Lange persfase

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ciska85, 19 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Dat is bij mij ook verteld inderdaad..
     
  2. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Een interessant artikel: https://midwifethinking.com/2014/04/16/pushing-leave-it-to-the-experts/
     
  3. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Prachtig artikel
     
  4. Ciska85

    Ciska85 Actief lid

    3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Mooi artikel!
    Bij mijn eerste bevalling werd mij telkens exact verteld wanneer ik moest persen en hoe lang. Het resultaat was dat ik tussendoor telkens bijna flauwviel en dat ze beslisten dat mijn dochtertje gehaald moest worden met de vacuüm (al haar waardes waren prima, geen foetale nood of zo, gewoon protocol), met een blijvende beperking bij haar als gevolg.
    Bij mijn tweede bevalling mocht ik zelf aangeven of ik wel of niet wilde persen en waar en hoe lang. Ja, het duurde langer, maar het was veel rustiger en ik had veel meer energie achteraf en mijn (veel zwaardere) kindje was helemaal gezond.
    En over dat naar buiten ademen: elk lichaam is anders. Mijn tante voelde weeën en ging vlug even douchen voor ze naar het ziekenhuis reden. Ze kwamen met twee uit de badkamer. Een vriendin voelde dat de baby bijna ging komen en poetste nog even haar tanden en deed haar make-up. Daarna zei ze 'oké, ik ben klaar' en binnen een minuut was de baby er. Ik vind het altijd absurd om zo'n verhalen te horen, maar sommige vrouwen bevallen dus zo. Ik ga er maar van uit dat Mongan ook zo bevalt en dat ze zichzelf daarom wijsmaakt dat iedereen wel even een baby naar buiten kan ademen. ;)
     

Deel Deze Pagina