Hallo allemaal, Ik vroeg mij af er nog meer zulke probleemgevallen zijn net als mij...! Ik heb pco dat is ontdekt in januari. In maart ben ik begonnen met de 1e clomid behandeling 50 mg helaas niks toen 100 mg eerst niks en ineens op dag 21 een eitje! Toen spuiten met pregnyl en ervoor gaan. En ja hoor zwanger! uiteindelijk in juni de 1e echo en toen bleek het een leeg vruchtzakje te zijn! Daarna paar maandjes rust en toch nog een keer clomid 150 mg proberen. Helaas helemaal niks! daarna begonnen met puregon 75 eenheden en op dag 11 had ik al 7 eitjes die konden springen. daarna weken moeten wachten tot de eitjes weg waren. Uiteindelijk primolut weer genomen en begonnen met 50 eenheden puregon. Ook dit leek teveel te worden dus stoppen op dag 9 en op dag 11 weer meten en ja hoor 2 waren doorgegroeid! Afgelopen zondag de eisprong gehad en nu 2 weken wachten.... hoop wat van jullie te horen....
ik ken het. bij mijn zoontje ook zo'n verhaal. clomid deed niks, geopereerd, clomid deed nog niks. toen puregon 75 eenheden en op dag 3 een echo. toen zaten er (schrik niet) 6 eitjes op springen en nog een stuk of 5 van 16 tot 18mm en nog een aantal kleintjes. we mochten acuut niks meer doen . bij mij begon de gyn met 30 eenheden en zo heel zachtjes opbouwen. ik had soms cyclussen van ruim 40 dagen omdat het zo rustig aan opgebouwd moest worden. succes meid
puregon is een follikel stimulerend hormoon. hier door gaat er een eitje groeien (of meerdere). als het eitje groot genoeg is krijg je pregnyl om het eitje te laten springen
Jeetje, dat wordt ff spannend zeg! Ik hoop dat het allemaal dubbel en dwars je grijze haren waard is geweest! Op naar een positieve test! Heel veel succes in de wachtweken meid! Liefs Elmo
Maar goed normaal gesproken slaat clomid volgens mij wel goed aan hoor... Probeer ondertussen zoveel mogelijk leuke dingen te doen om je gedachten ergens anders te hebben... Jaja ik weet het het is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar het komt vast wel goed iedereen succes! * Lydia hoe was het in het ziekenhuis?
Hoi hoi, Hier een zelfde 'probleemgeval'.. Clomid liet elke maand netjes een eitje rijpen, alleen bleef mn baarmoederslijmvlies te dun dus moest ik overgaan op Puregon. Ben begonnen met 75ie en doordat ik 4 eitjes had die op springen stonden en ook nog es Pregnyl heb gezet een behoolijke overstimulaite gehad afgelopen maand Zit nu nog in de 'rustweken' als ik ongi geworden ben moet ik weer voor een uitgangsecho om te kijken of ik weer verder mag. In ieder geval met een lagere dosis, maar dat zou ook betekenen langer spuiten. Wat is bij jou straks het plan van aanpak? Sterkte en succes! Hopelijk hoef je natuurlijk niet weer te spuiten! Marjo
Dus je hebt ondanks die 4 eitjes ook nog pregnyl gespoten? ik mocht met die zeven eitjes absoluut niet spuiten omdat ik dan heel erg ziek zou worden! Mocht ik ongi worden dan moet ik overgaan op 25 eenheden puregon. Dat hoeft niet automatisch te betekenen dat je langer moet spuiten hoor, ik ben zo overgevoelig voor puregon dat ik juist enorm snel erop reageer dus het kan best zijn dat ik volgende keer op dag 12 of zo misschien 1 eitje heb... maar ja dat moeten we dan ook eerst nog maar zien...! ik heb sinds de eisprong last gehad van licht bloedverlies gelukkig is dat nu over... de pijn die ik aan de kant van de eitjes had zakt gelukkig ook weg. Ze zeggen dat dat erbij hoort....
Ja, heb ondanks die 4 follikels tochPregnyl gespoten.. Het is toen heel raar gegaan namelijk, dacht dat ik 3 eitjes had dus mijn man en ik hadden toen (heel eigenwijs, I know..) besloten toch de gok te nemen. Mijn eigen gyn was namelijk met vakantie en haar plaatsvervanger kwam niet echt over als je begrijpt wat ik bedoel. Toen ik bij mn eigen gyn op controle kwam bleek dat er 4 'restomhulsels' waren blijven zitten van de follikels en die hebben zich allmeaal gevuld met vocht waardoor ik hele vergrote eierstokken had en een fikse overstimulatie. De follikels werden op een gegeven moment grote cystes. Heb mn lesje er wel van geleerd moet ik zeggen.. Hoop dat 25ie voor jou ook beter uit gaat pakken! Ik ga straks beginnen met 50, ben benieuwd. Klote van je buikpijn, ik had dat ook heel erg dat het steekte..
Jeetje dat is ook heftig zeg! en mooi stom van de plaatsvervangend gyn. het is en blijft een arts zou je toch denken! Wanneer ik drie eitjes had gehad mochten wij er ook voor gaan hoor dat is de grens bij ons! maar gelukkig had ik er twee! Nou ik hoop voo rjou ook dat 50 nu beter gaat uitpakken en dat je cystes weg zijn!
hoi nannie, mijn eitje was 22 cm. moet vanavond pregnyl spuiten en dan zaterdag de insemminatie. en dan maar weer afwachten. liefs lyd
He hallo, Bij mij werkt de clomid ook niet, ik moet dus ook iets anders gaan proberen. Ik zat zelf te denken aan Puregon, maar de gynaecoloog stelde een leo behandeling voor! Daar schrok ik wel van, maar ik heb gister wat gesurfd en heb ook vaak gelezen dat als je pco hebt je snel overstimulatie kunt krijgen van puregon spuiten. Is die leo misschien dan niet iets voor jullie? Of heeft iemand er ervaring mee? Ik ga er zo ook even een apart topic over openen, ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen. groetjes, Snoopy
Daar heb ik nog nooit van gehoord. wat is het precies dan? Wel een goed idee van je, toch raar dat artsen zoiets dan niet vertellen. Bij mij leek het net of ze hier nog nooit van hadden gehoord. (puregon 75 eenheden en 7 eitjes) Ben ook wel benieuwd hoeveel mensen hier ervaring mee hebben
He Nannie, Ik merk ook dat elke gynaecoloog weer andere behandelingen beter vindt. De gynaecoloog die ik gister had weet weer heel weinig over metformine, schijnt ook wel te kunnen werken met pco. Maar mijn gyn weet daar wel weer heel veel van af, dus zo hoor ik verschillende ervaringen. Ik ben wel benieuwd maandag, dan heb ik een gesprek met mijn eigen gynaecoloog, want ik vind het heel moeilijk! Bij een leo behandeling branden ze de overtollige eiblaasjes weg die je met pco hebt. Als het goed is krijg je daarna een regelmatig cyclus voor zo'n 4 maanden. Het zou zelfs kunnen dat je cyclus blijft, maar die kans is denk ik heel klein. Mocht je cyclus nou helemaal niet komen, dan is er een zeer grote kans dat je daarna veel beter reageert op clomid. Maar het is en blijft wel een operatie, met de nodige risico's, zoals de narcose en verklevingen. Maar die verklevingen komen niet vaak voor en hoeft ook niet je vruchtbaarheid te verlagen. Volgens mij ben je na een week weer helemaal de oude en heb je de eerste 2 dagen na de operatie echt last. Ik zal maandag zeker hier even schrijven als ik wat meer info heb van de gyn! groetjes, Snoopy
Hey snoopy het klinkt wel heel eng moet ik zeggen. Maar goed als het echt werkt! Ik ben benieuwd wat ze maandag tegen je zeggen! Wanneer ik volgende week toch ongi word zal ik het ook eens navragen... Liefs Nanda