@ Juul75: nee haha eigenlijk nog steeds niet definitief Manlief heeft 22 juli zijn sollicitatiegesprek (zeg maar gerust sollicitatiedag trouwens) in Duitsland. En op zich denk ik nog steeds dat hij best een grote kans maakt, maar ze zijn in Duitsland zo vreselijk bureaucratisch. De verzekeringen zijn daarbij daar een stuk slechter geregeld dan hier, hij moet nog een reiskostenvergoedingen afdwingen (want anders doet hij het niet), ze geven niet standaard salarisverhoging bij goed functioneren (dus je moet blijven solliciteren op andere plekken zodat je op die manier wel salarisverhoging kan onderhandelen... mede daarom duurt die sollicitatieprocedure ook zo achterlijk lang omdat er veel professoren tussen zitten die daarom solliciteren), etc. Er zijn dus nogal veel "maren" en daarom zijn we ons ook aan het orienteren op een andere plek. Zodat we niet in een gat vallen als Duitsland t m niet wordt. Maar goed, bedankt voor de reacties meiden! Toch fijn om even wat input van anderen te krijgen. Soms ga je het zelf zo zwart/wit zien.
een reistijd van een uur zou voor 1 persoon nog wel gaan vind ik. mits de andere dichterbij zit voor calamiteiten. moet je beiden verder weg of langer dan een uur zou ik het persoonlijk niet doen. lang reizen gaat je op de lange duur flink opbreken, plus dat er met een probleem veel tijd overheen gaat voordat je op het kdv kunt zijn. sowieso moeten ze langer blijven omdat je langer onderweg bent. wat het hele avond schema van koken, eten, en in bad en slapen ook weer flink kan verschuiven. op de lange duur zal dat vermoeiend ( misschien zelfs frusterend ) worden voor iedereen.de kinderen zijn te moe, jullie zijn brak van het reizen. je moet ook s'ochtends eerder weg om op tijd te komen dus moeten ze eerder uit bed, enz enz. zoals gezegd voor 1 van de 2 zou het nog wel gaan, voor alle twee wordt het al gauw to much denk ik.
Mijn vriend en ik hebben best veel reistijd, maar dat komt doordat wij allebei veel onderweg zijn en bij klanten door heel NL komen. als ik een vaste werkplek zou hebben, zou ik ook erg opzien tegen iedere dag dezelfde file. Wij hoeven niet iedere dag ver weg, kunnen allebei ook veel thuis werken. Of het gaat om maar één afspraak en niet de hele dag ver van huis. Amersfoort-Amsterdam zou ik alleen met de trein overwegen, ik rijd erg vaak over de A1 de andere kant op en benijd de mensen die A'dam in proberen te komen helemaal niet, het is echt iedere dag een enorme file. Als je allebei langere reistijd hebt, zou ik het alleen overwegen als de ene standaard laat kan beginnen en de ander standaard vroeg thuis kan komen. Dat je niet 2 keer per dag in een enorm gehaast terecht komt met de kinderen. Als het voor korte tijd is, of voor 1 of 2 dagen per week is het wel te overzien, maar anders wordt het toch al gauw niet meer zo gezellig vrees ik. Het blijft toch allemaal erg spannend en soms ook ingewikkeld he. Waar ga je werken, waar ga je wonen, waar komen de kinderen terecht... Succes met je zoektocht! Je komt er wel uit, vroeger of later.
Ja, da's een beetje zoals wij het ook doen. En dan voor 3 dagen in de week, want we werken allebei 4 dagen en smurfje gaat dus 3 dagen naar de opvang. Dan is het wel te doen, merken we.
Mijn reistijd is 40 tot 45 minuten, en die van mijn vriend op maandag en dinsdag ook. De rest van de week zit hij wel dichterbij (ca. 30 minuten rijden). Ik heb gelukkig nooit file, omdat ik dwars door het boerenland naar mijn werk kan rijden Ik snap dat het vervelend lijkt om zo ver van je kinderen vandaan te werken, maar ik ben zelf niet anders gewend. Ik heb tot nu toe 1x mijn zoon op moeten halen toen ik op mijn werk zat, en toevallig zat ik die dag op anderhalf uur rijden van het kdv, wegens een cursus. Geen probleem, ze hebben hem gewoon lekker getroost en ik kon rustig naar huis rijden. Ik denk dat je je verhuisplannen niet moet laten dwarsbomen door reistijd, maar iets dat ik wél zou onderzoeken, is of jullie veel in de file komen te staan. Dat is iets dat denk ik wel heel veel stress geeft (niet op tijd bij het kdv kunnen komen voor sluitingstijd etc.).
Ik heb 4 jaar lang 1,5 uur reistijd per traject gehad. Metro, trein en bus, dus nog overstappen ook. Op dat moment vond ik het best te doen, maar nu ik die tijd achter de rug heb vind ik het wel erg lekker hoor .
Wij wonen op tholen en ons bedrijf zit in hoogvliet. Wij zijn dus (op de dagen dat ik mee ga) allebei lang onderweg. Ik vind het niet vervelend. We doen er een ruim uur over door de files. Ik vind het wel vervelend dat ik ver bij mn dochter vandaan ben, maar eigenlijk is dat tot zover nooit lastig geweest. Wij halen en brengen onze meid samen, en op dinsdag rijden we gelijk door naar de snackbar en op donderdag naar de chinees (op de andere dagen eten we gezond )
Mijn reistijd (van deur tot deur) is een uur en ik vind het prima te doen. Vind het wel relaxed om even in de bus te zitten en een boek te lezen oid. Mijn man reist ongeveer 40 minuten. Het is even plannen maar werkt hier uitstekend.
Wij heben beiden ook veel reistijd, met name door de files. Mijn man werkt in Amsterdam oud/zuid. Dat is zo'n 5 kwartier vanaf hier (purmerend) tenzij alle aansluitingen goed gaan dan kan het in een uur. Ik werk in Assendelft en doe er s'morgens 1,5 uur over om te komen en s'avonds 20 tot 30 min. om terug te komen (lang leve de spitsstrook). Beiden willen we graag liever in de buurt werken gezien we ook nog dagen maken van 9 en 10 uur ex reistijd, dus de kinderen zitten vrij lang in de opvang. Gelukkig is het voor mijn man al gelukt om in onze woonplaats een baan te vinden dus dat scheelt alweer heel veel. Ik vind een uur reistijd max.
Ik heb jaren gereisd voor mijn werk. En de afgelopen 2 jaar tot maart had ik mijn dochter al. Ik ben alleenstaand en het was niet te doen. Incl. dochter halen / brengen was ik heen anderhalf uur bezig en terug weer anderhalf uur. Ik had een rechtstreekse verbinding naar Amsterdam (woon in Alkmaar) en 2 haltes met de metro, maar op mijn traject was heel veel vertraging. Het was zo vermoeiend, nu ik in de buurt werk (15 minuten bezig incl. dochter afzetten of ophalen) heb ik zoveel tijd over, ben ik minder moe en voel ik mij zoveel gelukkiger.
Wij willen ook verhuizen. Dan gaat mijn man ook 1,5 uur reizen en dat hebben we er voor over. Hier geen kdv-ophaalprobleem. Geen kdv en als dat er wel zou zijn, ben ik thuis.
wij hebben allebei een redelijke reistijd. mn man ongeveer een uur (inclusief files die er altijd staan) en ik ongeveer een halfuur op de fiets. wij hebben een oppas dicht bij huis omdat ik geen rijbewijs heb en de kids dus niet ver weg kon brengen toen ze nog niet op de fiets konden. tis gelukkig nog niet gebeurt dat ik naar huis moest voor 1 van de kids. ik werk zelg tot 18uur en ben dan pas na half7 thuis en mn man pas rond 18uur dus is op mijn werkdagen altijd wel laat voor de kids, maar ze zijn er inmiddels aan gewent. liefs doris
Ik denk dat je het voor jullie zelf moet afwegen... de voors en tegens... Vriendlief had eerst een andere baan, ruim een uur heen en ruim een uur terug... We vonden het maar niks... Nu werkt ie op 10 minuutjes fietsen van huis... veel fijner!!
Tot mijn zwangerschapsverlof had ik - als alles meezat - een reistijd van 1:15u enkele reis. Ik heb ook meteen aangegeven bij mijn werkgever dat ik ná mijn verlof dichterbij wilde zitten. Dat is gelukkig gelukt en nu zit ik ca. 25 minuten van huis af! Mijn man reist al een aantal jaar ca. 1 uur. Hij vindt dit goed te doen. Ik ben van mening dat één van de twee maximaal een half uur van de kids/thuis af moet werken.
Tot aan maart werkten manlief en ik allebei in Nijmegen, waar we ook wonen. Beiden max. een 20 minuten reistijd met de fiets. Dat was erg fijn, omdat brengen en halen van het kdv, ondanks mijn wisselende diensten (geen touw aan vast te knopen), in 1 moeite door ging. In maart ben ik van werkplek veranderd (Den Bosch, van deur tot deur ruim een uur met OV) en had nog wisselendere roosters...Maand later is manlief in Amersfoort gaan werken (door files bijna 1,5 uur heen, en terug idem). Manlief is door deze reistijd ook de mogelijkheid van zijn "papaochtend" kwijt geraakt, waardoor Thije 3 dagen naar het KDV moest. Wat een geregel, ontzettend.....Door die steeds wisselende diensten van mij, was de structuur ook compleet weg....Ik (eigenlijk wij alledrie) werd er enorm onrustig van. Mede omdat ik het ook niet meer naar mijn zin had bij mijn werkgever, heb ik mijn baan opgezegd, zodat de rust weer is teruggekeerd! Manlief kan gaan en staan waar hij wil (tot bepaalde hoogte dan ), mijn rust is terug (geen gejaag en zorgen meer omtrent halen/brengen/koken etc) en we genieten volop! Wel is dit tijdelijk, want die reistijd van manlief is natuurlijk nog steeds flink! Wij gaan danook ons huis te koop zetten, en zijn al aan het rondkijken naar een woning in ws Apeldoorn (25 min. met de trein naar Amersfoort)! Als we verhuisd zijn wil ik daar wel weer gaan werken, maar tot die tijd genieten we even van de manier waarop we het nu doen.