Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Asil, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Wat ellendig dat dat altijd maar terug blijft komen! Ik heb ook drie maanden zoladex gehad tegen adenomyose. Ik hoop dat jullie door mogen met ivf en dat dat minder klachten gaat brengen. Bij mij ziet het er nog rustig uit na twee terugplaatsingen in kunstmatige cyclus en de derde staat voor morgen gepland.
     
  2. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.017
    113
    Vrouw
    Oh my, wat spannend!!
     
    Betsies vindt dit leuk.
  3. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.017
    113
    Vrouw
    Cryo toch? Dus je word gebeld hoe laat je mag komen ;), hoe sta je er zelf in? Ontspannen?
     
  4. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Ja klopt, we weten al dat we om 8:15 aanwezig moeten zijn. Bij ons ziekenhuis staat de afspraak gepland en bellen ze alleen wanneer de ontdooiing niet gelukt is. Hard duimen voor geen telefoon!! We hebben er twee gehad en hebben nu nog drie cryo’s dus op zich redelijk ontspannen nu. Morgen niet hoor, vanaf dan mega spannend :D
     
    Pickwickje en Asil vinden dit leuk.
  5. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Ja het kan inderdaad altijd terugkomen, dus hield er wel beetje rekening mee. Maar je denk altijd ach overkomt me niet, maar wat nu vooral de klachten zijn

    - pijn op de plek waar de chocoladecyste zat( stompe/ drukken gevoel)
    - ontstekerig gevoel in me hele buik( echt een soort griepachtig gevoel)
    - als ik plas komt er echt heel veel druk op me blaas te staan, alsof er een balon in me blaas zit, plassen doet ook beetje zeer.
    - menstruaties worden steeds heftiger.. en ik verlies echt heel veel bloed.
     
  6. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Ja verschrikkelijk, had je veel bijwerkingen van de zoladex? Bij mij hadden ze het over Lucrin ofzo. Als je zo achterkaf kijkt denk je dat het dan wijs is om na die 3 maanden weer inseminaties te doen of rechtstreeks naar ivf?

    ik ga trouwens super hard voor je duimen dat deze terugplaatsing een plakkertje is. :p
     
    Betsies vindt dit leuk.
  7. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Wat een vervelende klachten!! Dat van het plassen, ben je bekend met blaasontsteking?? Die heftige menstruaties zijn wel een vervelend teken dat er weer iets mis is he? Ik hoop dat ze een wijs besluit kunnen nemen voor je!!

    Bij mij was geen sprake meer van iui.
    Ik heb eerst de stimulatie gehad met punctie en daarna de zoladex. Want na die drie maanden heb je geen eitjes dus kunnen ze niet gelijk weer stimuleren. Ik denk dat iui daarom ook geen optie meer is na zoladex.
    De hormonen werden anders omdat sommige hormonen juist de groei weer erg bevorderen! Dus eerst de pil, toen suprefact neusspray, toen puregon en ovitrelle, punctie en een week na de punctie de zoladex.
    Ik heb behoorlijke bijwerkingen gehad maar nu lijkt het adenomyoma wel genoeg geslonken dus ik heb het er zeker voor over! Alles voor dit goede doel, zeker wanneer je weet dat het een gerichte behandeling is.
    En echt lief dat je zo mee duimt!!:)
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  8. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.017
    113
    Vrouw
    Hmmm, enige wat ik van de endo herken is de menstruaties.. Maar lees straks mijn post even.
     
  9. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.017
    113
    Vrouw
    Ok terug van mijn 4de acupunctuur behandeling.. Heb echt zoooo lang moeten wachten (vind ik, brok ongeduld, man mocht ook gerust 3 weken met vakantie).

    Even de balans op maken:

    ADHD = veel rustiger in mijn lijf en hoofd

    PDS = na 20 jaar klachten, al een maand klachtvrij. Dat betekend voor mij, geen dagelijkse buikpijn, opgeblazen gevoel, moeilijke en pijnlijke stoelgang en of obstipatie.. Echt niks, nakkes, nada dan alleen normale dagelijkse stoelgang. Van iemand die bijna wekelijks microlax moest gebruiken of lactulose, naar helemaal niks! Hoedan!!

    Endometriose / menstruatie pijn = normaal heb ik 2 weken geen buikpijn en dan 2 weken wel. 2 weken zonder buikpijn is na de menstruatie en naar de ovulatie toe.
    En na de ovulatie begon het gesodemieter weer. Standaard hoofdpijn 2 dagen voor de menstruatie, hevig bloedverlies, stolsels en minimaal 7 dagen.
    Nu (maar 1 menstruatie gehad) weg buikpijn, hevig bloedverlies, stolsels, en alleen de dag van menstruatie lichte hoofdpijn. Duur 4 dagen... Ik herhaal 4 dagen..

    Dan heb ik gevraagd hoeveel vrouwen hij heeft behandeld voor fertiliteit en hoeveel slagingskans. Hoeveel kon hij geen eens benoemen dan alleen te zeggen veel.
    Van alle vrouwen die hij heeft behandeld is er maar 1 niet zwanger geraakt. Waarbij hij nadrukkelijk vertelde dat ze over de 40 was (wat niks zegt trouwens) een scala aan gezondheidsproblemen had, als kind haar bekken had gebroken en een machientje voor pijnstilling in haar buik had. Daarop zei hij ook eerlijk dat hij geen "wonder dokter" is.
    Alle andere zijn zwanger geraakt. Dan wel natuurlijk, bij IUI begeleiding of IVF/ICSI.

    Uiteraard moet ik dan mijn eigen kansen weten op basis hoe ver we nu zijn. Hij zei wacht nou maar af, je merkt toch verandering in je lijf. Dus ik zeg, tussen de regels door heb ik het idee dat je hiermee zegt, doe maar rustig het komt goed. Dus hij zegt ja, en ik vraag waar hij dat op baseert. Hij zei: "uiteraard geloof ik in de kracht van acupunctuur, maar vertrouw nou maar op mij dat we dit voor elkaar gaan maken, probeer het iets meer los te laten".

    Dan gaan we dat maar doen :)
     
    Pompeloesje, Emma1995 en Betsies vinden dit leuk.
  10. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Wauw dat klinkt wel echt bijzonder @Asil wat fijn voor je dat je er zo ontzettend veel baat bij hebt!! Loslaten is het moeilijkste wat er is maar wanneer je op zo iemand kan vertrouwen dan helpt dat zeker!!
     
    Asil vindt dit leuk.
  11. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Wauw dat klinkt veel belovend, ik herken heel veel van je endometriose klachten. Ik deed ook aan Accupuntuur maar merkte vrij weinig. Denk eigenlijk ook niet dat zij zo goed was..
     
  12. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    las dit toevallig. Heb zelf ook morgen een terugplaatsing. Worden weer spannende dagen. Heel veel succes morgen!
     
    Asil en Betsies vinden dit leuk.
  13. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Wat leuk! Jij ook heel veel succes morgen en samen voor elkaar duimen brengt vast dubbel geluk ;)
     
    Asil en Do1981 vinden dit leuk.
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    thanks. Dan moet het goedkomen toch als we maar heel hard duimen voor elkaar. Haha
     
    Betsies en Asil vinden dit leuk.
  15. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.017
    113
    Vrouw
    Zou echt een acupuncturist zoeken die ferriliteit behandeld. Diegene waar ik zit is afgestuurd HBO verpleegkundige en heeft een 4 jarige acupunctuur opleiding gedaan en 20 jaar ervaring.
     
    Betsies vindt dit leuk.
  16. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.017
    113
    Vrouw
    @Do1981 en @Betsies heel veel succes en geluk morgen. Stuur positieve energie naar jullie toe, houden jullir ons op de hoogte?
     
    Do1981 en Betsies vinden dit leuk.
  17. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Super lief!!
    Zeker laat ik me weer horen! Wij gaan erna wel gelijk door op vakantie, dus misschien zit er eventjes tussen :rolleyes:
     
  18. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.017
    113
    Vrouw
    Lekker je rust pakken, krijg je ondersteuning met Utro
     
  19. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik doe zeker mijn best, het is toch altijd weer spannend!!
    Ja utro en progynova dus dat is in ieder geval ondersteund :)
     
  20. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.017
    113
    Vrouw
    Good luck, dat dit de plakker mag zijn!
     
    Betsies vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina