Lange onvervulde kinderwens (MMM of zonder) maar nog hoop

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Asil, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Ik herken dit zo.. van alle clubjes waar ik zo onbevangen met IUI en IVF startte zijn nu de meeste vrouwen zwanger of bevallen.
    Dan heb ik zo het gevoel alsof ik de afgelopen 2 jaar heb stilgestaan... en dat naast alle natuurlijke zwangerschappen van vrienden en buren en familie om me heen.
     
  2. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    We zijn bijna 8 jaar verder, in die jaren zijn er ontzettend veel kinderen geboren. Wij hebben een prachtige peetdochter twee katten en een hond. Wat appelbomen en we zijn gezond.

    Het enige wat we nog missen is een wondertje van ons beiden♥️
     
    Betsies vindt dit leuk.
  3. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar en dan zijn wij nog relatief kort bezig met 2,5 jaar.
    Nagenoeg iedereen zwanger / kindje in de NOD groepjes en zelfs het start fertiliteit groepje.
    Zoals ik al eerder schreef inmiddels ook geen vrienden of familie van mijn generatie meer zonder kinderen / zwangerschap.
    Erg eenzaam voelt dat soms. Kindje is zo welkom bij ons en echt alles is er meer dan klaar voor.

    Hoe langer we bezig zijn hoe meer angst dat het nooit gaat gebeuren en wij het verkeerde stukje van de statistieken zijn. Dat stel dat kinderloos bleef :(
     
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Wondertje2020 @catlady @Gliss en alle andere meiden, even een hart onder de riem voor jullie. Ik snap jullie gevoel echt. De beklemmende angst dat het nooit gaat lukken.

    garanties zijn er helaas niet, maar de kans dat het wel gaat lukken is nog steeds veel groter dan dat het niet gaat lukken. Knuffel voor jullie allemaal meiden!
     
    Betsies, Sara190, Gliss en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Gliss: we blijven hopen hoor! Ik ga niet bij de pakken neerzitten. En die angst is heel normaal, voel ik ook zo. Maar dat anderen wel zwanger raken zegt in principe niks over ons.. dat voelt alleen zo !

    @catlady: ik reken alleen vanaf de intake bij de kliniek en niet de pilstop want dan schrik ik denk ik. En ik heb het erover gehad dat ik toch ook heel graag een hond (pup) wil mocht het het einde van het jaar niet gelukt zijn..
     
    Betsies, Gliss en Asil vinden dit leuk.
  6. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Asil en Do1981 vinden dit leuk.
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    #1067 Do1981, 1 okt 2020
    Laatst bewerkt: 1 okt 2020
    Heb even een baaldag vandaag. Op werk loopt niet alles zoals ik wil. Kritiek/feedback van een collega kwam even niet lekker aan bij mij.

    vandaag heel erg het gevoel, zak allemaal maar in de stront. Gelukkig na vandaag paar dagen vrij.
     
  8. Wondertje2020

    Wondertje2020 Fanatiek lid

    6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    @Do1981: ik zit hier in mijn pyama thuis te werken die vrije dagen klinken als een enorm goede timing.

    wij hebben nog steeds vakantie dagen tegoed van de zomervakantie. Zit eraan te denken om na de volgende tp toch de zon op te zoeken. Wel met in achtneming van quarantaine bij terugkomst etc.
     
    Do1981 en Sara190 vinden dit leuk.
  9. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Oh dat is zeker nog een tijdje wachten zeg. MAar aan de andere kant, ook al over 3 weken. Ik werk in een ziekenhuis en dan is 3 weken best snel ;).

    Dikke knuffel meid. Wij zijn inderdaad rond dezelfde tijd gestart. En vind het zo kut
     
    Betsies vindt dit leuk.
  10. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113

    Oh, dat klinkt ook echt als heel fijn. Zou ik ook wel willen. Maar ga ik nu toch niet doen.

    Vandaag wel beetje leeg kunnen lopen bij andere collega. Dat was wel prettig. Zit as we speak nog in een meeting (lekker met de camera uit, hihi). Straks laptop dicht. Heerlijk.
     
    Asil vindt dit leuk.
  11. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dikke vinger dus even naar alles en iedereen. Mag best, een baaldag. Hele dikke knuffel
     
    Asil en Do1981 vinden dit leuk.
  12. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Ahh dikke knuffel!
    Mag altijd ff een baaldag. Fijn dat je even vrij bent!
     
    Asil en Do1981 vinden dit leuk.
  13. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Het schijnt dat c&c net wat meer kan dan Gent. Maar het js wel ontzettend druk. Waar het minder druk is, is vivaneo Duitsland en daar spreken sommige artsen een beetje Nederlands! Hoor daar ook goede dingen over.
     
    Asil en Kramertje vinden dit leuk.
  14. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Oehhh @Do1981 je hebt lekker een verdiend weekend nu!! Zo een baaldag moet er soms ook zijn!!

    @Wondertje2020 zaaaalig vooruitzicht een vakantie naar de zon!! Doet altijd goed! En wanneer de quarantaine erna heen probleem is, ideaal!

    @Kramertje spannend wat er dan weer uit zo een gesprek bij c&c gaat komen!

    @2jongensmama ja drie weken is in een ziekenhuis niet veel, maar eerst meer dan drie weken gewacht en er achteraan gemaild waar ik aan toe was, dus bij elkaar is het dan zo een wachttijd terwijl ik eigenlijk met mijn hoofd al bij de volgende tp was. Dan duurt alles lang hè :oops: Hoe gaat het verder met jou?

    @Asil hoe gaat het met jou? Nog nieuwe acupunctuur sessies gehad?

    En dan nog een dikke knuffel voor ieder die er behoefte aan heeft ❤️
     
    Kramertje, Do1981, Sara190 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    @Do1981 mag in mee doen met je baaldag.. ik moest vrij vanwege corona, heb de hele corona periode gewerkt kon met geen mogelijkheid thuis werken en nu moet ik verplicht 1 dag thuis blijven. Doorbetaald, dat wel maar legt onnodig druk bij andere collega's. Vandaag ongesteld geworden, was best hoopvol en en baal best. Heb al heel lang geen dag alleen thuis gehad en heb ook sinds heel lang gehuild. Moest er weer eens van komen.

    Geniet straks lekker van die paar dagen vrij.

    @Wondertje2020, heb ook nog 14 dagen over, helemaal geen gelegenheid ze op te nemen en gok ook niet dat het nog gaat gebeuren voor het einde van het jaar.
     
  16. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    waarom neem je toch niet weekje vrij? Gewoon lekker beetje wandelen, wat in huis rommelen, misschien beetje shoppen op rustig moment?

    het is ook belangrijk om je rust te pakken, juist nu in deze tijden.

    Ik heb overigens wel vaker een baaldag. Heb het idee dat ik eigenlijk aan het overleven ben soms. Ik werk nu bijna geheel thuis en weet niet hoe het met me was gegaan als ik wel naar kantoor was gegaan steeds als alles gewoon normaal was. Enerzijds denk ik dat Corona en het thuiswerken ook veel invloed hebben, dus dat het dan beter zou gaan. Anderzijds denk ik dat ik dat niet getrokken had.

    zit in een baan en bij werkgever die super flexibel zijn en krijg dik betaald. Maar ik wil daar eigenlijk wel weg. Maar zo lang dit traject loopt en zo nu met Corona ben ik gek als ik dat doe. Ik leef steeds van behandeling naar behandeling. Natuurlijk geniet ik in tussentijd van onze zoon ook.

    vraag me wel eens af of het eigenlijk wel zo goed met me gaat. Soms heb ik echt het gevoel dat ik het allemaal niet meer trek. De laatste dagen heb ik dat heel sterk. Wil ik eigenlijk mijn hele werk achter me laten en alleen maar onder de deken in bed liggen. Maar ja, daar schiet ik ook niks mee op.

    In behandeling voor zwangerschap zoon heb ik het ook gehad. Toen ben ik net voordat ik zwanger werd ook thuis komen te zitten.

    weet niet wat ik hier verder mee wil, maar wel fijn om eens op te tikken. Misschien leest een van jullie nog wat herkenning
     
    Asil vindt dit leuk.
  17. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    @Asil : dikke knuffel meid , het is ook gewoon kut. Zeker extra kut zo de eerste dag van de menstruatie.

    @Do1981 ach meid! Als je wilt wisselen omdat het werk niet meer ligt, gewoon proberen. Ik ben middenin in ons eerste icsi traject gewisseld. Beste keuze ooit!

    @Betsies ja totaal is het ook gewoon lang, zeker omdat je er op wacht en je wilt door. Ik snap je helemaal. Lief dat je vraagt! Het gaat goed maar ben moe en hoofdpijn van de decapetyl. En zit te wachten op m'n menstruatie haha. Dan kan ik bellen en starten met stimuleren hopelijk. Maar dat zal pas na weekend zijn.
     
    Asil vindt dit leuk.
  18. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Als het kon had ik het gedaan maar helaas is die mogelijkheid er niet en snap je helemaal <3
     
  19. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    omdat je geen vakantie op mag nemen? Dat kunnen ze toch ook niet weigeren? Of hoe zit dat?

    @2jongensmama ik zit op dit moment voor mijn gevoel niet lekker genoeg in mijn vel om te gaan switchen. Plus weet ook niet zo goed wat dan wel. Het werk is niet verschrikkelijk ofzo en team is prima. Maar het is uiteindelijk niet mijn ding. Hoop dat ik binnenkort naar verlof toe kan gaan leven en dan daarna zie ik wel.
    maar ja, dit denk ik inmiddels al 2 jaar. Wel intern geswitcht overigens in die tijd. En ze zijn wel nog steeds heel blij met me
     
    Asil vindt dit leuk.
  20. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @Do1981 zo zat ik ook in m'n werk. Werk prima, collega's leuk, goed salaris, maar uiteindelijk zat ik niet lekker in m'n vel. Toen bezig met IUI.
    Heb een paar gesprekken gehad met een goede loopbaancoach, die me zelf knopen liet doorhakken. Gesolliciteerd en nu vrijwel hetzelfde werk, maar met een leukere doelgroep, betere ondersteuning/organisatie, even leuke collega's en een nog wat beter salaris tegen 4 uur minder in de week (werk nu 4x9 ipv 5x8). Maar het grootste verschil: het werk geeft me veel positieve energie en dat heb ik hard nodig in het traject! Uiteraard is het weleens zwaar, het werk. Maar het biedt ook de nodige afleiding in de lange weken dat je on hold staat of in de wachtweken.
    Mn bazen schrokken wel even toen ik vertelde over het traject (lag toen stil ivm corona en had net miskraam gehad), maar gaan er goed mee om. Heb er zelf weleens stress om, om het allemaal geregeld te krijgen, maar dat ligt vooral nu mij zelf.

    Dus mijn advies mag deze ervaring: als je geen positieve energie krijgt van je werk, kijk verder! Je leven staat al genoeg op pauze. Je hoeft niet direct je baan op te zeggen, dat hoeft pas als je wat beters hebt ;)
     
    Leraje en Asil vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina