukkig voelde ik me nog best ok. Maar achteraf gezien was het echt best heel heftige periode. 3 weken thuis gezeten en vrijwel niets gedaan.

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.290
    5.882
    113
    Vrouw
    ICSI is uiteindelijk hetzelfde als IVF, enkel de bevruchting is anders. Bij ICSI wordt er een zaadcel geinjecteerd in de eicel. Bij IVF wordt het op een petri schaaltje gedaan.

De kansberekening waar je om vraagt is er niet t.a.v. cryo's met lage zaadkwaliteit en goede ei kwaliteit. Reeds 5x een ICSI poging gedaan waarvan maar 1x cryo's.

9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Ik heb alleen utro gehad na TP, wat ik nog steeds vreemd vind omdat mijn BMS (baarmoederslijmvlies altijd 11MM is) Dus vermoed tegen de menstruatie?? Bij de zwangerschap van 1ste IVF mocht ik stoppen na 14 dagen geloof ik. Uiteindelijk toch nog gaan bloeden.

Dat lijkt mij ook zeg, en natuurlijk moet je daarvan bij komen.. Mijn hemel.

10. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    het suffe is dat ze in nl alles dubbel blind 4x bewezen willen hebben. Terwijl ze die utro dan weer redelijk makkelijk geven en je kunt afvragen wat daar het precieze nut van is. Blijft toch gek hoe met protocol etc omgegaan wordt

11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Nou inderdaad, zit net een andere topic titel te bedenken...

Wanneer je muts een kijkdoos word hahahaa.. maar nee ik ga het niet doen, misschien voor een blog of een boek wel een leuke titel.

Betsies vindt dit leuk.
  12. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik lees wel mee maar voel me niet zo goed.. mijn buik voelt mega opgeblazen en ik plas de hele dag door.
    Probeer veel te drinken maar buikpijn.. hoop dat t morgen snel over is met die punctie.

13. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Ach meid, ik hoop het ook. Mag je wel paracetamol? En plassen is goed, dan drink je dus genoeg.

14. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    vraag (na de punctie) ook even of je fluimicil moet gebruiken. Dit heb ik toen voorgeschreven gekregen ivm schoon houden van de longen. Ze schrijven het vaker voor, vies spul wel.

Dan kun je het misschien alvast in huis halen.

Vervelend dat je, je zo rot voelt. Nog heel even doorbijten tot woensdag en daarna hopelijk beter!

15. Salima2020

6 sep 2020
    5
    0
    1
    Vrouw
    @Do1981 een hele spannende fase inderdaad. Meer dan 20 jaar geleden kreeg hij de bestraling en er was toen wel aangegeven dat er later een kans bestaat op 0 zaadcellen. Het komt dus niet als een verassing en hebben hier wel rekening mee gehouden. Wij hadden alleen wel gehoopt dat zij toch wel enkele zaadcellen zouden vinden.

16. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ah tx. Ja in ons geval lijkt bij mij alles in orde te zijn qua cyclus en eitjes (dus icsi-indicatie voor hem), vandaar dat ik er extra tegenaan hik om die hormonen te slikken. Als er toch niks 'mis' is bij mij, waarom zou ik dan van alles erbij moeten slikken? Ik ben juist bang dingen in de war te brengen die nu goed gaan. Maar goed punt over 's zondags niet, dat ga ik iig checken bij ons ziekenhuis!

17. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Heel weinig zaadjes, de verhouding daarvan is geloof ik vrij normaal qua goed bewegend. Totale aantal goed bewegend is dus wel erg klein, vandaar icsi-indicatie. Voor ivf heb je meer spermacellen nodig naar ik begrijp.

18. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    In een natuurlijke cyclus is het toch niet nodig om eisprong op te wekken? Dat leek me nu juist het relaxte :D Zelfde met progesteron/utrogestan.

Die utrogestan krijg je dus sowieso na de punctie, als ik het goed begrijp? Omdat je die cyclus toch geen normale eisprong hebt?

19. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    volgens mij krijg je altijd utrogestan na een punctie. Dat komt omdat je dan van jezelf geen/onvoldoende progesteron aanmaakt als je cyclus eigenlijk plat gelegd wordt voor de punctie. Daarom moet je dat dan gebruiken.

en het zou in principe niet nodig moeten zijn qua eisprong in een natuurlijke cyclus. Ik heb nu terugplaatsingen gehad met en zonder. Het maakt niet zo heel veel uit, hier doen ze het om de timing nog net even beter te kunnen doen en zeker te zijn van het precieze moment van de eisprong. Met een ovulatie test is dat soms toch wat minder exact. En heb zelf nooit zoveel last van die ene spuit, dus maakt me niet zoveel uit.

en ivf/icsi is wel een proces van hormonen, je kunt natuurlijk kijken waar je dat wat kunt verminderen, maar ik zit er zelf zo in dat het mij niet zoveel uitmaakt. Als zij denken dat het beter is, dan ben ik over het algemeen voor. Maar doe daarin zeker mijn huiswerk.

20. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Jemig, dat is ook al lang terug. Toen was hij nog best jong of niet?

gekke vraag misschien. Maar hebben ze toen nooit besproken om zaadcellen in te vriezen voor later?

Ik zag een tijdje terug wat op tv dat meisjes die nog heel jong waren die een bepaalde behandeling moesten (waar de eicellen door kapot gingen volgens mij) dat ze dan de complete eierstokken verwijderden om later nog kans te maken op een genetisch eigen kind. Daar werd ook gezegd dat er nu meer aandacht voor is dan dat er vroeger was bij dat soort behandelingen van kinderen.

Deel Deze Pagina