Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Asil, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Ik heb nog 4 cryos van poging 1. Hopelijk zit daar me kindje tussen... ik had er 7..
     
  2. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Hoeveel bloed verlies je nu, en helaas wel ervaring.
    Het is niet alleen bloed wat je gaat verliezen maar ook weefsel en stolsels, je zou ook je slijmprop moeten verliezen en je vruchtzakje + embryo. Als ik dit typ krijg ik de tranen in mijn ogen want het is zo zwaar... De reden dat ik het zo omschrijf is omdat ik je wil beschermen tegen verassingen. Persoonlijk zou ik niet werken, heb ik ook niet gedaan zowel lichamelijk als emotioneel beleef je nu veel. Het is menselijk je af te sluiten en naar de toekomst te kijken maar wees op je hoede voor de emotionele klap
    Ik verloor behoorlijk wat bloed bij een MK van volgens mij was het 6.2 of 6.4. Heb zelf medicijnen gekregen na de MK om het bloeden te verminderen. Moest elk kwartier haast het allerdikste maandverband verschonen.

    De echo die ze maken is om te kijken of je al je weefsel kwijt bent. Zo niet dan kun je als nog een curettage krijgen. Hebben ze verteld hoe lang het zou duren voordat het op gang kwam?

    Met horror puncties helaas ook ervaring. En met een vriend met verminderde kwaliteit.
    Een volgende menstruatie komt meestal na een week of 4/6 na het verliezen van het vruchtje. Natuurlijk ben ik geen dokter en alleen ervaringsdeskundige in die van mij. Helaas hebben wij in dit clubje meer ervaringsdeskundigen. Mocht 1 van die meiden wat willen delen.

    Heel veel sterkte in ieder geval.
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  3. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Dankjewel lieve schat..

    Ja bij mij is het nog allemaal vers.. afgelopen zaterdag medicatie genomen en miskraam begon te komen.. echt een nachtmerrie. Heel veel bloed verloren en weefsel/stolsels en 5 uur lang non stop weeen in me buik en rug.. die avond naar eerste hulp geweest grotendeel was weg en ze had nog met een tang een weefsel weg gehaald bij echo zou nog beetje inzitten..zondag ook medicatie genomen zodat alles er uit komt. Gisteren voor controle echo geweest en alles was gelukkig weg..vruchtzakje is gevallen..me bloedverlies is nu minimaal gelukkig.. ne ik blijf deze week nog thuis.. het is niet niks geweest allemaal..poeh..
     
  4. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Heb je even getaged in een topic van een lotgenootje dat ik net tegen kwam.
    Bah, wat is dat toch een ellende. Ik kan mij nog zo goed herinneren toen ik mijn vruchtzakje in de WC zag liggen. Wilde deze eigenlijk open maken om afscheid te nemen maar heb het niet gedaan. Helaas ben ik iemand die alles op kopt en op zulke momenten komt het dan weer omhoog en kan me zo goed in je gevoel verplaatsen. Zelf nooit een kloppend hartje gezien maar vanaf elke positieve test is het gewoon al je kindje, met of zonder hartslag.
    En zijn wij gewoon moeders (in ons lijf en hart).
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  5. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Ah lief dankjewel..

    Jah het was egt verschrikkelijk.. en lichamelijk en geestelijk zo veel pijn pff.. maja ik wil nu verder en door en tot die tijd dan maar kans op natuurlijke manier ook pakken, elke x is toch een kans en verder wachten tot me volgende menstruatie.. het bloeden nu is echt heel weinig gelukkig. Hopelijk pakt me lichaam het goed en herstelt me baarmoeder..
     
  6. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Weet je ook de uitslagen van de oligospermie van je vriend?
     
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Een volledig zelf betaalde IVF ICSI poging kost rond de € 4.700,- (hierin zitten de echo's follikelmeting, opname, punctie, labkosten, zaadstaal, mediactie tijdens punctie en verse terugplaatsing). Daarbij komt nog je stimulatie hormonen welke zo tussen de € 1.000,- en € 1.500,- ligt. Cryo terugplaatsingen kosten totaal € 200,- per keer (ontdooing, consult, echo en terugplaatsing). Een volledige poging (zonder cryo's) komt dus uit zo rond de € 6.000,- Maar als je bijvoorbeeld MOAT, calcium badje, PGD moet laten uitvoeren ben je weer duurder uit. Helaas zelf al 2 pogingen zelf betaald en de 3e komt eraan.
     
  8. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    @Kramertje Thanks voor je uitleg, hoe gaat het met je?
     
  9. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Poeh nee dat weet ik zo niet meer. Is echt lang geleden dat ze toen getest hadden..
     
  10. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Graag gedaan!! Lees wel mee, maar op vakantie geweest en ontzettend druk op het werk en jullie kletsen zo snel...... :eek: Hier alles rustig en heerlijk even zonder hormonen! Hebben 8 oktober een 2nd opinion bij C&C dus dat wachten we even af. Daarna kijken wat we gaan doen, poging in Gent of toch bij C&C.
     
    Emma1995 en Asil vinden dit leuk.
  11. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Moet je die C&C zelf betalen?
     
  12. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    zo, dan zat ik qua inschatting er nog behoorlijk naast. Echt duur zo’n volledige poging. En een terugplaatsing nog best goedkoop voor alle stappen die ze daarvoor moeten zetten.

    misschien is de conclusie wel dat het een heel oneerlijk proces blijft. Ik vraag me af hoeveel het nou echt zou kosten als je bijv 4 of 5 pogingen vergoed. Zou dat nou echt zoveel duurder zijn? Of je vraagt daar dan een eigen bijdrage voor ofzo?

    zo iets essentieels zo afkappen op 3 pogingen voelt zo wreed. En zeker als je dan niet veel of geen cryo’s hebt ga je er hard doorheen.

    de gezondheidszorg in nl vind ik hierin (en dat zie je nu bij Corona ook veel terug vind ik) toch te veel een kosten baten verhaal. Maar ja, aan de andere kant wordt de gezondheidszorg eigenlijk ook niet wel te duur. Blijft een lastige tegenstelling.
     
  13. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Het hangt een beetje van soort zorgverzekering af wat je zelf moet betalen (heb je een ‘in natura polis’ bijvoorbeeld). Je krijgt sowieso meestal wel een deel vergoed. Maar einde jaar komt er weer aan en dan kun je natuurlijk switchen.

    ze vergoeden in principe alle behandelingen die in nl ook uitgevoerd worden. Bij mij werd intake en bloedonderzoek gewoon vergoed. Maar onderzoek naar nk cellen en plasma cellen dat in Nederland niet wordt gedaan wordt niet vergoed.
     
  14. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Spannend wel weer. Fijn dat je even geniet van deze tussenfase qua geen hormonen.

    Heb je een gesprek bij C&C daar of digitaal met dr Scholtes?
     
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Ik moet inderdaad alles zelf betalen omdat wij al door de 3 vergoedde pogingen heen zijn. Je kan dan nog steeds IVF ICSI doen, maar alle kosten moet je dan zelf betalen en je krijgt niets terug van de zorgverzekeraar.

    Ben je nog niet door je vergoedde pogingen heen dan zal je zorgverzekering de kosten vergoeden tot een bedrag wat het in Nederland kost. het kan dus zijn omdat de gezondheidszorg in het buitenland duurder is dat je dan een gedeelte zelf moet betalen. Het ligt er ook aan welke verzekering je hebt. Als zij een contract met C&C hebben hoef je niks zelf voor te schieten anders moet dit wel.
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  16. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Haha ja het is wel een beetje duurder inderdaad.

    Euhh ja het is zeker (voor je gevoel zeker) een oneerlijk proces. Ik heb wel rond de 10 eicellen bij de punctie, maar helaas altijd maar 1 terugplaatsing, 1x zelf helemaal geen terugplaatsing en de laatste keer dan 3. En dan wel het geluk steeds snel zwanger te zijn maar het ongeluk dat het elke keer weer fout loopt, waardoor je binnen no time door je pogingen heen bent. Ben wel heel dankbaar dat wij het vermogen hebben een aantal pogingen zelf te bekostigen, want kan je dat niet, dan ben je na 3 pogingen (en soms een 4e als je je bij verzekert via UMC) gewoon klaar en moet je kinderwens in de ijskast.
     
  17. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Digitaal via Skype inderdaad met Dr. Scholtes. Bekend met hem?
     
  18. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Wat heftig zeg dat jij alles zelf moet betalen poeh. Gelukkig hebben jullie het inderdaad!

    Ik zit bij CZ en las dat ze wel contracten hebben maar heb gwn basis verzekering en dit is nog steeds mijn 1e poging.

    Hmm ik heb ze een mail gestuurd of ze duidelijke informatie willen geven over de kosten en wat ze voor me kunnen betekenen.. ik zag dat het 1 uur en 20 min rijden was van mij. Maakt me helemaal niks uit heb ik wel over als ze meer kunnen betekenen..?
     
  19. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ja, ook een intake gehad. Vond het een heel prettig gesprek en ook oprecht persoon. Kreeg er wel een goed gevoel bij.

    maar omdat ik nog zoveel cryo’s heb ik nl geeft het weinig toegevoegde waarde voor mij om over te stappen. Wil nog wel de scratching en het nk/plasma cellen onderzoek daar doen. Maar wacht eigenlijk tot ik uitgeloot wordt voor een tp, maar dat gebeurt niet. Ben bang dat als ik zelf zeg dat ik maand oversla dat ik dan 2 maanden niet mee kan doen. Als ik uitgeloot wordt is de kans bijna zeker dat ik dan 1 maand niet mee mag doen.
    Evt behandeling nav dat onderzoek kan ik combineren met terugplaatsing in nl. Dat zou voor jou ook nog mogelijkheid kunnen zijn? (Combi Gent en C&C)

    je hebt helemaal gelijk vwb de kosten. Wij kunnen dat ook prima betalen. Heb ook wel eens overwogen om gewoon nieuwe poging bij C&C te starten en zelf te betalen. Maar denk niet dat, dat per se de oplossing is.
    het maakt het heel oneerlijk tov mensen die dat geld niet hebben. Helemaal ook als ik naar VS kijk. Ik vind dat in de tandzorg in NL ook zo gek altijd
     
  20. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Vanuit de basis verzekering worden IVF ICSI pogingen ook vergoed. Iedereen heeft daar recht op. Voor ons is het 2:15 rijden, maar de intake is via Skype. Vaak kan je ook met een ziekenhuis bij je in de buurt afspreken daar de folikkelmetingen te doen.

    Maar waarom wil je nu overstappen? Je hebt nog cryo's toch? Wat zu je willen laten onderzoeken?
     

Deel Deze Pagina