Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Asil, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Het gaat goed met mij hoor :) prik een en twee zitten netjes op hun plek. Het is weer even doorbijten dat prikken maar komt helemaal goed!! Heb tot nu toe nog geen bijwerkingen van de menopur dus heel fijn!!

2. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik heb me aangemeld op Fitchannel, lekker laagdrempelig / simpel programma met schema's. Ben niet helemaal on-fit dus begin lekker rustig opbouwen.
    Eten doe ik eigenlijk al gezond (ochtend fruit/yoghurt/amandelmelk, middag salade, avond gevarieerd maar altijd veel groente) dus daar kan ik wat minder doorvoeren want moet wel al m'n voedingsstoffen binnenkrijgen. Snoepen doe ik niet veel, haal t niet in huis.
    Ik ga 4 jan 'echt' beginnen omdat vakantie dan over is en het makkelijker in ritme gaat allemaal, maar ga denk wel al zo'n sportles proberen.

Keep you posted op mijn nieuwe missie. Wachten op zo'n cryo duurt toch een partij lang (vorige keer op CD23) dus goede afleiding :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Asil, DangerBlonde, Betsies en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113

HHAHAH je meme

Ja al dat wachten ben het soms ook ff zat hoor. Dit traject bestaat gewoon uit een mix van wachten/hoop en teleurstellingen. Vreselijk

Gliss vindt dit leuk.
  4. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    @Gliss hahaha jouw neme is niet zo optimistisch :roflmao:

Met eten ben je dan inderdaad al heel
    Goed bezig!! Dan is het vooral het bewegen, ik was weer zo goed bezig voor deze lockdown. Online lessen vind ik echt niet zo feestelijk om te volgen dus ik moet me ook echt weer ergens toe gaan zetten nu alles nog even dicht blijft...

5. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja bij mij maakt echt het sporten het verschil. Want ik loop elke dag met de honden en we klussen veel in huis/tuin dus stilzitten doe ik ook niet. Net even die 3x per week intensief bewegen dus?
    Ik vind online sporten ook niks, liever buiten in een groep, maarja het is niet anders.
    Ik ga het iig weer oppakken (gespierd armpje emoticon)

Betsies en Asil vinden dit leuk.
  6. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    BAMM WE GAAN ERVOOR

Positive note 2020, niet om het 1 of ander maar 2020 heeft mij jullie gebracht en daarmee het gevoel gehoord te worden en de kracht gevonden om door te gaan in plaats van opgeven.

Dus bedankt meiden!!

Wondertje2020, Emma1995, Do1981 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Kak kak driedubbel kak hier. Heb een cyste dus moet een ronde overslaan :cry:
    En die is nu te groot, 22 mm, die moet eerst vanzelf weggaan. Als ik nu begin met spuiten dan gaat die zo groot worden dat mijn eierstok kan scheuren, en dan ben ik een eierstok kwijt.. dus mag absoluut niet aan de hormonen deze maand.

als die cyste weg is en deze ronde voorbij wel overstappen op spuiten. Clomid doet het niet goed genoeg om de cyclus korter te maken. Daarmee had ik 3 eitjes en een cyclus van 35 dagen. Dat is teveel eitjes en een te lange cyclus.
    Met minder tabletten heb ik wss minder eitjes maar een nog langere cyclus.
    Met meer tabletten heb ik wss een kortere cyclus maar veeeeel te veel eitjes. Dus dat is beide geen optie.
    Daarom over op Gonal-F en Ovitrelle zodra er geen cyste meer is.

Dus nu afwachten tot over 35 dagen, als ik dan niet ongesteld ben weer dan eerst een kuur om dat op te wekken (mag pas na 35 dagen van zkh en niet eerder). Kans dat ik geen nieuw gezond eitje krijg deze ronde en dus geen eisprong, en wss geen natuurlijke menstruatie, is groot.
    Provera kuur duurt 10 dagen.
    Dan afwachten tot menstruatie komt. Die duurt 7 dagen.
    En dan mag ik in die 7 dagen pas beginnen met spuiten als er dan geen cyste meer is.

Jezus dan zitten we echt half februari al of misschien al begin maart.

ik baal zoooooooooo enorm vandaag :cry::cry::cry::cry::cry:

Denk dat ik mezelf maar op sushi ga trakteren komend weekend, met een grote bel wijn :o:

8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ai dat is balen!
    Positieve noot: ik had voor de start van IVF 1, na IUI 6 ook opeens een cyste van 21mm. Ik heb wel gewoon een eispromg gehad en de cyste was de volgende maand verdwenen na menstruatie. Nou zit het bij jouw cyclus natuurlijk anders omdat die niet regelmatig is, maar hopelijk valt het toch mee!
    Geniet dan maar even van sushi en wijn ♡

Betsies en DangerBlonde vinden dit leuk.
  9. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    #4849 DangerBlonde, 30 dec 2020
    Laatst bewerkt: 30 dec 2020
    ** Lange onvervulde kinderwens **

* Gliss - 32 jaar - 1e kindje - IVF 1 - op naar tp cryo 2
    * Do1981 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 1 - op naar cryo 7
    * Betsies - 38 jaar - 1e kindje - door naar ICSI 2
    * Wondertje2020 - 1e kindje IVF 2
    * 2jongensmama - 3de kindje - ICSI 3
    * Emma1995 - start ivf in Duitsland
    * Asil - 38 jaar -1ste kindje IVF/ICSI 3
    * Catlady - 1ste kindje ICSI 3 pauze, opzoek naar een kliniek voor onze laatste poging.
    * Leraje - 1e kindje nog natuurlijke weg, op dit moment onderzoeken gaande
    * Lisa280887 - 1e kindje - IVF 1 verse tp = zwanger
    * DangerBlonde - 31 jaar - 2e kindje - ronde 4 overslaan, ronde 5 start Gonal-F feb 2021

Afspraken
    29 dec - Emma- behandelgesprek tp cryo 1
    04 Jan - Betsies - echo controle follikels
    04 jan - Do - tp cryo 7
    08 jan - Gliss - tel consult prednisolon bij tp?
    08 jan - Bestsies - punctie?
    08 jan - startgesprek punctie 3?
    Half jan - Gliss - tp cryo 2
    1 Feb - Asil - IVF /ICSI 3 gesprek
    Begin feb - DangerBlonde - provera/uitgangsecho/start Gonal-F?
    25 maart - Gliss - intake second opinion C&C

Testdatum
    08-01-2021 - 2jongensmama

Zwanger
    Lisa280887
    LindsySimons

10. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dankjewel, ik hoop ergens ook nog op toch een ovulatie en een natuurlijk wondertje deze ronde... het kan nog.. dan zou ik die spuiten niet nodig hebben. Maar ik hoop maar niet te hard, verwacht eigenlijk toch maar beter niks. Is de teleurstelling misschien wat minder groot.

11. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.200
    1.995
    113
    Ook een pep talk. Ik had ook 4 cystes tijdens IUI traject en die waren ook halverwegw de cyclus al weg en kreeg ook een normale eisprong. Ook cyste vanb3 bij 4 cm. Hopelijk is jouw cyste ook weer vlot weg. Sterkte!

DangerBlonde vindt dit leuk.
  12. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @DangerBlonde oh nee, wat balen. Verklaard wel waardoor je cyclus zo ‘rommelig’ verliep misschien?
    Echt irritant dat je nu zo lang moet wachten zeg.

13. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ahhh wat super kut. Sterkte!

14. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dankjewel, fijn die positieve ervaringen van jullie! Geeft me wel een sprankje hoop...

Zou kunnen ja.. misschien toch maar duimen voor een natuurlijk wondertje

Do1981 vindt dit leuk.
  15. Betsies

Betsies Fanatiek lid

21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    ❤️ Zo lief, zo wederzijds!!!

@DangerBlonde oh noooo dat is niet wat je wilde horen!! Gelukkig gelijk positieve ervaringen van anderen, dat steunt altijd!! En hopelijk is de cyste bij jou ook snel verdwenen!! Dikke knuffel!!

16. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Lieverd, het is kut, zeker weten maar je gezondheid laat dit toe. Wachteh duurt lang ik weet het, wij zijn denk ik ook pas in maart weer aan de beurt maar het is voor een goed doel. ♡♡

17. Emma1995

Emma1995 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Pff ik ben vandaag
    Shit, dit voelt weer als 10 stappen terug zeker als je het totaal niet zag aankomen. Laat de frustratie en verdriet maar gewoon even toe.. het is ook gewoon. Ff kut. Gelukkig wel positieve verhalen in de groep dat het de volgende cyclus weg was. Knufff

18. DangerBlonde

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dankjewel dames, jullie doen me goed!

Heb vanmiddag lekker een serie gebingewatched op Netflix met koekjes en chocola. En mijn dochter extra hard geknuffeld. Op dit soort dagen ben ik extra dankbaar voor haar, en besef ik me nog extra hard hoe veel geluk we hebben gehad dat we haar na een jaar mochten verwachten. Zwangerschap is zo’n gecompliceerd iets...

Asil, Emma1995, Gliss en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik doe met je mee!!

Gliss vindt dit leuk.
  20. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @DangerBlonde : wat klote dit! Succes met wachten de komende tijd! Hoop dat je cyste straks weg is en je weer mag starten!

Ik heb bloedafname gehad HCG is aan het dalen . Echo niet nodig. Meer rust nu..

Betsies vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina