Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Asil, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Als er ook van rechts gewoon kans is en jullie het vertrouwen in IUI toch een beetje kwijt zijn, zou ik ervoor gaan en de IUI poging deze keer opstarten met een eisprong van rechts. Wat je zegt, dit is nu de 2e maand op rij van rechts en het kan nog wel 2 maanden duren eer hij weer van links komt.

    Wat is de meerkans van links ten opzichte van rechts? Ik snap dat de keuze lastig is omdat je ook met dure donorrietjes zit, maar uiteindelijk heb je geen enkele garantie. En misschien is dat eitje op rechts wel "het" eitje wat bevrucht raakt.

    Ik zou zeggen "Go for it"!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  2. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Geld ben je toch al kwijt toch? Of kunnen de rietjes "bewaard" worden voor een IVF poging en wat als je toevallig een dubbele sprong hebt... Of zeg ik iets raars? Bij IVF kunnen ze natuurlijk beide eierstokken stimuleren en van beide eierstokken blaasjes halen. Zou denken dat je dan meer resultaat behaald?
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  3. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Dat laatste is ook zo, weet je, niks is zeker en dat maakt het zo onzeker. Neem dat afvallen. Ik vond niet echt dat dat nodig was. Ik ben 1.80, redelijk grof maar goed geproportioneerd gebouwd, heb aardig spier en alles is strak en was 100 KG. Een BMI zegt helemaal niks over je lichamelijke gesteldheid en verbranding maar was toch die hormoon kilo's zat en in het ZH hadden ze al eens laten vallen dat afvallen geen kwaad kon. Dus ben ik in Jan 2019 begonnen. Heb het afgevallen gewicht behouden en ben nu 84/85 KG. Maar niet zwanger.. dus ja.. Tuurlijk is een gezond eetpatroon en voldoende beweging raadzaam maar vergeet je geestelijke gesteldheid niet. Want die kan nare dingen met je lijf doen.

    Ik bedoel mijn vriendin heeft ook best een maatje meer. Dik vind ik zo een akelig woord want ik vind alle vrouwen mooi, soorten maten maakt mij niet uit. Een ander zouden haar wel zwaarlijvig noemen, maar die heeft ondanks shildklier problemen ook gewoon 2 gezonde jongens gehad. Ik vind het dus allemaal wat relatief. Ikzelf heb ADHD ben soms heel druk en mijn lijf is dan dus ook niet ontspannen. Zij is veel relaxter, liet het allemaal maar gebeuren (is wel 10 jaar jonger) maar begon de spanning een beetje te voelen na een jaar proberen, maar zijn vrolijk een half jaar nog door gegaan en hup zwanger, en van de 2de na 4 maanden van de 1ste.

    Wat leer ik hier nou uit, ik gok dat ik gewoon wat relaxter in het leven moet staan. Niet te geforceerd natuurlijk want dan begint het riedeltje opnieuw...
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Als je zo klaar bent met iui, willen jullie niet vast door naar ivf? Ook ivm de kosten? Als de kliniek dit wilt zou ik hier wellicht voor kiezen.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  5. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens, bekend met het verhaal en het klopt ook. Dat wilde ik al aangeven ze was te ijverig ook in het Erasmu werd dat gezegd, de rede dat de mijne zo verschillen is het verschil in grote, niks is mooi rond de 18-22 geweest. Echt uitlopers en uitschieters.
    De rede van onrijpe eicellen is in mijn geval ook te verklaren simpelweg omdat mijn eisprong bij de 1ste poging ondanks onderdrukking toch uitzichzelf heeft plaats gevonden.

    Daardoor hebben ze mijn pregnyl tijd verkort. Maar met dit als gevaar. Waar ik ook heel erg van baal is dat er geen bloedtest of ovulatie test word gedaan bij IUI. Om echt zeker te weten dat je tegen of rondom je eisprong zit. Ik heb vaak genoeg bij IUI gelegen terwijl ik volgend de billingsmethode nog helemaal geen vruchtbare afscheiding had.
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Lief dat jullie meedenken meiden!

    qua geld: we hebben nu 4 rietjes in de vriezer. Onze donor is op, dus als we ooit een tweede zouden willen zijn we afhankelijk van wat we nu in de vriezer hebben.

    Qua kansen: ze zeggen dat als je de eisprong van de ‘ontbrekende’ kant hebt, de route naar je baarmoeder wat ‘hobbeliger’ is dan wanneer het van de goede kant is. En hoe meer hobbels, hoe minder je kans op zwangerschap is.

    Eigenlijk willen wij al sinds iui 6 over op ivf. Maar de kliniek adviseerde echt om er 9 te doen. Zij zien nog genoeg vrouwen zoals ik zwanger worden van een negende/achtste iui. Omdat wij hun vertrouwen zijn wij meegegaan in dat advies en daar staan wij ook achter. Maargoed, nu blijkt dat we WEER moeten wachten wordt dit wel lastig. Ergens voelt het goed om gewoon nu die 9e iui te doen. Dan kunnen we daarna gewoon door met ivf. Maarja. Dan geven we ons voor die laatste iui niet de beste kansen.

    Lastig!
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    over dat laatste: waarom geen testen bij iui? Ik moet wel elke maand testen. Ook omdat het in natuurlijke cyclus is. Maar lees ook van genoeg meiden die moeten testen terwijl zij aan de hormonen zitten...
     
    Asil vindt dit leuk.
  8. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Ik snap je 2-strijd heel goed. Maar niks is zeker, niet dat je zwanger raakt van de laatste IUI als dat je zwanger raakt van je eerste IVF. Alleen bij IVF meer kans als ik het zo hoor. Deze donor hebben jullie niet zomaar uitgekozen. Al blijft het jullie keus en is het lastig neig ik meer naar die IVF.. Maar in ons ZH kan ik heen en weer, ik mocht tussen behandelingen door gewoon nog IUI doen. Ik weet niet hoe dat bij jullie is. Nu weet ik ook niet of dat voor ons nog geld na een stop van 2 jaar. Ik heb maandag voor het eerst weer telefonisch overleg en kijk er best tegen op.
     
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Nee we kunnen niet heen en weer. Dat zouden we zelf ook echt niet willen. Even ervanuitgaande dat we met ivf meer kans maken. En het feit dat onze donor geen voorraad meer heeft. We hebben nu ‘genoeg’ voor hopelijk kindje 1. Wat overblijft bewaren we voor eventueel kindje 2. Als we dat uberhaubt willen tegen die tijd.

    het is nu niet het besluit of we nu ivf doen of iui... het is het besluit of we deze iui door laten gaan of niet. Zodra we die 9e iui gehad hebben kunnen we wel over op ivf en dat vinden wij dan wel een ‘fijn’ idee. Zekerheid hebben we nooit helaas...

    Wat spannend dat je maandag weer overleg hebt! Gaan jullie weer opstarten?
     
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Ah, duidelijk. Dan gewoon doen, je weet maar nooit ;).Wonderen zijn de wereld nog niet uit.

    Uhm, ja en nee, wil nog even wachten tot Oktober, misschien wel een semen onderzoek en een folikkelmeting uit pure nieuwsgierigheid maar even kijken wat ze zegt.
     
  11. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Hi meiden,

    jeetje wat een heftige verhalen, ik raak er helemaal stil van..

    Zelf ben ik nog niet zo lang bezig als sommige dames hier(3 jaar)maar ook bij mij gaat alles wat moeizamer. Ik heb altijd heel graag kinderen gewild, maar ook altijd het vage gevoel gehad dat het wellicht niet zo makkelijk bij mij zou lukken. Dit omdat ik vaak onveilige gemeenschap had met mijn vriend. Vanaf het moment dat we er echt klaar voor waren, las ik me goed in en kwam ik er al snel achter dat ik cyclussen had van 80 dagen. Dit was natuurlijk niet normaal ook had ik elke maand verschrikkelijke buikpijn. Na een half jaar was ik nog steeds niet zwanger en werden mijn menstruaties heftiger. Uiteindelijk werd ik doorverwezen naar het ziekenhuis, waarbij ze zagen dat ik en pcos heb EN endometriose, zwanger worden zou niet makkelijk worden. Het was een streek ziekenhuis en ik had me overal goed in ingelezen. Ik besloot een second opinion Aan te vragen in het vumc. Het vumc besloot om mij vorig jaar te opereren aan mijn endometriose cyste in m’n rechter eierstok. Dit verliep allemaal goed en ik mocht na 4 maanden met iui beginnen. Helaas ontstond er een zware abcest in m’n rechter eierstok. Ik ging met spoed naar het ziekenhuis en daar gaven ze aan dat ze mij met spoed gingen opereren en mijn eierstok eruit zouden halen. Dit wilde ik niet en ik vroeg om een second opinion, midden in de nacht. Het vumc vertelde het andere ziekenhuis dat ik naar hun moest komen en daar ben ik verder opgenomen. Ik kon niet meer lopen en heb weken in een rolstoel gezeten. Uiteindelijk heeft vumc mijn eierstok kunnen sparen en hebben ze met een punctie 300 ml pus uit m’n eierstok kunnen halen.

    Na herstel heb ik 3 iuis gehad en 2 maanden rust(door Corona). Volgend week dinsdag heb ik een evaluatiegesprek met mijn arts om te bespreken hoe alles verloopt. Door mijn endometriose wil ik eigenlijk niet alle iui’s afmaken, omdat ik merk dat elke menstruatie weer steeds heftiger wordt en nu heb ik zelfs weer pijn op de plek waar de cyste zat. Kans is groot dat ik weer terug bij af sta..

    soms wil ik de moed weer opgeven, maar dan lees ik weer hoe moedig jullie allemaal zijn en dat geeft me weer kracht !
     
    Asil vindt dit leuk.
  12. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Meis wat naar dat je het gevoel hebt weer terug bij af te zijn! Ik hoop dat ze jullie door laten gaan met ivf. Niet leuk maar misschien wel nodig...
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  13. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Jouw verhaal is ook niet niks hoor. En daarom ook deze topic geopend. Zou toch fijn zijn als je door onze ervaringen nieuwe kracht vind? Daarnaast is kletsen met lotgenoten altijd fijn. De 25ste weet je meer begrijp ik?
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  14. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Ja echt heel fijn dat deze topic wordt geopend. Ik merk dat er zoveel onbegrip bestaat en er een taboe over heerst... dus het is echt fijn om je Hart te luchten bij mensen die het begrijpen. Ja de 25e weet ik meer, ik ben echt een beetje zenuwachtig hahah. Zit heletijd in me hoofd te oefenen wat ik ga zeggen.
     
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een verhaal ook. Geef de moed vooral niet op, ooit is het ook voor ons weggelegd!
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  16. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    #56 Betsies, 22 aug 2020
    Laatst bewerkt: 22 aug 2020
    Daar sluit ik me bij aan, heftig proces hoor! Sterkte voor de 25e @Emma1995

    @geneeke oef wat een groot verlies voor jullie! Hopelijk is jullie snel een mooie voldragen zwangerschap met een wolk van een baby gegund, de wens die wordt inderdaad niet minder met de tijd!

    @Lisa280887 wat een lastige keuze voor jullie en wat jammer dat jullie niet gewoon al over mogen naar ivf, zeker gezien jullie donor op is! Ik hoop op een heel mooi wondertje met die laatste iui.

    @Asil hopelijk nog een beetje ontspannend weekend voor de afspraak van maandag, sterkte!!
     
    Asil, Emma1995 en Lisa280887 vinden dit leuk.
  17. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    @Lisa280887 heb je nog overlegd met de kliniek...?
     
  18. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Snap ik, maar he kunt je vanalles in je hoofd halen. Vaak merk je dat de gesprekken nooit lopen zoals je zelf had gewild, anders schrijf je wat kernpunten op dan kunnen ze ook niet over geslagen worden. Zit met hetzelfde ik heb nar 2 jaar maandag stop maandag weer een evaluatie. 1 kant zoveel wat ik wil zeggen en vragen en aan de andere kant. Waarom, zie het gewoon als een nieuwe kans, behandel het ook zo. Maar stel het allemaal toch nog even uit tot oktober minstens. Financieel is het fijn om het dit jaar te doen omdat ik al door mijn eigen risico heen ben maar daar moet het niet om te doen zijn.
     
  19. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Super lief en sluit ik me graag bij aan. Ik hoop zo, dat er minimaal 1 van ons een positieve test heeft binnenkort maar het liefst allemaal <3
     
    Betsies vindt dit leuk.
  20. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja! Gister einde middag belde een arts om te overleggen. We hebben het door laten gaan! Gisteravond was de cb al positief dus vanmiddag de iui gehad. Het ging ineens heel snel met de ovulatietesten!
     
    Kramertje, Asil, Emma1995 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina