ontsluiting

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by babsd, Apr 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babsd

babsd Lid

Mar 14, 2008
    14
    0
    0
    bediende
    wevelgem
    Ik ben donderdag naar gynaecoloog geweest hij zei opnieuw dat ik vlot zou bevallen. Ik had ook 2 cm ontsluiting. Hij durfde niet meer met zekerheid zeggen tot volgende week. Hij zei misschien zie ik je een der volgende dagen ergens anders he... Nu heb ik al 2 dagen de ene pijnlijke messteek na de andere in de schede... echt niet aangenaam. Heb zae al een eindje maar niet zo hard. Mag ik er van uit gaan dat de bevalling nadert nu of zal ik toch nog mijn tijd uitzitten. Hij zei wel dat ik waarschijnlijk iets vroeger zou zijn. Waar moet ik mij nu aan verwachten?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi babsd.

Een bevalling is niet te voorspellen, ik hoop voor je vooral om dat je die steken hebt dat het niet lang zal duren. De steken kunnen ook voor weeen of indalingsweeen zijn. Ik hoop voor je dat de gynacoloog gelijk heeft en je eerder bevalt dan de afspraak.

Imke

3. babsd

babsd Lid

Mar 14, 2008
    14
    0
    0
    bediende
    wevelgem
    wel ik zei hem een maand of 2 geleden dat het precies naalden waren en dan zei hij ook iets van naaldsteken. Nu is dat al een maand precies meer een mes. Gisteren waren ze constant te voelen. Ik had er echt pijn van. Anders ook maar nu was dat niet te doen. Ik dacht dat weeen meer de onderbuik waren? Of voorweeen of wat het ook zou zijn...Ze is in elk geval ingedaald dat weet ik. Hij moest echografie op mijn schaambeen duwen dat het ook zo pijnlijk was. Ze zit dus in elk geval laag... Ja ik hoop ook dat het bijna van dat is... Heeft iedereen die pijn dan die moet bevallen?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Babsd,

nee, niet iedereen die gaat bevallen heeft deze pijnen. Hoe meer kindjes, hoe meer van dit soort klachten aan het eind van de zwangerschap. Zoals Imke al zei kunnen het heel goe dindalingsweeen zijn, want een hoofdje kan altijd dieper indalen en ook voorweeen beginnen vaak in de liesstreek. Maar omdat het een stekende pijn is, is het waarschijnlijk het indalen en de druk die het meegeeft op je schaambot. Het is dus echt afwachten, want zelfs met 2 cm en deze pijnen kan het echt nog even duren.

Groetjes Brigitte

5. babsd

babsd Lid

Mar 14, 2008
    14
    0
    0
    bediende
    wevelgem
    ja mits ze al zolang met hoofd naar beneden ligt is het misschien daarmee dat ik die steken al zo lang heb. Heb nu ook een week of zo immens veel witverlies. Had dat er voor ook maar nu is dat ik propkes precies... Ze is er in elk geval nog niet en die steken blijven duren... Dus ja... dat zal afwachtn zijn en gewoon uitzitten neem ik aan.. Heb nu ook al 2 maal zo precies menstruatiekrampen gehad... Hopelijk wil dat iets zeggen...

Share This Page