Rode wangetjes met bleke driehoek rondom mond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mibow, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mibow

Mibow Niet meer actief

Help!
    Sinds vanochtend heeft mijn zoontje (15 weken) hele rode wangetjes en rondom zijn mondje en neus is het wit/bleek. Ik zie echt een duidelijke scheidingslijn tussen de rode en de normale huid, een hele rechte lijn.
    Wat kan dit zijn? Moet ik de ha bellen?
    Hij is al een paar dagen samen met mij aan het snotteren. Verder is hij gewoon vrolijk, 2 dagen geleden wel heel veel geslapen overdag.
    Google zegt enge dingen als roodvonk :(

2. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Bel de huisarts en leg het voor, beter een keer teveel bellen dan te weinig.

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Als je je zorgen maakt en niet weet wat het is, gewoon de ha bellen.
    Roodvonk zijn kinderen doorgaans wel ziek van, dus meer dan alleen rode wangen. Dus als hij verder nergens last van heeft lijkt dat me niet aan de hand.

4. Mibow

Mibow Niet meer actief

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb gebeld en mag vanmiddag even langskomen.
    Het lijkt nu af en toe wat minder te worden en af en toe ook weer meer rood. Hij is verder echt gewoon goed gehumeurd en heeft ook geen koorts.

Ik voel me dan al snel een zeur.. wat nou als het net op het moment dat we bij de dokter zijn weer minder zichtbaar is en het lijkt alsof ik voor niks kom

5. Mibow

Mibow Niet meer actief

#5 Mibow, 21 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 apr 2016
    Ik hoop dat ik het zo goed doe met de foto maar dan krijgen jullie een idee..

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ga je hiervoor naar de huisarts?
    Lijken mij gewoon droge wangen cq eczeem.
    Mijn kinderen zagen er zo vaak zo uit.
    Gewoon vet houden met cetomacrogol/vaseline.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Volgens mij zijn z'n wangetjes gewoon wat schraal.
    Lekker invetten met vaseline.
    Mijn zoontje heeft het ook de hele winter door ongeveer gehad.
    Elke ochtend en elke avond en soms tussendoor ook nog gaat er lekker wat vaseline op. Soms is het opeens een paar weken weg, om vervolgens weer terug te komen.

8. Mibow

Mibow Niet meer actief

Anouk: Nou dat is dus precies waarom ik het hier even vraag, ik heb dit soort dingen ook nog nooit bij de hand gehad (eerste kindje) dus ik maak me misschien ook wel iets te snel zorgen..

Bedankt Olifantje, ik ga smeren!

9. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan de foto niet zien maar ben je nog wel bij de huisarts al geweest ? Wat vonden hun er van ?

10. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Huisarts vind je niet zo snel een zeur hoor, als het om een baby gaat. Dan snappen ze wel dat je als kersverse moeder soms wat angstig en onzeker kan zijn als het om je baby gaat. Dus daar niet druk om maken, gewoon bellen en gaan. Ik ben laatst enkel geweest om betadine op een kras op mijn zoontje zijn gezicht te laten smeren omdat ik dat zelf niet durfde... Maar zelfs dat vonden ze niet raar ;)

Deel Deze Pagina