Als fopspeen.....grr.mevrouw vind borstvoeding fijn maar valt vaak in slaap maar zuigt wel door.:.. lees. Drinkt dus niet... Maar t verschil zie/merk ik niet.... Maar na een uur aanhangen twijfel ik toch... Trek me terug en zie aan mijn (dan misvormde) tepel...jahoor... Die werd gewoon gebruikt als speen...want als ze no honger zou hebben, had ze wel laten weten... What to do ?
Hihi, sorry moest even lachen, had een heel ander verhaal verwacht In topic: D. Doet het hier ook, vooral 's avonds, als ik denk dat hij mijn tepel als speen gebruikt dat aai ik even over zijn wangetje/onderkaak. Als hij hier niet op reageert met een drink/slik reflex haal ik hem los, meestal heb ik gelijk en slaapt hij verder,zo niet dan leg ik opnieuw aan als hij dat wil.
Herkenbaar... Meneer valt 's avonds ook nog in slaap aan de borst en dan wil hij het liefst een kwartiertje lekker sabbelen... Eigenlijk best lief... Afkoppelen is natuurlijk het "goede" antwoord, maar zolang jij het niet erg vindt...
Herkenbaar, Ons zoontje doet het ook . Vooral met avond en nachtvoedingen. Ik voel het vaak wel en doe dan poging tot afkoppelen. Nou af en toe zuigt hij dan extra hard aan hihi, zo van nee die wil ik hebben. Maar slaap dan wel gewoon verder en dan is het dus echt duidelijk geen honger meer haha. Als hij nog honger heeft gaan de ogen meteen weer open en komt er een pruil lip tevoorschijn. Misschien kun je anders na 15 min eens kijken wat er gebeurd als je haar afkoppeld. Als ze nog honger heeft dan laat ze dat vast wel merken . Succes !!
Even goed kijken of ze nog wel slikt ( Naar het kaakje en bij de oortjes kijken, dan zie je of ze sabbelt of echt drinkt en slikt ) en als ze rustig slaapt, eventueel afkoppelen.
Je tepel wordt niet gebruikt als speen, de meeste mensen gebruiken een speen als tepel Het is heel normaal en heel natuurlijk dat een baby lekker wil blijven sabbelen, daar zijn tepels voor gemaakt. Als je het vervelend vindt dan koppel je af door je vinger in haar mondhoek te houden.
Eens met BloemBloem En heel herkenbaar. ALs je dan afkoppeld blijven ze een soort 'droogsabbelen', te schattig echt.
Haha ja dat pruillipje! Hier kan ze dat ook zo goed en dan gaat die ook nog trillen. Het is zo schattig als ze dat doet (en ook wel zielig) maar weer een blije baby als ze door kan drinken. Hier word ik ook savonds gebruikt als speen. Soms dan is ze in slaap, laat ze los en zoekt ze hem snel weer op. Ach ff sabbelen kan geen kwaad
Hier ook Inderdaad, na een tijdje aai over de bol, kriebelen aan oortje/voetje/handje, als hij daar niet op reageert, 'afkoppelen' en als hij bij het boeren nog slaapt, is hij voldaan Als hij nog honger heeft, laat ie dat wel merken.
Hier wordt er ook een tepel gebruikt om te sabbelen. Zeker 's avonds. Maar als ik haar wegleg schieten haar oogjes open... Soms heeft ze nog grote zuigbehoefte en krijgt ze even mijn pink of haar eigen duimpje. Zo valt ze altijd wel (weer) in slaap.
Ik kriebelde mijn meisje dan altijd oder haar kinnetje Je komt er op een gegeven moment wel achter wanneer ze sabbelen.
Helemaal eens! En mocht ze echt gewoon willen sabbelen/zuigen maar voldaan zijn kwa voeding kan je evt je pink aan haar geven om te sabbelen, zo ligt ze niet aan je borst maar wel lekker op je borst wat die kleintjes uiteraard het lekkerste vinden en geef ze eens ongelijk.
Ik had ook zo'n droogslurper. Omdat mijn tepels kapot gingen van al dat gesabbel heb ik een limiet ingesteld: maximaal 20 minuten per kant. Gelukkig hielp dat goed. Uiteindelijk heeft hij 9 maanden borstvoeding gekregen. Succes!
Hier ook een meisje wat van sabbelen houd ´savonds vooral Maar vind het niet erg zolang ik er geen last van krijg dan
Bij mij sabbelt ze er ' avonds ook rustig op los aan de borst. Maar bij het naar bed gaan sabbelt ze nog of weer. Ik twijfel of een speentje verstandig zou zijn. Nu steekt ze in bed vaak haar duim in de mond, en haar andere handje gaat richting oor. Echt zo'n typische duimhouding. Ik wil eigenlijk geen speen, maar uiteindelijk leert ze dat makkelijker af dan duimen. Wat zouden jullie doen?
Dat doe ik nu ook.. 20 min das de max...en t werkt... knap 9 mnd ! respect..ik moet t nog maar zien te halen..
Ohwww ik krijg weer helemaal de kriebels als ik dat zo lees (ik geef nog wel borstvoeding sochtends maar als mevrouw voldaan is wordt er aan mijn haren getrokken en kleine vingertjes in mijn neus gestoken. Stuk minder schattig ) Gewoon lekker laten doen, puur natuur! En als je graag even in een andere houding wil zachtjes afkoppelen als ze echt slaapt.
Sorry, niet leuk, maar moest hier wel om lachen... Hier mag Hugo ook graag sabbelen, maar dan liefst op het puntje AUW! Hij is geen briljante happer, dus is al moeilijk om hem heel goed aan de borst te houden en dan ook nog op mijn puntje sabbelen...nee. Als hij goed aanligt, dan mag het wel even. Meestal hou ik voor een voeding in totaal (met verschonen in het midden) een halfuur aan. Hij vindt het nu wel helemaal leuk om met zijn hoofd achterover te slaan en met zijn handje mijn borst de andere kant op te duwen...ook geen pretje.