Het is alweer bijna 8 maanden geleden dat Jasmijn is geboren en het gaat hartstikke goed. Ik ben gewoon thuis bevallen zonder noemenswaardige bijzonderheden. Bij de geboorte woog Jasmijn 4300 gram. Best een flinke baby dus. Na 4 dagen kon ik ineens niet meer staan omdat ik zo'n pijnlijk gevoel had van onderen. Pas na 2 weken kon ik lang genoeg staan om jasmijn zelf te verschonen. Maar nu zijn we dus bijna 8 maanden verder en nog steeds heb ik er last van. Ik werk in de zorg waarbij ik veel moet staan en lopen. Gelukkig heb ik een 0 uren contract en kan ik dus zelf een beetje bepalen hoeveel ik werk en draai ik alleen maar diensten van hooguit 5 uur achter elkaar. Langer lukt ook simpelweg niet. Inmiddels begin ik me toch wel af te vragen wat normaal is en hoever ik kan gaan als ik zo'n last heb. (volgens mij is het mijn bekkenbodem) Moet ik gewoon doorgaan met mn werk? Richt dat schade aan? Of moet ik naar mijn lichaam luisteren? Ik vraag me ook af of ik hiermee naar de dokter moet of wat dan ook. Wat is normaal qua pijn, wat kan ik eraan doen? En is het slecht om gewoon door te lopen/ staan als het zeer doet? Alvast bedankt voor het antwoord!
HOihoi, Na 8 maanden mag je wel verwachten dat je klachten vrij bent, ik wil je daarom adviseren hiermee naar de huisarts te gaan of naar een fysiotherapeut om een plan te maken om je bekkenbodem weer stevig te maken. Imke