Hoi allemaal, na lange tijd niet meer op forum geweest te zijn, ben ik er weer even. Vandaag helaas weer de rode Wat een rotdag! Inmiddels wachten wij op de 2e uitslag van het zaadonderzoek. Helaas was de 1e uitslag niet zo best! (nog geen 2 miljoen, en dan ook nog eens weinig normaal bewegende) Ik las op de Freya-site, dat je al meer dan 50 miljoen nodig hebt (na opwerking) voor iui en ivf. Klopt dit? Alleen icsi zou nog uitkomst bieden? Ik vind echt dat m'n geduld op de proef wordt gesteld. Het schijnt dat als je icsi gaat doen, dat je eerst nog chromosoomonderzoek moet doen. Duurt ook weer 6 tot 12 weken, eer dat je de uitslag hebt. Iemand ervaring met isci? Ik heb echt effe een dip zeg! 't Is trouwens morgen precies een jaar geleden dat ik een miskraam heb gehad. Ondertussen 2 vriendinnen bevallen. Wanneer mogen wij? rubakiw
hoi meid wat een domper moet dat zijn voor jullie ik hoop dat je snel meer zekerheid krijgt over hoe verder sterkte! een digi knuffel voor jou
ik hoop voor jullie dat de tweede uitslag veel beter is. Dat de uitslag snel binnen is want het wachtten erop is erg, dan weet je tenminste waar jullie aan toe zijn. Sterkte en succes. Liefs Jolie
50 mil na opwerking? dat lijkt me niet.. aangezien ze dit juist doen bij stellen waarbij er een probleem is aan het zaad?
Nee joh, bij IUI heb je minimaal 1 miljoen nodig. En in sommige ziekenhuizen nemen ze ook genoegen met nog minder. Het zaad van je man is niet echt veel, maar het is wel mogelijk. Er hoeft er maar één z'n werk te doen, tenslotte. Succes ermee. Groetjes, Jaycey
Hey meis, Ik hoop dat jullie een beter uitslag krijgen de tweede keer. Wij doen ICSI, dan werken ze het zaad niet meer op omdat ze er maar 1 nodig hebben Laat je goed informeren door je eigen ziekenhuis. Het is inmiddels wel duidelijk dat er verschillende regels worden gehanteerd. Ook telt ieder ziekenhuis anders (zei ons ziekenhuis) er zijn verschillende methodes en zo kan het dus zijn dat verschillende uitslagen hetzelfde kunnen betekenen...duidelijk? Nou, succes! Elmo
bedankt voor jullie berichtjes. Het gaat wel weer. Heb even lekker zitten snoepen Het blijkt inderdaad wel dat in elk ziekenhuis er andere normen worden gesteld. We moeten het inderdaad maar 'rustig' afwachten. Nog 2 1/2 week en dan weten we meer. groet rubakiwe
Ik weet dat bij mij in het ziekenhuis werd verteld dat IUI nog plaatsvind met 1 miljoen (na bewerking)...dus die aantallen van 50 miljoen lijken me vrij hoog....maar ja, ben geen deskundige. Hopelijk krijgen jullie snel de uitslag van 2e onderzoek en hopelijk is deze beter... duim voor jullie. Mijn vriend heeft tijdje terug al chromosomenonderzoek laten doen en dat was ongeveer na 6 weken wel bekend. Maar hopelijk is IUI nog een hele goede optie voor jullie. En veel sterkte morgen...
Valt zwaar zo'n uitslag! Dat aantal is idd weinig. Het hangt alleen af van het percentage beweeglijke cellen of IUI nog kan. Dan moet er bij de meeste zh min. 1 milj. over zijn na opwerking. Anders wordt het IVF/ICSI. Ik wens je veel sterkte en hoop dat de volgende uitslag beter is! Dikke knuffel